Kommentarer till - Kardemumma - Sida 1

"Kardemumma är en krydda. Köp färdigmalen eller hela kardemummakärnor. Recept som t.ex. kanelbullar, kardemummamuffins."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Scott-i-Grytan 2016-08-25 16:52
Jag har aldrig testat att mala kardemumman själv, men jag kan tänka mig att skillnaden är lika stor som med t.ex. peppar - alltså gigantisk. :) Måste testa!

Mvh från http://www.kokaihop.se/profile/scott-i-grytan
person Svar till Neha penna Skrivet av Susanne 2012-08-21 13:10
Ta hela kardemummakärnor och stöt dem i en mortel så får du stött kardemumma. Det går också bra att köpa malen kardemumma, dock blir det mera och godare smak på den man stöter själv.
penna Skrivet av Neha 2012-08-16 02:47
Kanske en dum fråga men har inte stött på ordet förr, hehe men vad är stött kardemumma?,Är det kardemummakärnor som man malt på egen hand eller :s?
person Svar till Ulla penna Skrivet av Susanne 2010-08-01 12:29

1 tsk kardemummakärnor ger ca 1 tsk mald kardemumma men nymalda kardemummakärnor smakar mycket mer än färdigköpt malen kardemumma.

Jag skulle säga att 1 tsk nymalda kardemummakärnor motsvaras av ca 1,5 tsk färdigköpt malen kardemumma så min rekommendation är alltså att ta 1.5 ggr mer malen kardemumma.

penna Skrivet av Ulla 2010-08-01 11:48
Jag skulle vilja veta om det är någon som vet,
om det står i ett recept i tsk kardemummakärnor,
hur mycket det är i mald form.
Ulla
  1