Kommentarer till Jordgubbsmuffins - Sida 1

"Ljuvligt goda och saftiga jordgubbsmuffins som är enkla att göra med färska eller frysta jordgubbar."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Tina 2017-07-14 18:05
Fantastiskt goda :)
person Svar till Isabelle penna Skrivet av Susanne 2016-03-10 18:21
Ja jordgubbar och kokos är riktigt gott ihop. Hoppas du gillar de färdiggräddade jordgubbsmuffinsen! :)
penna Skrivet av Isabelle 2016-03-07 16:39
Gräddas i ugnen nu så får se hur de blir. Smeten smakade väldigt gott iallafall :) I de smörade muffinsformerna la jag i kokosflingor (som man brukar göra med ströbröd). Jordgubbar + kokos = dröm!
person Svar till Lena penna Skrivet av Susanne 2015-08-10 18:20
Trevligt att höra och bra att veta att det blev bra även med glutenfri mix. Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Lena 2015-07-20 16:22
Jag gjorde dessa glutenfria med samma mängd glutenfritt mix. Dem blev mycket goda
person Svar till Jossan penna Skrivet av Susanne 2014-09-23 23:56
Det låter gott med vit choklad! :) Bra också att det blev bra med frysta jordgubbar som ju finns att tillgå året runt!
penna Skrivet av Jossan 2014-09-19 20:32
Tog frysta gubbar som jag skar i bitar och körde ner i smeten med elvisp några sekunder, sedan 100 gram hackad vit choklad. Blev jättegott!
person Svar till Sebastian penna Skrivet av Susanne 2013-03-07 02:37
Ja det går säkert bra. Du kan även titta på receptet på blåbärsmuffins, det går också att byta ut mot hallon.
penna Skrivet av Sebastian 2013-02-18 18:48
Jag tänkte att man kanske kunde byta ut jordgubbarna mot hallon för att göra det lite annorlunda och för att det är betydligt lättare att få tag på hallon än jordgubbar på vintern.
penna Skrivet av Jessica 2012-02-07 20:16
Jag hade inge jordgubbar =/ men la i like drottning sylt hehe. härligt.
person Svar till Sara penna Skrivet av Susanne 2011-10-01 12:39
Ja det går säkert bra. Grädde kan man också byta mot.
penna Skrivet av Sara 2011-09-30 22:09
Kam man byta mjölk mot koksmjölk?
penna Skrivet av Frida 2010-07-15 21:10
Jag tycker det här är ett super gott recept, för alla som älskar jordgubbar är det ett super bra recept!
penna Skrivet av nadja 2010-05-30 21:02
Jag rörde ner hallon och rabarber i småbitar samt bytte ut 1 dl mjöl mot havregryn, blev kanongott och med lite mer tuggmotstånd vilket jag gillar!
penna Skrivet av sanna-ana 2010-01-17 16:26
Jag har bakat dem precis och dem blev jätte goda tack för receptet!!!
penna Skrivet av Nisan 2009-12-29 16:30
Jag använde 1 1/2 dl socker och en te sked honung och jag tog frysta jordgubbar.De blev super goda muffins.Tack så mycket för recepten!
penna Skrivet av Jenny 2009-12-28 20:52
Tog frysta jordgubbar och blandade in dom i smeten, den blev härligt rosa och muffinsarna smakar underbart! :D
penna Skrivet av Susanne 2009-05-05 23:42
Svar till Gun Olsson: Jag vet inte, jag har inte provat. Skriv gärna om du provar hur det blev!
penna Skrivet av Gun Olsson 2009-05-05 19:39
Kan jag byta ut sockret mot honung
penna Skrivet av Susanne 2009-04-16 21:49

Svar till Svea: Några tips till dig: 1. Du kanske vispar smeten för länge? Efter att du tillsatt mjöl ska du bara vispa så att smeten är blandad och inte ett dugg mer för då har du sönder äggtrådarna vilket ger effekten att mjuka kakor sjunker ihop. 2. Om du smälter smör som är varmt och rör ner i en smet med bakpulver så gäller det att vara snabb att blanda ihop smeten och in i ugnen eftersom bakpulvrets bakeffekt aktiveras av värmen. 3. Sätt på ugnen i god tid så den är varm när du är klar med smeten så att du direkt kan ställa in muffinsarna i ugnen.

Tips nummer 1 är nog det bästa. Det är många som gör det felet. Ägg och socker ska vispas ordentligt men därefter, när man tillsätter mjöl så ska man bara röra ihop smeten och sedan sluta röra. Det går bra att använda elvisp, men det är bara fråga om sekunder på slutet att köra tills det är blandat. Hoppas tipsen hjälper! Skriv gärna igen och berätta!

penna Skrivet av Svea 2009-04-16 21:27
Jag bakar mycket men har aldrig någonsin lyckats med muffins. När jag tar dem ur ugnen sjunker de ihop..vad beror det på?? Någon som har ett bra tips?
  1