Kommentarer till - Grädde - Sida 1

"Olika sorters grädde. Olika fetthalter och olika innehåll. Vispgrädde och matlagningsgrädde. Info och recept som innehåller grädde."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av karin 2016-11-09 13:23
Jag var på en restaurang här om dagen och åt en sagolik sås som de kallade brynt grädde.
Kyparen påstod att de bara brynt grädden på samma sätt som man bryner smör. Har du provat bryna grädde? Ska jag va riktigt ärlig tror jag att kyparen bara drog till med nåt. Det smakade som om de blandat brynts mör i en gräddsås.
person Svar till Diana penna Skrivet av Susanne 2015-09-14 13:39
Finns i de flesta affärer men inte på Lidl (när jag kollat för de har bara sorter med lång hållbarhet är väl en del av deras koncept). Äkta grädde är samma sak som färsk grädde, inga konstigheter egentligen.
penna Skrivet av Diana 2015-09-06 15:24
Hej! I vilka butiker kan detta äkta grädde köpas? Har inte sett det i Ica, hemköp eller coop. Hälsningar
person Svar till Christian penna Skrivet av Susanne 2012-11-09 03:29

Ja det är verkligen inget jag skulle köpa när det finns äkta vispgrädde utan varken tillsatser eller ESL - värmebehandling.

Jag har många gånger undrat vad den otrevliga bismaken vissa gräddsorter har beror på och jag fick svaret från en representant från Arla att det just är denna värmebandling. När de höjer värmen så högt blir grädden kokt och det är den bismaken man känner. Inte gott.

Så äkta vanlig vispgrädde är både fri från tillsatser och mycket godare!

penna Skrivet av Christian 2012-11-02 18:54
Hur är det med Coop's grädde? 36% fett och innehåller E 407 samt ESL - värmebehandlad. Bör man undvika eller?
person Svar till Jasmine penna Skrivet av Susanne 2012-05-15 11:17
Ja du kan utesluta grädden/mjölken eller ersätta med laktosfri grädde eller mjölk.
penna Skrivet av Jasmine 2012-05-05 19:39
Jag är laktosintolerant men kan man äta broccolisoppa om man är laktosintolerant.
i så fall jippi!
  1