Kommentarer till Skinkstek - Sida 1

"Recept på en god skinkstek med god sås som du gör enkelt i ugnen. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Amanda 2016-10-30 14:24
Nu tog jag både rosmarin och timjan då jag inte såg att man skulle använda ett utav dem. Jag får hoppas att det blir gott ändå. Har aldrig använt rosmarin i mat.

Spännande!
person Svar till Stefan Gullsved penna Skrivet av Susanne 2016-05-24 13:55
Ja receptet är ju ett grundrecept. Det behöver inte vara krångligare än så här att göra en skinkstek. :) Kul att du gillar mina recept! :)
penna Skrivet av Stefan Gullsved 2016-05-16 12:41
Andra gången sett ett av dina recept. Gillar dom rakt på sak. Resten kan man fixa själv. :)
person Svar till Magnus penna Skrivet av Susanne 2015-03-24 14:04
Om du vill ha vitlök får du nog skära fickor i steken och trycka ner vitlöksskivor. Lägger du dem bara i formen blir de nog brända. Det är svårt att få mer steksky och kanske inget du ska sträva efter eftersom ju mer vätska som stannar kvar i köttet desto saftigare kött. Höjer man ugnstemperaturen får man mer steksky men torrare kött.
person Svar till susnet penna Skrivet av Magnus 2015-03-22 15:40
Blev gott men skulle gärna haft mer kryddor, kanske några vitlöksklyftor i formen. Det blev väldigt lite steksky, hur gör man för att få mer?
person Svar till Magnus penna Skrivet av Susanne 2015-03-20 13:52
Om jag använder torkade örtkryddor brukar jag ta en av dem, oftast timjan. Men faktiskt är det allra vanligaste att jag bara tar salt och peppar. (Jag gör skinkstek ganska ofta. Man kan ju ha örtkryddor i såsen också. Men kul att variera sig, borde nog göra det lite mer. ;)
penna Skrivet av Magnus 2015-03-20 09:52
När det gäller de torkade örtkryddorna, brukar du använda alla eller väljer du ett av alternativen?
penna Skrivet av Ray 2011-12-20 13:32
Tack för en super enkel recept!! LCHF är vad jag gillar mest (ingen fanatiker dock) - så, lite wokade grönsaker i smör passar bra ;)
penna Skrivet av Ann 2011-02-19 00:07
Den lät god och enkel att göra. Den ska jag prova.
penna Skrivet av Jeanette 2010-06-02 12:31
Enkelt & supergott!!
penna Skrivet av Evgenia 2010-04-10 09:36
Väldigt gott och enkelt!
penna Skrivet av rakel 2009-09-21 22:35
jättegott recept,enkelt & tydligt
  1