Kommentarer till - Kvarg / Kesella - Sida 1

"Kesella är Arlas varumärke på kvarg. Det finns två sorters kesella, en med 1% fett och en med 10% fett. Här finns recept med kesella och information."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Tessan penna Skrivet av Susanne 2013-08-12 10:53
Man kan oftast inte byta ut allt smör eller margarin mot kesella, utan en del av det i så fall men hur mycket som är lagom varierar nog från recept till recept, men generellt skulle jag säga mer kesella än smör, kanske dubbelt men det är bara en gissning från min sida.
penna Skrivet av Tessan 2013-08-11 14:36
Hej! Hur mycket kesella 1% motsvarar mängden smör/margarin i recept för bakning? Man behöver väl lite mer kesella än angiven mängd smör i ett recept, eller?
person Svar till oOo penna Skrivet av Susanne 2013-08-06 10:38
Nej jag är inte sponsrad av Arla. Jag håller med om att jag borde byta ut det nu när den mer allmänna benämningen kvarg finns som inte är ett varumärke och det finns andra leverantörer än bara Arla. För ett antal år sedan fanns ju inte det vad jag vet.
penna Skrivet av oOo 2013-08-05 23:11
Hej! Om du inte är sponsrad av det monopolistiska Arla så tycker jag att du ska byta ut deras varumärke mot det mer allmänna "kvarg". Tack för ordet! / oOo
  1