Kommentarer till Marinad till grillat kött - Sida 1

"En enkel och god marinad som du själv gör och låter köttet ligga i innan du grillar det."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Elsa penna Skrivet av Susanne 2016-07-10 16:28
Jag brukar oftast krydda köttet när det är färdiggrillat. Man måste inte göra det men lite beroende på vilket kött det är så är det ju gott med olika mycket kryddor och det är ju bara ytan på köttet som kan suga upp marinad. Framförallt ger ju sojan i marinaden sälta till köttet. Ett exempel som jag och många av mina gäster inte har tyckt behövts kryddas mera är kycklinglårfilé, den köttbiten är ju inte så tjock och har en stor yta som kan suga upp marinad. 
penna Skrivet av Elsa 2016-07-10 08:37
Hej! Behöver man krydda köttet eller räcker det med marinaden för att få god smak?
penna Skrivet av Michael J 2013-06-21 20:42
Testad och riktigt bra. Perfekt som bas där nya kryddor kan testas. Rekommenderas!
penna Skrivet av Lotta 2012-08-02 16:03
Det här tyckte jag var väldigt bra!
penna Skrivet av Therese o Alexsandra 2010-04-16 20:04
Det här var simpelt tack och lov. Ska testas i morgon på vår lilla BBQ :)
penna Skrivet av Lovisa 2010-02-21 12:36
Går det om man andvänder den här marinaden till fläskfilé som man sedan steker i en stekpanna??
penna Skrivet av Susanne 2009-08-04 01:12
Svar till Lina: Det här är ett snabbt och enkelt grundrecept på marinad med ingredienser de flesta har hemma. Man kan om man vill smaksätta med fler ingredienser vilket det står exempel på i receptet. Man kan också byta ut grillkryddan mot andra kryddor. Självklart finns det betydligt mer avancerade recept på marinad, men jag tycker den här blir god den med trots att den är enkel.
penna Skrivet av Madde 2009-07-02 19:23
Ska prova imorgon, låter enkelt =)
penna Skrivet av Lina 2009-05-18 11:41
Är det här ett skämt? Olja, soja och grillkrydda... det finns faktiskt fler ingredienser
penna Skrivet av Susanne 2008-05-01 17:41
Det går bra med vanlig soja, men det ska helst vara riktig, äkta soja, inte s.k. colloritsoja för den innehåller mest bara färgämne utan att ge någon smak.
penna Skrivet av Mattias 2008-05-01 17:16
Kan det vara vanlig soja med eller ?
penna Skrivet av carola 2007-07-25 19:02
Sk*t bra är bara 12 år men går på kockskola bäst i klassen
penna Skrivet av Offiiish 2006-12-22 10:42
Har testat det, de blir perfekt!
  1