Kommentarer till Banan i chokladyoghurt med mandel - Sida 1

"Recept på mellanmål eller dessert. Banan i chokladyoghurt med mandel. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Jeanette penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 02:40
Använde du någon annan sorts stevia än stevia strö? Om man tar flytande stevia kan det nämligen bli en väldigt otrevlig besk smak.
penna Skrivet av Jeanette 2013-04-17 13:02
Jag använde inte mått men det kanske jag borde ha gjort, för det smakade fullkomligt vidrigt. Ser dock otroligt gott ut på bilden och eftersom receptet är så enkelt råder jag andra att testa också!
person Svar till Pia penna Skrivet av Susanne 2011-09-25 12:24
Jag håller med och har ändrat receptet. Även om receptet är ganska nyttigt och innehåller väldigt lite socker och är för att vara en dessert väldigt lite sött så är problemet att banan har ganska högt GI så det blir totalt sett inte tillräckligt lågt GI på det här. För att få ner GI-värdet behövs surare frukt eller bär.
person Svar till Pia penna Skrivet av Ewa 2011-09-17 10:37
Det är sant som Pia skriver, tyvärr.
penna Skrivet av Pia 2010-07-22 17:36
Detta är inte ett GI-recept. Banan och råsocker med fruktsocker????!!!
penna Skrivet av Näringsterapeuten 2009-10-13 11:28
Det där är inget GI-recept! Banan har högt GI! Fruktsockret borde uteslutas helt dessutom eftersom det förvisso inte höjer blodsockret lika snabbt som vanligt socker, men däremot lagras det lättare in som fett i kroppen...Skippar man fruktsockret och bara använder banan som sötning är det iaf bättre än att äta en massa annat skit. Men ett renodlat GI-recept kan man hursomhelst inte kalla det.
penna Skrivet av Ellie 2009-05-04 20:12
Mycket smaskigt! Se upp med fruktsockret bara, det behövs inte mycket för att yoghurten ska bli söt =)
penna Skrivet av ida 2009-04-21 13:34
Ser gott ut...ska göra den på våran hemkunskapläxa...då ska vi göra nåt gott och sen skriva ett recept på det. Tack så mkt=)
penna Skrivet av Andreas 2008-05-29 10:07
Ser väldigt gott ut
penna Skrivet av Susanne 2008-05-10 15:00
Svar till Jenny: Kakaon.
penna Skrivet av Jenny 2008-05-10 13:44
Var kommer chokladen in?
penna Skrivet av Susanne 2008-01-12 17:43
Svar till Elin: Det råder lite delade meningar i vetenskapen runt socker och sötningsmedel. Visserligen ger inte sötningmedel påverkan på blodsockret men det kan å andra sidan påverka mättnadskänslan och annat. Jag är ingen expert på detta utan brukar försöka använda mitt sunda förnuft tillsammans med det jag läst och det säger mig att socker i små mängder inte är så farligt vid enstaka tillfällen. Råsocker är en mindre förädlad variant än vanligt socker och är därför lite nyttigare och inte lika sött.
penna Skrivet av Elin 2008-01-12 17:28
Ska man verkligen ha råsocker, på giviktkoll brukar det ju vara sockerersättnig istället?
penna Skrivet av åse 2007-07-11 08:52
man behöver inte varken fruktos eller råsocker när det är banan i. det är ju sötsuget man ska bli av med.
penna Skrivet av **** 2007-06-25 14:00
verkar väldigt god! ;P
penna Skrivet av Susanne 2007-06-18 02:00
Banan har visserligen ett ganska högt GI, men det är bara en halv banan per portion och man ska inte heller stirra sig blind på ett enskilt livsmedels GI. Banan har ett högt mättnadsindex och tillsammans med de övriga ingredienserna i det här receptet tycker jag man kan äta det här med gott samvete som efterrätt.
penna Skrivet av Kristina 2007-06-13 15:53
Är verkligen banan att rekommendera för ett recept med lågt GI???
  1