Kommentarer till - Test av färdiga bantningsdrycker - Sida 1

"Jag har provat olika bantningdrycker och berättar om vad jag tycker om smak, hur de fungerar och om man kan gå ner i vikt med dem. Testade drycker: Nutrilett och Naturdiet."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Jasmin penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 13:16
Hej! Ja det finns ingen åldersgräns och det finns att köpa i vanliga mataffärer. Dock så är det olämpligt att banta i din ålder om du inte verkligen är överviktig och behöver gå ner i vikt av hälsoskäl. Om du vill gå ner i vikt så är det bästa att äta vanlig nyttig mat. Skippa socker och vetemjöl (kakor, bullar, vitt bröd). Välj fullkornsris, fullkornspasta etc. Snåla inte med riktigt fett som smör, vispgrädde, olivolja, rapsolja. Det är nyttiga naturliga fetter som man blir mätt av och maten smakar godare. Använd bregott på mackan och ät alltid fullkornsbröd. Sedan rör på dig minst 30 minuter om dagen, att gå en promenad duger bra. Lycka till!
penna Skrivet av Jasmin 2012-09-27 19:51
Hej ! Jag är 13 år snart får jag dricka sånt ?
Och vart finns det att köpa?
person Svar till Tina penna Skrivet av Susanne 2012-04-30 12:13
Nej det finns ingen åldersgräns vad jag vet. Dock ska man vara försiktig med att banta om man är så ung som du om man inte verkligen är överviktig och behöver gå ner i vikt av hälsoskäl.
penna Skrivet av Tina 2012-04-26 19:36
Hej :D
Jag undrar om man kan köpa dom på t.e.x pressbyrån om man är 14 är eller finns det någon åldersgräns för att köpa dom t.e.x i Skåne?
penna Skrivet av Max 2009-11-18 14:14
Måste säga att dessa drycker funkat väldigt bra för mig. Jag har gått ner 9 kilo på 1,5 månad. Dricker dessa till frukost och lunch, kompletterar med banan eller päron. Unnar mig vanlig mat någon gång på helgen. Äter ibland Mcdonalds sallad till lunch. Det roliga är att efter ett vecka eller två så kan jag inte äta upp en tallrik med vanlig mat, utan blir mätt när halva tallriken återstår! Gissar att min magsäck blivit mindre! Är glad för dessa produkter. de hjälper verkligen mig!
penna Skrivet av mikaela . 2008-12-18 18:33
:) ja håller på naturdiet just nu och har gjort det sen i början av november . det funkar bra ! har gått ner 11 kilo ! och ändå har ja har ätit och druckit gått på helgerna . i början kombinerade ja med att äta knäckebröd , sallader , vitlök marienerad , kalori fattiga soppor men ju längre ja höll på desto mindre blev ja sugen på mat . så nu kör ja rent på vardagarna och helgerna unnar ja mig mat .
penna Skrivet av Lisa 2008-10-04 17:44
Jag gick ner 15 kilo på variationer av denna matsedel: frukost: 3 ägg, bacon, stekt tomat

lunch: köttbit, gräddsås lite grönsaker

mellis: keso med bär

kvällsmat: samma som lunch
penna Skrivet av Karin 2008-07-27 18:14
Jag rekommenderar inte pulver och färdiga bantningsdrycker, inte till nån! Det finns så många kemiska ämnen i vår mat så det räcker. Det är mycket lätt och billigt att göra sina hälsodrinkar själv. På så sätt du vet vad du äter. Man ska bara lära sig att leva efter en strukturell diet, som är ett sätt att leva och inte bara en diet. Jag har testat och det fungerar verkligen!
penna Skrivet av Susanne 2008-07-16 02:11
Svar till alda: Jag tror inte att det är så bra att dricka dessa när du tränar så pass mycket som du gör och bara är 12 år. Försök ät bra mat istället, ät dig alltid mätt och ät ofta. Vill du gå ner i vikt så undvik bakverk, läsk och vitt bröd. Men ät ordentligt med nyttig mat och tänk på att inte träna för mycket heller!
penna Skrivet av alda 2008-06-25 00:44
1jag är 12 år och jag undrar om jag kan dricka de här för att jag vill gå ner i vikt jag väger 40 kg men är ganska kort så jag måste gå ner lite till jag tränar 5 ggr i veckan (ibland 6 ggr)och äter normalt tror n detta hjälper mig

är det bra för mig alls
penna Skrivet av Madeleine 2008-06-17 16:12
Jag har bara provat Modifast som säljs på apoteket och tycker dessa har varit jättebra. Gick ned 10kg med hård motion 3-4 ggr/vecka. Jag blev mer nöjd med dessa än vad andra som testa nutrilette etc har blivit.
penna Skrivet av Anna 2008-06-14 09:32
jag tycker att om man vill ha en välbalanserad

kropp ska man äta nyttig och fettfri kost , och

göra pressad frukt till måltiden .
penna Skrivet av Rigmor 2008-05-17 15:20
Jag har prova dessa men de funkade ej på mig förns jag började med min egen produkt som jag säljer. Jag vägde 87 kg nu väger jag 64 kg. När jag hade dessa Nutrilett gick jag upp i vikt i stället för att gå ner i vikt. Men jag säger inte bara detta för att ni ska köpa av mig jag säger det för jag har prova detta själv de funkade på mig mina produkter som heter Nahrovit. Men de kunder jag har sålt mina produkter har varit jätte nöjda med det de har också provat denna produkt Nutrilett men inte funkat på dom häller bara mitt jag säljer har värkligen funkat bra för mina kunder och de har varit nöjda med att det funkar på dom.
penna Skrivet av Marianne 2008-05-14 18:40
På mitt jobb dricker de flesta kvinnor cambridge kurer med jämna mellanrum. Men inte jag som äter bra mat och mycket frukt och grönt så mycket jag vill. Vi är alla i 40-50års åldern , Vem är smalast tror ni...
penna Skrivet av Susanne 2008-04-30 12:02

Svar till Johan: Inte ett dugg! Jag är genuint intresserad av matlagning, vikt och hälsa. Dessutom i denna artikel jämför jag ju två konkurrerande produkter och skriver om både för- och nackdelar. Jag förstår verkligen inte hur du kan tro att jag fått betalt för att skriva den.

Jag vet förstås att många bloggare får betalt för att skriva det ena och andra men så är inte fallet med mig. Jag skriver om det som intresserar mig.

penna Skrivet av Johan 2008-04-30 09:44
Hur mycket betalt fick du för att reka dessa drycker?
penna Skrivet av Hanna 2008-04-27 08:16
Håller med Crille, palla lägga pemgar på låtsas-mat! Köp riktiga råvaror och motionera, vad är problemet?
penna Skrivet av Kicki 2008-04-23 23:29
Man ska dricka mycket vatten till shakers, bars och pulver så nog blir man mätt allt. Sedan ska man äta var 3:e till 4:e timme för att hålla förbränningen igång - så då är det dags och bara bra att man blivit hungrig igen. Det kan vara bra sådant här för vissa och som komplement när man vill synda någon dag : )

Annars kan jag rekommendera Viktväktarna som jag varit med i 3 veckor nu. Där lär man sig för livet att laga bra mat, vad man går upp och ner av. Mat för hela familjen på sikt när man nått sin målvikt och kan börja äta mer normalt igen.

Men när jag känner ett sötsug eller lite hunger så tar jag bara en frukt och så är suget borta! Det funkade inte förut för mig med frukt och grönt men nu smakar det gott, är kul och mättande : ) Helt otroligt - jag som är en sådan sockergris. Mitt sötsug är nästan borta så det stämmer nog att när man inte ätit sött på ett tag så klarar man sig utan! Någon gång kan man dock unna sig om man sparar sig eller tränar extra ; )

Ett hett tips är rostade rotfrukter i ugn... mmm... palsternacka, röd paprika, purjolök, morötter, lök, vitlök... e´ bara så gott! Godare än kött. Krydda maten mer och skippa grädde och för mycket olja. Man kan ösa på med buljong, soya, fonder och passerade/krossade tomater istället. Det går att steka eller fräsa maten i vatten istället för matfett. Hitta sundare alternativ men ta ett steg i taget så blir det lättare att få motivation som är det viktigaste!

Det finns mer att tänka på förstås men det får räcka så länge ; )

Ta hand om er för livet och må bra : )
penna Skrivet av Carina 2008-04-20 09:32
Jag har använt naturdiet shake sedan november -07. Morgon och lunch, ett knäckebröd på eftermiddagen och ätit middag på kvällen. Detta har jag gått ner 15kg på. Fungerat utmärkt för mig, super nöjd. Jag har 4 kilo till jag vill gå ner, sedan ska jag börja byta ut morgon målet till vanlig mat. Och spara shaken till lunch, för det är då jag äter mest "skräp" annars. Jag kan verkligen rekommendera detta till andra, om man vill gå ner i vikt. Sen har jag naturligtvis gått mycket var dag. Ibland upp till 7km/dag. Så det har ju hjälpt till mycket också. Finns ingen bättre motion, det tar dig dit du vill och är absolut inget jobbigt. Du bara går i rask takt. Så prova detta, ni som inte gjort det redan. Första tre dagarna va jag hungrig så det sved i magen, men ät bara en frukt då, så går det över.

Lycka till.
penna Skrivet av Crille 2008-04-19 14:50
Rör på er och ät va ni vill istället :)
penna Skrivet av Katrin 2008-04-15 15:25
jag använder naturdiets shake till lunch och frukost och så äter jag en vanlig ( nyttig) middag. Det fungerar jättebra för mig och jag har verkligen gått ner i vikt.

Jag tycker att man håller sig bra mätt på dem och annars så kan man ju ta en av naturdiets mealbars också. De är jättegoda. Både mealbarsen och shakerna innehåller ju bara 200 kcal, så egenteligen kan du äta 10 stycken på en dag utan att gå upp i vikt, om du inte äter något annat. Och då kommer ju du vara proppmätt.

En vanlig kvinna gör alltså av med ca 2000 kcal per dag. Vill man gå ner i vikt så ska man ju äta färre. Så ca 5 shakes / mealbars per dag är ju perfekt. Man får frukost, lunch, middag och två mellanmål, men ändå bara 1000 kcal, det går alla defenetivt ner i vikt av! Jag tar det dock lite mer långsamt och äter som sagt vanlig middag. För att jag vill äta med familjen.

Lycka till allihopa.

Kram K
penna Skrivet av Matilda 2008-02-01 19:21
jag försöker göra det men det går inte men jag ska prova igen vi får väl se
penna Skrivet av Josefine 2008-01-29 16:14
Jag har köpt pulver påsar som man blandar och shakar själv med vatten, de blir billigare.
penna Skrivet av Josefine 2008-01-29 16:14
Jag har druckit natur diet 3-4 om dagen och ibland en vanlig rätt. Jag har druckit mycket vatten och ätit mycket frukt. banan mättar och apelsin gör dig pigg. Och som sagt glöm inte att träna. Har kört så över en vecka nu och har redan börjat gå ner i vikt.
penna Skrivet av Anette 2008-01-29 15:40
Jag har gått ner 33kg på egen hand där ingår då vanlig mat fast i små mängder 3 liter vatten om dagen & någon nutrilett har fått ersätta vanlig mat. Glöm inte motion
penna Skrivet av Susanne Berglund 2008-01-25 21:53
Det finns inga genvägar till viktminskning. Bra mat som mat är mätt på i flera timmar är det enda riktiga.
  1