Kommentarer till - Vegetariska alternativ till gelatin - Sida 1

"Vilka vegetariska alternativ finns att ersätta animialiskt gelatin med? Information om gelésocker, vegegel och agar agar."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Cecilia penna Skrivet av Susanne 2017-12-23 04:09
Står inte det på förpackningen? Mejla livsmedelsleverantören annars. Berätta gärna om du får svar!
penna Skrivet av Cecilia 2017-12-19 21:38
Hej!

Hur räknar man ut hur mycket vegegel som behövs om det står gelatinark i receptet? Och viceversa så klart!

Med vänlig hälsning,
Cecilia
person Svar till Jan-Erik penna Skrivet av Susanne 2017-11-22 14:38
Det kan finnas i välsorterade mataffärer men även hälsokost. Det går säkert att beställa hem från nätet också om du googlar så hittar du säkert!
penna Skrivet av Jan-Erik 2017-11-22 09:32
hej hvor får jag kjöpa Ager,Ager pulver?
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2013-10-05 18:49
Roligt att höra och tack för länken! :)
penna Skrivet av Anna 2013-10-05 10:25
Tack så mycket! Har sett att många hittat till mig från din blogg - jättekul(!) - men såg ditt svar först nu. Ska länka till dig.
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2013-08-26 10:57
Tack för input! Jag har lagt till en länk till ett av dina inlägg i din blogg som handlar om vegegel.
penna Skrivet av Anna 2013-08-25 08:15
Hej! Tack för att du skrev det här - bra bilder också! Har testat Vegegel nu. Skriver om det på min blogg om vegetarisk bakning, abrabakabra.blogg.se Där finns en massa tips om hur man bäst använder agar agar bland annat, recept också. Kolla gärna!
penna Skrivet av lisa 2013-07-11 21:22
hej tack för att du visa det här
MVH från en vegetarian
  1