Diskutera: Kokosmums / Gräddbullar - Sida 1

"Recept på goda klassiska kokosmums eller gräddbullar. Enkla att göra med bilder steg för steg!"

1   2   3   4   nästa sida
   kommentar  Skrivet av  Tinefis  2011-03-31 00:27
Åh, min mamma brukade göra de här varje sommar när jag var liten. Hon tog oxå rån, delade dem på mitten och hade smält choklad på dem. Sen fäste hon kokosmums uppe på det. SÅ gott! =o)

Se mina video recept här:
http://vimeo.com/tinefis
   kommentar  Skrivet av  bingbing  2011-03-22 13:56
ser så härligt ut men tror inte jag orkar göra allt haha lat idag. men det står på att göra listan .
   kommentar  Skrivet av  Cecilia  2011-03-20 20:48
Åh vilken nostalgitripp!
 svar  Svar till  Maria    kommentar  Skrivet av  Susanne  2011-03-05 14:59
Jag tror att det går. Det borde inte smälta. Skriv gärna hur det blev om du provar!
   kommentar  Skrivet av  Maria  2011-03-05 12:18
Jag undrar om man skulle kunna doppa dessa i choklad och sedan strö kokos på, så det blir som "vanliga" gräddbullar? :-) eller skulle "gräddsmeten" smälta då?
 svar  Svar till  irena    kommentar  Skrivet av  Susanne  2011-03-01 02:11
Ja det är inte samma konsistens som gräddbullar man köper. Så om man förväntar sig det kanske man blir besviken. Dessa ska vara lite \"dallriga\".  Kokosmums är en klassiker, det är många som gillar dessa inklusive jag själv. Jag åt dem ofta på slutet av 80-talet och början av 90-talet då de var väldigt populära iaf där jag växte upp.
   kommentar  Skrivet av  irena  2011-02-27 16:23
Jag och familjen gjorde dessa tydligen mycket uppskattade mums-mumsen idag, men tyvärr blev vi alla lite besvikna. Vi tyckte inte de motsvarade de gräddbullarna vi är vana vid. Barnen tyckte de var som söta sniglar doppade i kokos. Konsistensen är inte den mysigaste...
   kommentar  Skrivet av  Stina Svedberg  2010-01-29 15:22
Bakade dessa igår och följde receptet från punkt till pricka.Tyvärr hade jag inget oboy/kakao hemma så det blev bara kokos som strössel,men det gick lika bra ändå,dem liknande som snöbollar,mycket vackra och fina som dessert eller bara till fika.Frös även in några och imorse när jag skulle kolla hur dem var så var dem inte fryst till is,utan bara kalla.Så kan rekommendera detta till andra,om man får oväntat besök är det bara ta upp dem från frysen,behöver ej "tina" upp innan dem äts.Dem är nog godare med kakao eller oboy,men funkade ändå utan.Mycket sött godis!!!
   kommentar  Skrivet av  Susanne  2009-12-15 02:07
Svar till Gogo: Om du kör i minst 20 minuter med högsta hastighet på din elvisp så blir det säkert bra. Det har alltid gått bra för mig med de olika elvispar som jag kört med. Det är inte någon exakt vetenskap detta så därför spelar det inte så stor roll att alla elvispar inte är exakt likadana. Det gäller ju alla andra recept också.
   kommentar  Skrivet av  Gogo  2009-12-11 01:28
Hur vet man när smeten är fast nog? Alla vispar är ju olika. :/
   kommentar  Skrivet av  lena  2009-10-11 15:31
jätte gott finns inget godare prova så får du se
   kommentar  Skrivet av  stina  2009-09-20 17:07
tycker att dom e super goda. Har gjort dom flera gånger
   kommentar  Skrivet av  meiose  2009-09-01 19:09
kan man lägga nånting annat istället för gelatinpulver? :/
   kommentar  Skrivet av  anna  2009-07-16 19:50
gott!!! men ett tips, iställer för kakao som är beskt så är det godare med o'boy.
   kommentar  Skrivet av  Gunilla  2009-06-22 09:03
mitt tips är att försiktigt värma kokosen tillsammans med kakaon, dels för att det fäster bättre men också för smaken. "Rå" kakaosmak är inte gott! Lycka till
   kommentar  Skrivet av  Anna  2009-06-04 17:15
Den blev suuuuuper god!!
   kommentar  Skrivet av  Veronica80  2009-05-28 19:31
Såg väldigt fina ut. Men kokosen med kakao gav en märklig bismak. Kul att ha testat att göra- men inget jag kommer att göra igen...
   kommentar  Skrivet av  ...  2009-03-14 08:58
dom blev jätte fina men ...
inte goda blääää ,
   kommentar  Skrivet av  Susanne  2009-01-09 00:23
Svar till Tina: Förvara dem i kylskåp. Jag tror de håller sig ett par veckor, minst. De går också bra att frysa, då håller de sig minst 3 månader.
   kommentar  Skrivet av  Tina  2009-01-08 16:57
receptet verkar jättegott. En fråga: hur länge håller de sig fräscha och ska man förvara dem i kylskåp?
  1   2   3   4   nästa sida

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
Hoppas du hittar något som faller dig i smaken!

/Susanne