Kommentarer till Kvargglass - Sida 1

"Recept på kvargglass. Supergod glass som är klar på 5 minuter. Bara att mixa och äta! Bilder steg för steg!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Åsa 2017-07-17 13:00
Detta passar inte alls LCHF ätare! Alldeles för mycket kolhydrater och för lite fett. Kvarg äter man aldrig som den är i LCHF utan då måste man isf tillsätta grädde i kvargen för att få upp fettet. Sen är det alldeles för mycket hallon för att kunna ätas av LCHFare, häften är nog tillräckligt. Blåbär kan man inte äta som LCHFare heller. man håller sig under 5kh/g per vara. Blåbär innehåller 9gkh per 10g medans hallon innehåller 4gkh per 100g. Passar nog för 6p för en LCHF ätare dessutom. Då blir det ca 5g kh per portion, men även det är mycket, framförallt om man äter strikt LCHF som ligger på max 20g kh per dag. MVH Åsa
penna Skrivet av Kim 2017-01-24 15:16
Åh men så superenkelt! Tack så mycket!
penna Skrivet av Anki 2015-03-07 23:31
Man blir ju inspirerad. Hacka färsk banan och frysa in för banankvargglass? Ja, det ska provas.
penna Skrivet av Jenny 2014-07-28 16:23
Ett bra recept! Jag hade även lite limejuice och vaniljpulver i. Smaksatte med hallon. Kör lchf så sötade med lite stevia och sukrin. Gott blev det!
person Svar till JohannaJ penna Skrivet av Susanne 2014-01-15 15:17
Jaha, min brukar aldrig bli rinnig. Tog du mindre mängd frysta bär kanske? Det är ju de som står för fryseffekten. Eller tror du det beror på något annat? Så klart kan man alltid stoppa in glassen i frysen. Man kan också använda sugrör om det mer blir som en smoothie. Tack för bra tips med vaniljsocker och roligt att höra att det blev gott! :)
penna Skrivet av JohannaJ 2014-01-14 15:01
Jättegott, men min blev rinnig så jag fick frysa den först. Hade i lite vaniljsocker också, mums!
  1