Diskutera: Saftig banankaka - Sida 1

"En god banankaka med mycket banansmak som passar till efterrätt. Enkelt recept. Arbetstid ca 15 min och sedan 45 min i ugnen."

1   2   3   nästa sida
 svar  Svar till  Ellie    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-14 23:56
Tråkigt att höra! Hade du verkligen rätt ugnsinställningar med över- och undervärme? Tänk också på att om du tar en mindre form så tar det lite längre tid i ugnen. Men om din kaka verkligen blev oätbar så gissar jag att den inte ens var i närheten av färdig så då skulle jag nog säga att antingen beror det på något av ovan eller så är det något fel på din ugn, kanske håller den inte tillräckligt hög temperatur eller om antingen under- eller övervärmen är trasig. Ett tips är också att kolla om kakan är färdig när du tar ut den ur ugnen och om den inte är det så grädda längre tid, men kolla upp så att det inte är något fel på din ugn. Det är ju verkligen inte roligt när man lagt ner tid och köpt ingredienser och det misslyckas. :(
   kommentar  Skrivet av  Ellie  2013-03-13 19:37
Tyvärr var 50 min alldeles för kort tid i min ugn :( Det blir komposten för banankakan!
   kommentar  Skrivet av  Carro  2012-10-22 00:50
Mycket Mummsig kaka!! :D
   kommentar  Skrivet av  Daniel  2012-07-16 13:49
Riktigt god kaka. Klockren med lite vaniljglass. Synd bara att det inte går att sluta äta när man väl börjat. Lätt att göra är den också!
 svar  Svar till  Linus    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-03-18 18:08
Du måste ha haft fel ugnsinställningar i så fall eller något fel på ugnen. Det ska vara över- och undervärme påslaget (standardinställning). Vilken mjuk kaka som helst blir klar på en och en halv timme oavsett recept...
   kommentar  Skrivet av  Linus  2012-03-15 18:12
För myvket banan, den blev ju fan aldrig bra, hade inne den i ugnen en och en halv timma sen slängde jag skiten, värdelöst recept!
 svar  Svar till  Caroline    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-02-12 15:37
Den ska vara så.
   kommentar  Skrivet av  Caroline  2012-02-12 00:52
Bakade efter detta recept idag! Den blev god men min kaka blev väldigt mastig och kompakt. Ska den vara så i konsistensen eller har jag gjort något fel?

Tacksam för svar!
   kommentar  Skrivet av  akilles  2011-12-06 11:58
Ta kokos istället för ströbröd i formen så blir det ännu godare! Om man gillar kokos ;)
   kommentar  Skrivet av  Evelyn  2011-12-01 18:00
Denna kaka har lagats flera gånger och godast blir den om man lägger i hackade/krossade mandlar i. Absolut en favorit här hemma.
   kommentar  Skrivet av  Annika  2011-08-22 21:12
Vilken god och saftig banankaka!! :)
Och den blev verkligen ännu godare efter några dar.
   kommentar  Skrivet av  Johanna  2011-08-09 14:08
Sjukt god kaka!

Min fick bli lite modifierad, jag kollade kylskåpet slarvigt innan jag satte igång så mjölken blev ersatt med vatten, och så fattades hälften av sockret, men det blev kanongott ändå! Jag gillar själv inte när det blir för sött, så 1 dl socker var alldeles lagom. Dessutom känns det ju åtminstone lite nyttigare ;)
   kommentar  Skrivet av  Rebecka  2011-03-22 11:34
Ojj, såg nu att det stod lite längre ner!
   kommentar  Skrivet av  Rebecka  2011-03-22 11:27
Kan man servera kakan med grädde? :)
   kommentar  Skrivet av  Krokofant  2011-03-21 17:41
Åh, den här kakan var väldigt saftig och god. Mamma och brorsan blev också väldigt förtjust i den här. Tack för receptet! Den här kommer att bakas igen :)
   kommentar  Skrivet av  Elisabeth  2011-02-18 18:01
Har nyss bakat denna kaka och det var det absolut bästa receptet på banankaka någonsin!

Gräddade dock kakan i drygt 50min (53 för att vara exakt) och den blev helt perfekt i konsistensen, men det är ju inom felmarginal för olika ugnar så är ju bara att hålla lite extra koll på tiden första gången man gör den.

Enda nackdel: Kakan tog slut direkt så lär alltså inte få uppleva hur den blir ännu godare efter någon dag i kylskåp:)
   kommentar  Skrivet av  sussi  2011-02-17 16:10
var god..hade den i ugnen ca 50 min..men tycker den blir lite kladdig..beror kanske på bananerna..
   kommentar  Skrivet av  Lisa & Nora  2011-02-16 18:00
Vi är två 14 åriga tjejer som kände för att baka ! Tack för ett bra och gott recept grannar och familj blev glada av den goda kakan !
   kommentar  Skrivet av  Natalie  2011-01-02 18:01
Ser väldigt god ut! Ha kakan i ugnen nu o tror nog att den kommer bli kanon. Jag måste säga att det är bra att ni har bilder med, det blir lite roligare o kolla på recept :)
   kommentar  Skrivet av  Mari  2010-11-08 22:19
This recipe is really really good, finally I can enjoy homemade banana cake...mmmmm
  1   2   3   nästa sida

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
/Susanne

Recepttips
Recepttips
Recepttips
Recepttips
Statistik