Kommentarer till Kladdmuffins

"Supergoda kladdmuffins som blir som kladdiga chokladmuffins med detta recept! Enkla att göra med bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1   2   nästa sida
penna Skrivet av Hanna
supergoda varje gång. önskar dock att du exprimenterar lite med gluten... eftersom du inte har mycket kakor så att säga som är glutenfria o enkla. ja bytade ut vetemjöl mot finax mjölmix 2.5dl ca o de blev skitbra!
penna Skrivet av Anncha, stiligahem.se
Det här är det absolut bästa kladdkakereceptet som blir sega och precis lagom kladdiga. Vi har bakat massor med gånger. Beroende på ugnen kan man behöva ha dem i ugnen lite till. Går utmärkt att frysa
penna Skrivet av eot
Gräddade 11 min, var inte så kladdiga men det var tanken (ändå mkt mindre fluffiga än vanliga muffins). De fastnade dock i papperskanterna, fick äta med sked. Kanske berodde mer på formarna än receptet.
besökare Svar till Andreas penna Skrivet av Susanne
Varsågod! Kul att du tyckte om dem!
penna Skrivet av Andreas
Jättegod, tack!
besökare Svar till Filip penna Skrivet av Susanne
Ja det kan man, men det blir förstås ingen vaniljsmak då.
penna Skrivet av Filip
Kan man ha utan vaniljsockret
besökare Svar till Ebba och Leo penna Skrivet av Susanne
Ja det beror ju på hur många formar man fördelar smeten i och även på hur stora formar man har. Sedan får man så klart akta sig för tjuvätare som "provsmakar" smeten, det kan radikalt minska antalet muffins...  🙈😉
penna Skrivet av Ebba och Leo
I ugnen nu, ser superfina ut! MEN... Vi gjorde smet för 24, fick endast 20 st. så var vaksamma för det gott folk.
besökare Svar till Lilly penna Skrivet av Susanne
Tack för bra tips, det måste jag prova! Kul att du tycker om receptet! :)
penna Skrivet av Lilly
Brukar göra dessa och det här är det allra bästa receptet! De blir fasta med knaprig yta och saftiga inuti. Blandar dessutom alltid nutella + cream cheese och spritsar över det på muffinsarna när de svalnat och förvarar dem därefter i kylen - sambon älskar dem! ;)
penna Skrivet av ida
det var goda
besökare Svar till Sasha penna Skrivet av Susanne
Vad kul! Tack för att du skrev! 😊 💕
penna Skrivet av Sasha
Har bakat detta många gånger! Det ät ett superbra recept!!! Bra jobbat! Älskar det!!!💕💕
besökare Svar till Malin penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! Ja det går bra även utan salt, men sötman kommer fram ännu bättre med lite salt. 😊
penna Skrivet av Malin
Bakade med min 6åriga dotter och jag älskar steg för steg bilderna för det blir lättare för henne att se vad som händer. Glömde saltet i muffinsarna men blev super goda ändå .
besökare Svar till Viktoria penna Skrivet av Susanne
Ja det bör gå bra generellt vad gäller både kladdkakor och kladdmuffins att byta ut vetemjölet mot glutenfritt mjöl. Jag har inte provat själv men det är andra som skrivit att de gjort det och att det blivit bra!
penna Skrivet av Viktoria
Går det att byta ut mjölet om glutenfritt alltså ska jag ha samma mängd mjöl?

Mvh Viktoria
besökare Svar till Mia penna Skrivet av Susanne
Tack så mycket snälla du! 💕
penna Skrivet av Mia
Fantastiskt goda muffins! Bakade dem för första gången idag!
Stor eloge till din receptsida! Har blivet många nya bakbekantskaper och det känns som om jag bakar hela tiden!
Stort tack!💕
besökare Svar till Eva penna Skrivet av Susanne
Vad roligt att höra, både att du gillar receptet på kladdmuffins men även min receptsida i övrigt! :) Tack också för tips med nutellafrosting, låter gott! :)
penna Skrivet av Eva
Vill bara säga att jag brukar baka dessa kladdmuffins och hela familjen älskar dom!
Idag blir det Nutellafrosting på...

Jag vill också passa på att tacka för en bra sida, om jag ska baka något tittar jag alltid in efter ett recept här först och främst!
besökare Svar till David penna Skrivet av Susanne
Ta mera mjöl och grädda längre tid i ugnen så får du hårdare kladdmuffins. Vill du ha typ som skorpor så blir det nog det om du gräddar på lägre temperatur längre tid i ugnen, men isf är det nog bättre du tittar på recept på biscotti istället.
besökare Svar till Joppe penna Skrivet av Susanne
Kul att du tycker om receptet!
penna Skrivet av David
Hur gör man om man vill ha hårda kladdmuffins?
penna Skrivet av Joppe
Väldigt goda kladdmuffins blir det varje gång jag använder detta recept.
besökare Svar till Sofia penna Skrivet av Susanne
Tack för jättebra tips och kul att du tycker om receptet!
penna Skrivet av Sofia
Tack för ett riktigt bra recept! Lagar dessa ganska ofta, speciellt till barnkalas! Bakar dem då i lite större formar så de blir knappt halvfulla. Sen fyller man med en glasskopa och barnen får själva garnera med sås och strössel! Oftast väldigt uppskattat!
besökare Svar till islem makni penna Skrivet av Susanne
Ja tiden i ugnen är väldigt avgörande! Bra att du hittat den optimala tiden för din ugn och din smak!
penna Skrivet av islem makni
hej de är verkligen jättegoda men jag vill bara rekommendera att ha den i ugnen ungefär 5-7 minuter då blir dom kladdigare, min syster gjorde i 10 minuter och dom blev helt torra men jag la den i ugnen i 6 minuter och den blev som en kladdkaksmuffin.
besökare Svar till Agnes penna Skrivet av Susanne
Kul att du tycker om receptet på kladdmuffins Agnes!
penna Skrivet av Agnes
Det här receptet använder jag för att både göra vanlig kladdkaka i stor form och kladdmuffins! Alla som smakar undrar var mitt hemliga recept finns!! Så, nu ska jag baka min underbart god kladdkaka igen! Ska dessutom hälla i lite krossade choklad puffar och se om det blir gott!
penna Skrivet av Agnes
Det här receptet använder jag för att både göra vanlig kladdkaka i stor form och kladdmuffins! Alla som smakar undrar var mitt hemliga recept finns!! Så, nu ska jag baka min underbart god kladdkaka igen!
besökare Svar till Aya penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! :)
penna Skrivet av Aya
Jag älskar denna sajt!! Det finns jätteglada och "enkla" recept! Jag tycker om dig Susanne!‼♥
besökare Svar till 12 år penna Skrivet av Susanne
Gräddat för lång tid är väl det första jag skulle säga. Tänk på att gräddningstiden påverkas även av hur stor mängd smet man har i varje form. Det kan även bero på för mycket mjöl och eller att man arbetat smeten för länge. På slutet ska man inte vispa/röra mer än att det är blandat.
penna Skrivet av 12 år
Hej jag och min vän bakade av detta recept jag har även bakat detta recept några gånger nu mina muffins blir som på bilden men min kompis blev helt vanliga muffins vi gjorde exakt samma. Vad kan hon gjort för fel?
penna Skrivet av Lena
Blev bara 8 st ..
penna Skrivet av Susanne
Låter väldigt gott! Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av potterhead01
Älskade dessa muffins!

La dessutom i en Center i varje muffin, väldigt gott och tipsar om det.

När man frusit in det och sen värmt det i mikron, blir det som en minikladdkaka.
besökare Svar till Anonym penna Skrivet av Susanne
Det händer nog inte så mycket faktiskt, kladdmuffins är ett recept som är ganska "okänsligt", det blir bra nästan hur man än gör. :)
penna Skrivet av Anonym
Vad händer ifall man har i mjölet samtidigt som bakpulvret osv?
Hände mig nyss......
besökare Svar till Lilly 11 år penna Skrivet av Susanne
Jag har inte provat att vispa för mycket men eftersom kladdmuffinsarna ändå ska sjunka ihop så borde det inte spela jättestor roll. Men annars generellt ska man undvika att blanda mer än att smeten är blandad på slutet så att man inte förstör äggtrådarna som gör att bakverket blir luftiga och får den rätta konsistensen. Märkte du någon skillnad i konsistens? Annars är ju mängden vetemjöl (att man inte tar för mycket genom att gräva med decilitermåttet i mjölpåsen så det packas) och gräddningstiden nog det mest avgörande när man bakar kladdmuffins.
penna Skrivet av Lilly 11 år
Jag har gjort kladdkakemuffinsarna och jag undrar gör det något om man råkar vispa för mycket i slutet?
besökare Svar till Alicia Luu penna Skrivet av Susanne
Ja det går bra med andra formar men om du får fler eller färre muffins än mitt recept så förändras gräddningstiden. Om du har mer smet per form än jag (du får då färre antal muffins) så blir gräddningstiden lite längre. Och tvärtom.
penna Skrivet av Alicia Luu
Kan man använda kladdkaks form istället för bakformar?
besökare Svar till Nadja penna Skrivet av Susanne
Jag brukar alltid tina mina i mikron (kör på upptining) så de blir lite ljumna, supergott, jag tror det är både enklast och blir godast!
penna Skrivet av Nadja
Hej! Jag gjorde dina muffins och dom är sjuuuukt goda! Men min fråga är nu, hur gör jag när jag tar ut dem ur frysen? Ska jag värma dem i mikron eller ugnen? Vad tror du blir godast? Tack för ett superrecept!
besökare Svar till Musse penna Skrivet av Susanne
Vad kul att du gillade dem! :) Jag började baka mycket när jag var i 11-årsåldern. Att programmera och bygga webbsajter började jag inte med förrän jag var ca 20 år.
penna Skrivet av Musse
De var GUDOMLIGT goda. hur och när lärde du dig. önska jag var som du..
besökare Svar till 12år penna Skrivet av Susanne
Vad trevligt att du tycker det! :)
penna Skrivet av 12år
Perfekt recept, aldrig har jag lagat så goda muffins. Helst ska man ha den i ugnen 17 minuter.
besökare Svar till Kristin penna Skrivet av Susanne
De ska sjunka ihop så det är inget fel. Du kan ha dem i ugnen någon minut längre så sjunker de inte ihop lika mycket.
penna Skrivet av Kristin
Hej jag bakade dessa muffins som blev super goda men formen på muffinsen blev inte som på bilden :( efter att jag tog ut muffinsen ur ugnen sjönk de rejält .. Vet du vad jag kan ha gjort för fel?
besökare Svar till Anders penna Skrivet av Susanne
Tack för dina tips! Jag brukar dock inte få klumpar ändå. Men annars är det så klart bra att sikta men jag brukar inte göra det eftersom det tar extra tid och jag tycker det blir bra ändå. Men tack för att du skrev, bra tips om man brukar få klumpar!
penna Skrivet av Anders
Två påpekanden. För det första ska man alltid sikta de torra råvarorna. För det andra ska man undvika att blanda vetemjöl och varmt smör samtidigt, det är det samma som en bottenredning.
På detta vis slipper man få de trista klumpar av vetemjöl, kakao, socker eller vad det nu är.
besökare Svar till Helena o Anna penna Skrivet av Susanne
Trevligt! Kul att ni skrev! :)
penna Skrivet av Helena o Anna
Hej vi är två tjejer 14 och 13 år. Vi testade att baka kladdmuffins....och det blev sååååååå gott. Men det blev bara 12 stycken... Men vi är jättenöjda ändå.
besökare Svar till Natalie penna Skrivet av Susanne
Jättebra tips! Det måste jag prova! :)
penna Skrivet av Natalie
Hej! Jag gjorde denna kladdmuffins men jag la i Nutella i mitten så att det är inbakat! Jag ska fylla 12 år och brukar baka här med dina recept! Älskar att baka och tycker det är jätte kul! Hela Familjen tyckte att denna muffins var jätte god!
besökare Svar till Tilde penna Skrivet av Susanne
Ja after eight på kan inte bli fel! ;)
penna Skrivet av Tilde
Skippade saltet och la på en after eight - perfekt!
besökare Svar till Karoline penna Skrivet av Susanne
Det låter gott! :) Tack för ditt tips!
penna Skrivet av Karoline
Tog nog ut dom lite för tidigt då de sjönk ihop väldigt mycket, men gillar när det är extra kladdigt. Hade även i mjölkchoklad och hasselnötschoklad.
besökare Svar till Fanny penna Skrivet av Susanne
Jag håller med! Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av Fanny
Älskar att baka kladdkaka är ett bra recept eftersom att det räcker med att ha ägg och smör hemma för att göra den. Jag har ett förslag som kan liv upp kladdkakemuffins. Man ska prova att ha i lite smält blockchoklad. Det gör dem knapriga vilket blir mycket gott!!
besökare Svar till Natalie penna Skrivet av Susanne
Det låter som smakens! :)
penna Skrivet av Natalie
Nu blir det bara att sitta och frossa dessa framför LotR !!!
penna Skrivet av Natalie
Mmmm. Goodness, vad gott! Sitter och äter dessa i skrivande stund. Gudomliga. Mmm. Jag gjorde 4 med chokladbitar i, 4 med mosad banan. Ytterligare 4 med vit choklad. Och 4 vanliga. Gudomliga allihop. Sen innan dom åkte i ugnen var jag ju tvungen att addera chokladknappar på alla. Chokladsvag..

Mumsens:-D
besökare Svar till Erica penna Skrivet av Susanne
Tack! Roligt att du uppskattar mina bilder steg för steg och att du tycker det är kul att baka! :) Tack för att du skrev! :)
penna Skrivet av Erica
Väldigt bra sajt! Jag har Asperger, tycker det underlättar när man ser tydlig beskrivning med bilder. Har fått upp intresset för att baka nu!
Alla recept jag testat här har gett lyckade resultat. :)
besökare Svar till Terese penna Skrivet av Susanne
Så bra! :) Kul att du skrev! :)
penna Skrivet av Terese
Supergoda!
Min man ville ha med fika till jobbet, så snabbt och lätt slängde jag ihop lite kladdkakemuffins :)
Så nu har dom fika inatt ;)
besökare Svar till Malin penna Skrivet av Susanne
Det låter jättegott! Tack för tipset! :)
penna Skrivet av Malin
Hej! Super duper goda! Jag testade att ha i vit choklad och salta jordnötter i några- Ett mycket gott tips!
besökare Svar till selma penna Skrivet av Susanne
Kul att höra! :)
penna Skrivet av selma
Hej de blev
Jätte gott !!!!!
besökare Svar till Henning penna Skrivet av Susanne
Generellt så beror det på vilken smet det är. Om det är bakpulver i smeten så bör den komma in i ugnen så fort som möjligt, särskilt om man har i något varmt i smeten som smält smör som inte svalnat eftersom det sätter igång bakpulvrets effekt så att säga. Bakar man med jäst så går det bra, en kvarts extra jästid brukar inte skada. Bakar man med jäst så bör det generellt även gå bra att frysa ogräddat.
besökare Svar till Rebecca penna Skrivet av Susanne
Bra att veta att det blev ganska gott ändå! :) (Margarin är dock inte nyttigt om du frågar mig. Googla gärna på margarin och läs på och fundera på om du verkligen vill äta det.) Roligt att höra att du gillar receptet! :)
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Rebecca
Det blev ganska gott ändå, men du har helt rätt att smör är godare och nyttigare men jag hade inget smör hemma och ville så gärna baka nåt och jag älskar detta receptet. Annars använder jag smör eller margarin hela tiden :)
besökare Svar till Rebecca penna Skrivet av Susanne
Ja jag tror man kan det men det blir nog inte lika gott. Varför vill du byta ut smöret mot rapsolja? Smör är inte onyttigt, är gott och har bra bakegenskaper. Men annars ta samma mängd olja, det är ungefär samma volym/vikt. 1 dl är ungefär 90 g. Kolla annars måttomvandlaren för exakt omvandling. Skriv gärna hur det blev om du provar! :)
penna Skrivet av Rebecca
Hej, kan man byta ut smöret mot rapsolja, om man kan isåfall hur mycket? Tacksam för svar :)
penna Skrivet av Henning
Hej, undrar om man kan göra dubbel smet och låta hälften av den vänta medan den första omgången gräddas i ugnen? Hur fungerar sådant generellt, behöver smetar, bullar och liknande gräddas på en gång? De kanske till och med kan frysas in ogräddade? Det är ju energieffektivt att passa på när ugnen är uppvärmd.
besökare Svar till Henning penna Skrivet av Susanne
Varken salt eller smör är onyttigt så det kan du äta med gott samvete! :). Det har kommit ny forskning, undvik däremot margarin. Däremot är det bra att minska på socker och vetemjöl om man vill vara hälsosam, men då kanske man inte ska göra just kladdmuffins. ;) Roligt att höra att du gillar dem! :)
penna Skrivet av Henning
Supergoda! Kunde inte låta bli att göra en sats till att frysa in. Uteslöt dock saltet, minskade något på sockret samt bytte ut smöret mot rapsolja för hälsans skull.
besökare Svar till Leilani penna Skrivet av Susanne
Ta kortare tid i ugnen så blir de kladdigare. Tänk också på att inte ta för mycket vetemjöl. Gräv inte med decilitermåttet i mjölpåsen så att det packas för då blir det för mycket mjöl. Det gäller alla recept.
penna Skrivet av Leilani
Dom blir jätte goda fast inte kladdiga
penna Skrivet av Götigöt
Dom var suuuuuper goda! Och lätta att göra! Dom blev så goda att jag ska fixa en sats till kvällen ^^; Kladdiga och goda, fast man får ju inte låta dom bara stå, då försvinner dom ju c8

// Götigöt
besökare Svar till Jenny penna Skrivet av Susanne
Tråkigt att höra! Gjorde du fler muffins än 16 st? Ju mindre smet i formarna desto kortare gräddningstid. Hade du över- och undervärme i ugnen och 200°C? Tänk också på att inte ta för mycket vetemjöl. Undvik att gräva med decilitermått i mjölpåsen för då packas mjölet och man tar för mycket. Jag har gjort det här receptet många gånger och de har blivit kladdiga varje gång och om du läser alla kommentarer så verkar ju fler än jag tycka så, därför hoppas och tror jag inte det är något fel på receptet utan att du gjort något annorlunda. Skriv gärna igen och berätta vad du tror!
penna Skrivet av Jenny
Mina blev inte alls kladdiga. Blev som muffins. Stod bara 8 min i ugnen. Morr
besökare Svar till Sonja penna Skrivet av Susanne
Kul att höra att ni gillar receptet! :)
penna Skrivet av Sonja
Tusen tack för detta recept. Jag och min dotter på 2,5år gjorde dessa muffins idag. Så lätt och sååååå goda blev de. Hon vill göra dessa muffins imorgon också...mamma de va yumme gott.
besökare Svar till Lithea penna Skrivet av Susanne
Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av Lithea
Jag har gjort en sats med muffins och jag tipsar att det var jätte gott både med mint i och utan mint! Det var jätte gott jättebra resept!
besökare Svar till amanda 14år penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! Tack för att du skrev! :)
penna Skrivet av amanda 14år
Jag har precis bakat 3 sattser av muffinsarna tycker det var jätte gott!

ska nu bjuda min familj på nybakta muffins XD
besökare Svar till ncha penna Skrivet av Susanne
Det låter som du tagit för mycket vetemjöl och/eller gräddat för länge i ugnen. De sjunker ihop så de blir lite platta. När du mäter upp vetemjöl undvik att gräva med decilitermått i mjölpåsen eftersom mjölet då packas och du tar för mycket. Häll gärna upp det i litermått eller väg det. Om du ändå vill använda decilitermått så ska mjölet vara löst i (ej packat) och utan råge. Det gäller alla recept.
penna Skrivet av ncha
jag gjorde som det stog på recepten men den blev inte så dom blev platta och hårda
penna Skrivet av Elin
Mm vad god.
Det är svårt att bara göra 16 muffins när det är så goda.
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Kristoffer Olsson
Jag vet inte vad jag har gjort men jag såg efter att de stod 200 grader, jag satte ugnen på 250 grader och muffinsarna vart brända, men dom gick fortfarande att käka med ett kallt glas mjölk och lite HJORTRON PÅ DE SERRU mmmmmmm..... Hjortron är bra
besökare Svar till Kristoffer Olsson penna Skrivet av Susanne
Jag vet inte vad du fått 250°C ifrån, det står 200°C i mitt recept.
penna Skrivet av Kristoffer Olsson
Jag bakade dom i 10 minuter, ändå vart dom brända, använd INTE 250 GRADER sätt på 225 och låt dom stå i 11-12 minuter.
penna Skrivet av ISabelle
Har bakat dessa ett flertal gånger. Alltid lika goda! Mitt favoritrecept från fler år tillbaka.

Gräddningstiden kan skilja mellan olika ugnar. Det är bättre att dom får stå lite för länge än för kort tid för annars finns risken att dom inte lossnar från pappret. Kan därför rekommendera 11-12 minuter i ugnen :D
besökare Svar till Matilda penna Skrivet av Susanne
Kul och tack för bra tips!
penna Skrivet av Matilda
Hej. Jag och mamma prövade och dem blev super fina! Jag la faktiskt i choklad bitar :) vill mixtra till det lite:) Pröva jätte gärna då med icas bak chocklad och lägg i 1bit i botten!
besökare Svar till dumle penna Skrivet av Susanne
Smarrigt! Tack för tips! :)
penna Skrivet av dumle
jättegoda och jag hade dumle i så det blev kola i mitten kladdigt läckert
penna Skrivet av cuppcakes!
Tack för det har grädde på och gör dom till jäte goda cuppcakes
besökare Svar till Jasmine penna Skrivet av Susanne
Varsågod! :)
penna Skrivet av Jasmine
dom blev jätte goda! tack för receptet!
besökare Svar till Hilda penna Skrivet av Susanne
Ja. Om inget annat står så är det över- och undervärme. Det gäller alla recept.
penna Skrivet av Hilda
Ska man ha ugnen på över och undervärme, eller hur?
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Maria
Tack iaf!!
besökare Svar till Maria penna Skrivet av Susanne
Det blir nog inte alls samma sak utan ägg men om du vill göra kladdmuffins utan ägg så kan du googla på "kladdmuffins utan ägg" så hittar du recept på det. Ägg är en viktig ingrediens så om du har möjlighet att köpa det så skulle jag göra det i första hand eller baka något annat som det inte är ägg i.
penna Skrivet av Maria
snälla jag behöver hjälp!!! ska göra dessa muffinsarna nu men har inga ägg vad ska jag göra???
besökare Svar till Elin penna Skrivet av Susanne
Jag har använt bakformar men det går med bullformar också. Klicka på bakformar i receptet under "utrustning du behöver" så finns all info där om diameter m.m.! :)
penna Skrivet av Elin
Hej!
Jag undrar vad för formar du använder? Är det bullformar eller muffinsformar? Och hur lång är diametern? Tack för ett gott och smarrigt recept!
besökare Svar till arvid penna Skrivet av Susanne
Ja kanel är gott! Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av arvid
jag bakade domhär med en kompis och fjantade oss och hade ner ca 1msk malen kanel.
det vart skit gott och måste prövas :D
penna Skrivet av Peter & Josefin
Vet inte om någon av föregående 700 kommentarer har sagt det men det är underbart gott att riva ner lite apelsinskal i smeten för att piffa upp det lite.
penna Skrivet av nicole
Vet inte om du vet detta själv, men skadar aldrig att fråga. men hur mycket kalorier är det i smeten/kakorna?
besökare Svar till jessie penna Skrivet av Susanne
Det låter gott! :)
penna Skrivet av jessie
super goda jag brukar hacka ner vit och mörk choklad i och det blir ännu mummsigare :D
penna Skrivet av malak
dem är jjjjjjäääääätttttteeeeee gggooodddaaa!!!!!

Du borde göra någon gång de godaste kladdkakemuffins!!!!

Av recepten.se det är där de allra godaste kakorna finns!!!!!!
penna Skrivet av Lina
Underbara! Har bakat dom flera gånger och jag har även lagt på en after Aight bit på. Mums!
penna Skrivet av Lina
Underbart goda!! Går hem hos varenda en jag har bjudit!
penna Skrivet av Michaela
Sååå gott! Har bakat dem 3 gr själv och 5 med mina vänner! :)
penna Skrivet av Alva
Dom är så goda!
penna Skrivet av sara
den blev väldig gott!! ;)
penna Skrivet av Moa
Jag provade dessa med min kompis & det blev superbra! dom godaste jag har ätit, nu blir det att baka mer :)
penna Skrivet av cathrine
Jag provade med mindre och större formar, jag rekommenderar de stora i papp, prick 10 min, varmluftsugn, kladdiga o goa
besökare Svar till ellie penna Skrivet av Susanne

Tänk på att även om man följer receptet till punkt och pricka så blir det inte exakt likadant för alla. T.ex. så är inte alla ugnar exakt likadana. Man kan också vispa smeten olika länge, mäta upp mjöl på fel sätt så det blir för mycket mjöl, ha olika stora bakformar o.s.v. Utöver detta kommer dessutom tycke och smak som är olika!

Om du vill ha hjälp med att komma på varför det inte blev som du tänkt dig är det bättre att du skriver vad som inte blev bra istället.

Med tanke på hur många som skrivit att de tycker det här receptet är bra så är jag inte orolig att det skulle vara fel på receptet.

penna Skrivet av ellie
hej har nu testat detta recepten och det blev INTE kladdmuffins följde receptet till punkt och pricka men blev inte så.
Så rekommenderar jag ett annat i stället!!!
MVH Ellie!
penna Skrivet av Amandahz
Skall testa på att baka dessa nu, skall nämligen ha utställning imorgon i skolan med fikapaus i mitten.. Och där tror jag att de kommer gå åt som smör i solsken! ;) Mums!
besökare Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne
Varsågod! :) Ja de är goda när smeten stelnar i mitten. :)
besökare Svar till kajza penna Skrivet av Susanne
Det står i ingredienslistan. Jag har flyttat om det nu så att smör står överst.
penna Skrivet av Sandra
Jag testade baka sådanahär, efter jag hällt smeten i formarna så åt jag överbliven smet, och det var så gott att jag gjorde en till smet för att bara äta sådär, men sen när muffisarna var klara var det som varm smet i mitten bara .. Lät dom ligga över natten under en duk och nästa dag var dom det godaste jag någonsin ätit, så smeten jag bara skulle äta av blev till muffins med!
Tack för detta underbara recept!
penna Skrivet av kajza
hur mycket smör ska det vara ?
penna Skrivet av Victor
Jag har gjort dessa ett antal gånger, mycket goda men brukar inte ha riktigt 10 minuter för då blir dom inte ens kladdiga alls utan ta lite mindre
penna Skrivet av Rosanna
Jag och min 12-åriga syster har de i ugnen just nu! Fast efter 10 min var de inte nära klara... Och vi har ny ugn, inget fel på den. Hoppas de blir goda iallafall ;)
penna Skrivet av Anonym
Har gjot dom flera gånger och jag ska göra det igen perfekt muffins och perfekt kladdia!
SUPERGODA!!!
penna Skrivet av Amanda
Jag och min åtta åriga syster och hennes kompis gjorde dessa. Dom tog slut fort minsann! ;)
besökare Svar till Mannie penna Skrivet av Susanne

Bregott, olja (som har neutral smak), margarin eller flytande margarin. Men tänk på att det blir godast och bäst med smör. Det gäller alla bakverk. Näst bäst är bregott.

Krya på dig!

penna Skrivet av Mannie
Hej!
bara en fråga , vad kan man ta istället för smör?
har inget hemma och e sjuk så kan inte gå och handla ;(
tacksam för svar :)
penna Skrivet av tracy
jätte goda muffins
penna Skrivet av Emma och Robin
Blir nog goda men glömde smöret. :$
penna Skrivet av Malin
Jätte goda och bra muffins!!!!
penna Skrivet av Lovisa
Asså dom blev Skit goda ;) vill göra fler men får inte för mamma :(
penna Skrivet av alaa
ska prova dem ser goda ut.mmmm...:)
besökare Svar till julia penna Skrivet av leia
javisst är dom goda :D
penna Skrivet av julia
Hej jag sitter i mitt rum och skriver ner receptet.Men jag har inte smakat eller bakat dom än.Men nu ska jag baka dom och om dom är goda så kanske jag ska använda muffinsarna i en muffins tävling och jag tror dom kommer bli jätte goda :D
penna Skrivet av Gäst
Jag ska prova och göra dem !! :)
penna Skrivet av katerina
dom är skitgoda smeten med
penna Skrivet av ellenella
smeten var skitgod! vi bakade utan ägg xD skitsamma
väntar bara på att de ska bli färdiga nu :)
penna Skrivet av astrid/azza
tack!!!:) de blev skitgoda ;)
penna Skrivet av malak
Yes, alla ni har rätt det är gott verkligen gott
jag tycker om att baka ock älskar att
äta kladdkak, kladdmuffins altihop
penna Skrivet av coolingen!
Gud vad goda muffins rekommenderar absolut detta!
penna Skrivet av choklad älskaren
jag ska göra muffinsarna iskolan och sen sälja hoppas det gåt bra!:D

ett lyck till kanske!:D
penna Skrivet av ida
dom var jätte goda alltså skit goda!!!:D för det var första gången jag bakade muffins själv så dom var jätte goda:D ps jag är bara 10 år
penna Skrivet av Hanna
Bakade dessa igårkväll, gjorde dubbel sats för hade stora muffinsformar , fick bli längre än 10 min i ugn och blev då inte kladdiga . Men riktigt goda blev dom i allafall , hade jag haft choklad hade jag hackat i det men fick bli ett hjärta av floursocker på varje muffins istället . MUMS!
penna Skrivet av Sofia
Jätte goa muffins!
Ska servera de till familjen när de kommer hem, fast för mig räckte det bara till 15 muffins xD
penna Skrivet av Emma
Jättegoda muffins, verkligen!
penna Skrivet av Minnie
Jätte bra recept. :]
Bakade dom precis och bjöd min familj,
egentligen tycker jag att det är lite konstigt att jag bakade och bjöd familjen, det borde min mamma eller pappa har gjort, jag är bara 15.
Men dom är så vanligt slöa och kan inte ens ta hand om disken. :/
Anyway, muffinsen var jätte goda, och jag ska nog baka mer av dom i framtiden. :]
besökare Svar till Frida penna Skrivet av Susanne
Låter jättegott!!
penna Skrivet av Frida
Jag hackade jordnötter och stora bitar vit chocklad!! Mums! Att rekommendera!
penna Skrivet av raand0m :P
fett goa prova att lägga en klick nutella på :D
penna Skrivet av Sanna
Skiva jordgubbar och lägg i tillsammans m en klick grädde.
Blev efterrätt på midsommarafton!
GOTT!!!
penna Skrivet av Sara
Om man bakar dem i 10 minuter blir de inte tillräckligt kladdiga, testa 8! Det ska verkligen vara kladdigt!!! :)
penna Skrivet av Malin
Har aldrig ätit godare muffins!!! Älskar kladdkaka och ha dem i muffinsform är ju himmelskt =) Kan inte sluta äta dem!!
penna Skrivet av Lalallala :D
ni som gör muffinsarna testa lägga en eller två bananskivor på dem det blir jättegott!

REKOMMENDERAS :)
besökare Svar till Jennifer penna Skrivet av Jennifer
Jag kan inte sluta äta dom! Hur kan man sluta äta dem måste man ha någon medicin då eller? Kram jennifer! :) ;)
penna Skrivet av Jennifer
Jag har testat att baka dem och dem blev väldens godaste babbe muffins! :)
penna Skrivet av Tony
Dom va sjukt goda, trodde det va misslyckat eller att jag hade läst fel när smeten va så tjockflyttande men det blev super gott efter 10-12min i ugnen :)
penna Skrivet av ÄlskarDeHär
Det blir mycket godare om man lägger vispad grädde och smarties på för då är det typ som en cupcake och det är jätte gott ;)
penna Skrivet av Staffan
Fantastiska.
Jag serverade dem som efterätt med en stor skopa jordgubbsgräddglass ovanpå. Oslagbart!
penna Skrivet av ÄlskarAttBaka!
Hejsan :) Muffinsarna var otroligt goda! Är helt galen i dem :) Man ska väl akta lite när man vispar äggen och sockret (utan elvisp) att inte vispa poröst, då blir de nog inte så kladdiga eftersom att man vispar in luft i muffinsarna.. Jättebra recept :)
penna Skrivet av elise
godaste och lättaste muffinsen jag gjort! förra veckan bakade jag dehär varje dag :d
besökare Svar till Två muffinsbakare! penna Skrivet av Susanne
Ja ta gärna kortare tid nästa gång. Tiden i ugnen beror också på hur mycket smet man har i varje form. Ju mindre smet desto fortare färdiggräddat. Sedan kan olika ugnar vara lite olika också. En del ugnar är varmare och då kan man ta lite lägre temperatur och/eller sänka plåten ett snäpp.
penna Skrivet av Två muffinsbakare!
Hej!
Vad besvikna vi blir..
Hm, de blev ju inte alls kladdiga :( :( :( :( :( Vi gjorde exakt som receptet men nej då!:( :(
Vi kanske ska ha inne dom mindre tid nästa gång?
Mlh Två muffinsbakare
Mlh= Med Ledsna Hälsningar
besökare Svar till Lolla penna Skrivet av Eva
Hej, vad tråkigt. Jag använde små muffinsformar, det blev då 4 stycken extra. Använde du stora eller bullformar? I så fall kanske det är problemet. Hälsningar Eva.
penna Skrivet av Jag
Jag brukar oftast laga dem hos min kompis,dom blir jättekladdiga men de e gott :D <3
penna Skrivet av Lolla
såå misslyckat, gjorde exakt efter recept, men vad var kladdigt med dessa,??? torrare muffins har jag aldrig ätit!
penna Skrivet av Ellie
SUPERGODA fast blev bara 6-7 st
penna Skrivet av Sanna
Räcker med 8-10 formar, beroende på vad stora de är. Mina var inne i 12 minuter och de var extremt kladdiga, men myyyycket goda! Rekommenderas!
besökare Svar till tilda penna Skrivet av Ebba sundström
för mig räckte det med 8 formar. Och de var i ugnen i 11 ½ minut. Nu är det tredje gången jag står och gör dem. De är i ugnen nu. De är klara om 2 minuter.

Ni som inte har smakat dem. Ni måste bara:P
penna Skrivet av Eva
Fantastiskt goda!
penna Skrivet av gäst
räcker att ha dem inne i ugnen typ 5 min, blir torra annars!
penna Skrivet av gäst
hihi jag hoppas det blir gott ska precis baka
penna Skrivet av Lucas
Väntar på dom nu är super taggad på att smaka! :D
penna Skrivet av goda!:D
Hej!
Jag verkligen älskar dom här muffinsara, det gör även dom i min famlij! Lätta och supergoda, tack så hemskt mycket för receptet:D!
penna Skrivet av Catta
Mums!P
penna Skrivet av viktoria
Hej!
Jag måste säga att sajten är riktigt bra! Jag brukar baka dem här muffinsarna och brukar då ha i lite hackade nötter och kanel, mums!
besökare Svar till Lina penna Skrivet av Susanne
Om du vill ha kladdigare muffins, ta kortare tid i ugnen och ev. något lägre ugnstemperatur.
penna Skrivet av Nathalie Bing
Super goda!!!
penna Skrivet av Amanda
Super gott:) jag la i mörkchoklad-bitar och strödde på lite färgglatt strössel:) Fint, lätt och gott;) tack för receptet(:
penna Skrivet av Lina
Jag är tolv år och bakade detta helt på egen hand. Alltså superenkelt. Det blev riktigt gott också men jag tror jag hällde i lite för mycket smet för dem blev inte så kladdiga jag hade hoppats på.
penna Skrivet av Lisa
Super goda!!!! Jag hakade mörk choklad i formana med smeten i blev perfekt!!!!!
penna Skrivet av Matilda
Dom är jätte goda
Supergoda! Och de blir ännu bättre om man stoppar ner en dummlekola i varje muffin innan gräddning, och en noblesse ovanpå, muuuuuums
penna Skrivet av anonym
även jag som aldrig bakar, lyckades med detta receptet snabbt o enkelt o suuuuper gott:P
besökare Svar till anonym penna Skrivet av Susanne
Det låter som att din ugn är för varm. Du bör nog sänka ugnsvärmen, prova med 25°C mindre nästa gång.
penna Skrivet av anonym
Mina blev lite brända längst upp och i botten. Och inte alls kladdiga. Jag läste några kommentarer innan jag började och testade att ha muffinsen i ugenen 5 minuter kortare än vad där stog men ändå så blev resultatet som jag beskrev det innan.
besökare Svar till Sofia penna Skrivet av Susanne
Jag har provat det men jag tycker de får bättre konsistens när man använder elvisp. Det är tiden i ugnen som avgör kladdigheten enligt mina experiment och inte hur man rör ihop smeten. Men så klart får man göra precis som man vill och tycker man att det blir bäst av att röra ihop allt med en slev så tycker jag att man ska fortsätta göra det!
besökare Svar till LOTAB penna Skrivet av Sofia
Vispa så lite som möjligt i smeten. Helst ska du röra ihop allt med en slev.
besökare Svar till LOTAB penna Skrivet av Susanne
Ta kortare tid i ugnen om du vill ha dem kladdigare.
penna Skrivet av anonym
mmmmm vad goda dom ser ut måste baka dom:P
penna Skrivet av LOTAB
bakade de för en stund sedan de blev goda [men de blev inte kladdiga,har någon något tips på hur mam gör de egentligen kladiga eller varför de blev så la de i ugnen i 13minuter. de blev i alla fall jätte goda.
penna Skrivet av jessica Andersson Västerås
jag bakar dessa härligheter minst en gång i veckan, jag har blivit helt beroende. går inte att sluta. har man väl börjat så är man fast. även min pojkvänn rikard har gått upp 8.5kilo senaste månaden. men jag tycker om när han är rund och go, påminner lite om muffinsen :)<3. nej nu kokar smöret för mig, så jag måste återgå. tack för ett underbart recept :). puss och bak
penna Skrivet av silla
det är du godaste muffis
penna Skrivet av bagaren<333
ljuvliga har bakat dem många gånger skall baka dem igen i morgon
besökare Svar till ida penna Skrivet av Susanne
Det beror på hur stora bakformar du har. Men gör gärna dubbel sats om du vill ha fler.
penna Skrivet av ida
kul att det blev 10st ist för 16, smeten blev inte alls stor....
penna Skrivet av Hedda
Bör inte ersätta socker med sirap och smör med becel... i övrigt var de goda x)
penna Skrivet av Nina
testade att blanda i några after eight choklad bitar och även lägga en after eight chokland bit uppe på muffinsen som jag strök ut över hela då den smält i ugnen.
Detta var suveränt om man gillar after eight smak.
penna Skrivet av emilie
testade och ha i kanel nu...får se resultatet om 10min men smeten va go iallafall :)
besökare Svar till Anneli penna Skrivet av mandis04
Ibland blir de lite kladdigare än de ska, mitt tips som jag brukar göra när det blir så är att ställa in de färdiga muffinsen i frysen en stund, sedan tina i rumstemperatur så är de precis perfekta :)
penna Skrivet av Sara
Så goda! Bakar de nästan jämt och de blir alltid jättegoda! Min absoluta fovorit!
penna Skrivet av Sara
Dom här har blivit en favorit hemma hos mig. Vet inte hur många ggr jag har bakat dom, men dom blir alltid lika uppskattade!
besökare Svar till linn penna Skrivet av lollo
tips det blir extra gott om man stoppar ner en choklad bit i innan den åker in i ugnen
besökare Svar till Anneli penna Skrivet av Susanne
Det kan skilja beroende på märke på bakformarna. Vissa bakformar är sämre än andra.
penna Skrivet av linn
bakade just några små goda muffins!
så gott
penna Skrivet av Anneli
verkligen betoning på kladdmuffins, mina sitter fast i pappret... Har någon tips på vad som kan gått fel? (dock grymt goda!!)
penna Skrivet av Stina
De här muffinsen har jag gjort jätte många gånger, det är jätte goda. Gjorde dem för en stund sen, tog även lite glasyr på några, vi får se om de blev gott!
penna Skrivet av HårdMutter
HELT LÖJLIGT GODA
penna Skrivet av Linnea
Mmmmmm! de här muffinsen är verkligen jättegoda. Det här är andra gången jag gör de...
penna Skrivet av Michi =)
Jag hade slut på kakao.Provade med oboy. Det blev gott! Men jag är trotsallt bara 10 =).Älskar att baka!
penna Skrivet av anonymf
jag testade att göra lite själv och det blev jätte jätte gott jag tycker att andra borde prova
besökare Svar till alaa penna Skrivet av Susanne
Ja det finns recept på kladdkaka. 
penna Skrivet av Elina :)
Jag blandade i glass i smeten, det var chokladglass. Det blev jättegott!
penna Skrivet av alaa
jag undrar om du kan göra kladdkaka i recepten.se
penna Skrivet av alaa
jag äter dom just nu jamm jamm
besökare Svar till Muffins! penna Skrivet av Susanne
Hade du verkligen din ugn inställd på övervärme och undervärme (standardinställning), rätt temperatur och plåten i mitten av ugnen? Och du gjorde 16 st?
penna Skrivet av Kladdkake Kungen!
Mmm...
dom kunde inte ha blivit godare! :D
penna Skrivet av Danne
Hade inne dom 11 minuter och blev oerhört goda, tummen upp för dessa.
penna Skrivet av Bagaren
ljuvligt jätte goda kunde inte vara godare
penna Skrivet av Muffins!
Fyy! 10 minuter ? eller inte ....
hade inne dom exat 10 min och nu är dom skitbrända!!!!! usch !
Dåligt dåligt dåligt....
Nu är vår eftermiddag förstörd ! :o
usch ....
penna Skrivet av Sara
Kan rekommendera att äta dessa godingar kalla, alltså inte rumtempererade utan kalla. Bara något tinade från frysen - fruktansvärt gott!
penna Skrivet av Achmed
Allibabba hade inte kunnat göra bättre :O
penna Skrivet av Nadja H
Nu gräddas dem i ugnen :) bakar dem i förrgår med ! riktigt lyckat! :) denna gång testa jag med lite mindre än ½ dl mjölk i :) Får se vad det blir av de :)
penna Skrivet av the best
hej jag bakade precis dom hära goda muffinsarna går jämt efter det här receptet när jag bakar. för det är bra och gott:) mumms nu ska jag smaka på en hoppas att dom är så goda som jag har tänkt puss&kram everybody
penna Skrivet av Rasmus
Bakade de precis, blev riktigt goda :)
tack så mycket för receptet :D
penna Skrivet av Anonymos
Dom är verkligen jätte gooda! ;) tack för receptet... Har bakat dom flera ggr, ibland med chokladbitar i =) Då blir dom verkligen supergoda! ;)
penna Skrivet av Anonym
Jag har bakat dom här muffinsarna flera gånger och dom är alltid lika goda.
Jag rekomenderar verkligen dom här dom är perfekt kladdiga och smakar helt underbart!
besökare Svar till anonym penna Skrivet av Susanne
Jag har inte provat själv men antagligen fungerar flytande margarin eller olja. 1 dl olja = 100 g smör. Det blir nog inte riktigt lika gott men förhoppningsvis tillräckligt gott! Skriv om du provar hur det blev!
penna Skrivet av anonym
kan man ta nåt annat istället för magarin eller smör?
penna Skrivet av anonym
bakar dessa muffinsen nästan varje dag, tack för receptet! :)
penna Skrivet av Lisa
Verkligen super goda!! Brukar ibland ha oboj istället för kakao!!! smarrigt!!!!!!
penna Skrivet av simon
jag bakade dessa muffins och min syster tog alla utan att vi hann ta något
penna Skrivet av Belin
jätte goda muffins.har gjort dom flera gånger och alltid blir dom lika goda.
penna Skrivet av Caroline
Jag har bakat dessa 5 gånger och alltid lika goda :)
penna Skrivet av Elsa :)
Jättegoda muffins! Värda att baka om och om igen! :D
penna Skrivet av Emilia
Dom här muffisarna är alltid lika goda och jag har gjort dom flera gånger! Dom är jätte enkla att baka :D
penna Skrivet av Ania
Super goda blev dom kladdiga mm ;)
penna Skrivet av Minna
Ett tips ätr att lägga på en ruta Marabous apelsin krokant choklad på varje muffins när de precis kommit ur ugnen, vänta en minut och smeta sedan ut chokladen på muffinsen med en tesked. Fantastiskt smarrigt!!
penna Skrivet av Stina
dom är JÄTTE goda! Ska göra dom snart nu. ;D
penna Skrivet av becca och ela:)
Dom var super duper goda:)
Vi rekomenderar dom till alla;)
penna Skrivet av Amanda
Sist jag gjorde dem blev dem jätte goda och kladdiga.
ska baka dem igen.
penna Skrivet av arsi
jättegoda
penna Skrivet av gizmo
verkligen hur goda som helst och är superlätta att baka!! kram
penna Skrivet av Amalia :)
Det här var bland dom godaste muffinsarna jag bakat, gick hem hos hela familjen :) även dom som inte gillar choklad :) ett tips till er som vill baka något gott:D
Tar ju inte mer än 30-20 min heller, riktigt bra :) jag har bakat dom 5 ggr nu tror jag, dom har blivit bra alla gånger, utom en, men det var mitt eget fel, jag glömde dom i ugnen ;)
penna Skrivet av per
jag bakade de nyss och de blev super goda
penna Skrivet av anonym
jätte goda
penna Skrivet av penelope
Ja bakar ganska ofta, då e det bra att ja kan gå in o kolla på nåt snabbt recept

;D
penna Skrivet av Cicci
Jag ÄLSKAR dom!!! har gjort det hur många gånger som helst och nu ska jag göra dom igen haha :D
penna Skrivet av Maja
MM! Detta är nopg de mumsigaste muffinsarna jag ätit. Aldrig lyckas göra riktiga kladdmuffins men detta blev precis som jag ville!:)
Kram<3
penna Skrivet av Marie
Tack för detta recept! Har aldrig riktigt lyckats med kladdkaksmuffins förut, svårt att få till rätt konsistens. Men detta recept var helt fantastiskt! Muffinsen blev jättegoda, krispiga utanpå och härligt sega och kladdiga inuti. Rekommenderar detta recept!
penna Skrivet av Sofia
Ska prova baka dem nu, verkar verkligen goda! :D eftersom att jag älskar kladdkaka så ska det här nog smaka ... ;) MUMS!! <3
penna Skrivet av Luva´n
Mums ! Har just bakat dem, själv är man då mästerbakarn ! <3 HIHI <3
penna Skrivet av djana
dem är jätte goda, och jag godkänner dem tack för recept
penna Skrivet av Stina
Dem är säkert jätte goda! Har just gjort dem :-)
penna Skrivet av Susanne
Svar till rebecca: Det var nåt nytt! ;) Inget jag tror på dock! :-)
penna Skrivet av rebecca
skaka äggen före ni knäcker dem :D
det blir fluffigare och bättre smaki muffinsen då ^^
penna Skrivet av jaag =)
jätte goa verkligen!!
penna Skrivet av Anonym
Tänker just göra dom
hoppas dom blir goda
penna Skrivet av elin
första gången jag gör dem, och det va dubbelt jag gjorde, och dem blev Riktigt goda, tack för receptet!
penna Skrivet av Muffins älskare
mmmm ska baka detta till klassen hoppas
dem gillar det ! <3
penna Skrivet av Kim
Jag VILL så gärna att det här ska funka! :D Men får inte riktigt till det... Första gången hade jag dem i ugnen 10 min och sedan på eftervärme medan vi åt färdigt middagen. De smakade jättegott (hade lagt på en halv after eight också..mums!) men var lite för hårda. Andra gången hade jag dem inne 8,5 min och då blev de bara "vanliga" mjuka. Jag vill ju ha dem hårda och sega i kanten och kladdiga i mitten..hur ska jag göra?

tack på förhand
penna Skrivet av muhammed mohammed ali
kladdiga & goaä :D fin brun färg som kungen jag själv är;)
penna Skrivet av DaWe
Muffinsarna är inne i ugnen nu ! :D Det blir säkert jätte smarrigt.
Gjorde dessa alldeles nyss, tog en kvart allt som allt - det gillar vi!

Bra smak, lagom kladdiga, perfekt recept!
penna Skrivet av emilia
gooa som ja venne va
penna Skrivet av Älskardom!
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av mr X
penna Skrivet av S.
Supergoda! Tyckte till och med min sambo som inte är så mycket för sötsaker. Snabbt pch enkelt :)
penna Skrivet av kladd tjejn!
jag har prövat att baka kladdmuffins det var jätte goda när dom var klara!!! pröva om ni inte har gjort jag lovar det var skit goda!!:-)
penna Skrivet av Tinowitch
Hade inne dom i tio min. Dom är inte alls kladdiga. Så får nog ta ut dom lite tidigare nästa gång. Men OH SÅ GODA!! =)
penna Skrivet av tilda
hade dom i ugnen 11 minuter och fortfarande bara smet i mitten, men jag tar ut dom ändå, dom stelnar nog till lite när dom blivit kalla.
penna Skrivet av Matilda
räckte till 8 formar för mig i alla fall:S men gott blir det säkert.
penna Skrivet av Lisa
super smarriga muffins
penna Skrivet av Hannah
Super goda kladdmuffinsar! detta lär jag göra flera gånger .. :)
penna Skrivet av ida
dom står i ugnen nu , men smeten var iallafall smarrig så jag hoppas tt dom oxå är det :-D
penna Skrivet av claudia
Dom blir ju för goa bara.. Nu är det min kompis maricas tur a baka:)
penna Skrivet av Iman
efter att läst alla kommentarer så ska jag nog baka jag också! det ser riktigt fina ut, blir det bra resultat så ska jag skriva ner det o ta med till skolan! (y)
penna Skrivet av nana
dett är jätte gott har gjort de typ 6-8 gånger men tröttnae aldrig
penna Skrivet av hejsan
kommer göra det här till min klass den ser
jätte-god ut <3
penna Skrivet av Lelle
Jätte goooooooooda är de ;)
penna Skrivet av Estelle
Underbara! har gjort dom 3 gånger nu och jag tröttnar aldrig!
penna Skrivet av Lina
penna Skrivet av Linlugg
Jättegoda och lite kladdiga!MUMS!
penna Skrivet av Millis
Dom var riktigt smaskiga! :)
penna Skrivet av ???
Är dem här väkligen goda?(Frågar bara)Har aldrig smakat dem!:p;
penna Skrivet av Emma
Jag älskar dem....!!!
penna Skrivet av nettan
Ok.Då förstår jag :)
penna Skrivet av bullmannen
enligt mig vad dom inte goda.
finns mycket godare
penna Skrivet av Susanne
Svar till Nettan: Kul att du gillade kladdmuffinsarna! Anmäl är en knapp som vem som helst kan trycka på ifall man tycker att kommentaren är olämplig. Då syns inte kommentaren tills jag antingen godkänner eller tar bort den. Tyvärr finns det omogna personer som skriver otrevliga saker emellanåt.
penna Skrivet av Nettan
Vad menas med anmäl på raden under? Har man gjort något fel, eller får inte vem som helst kommentera? Undrar bara :)
penna Skrivet av Nettan
Bakade dessa i helgen.Supergoda! Man vill bara ha mer!
penna Skrivet av JOSEFINE (15 år)
mums :D<3
penna Skrivet av Chokladmonster
Gorde en sats nu fast 6 stycken i jätte stora formar
penna Skrivet av Tessan
Ett underbart recept som blir precis som jag vill har det =)<3
penna Skrivet av <3
MMMM..super duper goda muffins ! ^^), det var första gången jag bakade dom idag :D
penna Skrivet av Choklad<3
det var ett bra Recept. Mmm
penna Skrivet av Gotte-grisen
supergoda!
har bara bakat de en gång, men blev jätte nöjd!<3
ett toppen recept!
penna Skrivet av Fröken Klantig
Mums!
Har bakat de här ett antal gånger och de har blivit bra varje gång. Håller på med de nu och har gjort ett litet fel. Jag glömde att lägga i smör och mjöl i smeten, kom inte på det förräns jag satte in de i ugnen.
Men de ser ändå ut att bli bra :P
penna Skrivet av Chokladmonstret
Jag fullkomligt älskar såna här muffins! BAKA!
penna Skrivet av miss-montana
Jag tycker att det är gott med kladdmuffins.
det är också lätt.:)
penna Skrivet av bakis
Super gooooda :)
Bra recept, ett tips är att tilsätta lite nutella i smeten....mmmm
penna Skrivet av Susanne
Svar till Et och Louise: Ja då var nog detta utrett! Bra att muffinsarna blev goda också! ;)
penna Skrivet av Et
asså nu tar jag inte alexs pari men asså han förväxlar inte denna text med ngt annat som jag ser. För på början av receptet står det typ 25minuter varav 10 minuter i ugnen. Sen ståre det igen i texten grädda i 10 min:)

Dessa muffins var supergoda<3
penna Skrivet av Louise
Alex: Det står ju, Tid: 25 min varav 10 min i ugnen.
10 min i ugnen!
penna Skrivet av ange&becka
vi ska göra dem nu hoppas dem blir goda det tror vi:)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Moa och alex: Ja där har vi det, tack Moa! Alex: Du måste ha förväxlat det här receptet med något annat recept, kanske receptet på kladdkaka? Muffins gräddar man ju kortare tid i ugnen än en stor kaka.
penna Skrivet av Moa
Men du Alex, jag tror du hade dom i ugnen för länge om du hade dom hela 22 min! Jag tror d står tio minuter på receptet. Säkert därför dom inte blev kladdiga!
penna Skrivet av Susanne
Svar till alex: Om du kommer på vad du gjorde för fel just den här gången så får du gärna skriva det. Annars så är det vanligaste felet att blandar smeten för länge efter att man tillsatt mjölet. Blanda inte mer än att det är blandat.
penna Skrivet av alex
Värdelöst..
Är givetvis ingen idiot som gör fel i ett så simpelt recept som muffins som man bakat flera gånger innan. Men Det gick inte upp till 16 st och dem blev inte kladdiga, och dem var inne i ugnen i 22 min istället för 25.
penna Skrivet av Cissi
Goda, men går väldigt fort i ugnen. Gränsen på kladdiga och torra vanliga är hårfin!
penna Skrivet av Emelie
Tycker dom är jätte goda! Brukar göra dom som en surprise till föräldrarna, ger ju kanske mer månadspeng, haha :P
penna Skrivet av Anki
Suuper goda muffins;)
penna Skrivet av magda
det var jetee göda
penna Skrivet av Astrid
Toppenrecept! Gott med lite valnötter i smeten eller lite glass eller grädde vid servering. :)
penna Skrivet av Marika
underbart recept, har gjort dom massa gånger! fast jag har bara inne dom i 7 min för att dom ska bli lite mer kladdiga :)
penna Skrivet av Jullan
Dessa kladdkakor är helt underbara, mina internat-tjejer älskar dem så det sa bara plups. Har ca 3 kvar. Ska nog göra en ny stats imorgon med. ^^
penna Skrivet av Marré
Ska precis göra dom! Dom är ju asgoá har gjort dom flera gånger dom gjor succé i huset :D
penna Skrivet av sandra
mina kakor är i ugnen just nu, men smeten var fruktansvärd go så kakorna blir nog bättre. tyvär og jag för många klickar på dom första XD visste inte redigt hur ja skulle gö.så dett får bli några stora bamsingar. uuups nu måste jag ta ut dom :)

TACK FÖR REECEPTET!!
penna Skrivet av Julia
MUMS, vad gott. det här kommer jag deifinitivt göra igen. Tack för receptet! :D
Ett hett tips är att sätta glasyr på också. Då blir det helt underbart sliskigt gott.
penna Skrivet av Anonym
Dom smaka förträfligt och var sega och goda,jag tog i lite extra mjöl blev dubbelt så goda :D
penna Skrivet av Susanne
Svar till annapanna: Det kanske går men de får nog mindre volym då och blir mer kompakta.
penna Skrivet av annapanna elskar kakor
kan man utesluta bakpulver??
penna Skrivet av Daniel
Min syster och hennes kompisar bakade muffinsarna och jag fick smaka ett par, dom var supergoa!
penna Skrivet av Muffinsälskaren
Det går utmärkt utan elvisp med för de som inte har en. Jag fick dock vispa tills armen värkte, haha
penna Skrivet av Lisa
Jättejättegoda muffins alltså, och jättelätt att baka!:D
Strö lite block chocklad över och låt det smälta så blir det jättegott!
penna Skrivet av Gabbe
dom blev jätte goa!
penna Skrivet av britt
jätte goda
penna Skrivet av Alva & Sofie
Dom här var as goda jag åt 6 st när vi bakade vet inte hur många hon åt ;D
penna Skrivet av Johanna
Dessa vart as goda :D ska göra de till midsommar och testa att lägga ner en liten jordgubbe
penna Skrivet av isabelle
suveräna! Ett tips är att lägga chokladglasyr i mitten, så sjukt gott!
penna Skrivet av MuffinMaster
Luktar gott :)
Tog precis ut dem ur ugnen, jag väntar på att de ska svalna. Hoppas de smakar lika gott som de luktar ^^
penna Skrivet av keld
Doftar härligt, har precis tagit ut dom från ugnen.
penna Skrivet av sophia
dom e ass goda , bra recept också :)<33
penna Skrivet av anna.
gjorde de nyss. de blev jätte goda mums.... ätter<3 nu så jag kan inte skriva mer bye .. mums.....mums
penna Skrivet av Vickan
det ser jätte gott ut ska göra dom nu med det samma=)
penna Skrivet av Moppen^^
Ska testa att göra dem nu =)
penna Skrivet av ajdin
jag åt dem hära i skolan tyckte om dem fruktanssvärt
penna Skrivet av Malin
Johan det kanske är du som inte kan baka?
Jag tyckte att dom vart perfekta :)
penna Skrivet av Sofie
De var de godaste muffin jag någonsin har ätit ;P
penna Skrivet av Johan
Kladdmuffins? Kladdiga blev dom verkligen inte och smakade inte alls som jag trott.

Dom helt klart sämsta muffinsarna jag gjort.
penna Skrivet av fatima 424
var den bästa o godaste kakan hittillsss!!
penna Skrivet av bella
dom va skit goda gjorde dom innan jag gick till skolan:)
penna Skrivet av maja
Provade erat recept . Det är de bästa chokladmuffinsarna jag ätit ! , så jag är inne på er sda för andra ggn !
penna Skrivet av Cornelis Vreswijk
jätte goda
penna Skrivet av monia lönn
Dom suger mn blv bra jag älskar dom. Dom är som min pojkvän LOVE
penna Skrivet av Saasis
Har precis tagit ur mina ur ugnen. Väntar med spänd förväntan på att få smaka på en:)
penna Skrivet av du ?
de är as gott (;
penna Skrivet av Susanne
Svar till sahra: Jag har provat att ha i hackad blockchoklad och det blev bra. Att lägga i en bit blockchoklad i varje muffins fungerar nog också. Jag tror de blir ännu godare med extra choklad! Skriv gärna om du provar! Faktiskt tror jag om du orkar läsa alla kommentarer att det finns de som skrivit om att de testat detta med lyckat resultat.
penna Skrivet av sahra
ingen som har provat med bitar av blockchoklad i? funderar¨på att ha det, men det kanske förstör mer än gör nytta?
penna Skrivet av sofia
SJUKT goda!! De blev som små kladdkakor, mums!! :D
penna Skrivet av Monia lönn
dom blev jätte goda förra gången men inte lika bra denna gång,
penna Skrivet av elin
Världens godaste CHOKLAD MUFFINS!
KLADDIGA OCH SÅ GOODA!
penna Skrivet av Diana
Denna kladdkaksmuffinsen var härligt goda. De gick snabbt att göra också. Bilden på de färdiga muffinsarna är lite olika till från vad jag gjorde fast dom smakade härligt gott :D
penna Skrivet av Izabelle
Prova även med chokladbitar i :).
Jättegott :D
penna Skrivet av Emma
Åh, vad goda! De var inte bara goda det var jätte lätt att göra också ;)
penna Skrivet av Felicia
Jag rekommenderar verkligen de här! En stjärnklar favorit, bland stora och små!
penna Skrivet av yvonne pira
oj, vad gott
penna Skrivet av Nimo
Jag bakade dom nyss
aaaaaasa gooooooooooooooooooooooood
måste äta en till
penna Skrivet av nathalie
Dom är fantastiskt goda! ;D (bakade dem nyss)
Jag rekomenderar att alla som inte har bakat dem hittils: Gör det!
penna Skrivet av daniella
åh, de är jätte goda :D wow baka dom :D
penna Skrivet av Alicia
Dom är jätte gooooooooooooooooda man måste värkligen baka dom !! :)
penna Skrivet av Nicole
Sjuuuuuuuukt goda! Baka det, jag menar det! :O
penna Skrivet av tjej
ett tips: bräd ut lite glasyr med kakao i på muffinsarna. då blir de jätte super goda! bästa jag nånsin äti. SUPERGOTT!
penna Skrivet av malin
Jättegoda ! Ska baka en till sats nu ! :)
penna Skrivet av maja
Supergodaaa!
penna Skrivet av Holst
Dom blir jättegoda.. Men ett tips är att ha dom inne ca 15 min..
penna Skrivet av Susanne
Svar till ninnni: Jag brukar värma dem på upptining i mikron.
penna Skrivet av Hej,hej
jag gjorde en gång de här kladdmuffinsen och de blev jätte goda! jag använde också receptet till att göra kladdkaka och de blev perfekta! :D \ en tips.
penna Skrivet av ninnni
tack webmaster. :)

men om man fryser dom.hur ska man värma dom bäst? några minuter i ungen kanske?
penna Skrivet av Martina
jätte goda verkligen... första gången jag gjorde dom idag, blir helt klart fler gånger....
penna Skrivet av Jocka Perrinen
jag tyckte detta var väldigt gott. jag är finsk men tr svenska recept för dom är godare än finska recept.
penna Skrivet av Muumss..
I love this!!!! De var jättegoda!! Mums... Längtar tills jag får baka de igen!<3
penna Skrivet av Johanna
Underbart resept, bakat det i ca 1 år nu! :D
penna Skrivet av Susanne
Svar till niiinni: Använd elvisp så blir det vispat ordentligt, vispa ägg och socker ca 10-15 sekunder. Sedan när du tillsätter övriga ingredienser så ska du inte vispa längre tid med elvispen än att det är blandat till en jämn smet.
penna Skrivet av herr olsson
dom var väldigt goda
penna Skrivet av niiinni
webmaster:hur ska man vispa äggen då?
penna Skrivet av Susanne
Svar till ninnni: Efter att man tagit ut kladdmuffinsarna ur ugnen så sjunker de ihop efter några minuter och blir kladdiga. Kladdmuffinsarna bör tas ut efter 10 min. Hur de ser ut på ytan beror mest på hur du vispat äggen. Jag tycker det blir bäst när man använder elvisp genom hela receptet.
penna Skrivet av niiinni
mmm..., dom är i ugnen.men dom ser inte torra ut.det har gått 10 minuter! varför?
penna Skrivet av ninnni
hur får man dom att sjunka och bli kladdiga?
penna Skrivet av Kerstin
Brukar lägga dit en bit mörk chokladbit som får smälta på muffinsen direkt när den kommer ur ugnen...mums mums
penna Skrivet av emil
SUPER GoDA! mmm. dom var så goda att man nästan blev beroende och pröva också att frysa ned dom och sen äta det är mums:) TaCk för tipset
penna Skrivet av Maria
Dessa muffinsen är verkligen de godaste som finns, och enkla att göra också :D
penna Skrivet av Sofia
Dom var super goda de var dom godaste jag har ätit
penna Skrivet av Milla
Dom var jätte goda...Jag serverade dom med grädde på toppen och det passade jättebra tillsammans för det blev jätte gott...Ni måste prova detta receptet!
penna Skrivet av philip olsson
dom va as goda tack för reseptet
penna Skrivet av Fellan
Rekomenderas starkt! :P
penna Skrivet av Serran
shit jag e beroende av dom :D, skiitgott!.
har bakat dom typ 3 ggr sen igår hah :D
penna Skrivet av Ronja & Rozan
Vi bakade dom nyss, smeten var super god. och det verkar som om dom är mycket godare efter dom varit i ugnen enligt er :)
penna Skrivet av Elina Hellman
gosh, min 3-åriga lillasyster blir helt ifrån sig när vi ska baka kladdmuffins =D
Yummie =)
penna Skrivet av Madde
Dessa godingar kan min inte få för många av oj oj oj vad goda de är!
penna Skrivet av lovisa&iselin
håller på med smeten nu och den ser välldans god ut! nu ska jag och min syster snart klicka i smeten i formarna och sedan in i ugnen! får hoppas att dom blir goda! vi är ju ute efter att dom ska vara "kletiga" och inte sådär trorra och tråkiga som det alltid blir tycker jag! nej nu måste vi fortsätta! :D
penna Skrivet av Hannaah
Jättegod smet! Muffinsar är goda att äta lite när som, även som en lätt efterrätt på bjudningar :D
penna Skrivet av Felicia N.
Har bakat dom några antal gånger nu, åh dom är gudomliga ! :D (Jag får alltid baka dom, då familjen inte vill göra fel.) Supergoda ! Bra recept!
penna Skrivet av bella
ska baka dom idag:D låter skitgott det blir nog det oxå:D
penna Skrivet av Madeleine
Dom var SUPER goda! och enkla att baka. XD <3
Ett jätte bra tips om man gillar muffinsar!!:)
penna Skrivet av Camilla
bakade dom idag. det blev lite kladdigt . men det var god
penna Skrivet av sara
Bakade de idag blev skit goa =)
penna Skrivet av Mii
Dom var JÄTTE goda bakade dom på en kompis´s fest dom blev succe tack!! xD:)
penna Skrivet av Ifrah
tack för receptet! dem blev riktigt goda. Det ända problemet var att mina blev lite fastare nästan som muffins, så man kanske borde korta ned tiden liten. Annars var det perfekt tack så mkt xD
penna Skrivet av Jag
Jätte goda muffins som blev nya favoriten!!
penna Skrivet av anonym
åå så goda de blev :P
tack så hemskt mycket för recepten
penna Skrivet av Anonym
Hej gud vad om var goda jag sålde dom i centrum och dom tog slut på 5 min alla köpte dom var super duper goda TACK SÅ MYCKET!!!!!!
penna Skrivet av Anna
Ååååh vad goda!!! Vill ha fler =) Jag kan knappt vänta tills jag bakar dom igen!
penna Skrivet av sanna
jag bakande dom precis! min favorit muffin:) TACK FÖR RECEPTET!
penna Skrivet av linda
penna Skrivet av Filip
Mina liknar inte alls dem på bilden! mina är 10 gånger större!! =)
penna Skrivet av Ina & Paulina
Jag och min syster ska baka dom nu, hoppas att dom blir SUPERGODA :DD puss och kram / INA :D
penna Skrivet av Maria
det blir jättegoda muffins av receptet! (:
penna Skrivet av bagarn
det här ska bli roligt att pröva
penna Skrivet av Lucia
JAG BAKADE DOMM PRECIS , SKIT GODAAAAAAAAAA = D
penna Skrivet av danne
låter gott ni har många bra recept!
penna Skrivet av hannaaa
mm vad gott!!!
penna Skrivet av Susanne
Svar till lol? Problemet är nog att "vanliga" muffinsformar betyder olika saker för olika personer. De jag utgått från är de mindre som brukar kallas bakformar tror jag. Men eftersom det är svårt att veta vad alla olika produktleverantörer som säljer formar har för namn på sina olika formar så är det inte helt lätt att uttrycka vilka formar som menas.
penna Skrivet av lol?
Nuubs, vi gjorde dubbelsats och det blev 21 muffins. -_-
Det skulle bli 32.

Vi hade "vanliga" formar och vi fyllde de bara till hälften.

U SUCK. Got it?!
penna Skrivet av soffi
super gott! Hade dem lite kortare tid i ungnen, smakar precis som kladdkaka.
penna Skrivet av anonym
ska baka dem nu ;)
Bakar dom jämt efter dehär receptet! Dom blir super goda *mums*
penna Skrivet av Det du!
ska baka dem nu!
penna Skrivet av Jonathan
Bakade dom nyss, jätte bra recept. Väldigt lätt och otroligt gott! Är lite som en blandning av kladdkaka och muffins :) riktigt härligt!
penna Skrivet av hej hej
ska baka och se om ni har rätt :P
penna Skrivet av zeinab
de e skit goda älskar kladdmuffins <33
penna Skrivet av Elin
åh har precis bakat kladdmuffins och det var det godaste på länge.. :)
penna Skrivet av Amanda
Jättegoda kladdmuffinsar ! :D
penna Skrivet av Ricky
Svar:Ole
Jag svär du har rätt.
penna Skrivet av olle
över god jag svär
penna Skrivet av malin
dom här muffisen är så goda för att vanliga muffins, dom brukar vara lite torra tycker jag, men dom här är helt suverän ! kladdiga,´ungefär som småa kladdkakor, fast godare :) !
penna Skrivet av Kladdmonster
Jag bara älskar dessa muffins! Underbart recept, Kladdiga och goda in till sista smulan! <3
penna Skrivet av Johanna
UNDERBAR!
penna Skrivet av linnea #4
Skitgoda muffins , har aldrig ätit så goda förut!tack för receptet !!
penna Skrivet av TJEJENMEDPROBLEM
=D Verkar gott, ska baka det nu.
penna Skrivet av christiinek.blogg.se
De här ska jag prova sen :)
Jag återkommer och säger vad jag tycker .
penna Skrivet av annonym
jag har bakat dom typ 100 gånger till föreldar möten och discon fester och barn kalas alla älskar dom hihi <33 :P :)
penna Skrivet av Sofie Bengtssson
Mmm, smarrigt!
Det får nog bli till att börja baka dessa tror jag! ;)
penna Skrivet av Sara
Ska göra dom nu faktiskt . Låter så himla gott .
penna Skrivet av cissi&corne
vi bakade dom och de vart jätte goda.;)
penna Skrivet av Ebba Alm
Dom ser jätte goda ut och vi ska göra dom!
penna Skrivet av Klara
Dom e jättegoda man kan prova och lägga i chocklad längst ner det blir jättegott!
penna Skrivet av simon
Dom var jätte goda:D
penna Skrivet av lo
super gooooda :D
penna Skrivet av EW
jätte Goda
penna Skrivet av Frida
suergoda!:D
penna Skrivet av Sandra
Älskar dom de är ( SVIN ) goda!!! :-)
penna Skrivet av Ellinor
Älskar dom!!! (:
penna Skrivet av emmshi
Jag tog en dl mindre socker, men hoppas dom blir lika goda ändå =)
penna Skrivet av julia
helt klart en favorit
penna Skrivet av Jenny
Underbara muffins! Har gjort dom fleera gånger och blir lika goda varje gång =)
penna Skrivet av lovisa
helt underbara! =D
penna Skrivet av Daisy
Dom är hur musiga som helst!!
Ni kan också smälta choklad i smöret istället för kakao.. gott gott
penna Skrivet av Josefin!
Idag ska jag baka dem, hoppas de bli bra! (:
penna Skrivet av elemina
dom var jätte goda!
penna Skrivet av anonym
Dom är jätte goda!
penna Skrivet av pontus
bytyg 1-10 = 7.5
penna Skrivet av Baka en kaka
Dem är as goooooooda! men recker inte til 16 X)
penna Skrivet av Muu
Våra blev ju lätt de godaste iaf. 8'D
penna Skrivet av Dannie
jäkligt goda måste jag säga, toppenrecept :)
penna Skrivet av Jag! <3
Dom blir hur goda som helst!!
penna Skrivet av Gabriella
Pröva på lite grädde också och lite bär. MUUUUUMS ALLTSÅ !
penna Skrivet av Gabriella
Jag har gjort dom jätte många gånger och dom blir alltid lika goda. Alla i min familj gillar dom xD
penna Skrivet av Daniiela
riktigt goda blev dom asså, men fick vänta nästan 30 minuter innan dom blev klara :|
penna Skrivet av anonym
dt va dt bästa receptet man kunde hitta ;)
penna Skrivet av äger på muffins
skit bra recept assså!!!!
penna Skrivet av chokladlover
ska prova nu får se hur det går :D men det seer riktigt gott ut namnam
penna Skrivet av Tobias.
Tack för receptet, riktigt bra gjort!
penna Skrivet av Jenny
De var ganska goda men inte tillräkligt "smaksatta". men de var i alla fall kletiga :)
penna Skrivet av silvia<333
den var jätte god mina vänner och släktingar älska den jag gjorde den här på min fest<3333
alla älska den de ville ha receptet men jag sa att det var en secret=hemlighet<3333
penna Skrivet av fia
De blir verkligen jätte goda , ! :D
penna Skrivet av Cutie<3
Jätte goda. x']
penna Skrivet av Jonna
förra gången jag gjorde dem var de jättegoda och kladdiga, igår när jag gjorde dem exakt likadant vart de torra och smaklösa! Men dom verkade gå åt i alla fall...
penna Skrivet av elin
dom är jättegoda provade att ha strössel på innan jag satte in dom i ugnen blev superdupergott!!!!
penna Skrivet av Angelika
Vi hade sånna på vår vårfest. Dom är supergoa!
penna Skrivet av Bamse
Jag kunde göra 22st av en sats! Och dom är ändå rätt stora
penna Skrivet av Bamse
Gud vad goa dom är!:D
penna Skrivet av GOTTT
herregud va goda...de är SUPER GODA....om de inte va så söta skulle jag nog äta 10 styck...
penna Skrivet av Cizzi
Kanon goda! Dock så råkade jag ha i för mkt bakpulver (läste fel) så dom blev jätte stora och luftiga... Men smaken va det absolut inget fel på! Kommer att baka dom flera ggr.
penna Skrivet av Alex o Embla-saga
vi la i en 100grams kaka daimchoklad också...herregud va gott :)
penna Skrivet av elin
så sjukt goda!!!
mm, sitter och äter en nu (:
... å tror ja måste ta en till, jättegoda ;)
penna Skrivet av Sunshine
Super goda. x>
penna Skrivet av Betty
Mkt goda muffins, och väldigt lätta att göra :) De gick hem både hos mamma, svärmor, sambo och barnen :)
penna Skrivet av Marcus
Mycket goda, blev precis lagom, jag hade de dock bara inne i 9 minuter..
penna Skrivet av Susanne
Svar till Lillin: Inga frågor är dumma. Muffins i muffinspanna blir ju större än dessa och då blir ugnsinställningar och tid i ugnen annorlunda. Annars brukar de flesta muffins gå bra även i muffinspanna. För säkerhetsskull kan man smörja muffinspannan innan med flytande margarin, smör eller olja så är risken mindre att det fastnar.
penna Skrivet av Emma
Detta recept är jättebra, fick till 17 muffins jag oxå, de blir kladdiga och goda och smakar underbart med en klick grädde på!
Rekommenderas, full pott !
penna Skrivet av maja
dom blev inte kladdiga .
penna Skrivet av Lillin
Kanske en lite dum fråga, men kan man göra de här i en muffinspanna eller kladdar de fast totalt då?
  1   2   nästa sida