Kommentarer till Vit Chokladkokostårta - Sida 1

"Recept på en mycket god och lyxig kokostårta - en tårtbotten med kokos och vit choklad och en ljuvligt god vit chokladmousse ovanpå."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 02:43
Ja det borde gå bra!
penna Skrivet av Anna 2013-04-17 11:22
Hej! Kan man göra denna tårta dagen innan och förvara den i kyl? Mvh Anna
person Svar till Annika penna Skrivet av Susanne 2012-04-02 11:23
Ja botten är tillräckligt tjock däremot så vet jag inte hur bra den håller ihop eller om den smular sönder om man delar den, men jag tror att det borde gå. Lycka till och skriv gärna hur det blev om du provar! :)
penna Skrivet av Annika 2012-03-30 18:01
Är botten så tjock att den går att dela på så att man kan ha fyllning därimellan?
person Svar till malin penna Skrivet av Susanne 2011-12-13 02:16
Ja det borde inte vara något problem.
penna Skrivet av malin 2011-12-12 22:19
Gâr den att göra dagen innan?
person Svar till Lilly penna Skrivet av Susanne 2011-08-11 22:43
Jag tror att det vanligaste felet är att man smälter på för hög värme och kanske framföralt för länge. När man ser att det börjar ha smält färdigt så ska man ta bort kastrullen från värmen och låta det sista smälta av värmen i kastrullen. Man kan röra med en sked eller skaka på kastrullen för att få det att smälta snabbare och även utjämna temperaturen. På så vis undviker man för hög temperatur.
penna Skrivet av Lilly 2011-08-09 20:49
Jag förstår inte hur ni andra gjort er mousse, har smält smör och choklad hur många gånger somhelst och det funkar alltid. Har ni vatten i kastrullen eller för hög värme?

Förstår inte hur man kan misslyckas med smör och choklad..
penna Skrivet av Nicklas 2011-03-26 12:24
Likaså vi förstörde vår första omgång smält chocklad som i slutändan stelnade. Vi provade då igen, men denna gången med Rapsolja, det fungerade helt perfekt. Anledningen till att chockladen stelnar när man använder smör, är antagligen för att det finns vatten i det. Så prova Rapsolja!
penna Skrivet av Veronica 2010-05-13 18:48
Botten blev väldigt god, men moussen blev katastrof. Chokladen smälte inte helt i smöret och när man hällde i smör och choklad i grädden stelnade det snabbt som knäck och blev små hårda kulor på botten.. fick göra om moussen med ett annat recept utan smör, gick mkt bättre, resultatet blev i slutändan väldigt gott!
penna Skrivet av mmmmmm 2009-10-04 15:30
ser smaskigt ut!:p
penna Skrivet av elif 2009-09-12 15:29
hej! tack för recepten
  1