Kommentarer till - Frosta av frysen - Sida 1

"När frysen ser ut så här, då vet man att det är dags! Så här frostar man av en frys steg för steg."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Bet penna Skrivet av Susanne 2014-10-01 22:47
Ja det låter inte riktigt som eran frys fungerar som den borde. Nu är jag ingen frysexpert men kanske är det något som är trasigt på den som går att laga. De felen du nämner har kanske ett samband. Kolla även listerna att det sluter tätt.
penna Skrivet av Bet 2014-09-30 08:22
Vår frys skall enligt instruktionerna vara frostfri men en hylla kan vi absolut inte använda pga en tjock lager is. Det blir avfrostning som i gamla tider! Vår frys har en annan specialitet: när man öppnar mer än 3 ggr /dag så går larmet i gång. Mycket olämpligt när man både vill ha glass, isbitar och frysa in bärsommartid. :)
penna Skrivet av stefan gustavsson 2013-01-06 19:29
hej jag frostade av frysen igår lyckades hacka hål i frysväggen som är av plast.vad kan hända ?
penna Skrivet av Kicki R 2011-07-15 14:53
Ett bra sätt att samla "det mesta av" vattnet är att ställa in en tom fryslåda på en hylla längre ner (om man har frys med lådor alltså)
person Svar till Stellan - salt.se penna Skrivet av Suss 2011-02-09 13:40
Hårtork är inte bra! Det är farligt att använda!

Jag hamrar på med hammare för att få bort isen och det funkar jättebra! Min frys har aldrig gått sönder genom det.
Då tar avfrostningen max 2 timmar!
penna Skrivet av yo 2009-12-17 17:18
enda som behövs är en vattenspruta av aluminium, och jävligt hett vatten i den. kör hårt
penna Skrivet av Hanna 2008-08-17 13:40
Hårtork är bra och maten kan läggas i kylen under den snabba processen varmare dagar
penna Skrivet av Jens 2008-06-25 18:41
Perfekt!
penna Skrivet av Alex 2008-04-08 18:37
Kupévärmare är rätt behändigt
penna Skrivet av Stellan - salt.se 2008-04-01 17:34
Jag är inne på samma spår som John, brukar köra med hårtorken.
penna Skrivet av John 2008-03-30 18:45
Tjo!

Tänkte tipsa om att man kan ställa en fläkt riktat in i frysen och blåsa på. Går mycket snabbare och man behöver inte oroa sig lika mycket att maten hinner förstöras. Fast man får vara med lite mer eftersom man måste tömma skålen mycket oftare.
  1