Kommentarer till Kladdkaka LCHF - Sida 1

"Recept på Kladdkaka LCHF, utan socker och vetemjöl. Supergod och enkel att göra. Riktigt lyxigt och gott med choklad, smör, ägg..."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Bea 2017-11-08 11:03
Provade denna igår på kladdkakans dag.
Riktigt bra!
Min kaka stelnade fint och jag kylde den inte alls innan servering.
Äter en restbit nu och den var ännu godare.
Så över natten i kylen verkar vara grejen.
När jag gör den i alla fall.
Tack o kram Bea
person Svar till Josephine penna Skrivet av Susanne 2017-04-25 16:38
Trevligt! Ja gör det!👍 Lycka till med kalaset! 😊
penna Skrivet av Josephine 2017-04-23 20:00
Hej! Jag har lagt in kakan i frysen och plockar upp den nästa måndag (kalas). Håller tummarna och återkommer 😊
person Svar till Josephine penna Skrivet av Susanne 2017-04-23 16:34
Jag har inte provat själv men kan inte tänka mig att det är något problem! Skriv gärna och berätta om du provar!
penna Skrivet av Josephine 2017-04-22 21:07
Hej! Är det Ok att frysa kladdkakan?
person Svar till Cecilia penna Skrivet av Susanne 2017-03-08 15:48
Kul att du tyckte om kladdkakan och att det blev gott utan dessa ingredienser!
penna Skrivet av Cecilia 2017-03-05 18:57
Jag bakade utan varken sötningsmedel, strösocker eller nötter. Riktigt god!
person Svar till Linda penna Skrivet av Susanne 2017-01-28 23:42
Läs gärna receptet så ser du att det framgår att det är sötströ som är första alternativet och så står det ELLER strösocker. Man väljer sötströ för riktig LCHF men jag har även skrivit med strösocker som alternativ, främst ifall man vill använda annat sötningsmedel och inte vet hur sött sötströ är, så att man kan räkna ut hur mycket annat sötningsmedel som kan vara lagom. Sedan tycker jag även det är bra att ha med mängd strösocker för de som äter en mer liberal form av LCHF, då är det ju inte särskilt mycket socker i denna kaka per portion jämfört med vanliga bakverk och vissa personer gillar inte sötningsmedel utan tar hellre lite vanligt strösocker. Vet inte om jag kanske behöver förtydliga detta mer. Jag ska se om jag kan göra det.
penna Skrivet av Linda 2017-01-28 22:10
Blev bjuden på den här kakan idag i tron att den var 100% lchf. När jag sedan frågade efter receptet så fick jag höra att den innehåller vanligt strösocker!? Det är då ingen lchf kaka enligt mig.
person Svar till Emelie penna Skrivet av Susanne 2016-07-04 17:10
Kul att du tyckte den blev god - det är ju det viktigaste, sedan är det ju bara att ta en mindre form som sagt så prova det! :)
penna Skrivet av Emelie 2016-06-23 22:21
Tack för svaret! Annars så var den väldigt god, speciellt när den stått inne i kylen över natten. Jag får testa att göra den i en lite mindre form.
penna Skrivet av Susanne 2016-06-23 12:17
Ja den blir ganska tunn så jag tror inte du har gjort fel. Tror att min blev ca 1 cm hög. Höjden beror ju på hur stor form man tar så ta en mindre form om du vill ha lite högre höjd.
penna Skrivet av Emelie 2016-06-21 20:57
Är det meningen att den bara blir 0,5 cm hög? Eller är det nått jag gjort fel? Jag hade i alla ingredienserna. Ugnsform var en vanlig med löstagbara kanter.
person Svar till Sibban Andersson penna Skrivet av Susanne 2016-04-18 15:18
Roligt att du tyckte om den här kladdkakan! Håller med dig om att den verkligen är god! :)
penna Skrivet av Sibban Andersson 2016-04-17 10:24
Waoo! Blev bjuden på denna kladdkaka av min dotter i går. Så himla goood! Den bästa kladdkaka jag någonsin smakat.
person Svar till Christina nilsson penna Skrivet av Susanne 2016-04-16 11:13
Självklart gör jag alla recept innan jag lägger ut dem och det här receptet har legat ute i flera år och det är ju om du läser kommentarerna fler än jag som provat och tycker det blev väldigt gott. Så med största sannolikhet är det du som missat något. Läs igenom receptet igen och fundera över om du fick med alla ingredienser? Ett tips är också att om du inte använder normalsaltat smör så kan du tillsätta 1-2 krm salt, för sälta är väldigt gott ihop med sötma. Nu får du ju i detta recept ändå lite salt från jordnötterna så lite salt får du ju alltid ändå.
penna Skrivet av Christina nilsson 2016-04-16 08:15
Totalt, dålig smaklös! Spilld av goda råvaror. Test igenom recept innan den läggs ut:(
person Svar till David penna Skrivet av Susanne 2015-10-01 18:40
Den ska vara så, man får vänta tills den svalnat och sedan ska den stå i kylskåp, då stelnar den och blir så som den ska vara (som det står i receptet).
penna Skrivet av David 2015-09-25 21:23
God smak men alldeles för kort tid med 6 minuter, den rann fortfarande och hade bara stelnat till den yttre centimetern i kanterna.
penna Skrivet av Pia Fridman 2015-07-25 11:16
Jordnöt är ingen nöt! Det är en baljväxt, liksom ärtor och bönor. Tål man inte soja så ska man avstå jordnötter.
person Svar till Marianne penna Skrivet av Susanne 2015-07-21 17:14
Vad bra, tack för tipsen!
penna Skrivet av Marianne 2015-06-24 08:46
Istället för jordnötter rostade jag pumpakärnor i en torr stekpanna och strödde över kakan. Jag strödde även över lite flingsalt. Det blev riktigt gott. Serverade även en god vaniljglass till.
person Svar till Marianne penna Skrivet av Susanne 2015-06-18 06:54
Jag har tyvärr inga idéer om vad man skulle kunna byta ut de salta jordnötterna mot i det här receptet. Skriv gärna om du kommer på något bra!
penna Skrivet av Marianne 2015-06-17 07:54
Finns det något bra alternativ till jordnötterna? En av personerna som jag tänkte bjuda på kakan är nötallergiker.
penna Skrivet av Sofia 2015-04-27 22:00
Vad betyder LCHF? :)
person Svar till Anki penna Skrivet av Susanne 2015-03-18 16:49
Ja den ska bli mer som pudding, väldigt kladdig. :) Jag vet faktiskt inte hur man kan göra den kakigare. Skriv gärna om du kommer på något bra!
penna Skrivet av Anki 2015-03-07 20:50
Är det meningen att den ska bli mer pudding än kaka i konsistensen?

God är den, iallafall. Jag använde Lindt 90% kakao. Mycket mäktigt och tillfredsställande. Jordnötterna lyfter den verkligen, med sältan och knaprigheten. Denna bakar vi igen.

Om det nu ÄR meningen att den ska bli pudding-ig, tror du då att man kan göra den kakigare med exempelvis kokosmjöl? Eller fler ägg? Längre baktid?
person Svar till Elin penna Skrivet av Susanne 2013-10-09 15:34
Roligt att höra! :)
penna Skrivet av Elin 2013-10-09 12:39
Helt fantastiskt god!! Har blivit en favorit.
penna Skrivet av Anna 2013-06-14 21:16
Supergott med jordnötter!
  1