Kommentarer till Pannacotta med vit choklad - Sida 2

"Ett lyxigt recept på pannacotta med vit choklad. Mycket enkelt att göra, bilder steg för steg. Endast 15 minuters jobb."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

penna Skrivet av Susanne 2007-11-14 21:54
Svar till Sarah: Eftersom det är 5 dl grädde så får du blanda 5 msk gelatinpulver med den varma grädden. Du ska inte blanda i vatten utan det är grädde som är vätskan.
penna Skrivet av Sarah 2007-10-08 11:44
Hur gör man om man använder gelatinpulver istället? Och hur mycket ska man ha? På paketet står det att blanda 1msk med 1dl varmt vatten till 4dl vätska, men jag kan väl inte hälla i 1dl vatten i gräddblandningen?! Kan jag blanda i det direkt i den varma grädden, jag menar spelar det nån roll om det är varmt vatten eller grädde? Jag har aldrig använt gelatin förut så det är därför jag är så förvirrad :) Och verkar inte kunna få tag på gelatinblad där jag bor.

Tack på förhand.
penna Skrivet av Susanne 2007-07-05 02:52
Tack Klara för ett bra tips. Jag lade till det som serveringstips i receptet.
penna Skrivet av Klara 2007-07-04 20:31
Om man vill kan man dekorera med jordgubbar som man doppar i vit choklad och sedan rullar i kokos. Väldigt gott!
penna Skrivet av Åsa 2007-06-28 14:25
Otroligt gott! Smakar som på restaurang, trodde aldrig att det var så lätt att göra själv...
Vaniljstång är att föredra framför vaniljsocker.
penna Skrivet av Marie 2007-05-18 13:27
Man kan även byta ut grädden mot naturell yougurt för att får den lite lättare. Ett tips bara!
penna Skrivet av Elin 2007-03-03 10:49
Den smakade ljuvligt, alla gäster gillade den. Lade på hallon, mmmmmmh! Ett jätte bra tips som efterätt!!
penna Skrivet av Susanne 2007-02-21 15:52
Tack för ditt tips Lina! Jag undrar om det inte blir problem med att de andra delarna hinner stelna i kastrullen under tiden den en del stelnar i portionsformen? Eller du kanske kokar upp en del i taget? Det låter jättegott men det är lite mer jobb förstås ;)
penna Skrivet av Lina 2007-02-21 15:42
Tips är att dela upp "såsen" i tre delar och ha mörk choklad i den ena ljus i den andra och vit choklad i den tredje. Man häller då först upp den mörka i glaset och låter det stelna sedan den ljusa och sist den vita chokladpanacottan.
penna Skrivet av Saga 2007-02-16 00:21
Var väldigt gott men lägg på folie så det inte bildas "skinn" ovanpå pannacottan.