Kommentarer till Gå ner i vikt - Sida 2

"Min metod för att gå ner i vikt som jag rekommenderar andra. Jag gick ner 11 kg på 13 veckor."

Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar till Gå ner i vikt.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   nästa sida
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2013-11-20 09:32
Jag tycker du ska ta kontakt med sjukvården så att de kan ta prover och kolla om allt är ok. Det är inte normalt att gå upp så mycket i vikt på kort tid, så jag tycker verkligen du ska gå till läkare och kolla upp detta.
penna Skrivet av Anna 2013-11-19 22:03
Hej! Jag har försökt ett tag med att gå ner i vikt nu men inget funkar. Är 21 år och har alltid varit väldigt smal, tills i somras när jag gick upp från 55 till 71. Vet inte vad som hände. Skulle du kunna hjälpa mig? Med kostschema?
penna Skrivet av Carlos 2013-11-12 03:37
Efter jag har läste detta så har du gett mig inspirationen att börja ett sund liv med goo mat samt att träna för att kunna bygga min dröms kropp. Har varit tjock hela mitt liv ( mestadels ) men har inte haft orken eller idéer på hur man ska kunna börja igång. Efter jag läste allt du har gjort samt tipsen du har gett, bestämde jag mig just nu att sätta igång och följa allt detta! Tack ska du ha!
person Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne 2013-10-05 18:51
Tack så mycket, roligt att höra att du gillar min receptsajt! :)
Jag har tyvärr inte så stor erfarenhet av vegetarisk kost. Det är förstås en lite extra stor utmaning att hitta mat att äta för din del men inte omöjligt. Det viktigaste är ju att du verkligen bestämmer dig och att du är motiverad och det låter det absolut som att du är! Det du kan göra är att gå längre promenader för att få bättre effekt och inte äta sent på kvällen. Men ta det i din takt och var snäll mot dig själv. Önskar dig stort lycka till!
penna Skrivet av Sandra 2013-09-30 07:54
Hej Susanne!

Tack för en mycket trevlig sida med härlig atmosfär och recept!!! =)

Undrar om du har några erfarenheter om viktnedgång som vegeterian?
Jag har problem med sköldkörteln och har haft det i 7 år nu. Väger 78 idag och vägde 47-52 innan sköldkörteln dog!!
Är van vid att ständigt träna o vara i farten och vara helt obegränsad men nu sitter jag som i ett fängelse i min egen kropp =(

Äter inte onyttigt men tappar ändå inte vikt. Promenera är det enda jag gör i träningsform, det är det enda jag kan för mina skadade fotbollsknä och bestående bristning i ett muskelfäste i ryggen! =(

Jag har ätit LCHF innan men det var innan jag var vegeterian.Det gjorde att jag gick ner lite i vikt men inte alls som alla andra!!

Sköldkörteln ser bra ut i prover nu med medicin men jag mår inte så som provsvaren säger, man känner när man ligger på under- och överfunktion efter 7 års svängande hit och dit...

Men nu J..... ska jag bara ner i vikt, no matter what!!!! Eller ja...förutom att äta allt som har med kött,fisk,skaldjur. Ägg avskyr jag men kan äta det i pajer tex då känner jag inte smaken...hehe ;)

Återkom hemskt gärna om reflektioner, ideer, tips, erfarenheter m.m.

Tack!!
Mvh Sandra
person Svar till Rebecka penna Skrivet av Susanne 2013-08-06 11:19
Jag är ingen expert men jag skulle välja att äta de frukter som har lågt GI, det är så jag själv gör. Livsmedel med högt GI kan lätt trigga sötsuget så att man äter för mycket och blir sugen på mer sött.
Jag äter mer liberalt nu - lite till och från. Oftast äter jag väldigt nyttigt i veckorna men kanske lite mindre nyttigt på helgerna. Sedan så tränar jag mera nu än vad jag gjorde då eftersom jag tycker det är roligt och jag mår bra av det. Det gör ju också att jag förbränner lite mera. Men generellt så kan man ju "fuska" mera om man bara ska hålla en vikt. Det krävs mer strikt diet om man ska gå ner i vikt. Men man får passa sig så man inte "fuskar" för mycket för då går man lätt upp i vikt. Men jag mår jag bäst när jag äter nyttig mat och inte "fuskar" och dessutom tycker jag den maten oftast är godare.
Tack och Lycka till!
/Susanne
penna Skrivet av Rebecka 2013-07-31 07:24
Stort tack för svaret Susanne!
Har ytterligare några frågor om viktnedgången; jag älskar verkligen frukt, & för mig funkar det jättebra att äta t ex fredagar & lördagar när andra äter godis & andra onyttigheter - men vilka frukter ska jag vara med försiktig med & vilka kan jag äta lite mer av? Jag vet vilka som innehåller med kolhyrater än andra, men det svåra är om jag ska blanda in GI i det hela. T ex nätmelon - relativt lågt kolhydratinnehåll men högt GI. Vilket av det ska jag gå efter? Vet du om det finns frukter med både lågt kolhydratinnehåll & lågt GI?
& hur har du kunnat hålla din vikt? Äter du likadant som när du gick ner i vikt? TIllåter du dig själv att "fuska" mer nu än under viktnedgången?
Tack för komplimangen om bilderna! Hör av dig till mig om du behöver hjälp med bilder här på hemsidan.
// Rebecka
person Svar till Maria Vikman penna Skrivet av Susanne 2013-05-06 02:05
Varsågod! :) Stort Lycka Till!!
penna Skrivet av Maria Vikman 2013-05-03 10:46
Hej.
Tack för bantningstipsen. Började äta efter dina tips för några dagar sedan. Tror att denna "natur-metod" blir en vana och på så sätt förebygger viktuppgång.

Toppenbra!

Hälsningar Maria
person Svar till Rebecka penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 04:10
Hej Rebecka!
Ursäkta lite sent svar! När jag gick ner i vikt åt jag en frukt per dag. Jag hade inga regelbundna fuskdagar men jag var på någon fest ibland och då kompenserade jag för den med en långpromenad innan. Mina GI-pannkakor är ju förhållandevis nyttiga men det finns recept på LCHF pannkakor också, jag har inte lagt ut något recept på det än, jag håller på att testa olika varianter fortfarande. Du tränar ju mycket mer och hårdare än vad jag gjorde då jag gick ner i vikt så du bränner ju av lite mer kolhydrater.
Hoppas din viktnedgång har gått bra! Skriv gärna igen!
Tack för tips om lammfärssoppan! Jag ska skriva in det! :)
Jättefina bilder! :)
/Susanne
person Svar till Sofie penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 04:05
Tack roligt att höra att det jag skriver uppskattas! Hoppas att det går bra med din viktnedgång! Chips - ja tänk på hur äckliga de är med det billiga skräpfettet med transfetter och skit. Om du ska äta chips gör dem själv genom att skära tunna skivor potatis med mandolin och baka i fin olivolja i ugnen. Eftersom det är så jobbigt att göra det så kommer du förmodligen inte göra det så det blir inte chips så ofta då :) Men annars så gäller det att hitta nya favoriter. Nötter t.ex. eller en god LCHF ostkaka. Det äter jag ofta själv. Stort fortsatt lycka till med ditt mål!
person Svar till Pillan penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 04:04
Du kanske äter för lite? Jag kände mig helt ok och blev sedan piggare efterhand.
person Svar till Roxana penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 04:02
Det är väldigt gott! :) Det är pasta med skinksås men pastan är utbytt mot kokt broccoli och blomkål.
person Svar till anonym penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:59
promenader, spring, träna core, gå till gymmet och dansa, styrketräna etc, ladda ner några träningsappar. Huvudsaken att du hittar något du tycker är kul som gör att du fortsätter. Den bästa träningen är den som blir av.
person Svar till anonym penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:57
Jag var ganska nöjd efter 11 veckor.
person Svar till Ingela penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:52
Frukt kan ju trigga sötsug så det kan bli svårare att bli av med sitt sötsug om man äter frukt för vissa personer. Sedan beror det också på vilken frukt man äter, ät frukt med lågt GI om du ska äta frukt. Undvik t.ex. mango och ananas som har högt GI.
Drick ett glas vatten om du känner dig sötsugen och promenader är bra både mot det och för övrigt. Nu var det ju ett tag sedan du skrev detta. Hoppas att det har gått bra för dig och fortsatt lycka till med din viktnedgång, nu börjar våren komma och det blir ännu trevligare att komma ut och gå promenader!
person Svar till Becko penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:29
Ja du det är svårt att säga, det är olika beroende på vad det är och sedan är det också olika sorts kolhydrater, långsamma och snabba. Framförallt ska du undvika de snabba kolhydraterna som socker, vetemjöl, potatismjöl, vitt bröd (som innehåller mest vetemjöl), söta flingor etc. Läs på förpackningen och kolla kolhydrater och sockerarter. Helst inga sockerarter alls.
penna Skrivet av Becko 2013-04-03 09:58
Hej!
Vad är mycket och vad är lite kolhydrater alltså hur många kolhydrater är lagom till ett bröd eller till andra saker.
penna Skrivet av Rebecka 2013-03-07 12:59
Hej Susanne!
Först & främst, tack för en otroligt bra recepthemsida!
Jag har några frågor när det gäller din diet (jag kör likadan lchf/gi)som jag skulle vara så tacksam för om du svarade på.
Hur åt du när det gällde frukt?
Går det att ha till exempel en fuskdag i veckan där du äter vanlig mat under dagen (vanlig mat = dietmaten) och sedan kanske unnar dig en bit kladdkaka eller lite godis på kvällen?
& jag är helt galen i pannkakor, tycker det är så gott. Jag steker alltid dina pannkakor med lägre Gi, tycker dem är så goda. Kan jag äta dem nån gång då och då nu när jag går på dieten?
Ska tillägga att jag vanligtvis tränar 2-3 ggr i veckan & cyklar ca 1,5 mil 4-5 dagar i veckan. Men har några extrakilon som jag försöker att bli av med nu.
Jättetacksam för svar!
Kram Rebecka.

ps. Jag är hobbyfotograf och har en fotoblogg där jag ibland lägger ut bilder på mat & godsaker jag gjort. Många gånger är det recept jag fått härifrån. Igår gjorde jag din lammfärssoppa som jag bytte ut lammfärsen mot qourn, om du vill så kan du se bilderna på den här ---> http://photos-by-becka.fotoblogg.nu/Vegetarisk-kottfarssoppa-/
Ett tips är ju att ha som tips på receptsidan att om du vill ha soppan vegetarisk är det bara att byta ut lammfärsen mot qourn. :-)
person Svar till Jeanette penna Skrivet av Susanne 2013-03-07 02:28
Hej, jag skulle gissa på att du nog äter för lite. Kanske behöver du även dricka mera vatten? Jag brukar tänka att jag ska äta mig mätt. Ett exempel på en normal portion tycker jag är en kycklingfilé, en halv färsk broccoli (125 g) och sås till det samt ev. en halv deciliter (okokt) hel bulgur eller råris. En kycklingfilé kan bytas ut mot en karrékotlett eller en fläskkotlett eller 1-2 laxfiléer (i såna frysta portionsförpackningar tycker jag en bit kan vara för lite) ca 200 g laxfilé är mer lagom. Så jag tror som sagt att du ska försöka äta lite mer och dricka mer vatten. Ät gärna var tredje-fjärde timme. De som jag hört som mått dåligt av LCHF/GI har sagt att de ätit för lite.
Hoppas dessa tips hjälper! Önskar dig stort lycka till och skriv gärna igen och berätta hur det går!
/Susanne
penna Skrivet av Jeanette 2013-02-25 21:28
Hej!

Jag har typ försökt gått ner miljontals gånger, är 25 år och blev väl överviktig runt tonåren som många tjejer blir. Födde en dotter 2011 och gick bara upp ca 5 kilo under graviditeten så jag hade tur där och efter med amningen gick jag ner 10 kilo, först 5 kilo efter förlossning sedan 5 kilo till, men jag var överviktig innan grav. och väger nu 90 kilo ganska på pricken, jag behöver väga runt 60 kilo.

Jag har testat denna metod fler gånger, svårt dock eftersom att jag ÄLSKAR potatis och ris, det är det godaste jag vet, jag kan äta det som snax på kvällen haha:P

Men det kan jag klara mig utan, problemet i mitt fall är att jag är väldigt sockerberoende eller... min kropp är det och när jag tar bort kolhydraterna och kör typ GI eller LCHF så får jag en kronisk huvudvärk, det spelar ingen roll om jag håller på i 1 vecka eller 3 månader, huvudvärken försvinner inte för ens jag börjar äta kolhydraterna igen, känner du igen att du hört detta förut? Har du något tips på hur jag kan köra denna diet utan att få huvudvärken. Jag tror det handlar om att tallriken inte innehåller tillräckligt mycket av det andra, protein och grönt m.m. Hur mycket ska man äta för att det ska vara tillräckligt på en portion?

MVH Jeanette
penna Skrivet av Marina 2013-02-25 10:12
Hej! Jag och min pojkvän tänkte testa denna metod också (jag har läst och pratat med flera som har gjort liknande). Det jag funderar över, är hur du behåller vikten efter att du har nått din målvikt?
Mvh Marina
penna Skrivet av Sofie 2013-02-10 07:40
STORT tack för din inspiration! Jag har tidigare följt en variant av GI/LCHQ och gått ner 6,5 kg i vikt. Tyvärr har jag under två års tid gått upp allt igen. Men- 19/2 kör vi igen! Det var ett väldigt enkelt sätt att gå ner i vikt på. De dagar jag körde box som motion, de dagarna var jag tvungen att äta fullkornspasta för att orka träna. Men mina sex km promenadrundor fixade jag utan. Lyssnar man bara till kroppen så säger den ju faktiskt till, vilket är helt otroligt! Min stora last hör i livet är chips- någon som har substitut till detta och vill dela med sig? Jag önskar gå ner åtta men helst tio kilo fram till sommaren. Dina inlägg här var det bästa jag läst på länge, det var mkt jag kände igen och jag känner mig nu oerhört motiverad- tack!
person Svar till Niklas Rydberg penna Skrivet av Susanne 2013-01-29 00:43
Önskar dig Lycka Till!
penna Skrivet av Niklas Rydberg 2013-01-23 11:26
Hej

Har läst din blogg tänker testa detta vill tappa 15 kilo

Hälsningar Niklas
penna Skrivet av Pillan 2013-01-15 16:51
Hej! Vilken bra artikel.Jag har hållit på i 4a dagar.Men va trött och hungrig jag känner mig.Ska man göra det till en början?
penna Skrivet av Roxana 2013-01-14 23:22
Jag finner detta väldigt inspirerande nu när jag själv börjar tänka på vad jag äter! Men jag undrar bara vad är det för mat på bild 1? Den med broccolin och blomkålen? Ser fruktansvärt gott ut!
penna Skrivet av Ingela 2013-01-10 22:59
Hej
Tack för inspirationen. Motivationen fick sig en skjuts. Har ett BMI på 30+ och behöver definitivt gå ner i vikt för att må bättre. Som det är i dag märker jag att min kropp inte mår bra alls och jag är ofta väldigt trött. Jag har dessutom ett stort sötsug som jag också tror bidrar starkt till att jag är så trött. Om dagarna käns det som att jag får stora blodsockerdippar och jag blir då akut trött och det börjar krypa i kroppen. Inser att jag måste "avgifta" mig. Har du något bra tips på hur jag ska gå till väga på bästa sätt? Någon har sagt att kvinnor ska akta sig för att äta frukt och att det gäller speciellt vid LHCF diet, är det ngt du vet ngt om? I så fall blir det nog tufft för mig att bli av m sockersuget, då frukt känns som en räddningsplanka.
Jag drar igång med promenaderna nu och vet att det också brukar påverka mitt sätt att tänka. Det är som att hjärnan ställer in sig på sundhetsvåglängden när jag börjar motionera och det drar ju igång sundhetstänkandet.

Ha det bäst.
penna Skrivet av anonym 2012-12-15 20:20
Jag undrar om du kan ge exempel på några bra träningar?
penna Skrivet av anonym 2012-12-15 20:15
Ungefär hur lång tid tog det för dig innan du kände dig nöjd med ditt " gå ner i vikt" jobb?
person Svar till Cat penna Skrivet av Susanne 2012-11-25 01:48
Jag åt de fullfeta produkterna. Jag håller med om att ekologiskt är att föredra och de brukar inte vara light. Jag åt nästan rent LCHF de första veckorna, jag åt oftast en liten grov macka till frukost som ej kvalificerade sig som LCHF, men resten av dagen var det ren LCHF de första veckorna. Efter de första veckorna åt jag små portioner av långsamma kolhydrater, fullkornsris och fullkornsbulgur till lunch men undvek helt kolhydater på kvällen.
penna Skrivet av Cat 2012-11-21 13:25
Undrar om du använde tex mini keso, lättmjölk osv eller fullfeta produkter. Man vill ju helst äta ekologiskt och det är ju inte förenligt med light direkt. När du gick ner dina kilon, åt du ungefär som med Isodieten eller rent lchf tycker du? Tacksam för svar.
person Svar till Ann penna Skrivet av Susanne 2012-10-19 00:43

Roligt att höra hur bra du mår och bra jobbat! Jag kommer också ihåg hur bra jag mådde och att jag inte förstod varför jag inte tagit tag i det tidigare. Jag vet att jag tänkte att det inte var värt att vara utan alla godsaker jag gillade då men så fort jag ändrade mina matvanor och började gå ner i vikt så märkte jag hur mycket bättre jag mådde och hittade en massa nya goda saker att äta så jag saknade inte den "gamla maten" ett dugg.

Dina kollegor kanske själva har några kilon de skulle vilja bli av med och att du gått ner i vikt kanske påminner dem om detta och det är ju alltid lite jobbigt så därför kanske de inte kan glädjas för din skull. Det bästa vore ju om de istället kunde inspireras av dig och tänka "kan hon kan jag" och sedan ta itu med det. Jag önskar verkligen att alla därute som vill gå ner i vikt tog tag i det!

Lycka till i fortsättningen och hoppas du får en trevlig helg!

Kram Susanne

penna Skrivet av Ann 2012-10-17 17:02
Tack Susanne för att du läste mitt inlägg:) Jag mår som sagt jättebra av att ha gått ner i vikt, 7kg idag:) Finns dock en liten sak som stör mig lite.....ingen på jobbet säger något.
Det syns ju, herregud! Släkt och andra vänner ser det tydligt och av dem får jag massor med beröm, som tur är. Jag börjar tro att de på jobbet är lite avundjuka....men men det är ju för min skull jag gör detta. Ha en bra vecka! Kram
person Svar till Ann penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 13:19

Tack för att du skrev! Oerhört inspirerande att läsa och hoppas att alla ni som kämpar där ute just nu tänker på det - ge inte upp!!! 

Vikten går ju lite upp och ner 1-2 kilo kan bero på hur mycket man druckit m.m. Så man måste ha tålamod och se sin viktkurva på längre sikt.

penna Skrivet av Ann 2012-10-09 15:53
Hejsan! 1:a augusti i år, efter att jag ställt mig på vågen bestämde jag mig, Nu skulle jag börja mitt nya liv. Jag är 161 cm och vågen visade på 69,8kg!! Jag rivstartade direkt och slutade med fikabröd, godis, potatis, ris o pasta. Jag la även till en 30 minuters promenad varje dag. Blev väldigt besviken då vågen inte visade på något minus efter 2 veckor, den stod still. Hade ju läst att många rasade i vikt de första veckorna. Men, men jag fortsatte ändå som jag börjat och så plötsligt en dag visade vågen på 67kg! Och idag efter ca 2 månader visar vågen 63,5 kg!! Jag är så lycklig:) Så till er alla som tycker det går trögt, Ge inte upp! Kram
person Svar till Observer penna Skrivet av Susanne 2012-09-26 15:30
Jag håller med! Ett annat bra tips är att om man har några gamla byxor som man inte kommer i så kan man prova dem en gång i veckan! Fantastiskt trevligt när man märker att man kommer närmare och närmare att kunna ha dem! :)
penna Skrivet av Observer 2012-09-17 16:23
Något som är bra att komplettera viktmätningen med är midjemåttet, eftersom vikten kan vara lite missvisande då man tappar vätska när man börjar äta mindre kolhydrater och skulle man minska lite i muskelmassa så syns detta också på vågen.

Midjemåttet är kalla fakta, ser man det minska så har man något som muntrar upp :)
person Svar till Elin penna Skrivet av Susanne 2012-09-10 14:46
Pizzasallad, cole slaw och det du beskriver fast utan socker är helt ok. Om du har något bra recepttips så skriv gärna det eller kontakta mig.
penna Skrivet av Elin 2012-09-05 10:55
Hej
Vilken sallad rekommenderas ?
Är det okey att göra en veckosallad med morötter,vitkål,paprika,vinäger .. hmm socker ?
Förslag på sallader som håller några dagar i kylskåp ?
person Svar till Matilda penna Skrivet av Susanne 2012-07-19 10:36

Hej!
Det generella svaret är nej eftersom glass oftast innehåller ganska mycket socker.

Men om du gör egen glass utan socker (du kan använda lite stevia eller annat sötningsmedel) så går det bra. Det kan hända att det finns någon sockerfri glass i frysdisken i affären också men kolla då kolhydratinnehållet så det ingår en massa andra kolhydrater istället.

penna Skrivet av Matilda 2012-07-17 12:33
Hej! Kan man äta glass ifall man går efter den här metoden?
person Svar till Annica penna Skrivet av Susanne 2012-06-17 23:29

Självklart så ska du inte äta sånt du inte gillar för då kommer du garanterat misslyckas med att gå ner i vikt. Du måste försöka hitta mat som du gillar och som också är nyttig.

Om du ska äta få kolhydrater (som är det jag skrivit om) så kan det vara gott och nyttigt att äta en del grönsaker tillsammans med kött, kyckling, fisk, sås, keso, m.m. Sen så behöver man ju inte äta så stora portioner grönsaker utan man kan i princip äta sig mätt på kött och sås om man vill det. Du kommer garanterat gå ner i vikt av det, grönsakerna är kanske mer viktiga för att få i dig vitaminer och annat nyttigt. Anledningen till många äter mycket grönsaker är för att de tycker det är gott, så om du inte är så förtjust i det så kan du äta lite mindre, bara för att få dig vitaminer m.m..

Det finns ju många grönsaker och om du gillar morötter så kan du äta det, du bör äta dem råa eller rårivna ej kokta. Själv brukar jag äta kokt broccoli, blomkål, grillad eller ugnsstekt zucchini, auberginer m.m.

Lycka till!!!

person Svar till Alex penna Skrivet av Susanne 2012-06-17 23:21
Går man en halvtimme eller mer så kommer fettförbränningen igång ordentligt så du får bättre effekt. Men allting du går är bra. Ju mer du går desto bättre. Självklart får du anpassa promenadtiderna efter vad som är möjligt i ditt liv.
penna Skrivet av Alex 2012-06-17 20:50
När man går på promenad måste det vara t ex en halvtimme i sträck?
penna Skrivet av Annica 2012-06-17 12:42
Hej
Jag har en liten undran.... Alla skriver att man ska äta massa sallad för att gå ner i vikt. Men om man nu inte äter grönsaker men ändå vill gå ner i vikt.... Hur gör man då???? Jag är i väldigt stort behov av att gå ner i vikt då jag har artros i knäna och är överviktig.
MEN jag har fruktansvärt svårt för grönsaker... Morötter äter jag resten fixar jag inte.....
Snälla kom med tips om hur en annan ska göra då???
person Svar till Roro penna Skrivet av Susanne 2012-05-30 02:11

Alla mina tips står på min sida om viktnedgång.

Tänk på att du ska äta dig ner i vikt. Äter du för lite mat så hamnar kroppen i svältläge och dels blir det då svårt att gå ner i vikt, dina muskler bryts ner och du mår dåligt. Genom att äta bra mat i lagom portioner ofta och motionera varje dag så maximerar du din fettförbränning och går ner i vikt.

Önskar dig Lycka till!

person Svar till rawan penna Skrivet av Susanne 2012-05-30 01:27

Alla mina tips står på min sida om viktnedgång.

Tänk på att motionera varje dag och det räcker med en promenad.

Självklart är det viktigt vad du äter - läs allt jag skrivit om det!

Stort Lycka till!

/Susanne

penna Skrivet av rawan 2012-05-29 19:56
Hej!
jag vill gå ner i vikt jag är 15år och 167cm lång.
Jag väger 62kg jag vill gå ner i vikt 6-7 kg men jag kan inte.Jag har tänkt att under sommarlovet ska jag gå och träna men jag måste så klart måste jag äta mat som jag inte kan gå upp i vikt. Jag behöver ditt hjälp kan du hjälpa mig så som du hjälpte dom andra tjejer:) Tack:)
penna Skrivet av Roro 2012-05-28 23:24
Hej,
Jag är 15 och är 162 cm och väger 62 och jag tycker att jag väger för mycket. Jag vill gå ner i vikt. Jag äter inte så mycket men jag går inte ner i vikt. Har du något tips?
Tack:)
förra sidan   1   2   3   4   5   nästa sida