Kommentarer till Stekta kolabananer - Sida 1

"Gott och enkelt recept på efterrätt eller mellanmål. Prova detta recept på stekta bananer i kolasås!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Malin penna Skrivet av Susanne 2014-05-04 13:21
Tack, roligt att höra! :)
penna Skrivet av Malin 2014-05-03 22:56
Supergott och sååå enkelt!
Tack för en fantastisk sida!
person Svar till Ekestens Naturprodukter penna Skrivet av Susanne 2013-04-12 01:37
Tack! :) Gör gärna det och skriv igen och berätta hur det blev!
penna Skrivet av Ekestens Naturprodukter 2013-04-03 18:29
Gud så gott det ser ut! Vi är biodlare och har därför riktigt mycket med honung. Jag ska testa att byta ut sirapen mot en tredje dels honung. Undrar hur det smakar. Tack för alla dina härliga recept.
person Svar till Kostvetaren penna Skrivet av Susanne 2011-05-29 14:01
Ja det stämmer och det är borttaget.
penna Skrivet av Kostvetaren 2011-05-29 13:01
Jag är inte säker på hur du kom fram till att den här har lågt GI? eftersom flera av ingredienserna, banan, sirap och socker innehåller fruktos eller bara rent socker vilke i princip har den snabbaste upptagningsförmågan i kroppen.
annars var det en god dessert utan att vara hälsosam..
penna Skrivet av Helena 2010-08-31 19:26
Gillar vanligtvis inte varm/tillagad banan men detta är otroligt gott!

Ett tips bara: se till att bananerna du använder inte är övermogna! Som nämndes i en annan kommentar blir smaken bättre om de är lite lite gröna "i kanten". Dessutom steks de snyggare och håller ihop bättre.

P.s: antar att turkisk eller grekisk yoghurt avses för att få så fasta klickar?
penna Skrivet av Susanne 2009-10-14 17:55
Svar till Banarne: Du har rätt, jag har nu ändrat receptet! Jag håller på att plocka bort margarin från alla recept. I alla nya recept jag gör så håller jag mig till riktiga grejer; vispgrädde och smör. Aldrig mera margarin.
penna Skrivet av Banarne 2009-06-22 09:12
"Flytande margarin innehåller låg andel mättat fett och är därför hälsosamt till skillnad från margarin i fast form eller smör" detta är dock en helt felaktig myt. kahlin.net/noir/margarinutmaningen/varfor.php
penna Skrivet av Susanne 2009-03-07 19:03
Svar till Nina: Ja du kan ta rapsolja som har en neutral smak. Om du tar olivolja är risken att du får en besk bismak, lite beroende på sort av olivolja så ta rapsolja.
penna Skrivet av Nina 2009-03-07 17:23
har läst komentarerna nedan, så nu undrar jag skulle de gå bra om man stekte banenerna i raps- eller olivolja om man inte har flytande margarin hemma?
penna Skrivet av sanna 2009-03-05 17:43
detta är jätte gott, själv ska jag göra det ikväll!!
penna Skrivet av hanan 2009-01-18 20:00
jag har inte gort den men den ser jätte gått ut
penna Skrivet av lusie 2008-11-17 14:30
riktigt gott och man kan ersäta banan med andra frukter eller gör man en mix:)
penna Skrivet av Amanda 2008-04-16 16:08
Superlätt, supergott och itne superonyttigt! Perfekt som fredagsmys-efterrätt!
penna Skrivet av imane 2008-03-02 02:18
mmm va gott:)
penna Skrivet av Anna 2008-02-14 15:45
Jag hade ingen sirap hemma så jag tstade med honung och det var också jätte gott (:
penna Skrivet av Susanne 2007-09-27 22:59
Svar till Emma: Det går bra med vanligt socker men farinsocker är lite godare och nyttigare. Råsocker går också bra. Det är alltid kul att variera sig med lite olika sorts socker tycker jag men har man inte dessa sorter hemma kan man alltid ta vanligt strösocker.
penna Skrivet av Emma 2007-09-27 15:48
Hej , måste man ha farinsocker? går det bra med vanligt också? skulle vilja ha ett svar tack på förhand
penna Skrivet av sofia 2007-09-17 11:33
det var en ny upplevelse, men riktigt gott, min banan var nästan mogen(lite grönt) så det blev inte så sliskigt som jag trodde...ska jag göra igen!!
penna Skrivet av Susanne 2007-01-20 19:38
Tänk på att flytande margarin är gjort på nyttig fett (omättat)och är därför hälsosamt precis som olivolja till skillnad från smör och margarin i fast form som bör undvikas.
penna Skrivet av fett is the shit 2007-01-19 15:12
mmmmm. flytande margarin har skapat min kropp. :'D
  1