Kommentarer till - Nya goda kryddor - Sida 1

"Prova gärna de nya kryddorna som säljs i kryddburkar med kryddkvarn från Santa Maria. Väldigt goda och enkla att laga mat med!"

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Daniel L 2008-04-23 19:34
Karré ! Om du gillar heta smaker kan jag rekommendera Harissa ! En krydda ifrån mitt hemland Tunisien som är väldigt stark och god. Finns både som torkad krydda och som puré.
penna Skrivet av Karré 2007-12-21 22:05
Chili explosion är god, men namnet är missvisande, det är inte alls nån explosiv chilismak utan ganska mesig. Man kan i princip äta den med sked utan att bränna sig på tungan. Förklaringen är att det röda i burken som man tror är chilipeppar i själva verket är soltorkade tomater (det mesta i alla fall). Fusk tycker jag som gillar heta smaker.
penna Skrivet av Annie Malm Joahsnsson 2007-12-05 12:30
tidigare kunde jag köpa en krydda som hette Sambal Nasi Goreng och har ett så gott recept

Kryddan finns inte längre att få tag i här i Ljusdal med omnejd Kan ni Hjälpa mig?
penna Skrivet av Diana 2007-11-29 16:09
Limepepparn är gudomligt god!!! Och Chilin har jag på nästan allt :) Kanon som bordskryddor :)
penna Skrivet av anna 2007-11-29 10:13
jag har chili explosion så fort jag lagar ägg, både vanliga stekta, äggröra o omelett. supergott!
penna Skrivet av maggan 2007-11-26 22:49
jag köpte alla 6 sorterna på en gång för att kunna smaka, och de är jättegoa allihop på sitt vis mmmmmmmm gott
penna Skrivet av Susanne 2007-11-20 23:21
Svar till Malin: Kryddan heter Pasta Rosso. Jag har inte själv provat den men min mamma har det och hon öser lovord över den! ;) Hon ska skriva här om den kryddan snart!
penna Skrivet av Malin 2007-11-20 15:09
Det finns en variant till som heter nåt med Pasta eller Rosso som är helt sagolik! Santa Maria har i allmänhet väldigt bra kryddor, men dessa är något i särklass!
penna Skrivet av Irehan 2007-11-14 19:28
Två absoluta favoriter är Chili explosion och Lime Pepper, den ugnsbakade laxen blir ljuvlig med Lime pepper!
penna Skrivet av FlickaNN 2007-11-10 11:29
Har testan Forest Blend, Garlic& Pepper, Seafood& fish och BBQ...

Alla var jätte goda, men min favvorit är absolut Forest blend :D

hahahh
penna Skrivet av kapten klänning 2007-11-05 09:22
har testat alla utom seafood & fish och Lime Pepper. Jag måste säja att dom här kryddblandningarna är helt underbara och Forest Blend samt Garlic & Pepper är bland de godaste tycker jag :)
penna Skrivet av Akram 2007-11-03 18:51
Min favorit är chili explosion :)
  1