Kommentarer till Vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar

"Recept på en ljuvligt god efterrätt med jordgubbar och vit chokladmousse som är enkel att göra! Beskrivande bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
besökare Svar till Anna penna Skrivet av Susanne
Tack för dina synpunkter! Jag håller på att bygga om utskriftsfunktionen och den är inte klar än.
penna Skrivet av Anna
Hej! Jag har provat flera recept och tycker mycket om dom. Men idag när jag skulle skriva ut ett nytt recept att testa blev jag lite irriterad. Jag brukar alltid välja att skriva ut recepten utan bilder steg för steg. Det gick inte idag. Receptet blev flera sidor långt. Hemskt onödigt för mig. Varför har du gjort så här? Tacksam om det ändras tillbaka så var och en kan välja det som passar bäst.
mvh Anna
besökare Svar till Alexander Arntsen penna Skrivet av Susanne
Tack för bra tips, låter gott!
penna Skrivet av Alexander Arntsen
Jag kan tipsa om att byta ut jordgubbarna och istället toppa med lättsöckrade hjortron. syran från hjortronen bryter av sötman på ett helt underbart sätt!
besökare Svar till Evelina penna Skrivet av Susanne
Jag skulle nog trippla! Lycka till och hoppas det smakar! :)
penna Skrivet av Evelina
ska servera till 10 personer, hur rekommenderar du att jag gör? dubbla eller trippla? :)
besökare Svar till Hanna penna Skrivet av Susanne
Låter gott även med mango! Tack för tipset!
penna Skrivet av Susanne
Nu är receptet uppdaterat med nya bilder steg för steg. Jag har även justerat ingredienserna lite som jag tyckte blev ännu bättre. Nu är det 100 g vit choklad och 3 dl vispgrädde, tidigare var det 50 g vit choklad och 2 dl vispgrädde. Det här receptet är verkligen en höjdare, så himla gott!! :)
penna Skrivet av Hanna
Jätte bra recept! Jag hade dock i mango istället för jordgubbar och det vart svingott! Passade perfekt till det söta i moussen
besökare Svar till johannes penna Skrivet av Roza
Du kan ha vispat grädden för hårt. Grädden ska bilda mjuka toppar när man vispat klart annars stelnar den för hårt
penna Skrivet av Sara
Bra recept, men dubbla chokladen (Minst!)
besökare Svar till mimmi penna Skrivet av Susanne
Jo det är gott. Men man känner inte någon äggsmak. Det är många recept man har råa ägg i t.ex. glass och mousse som den här.
penna Skrivet av mimmi
altså du gör denna med jordgubbar med ägg som inte är stekta eller kokta det är ju väl inte gott att äta ägg så
penna Skrivet av Helena
Den här efterrätten är jätte god! Perfekt kombination med det söta i moussen och det syrliga med limen och jorgubbarna! Lättast är att göra på färska jordgubbar, men jag tycker inte att det gör något om man använder frysta jordgubbar. Det blir lite blötare, men enligt min smak är såsen så god så det gör inget om man slår den ovanpå moussen.
besökare Svar till Marianne penna Skrivet av Susanne
Nej det spelar ingen roll för det blir blött ändå när man marinerar jordgubbarna. Sedan häller man ju inte på spadet ovanpå. Något som jag själv tänkte prova nästa gång jag gör detta är att fördela spadet i botten av glasen och sedan lägga på chokladmoussen och överst jordgubbarna. Spadet/marinaden är verkligen gott och bör inte hällas bort! :)
penna Skrivet av Marianne
Ser jättegott ut- Men- blir det verkligen bra med djupfrysta jordgubbar- annat funkar ej nu till Nyår... Blir det inte för "blött" ?
penna Skrivet av denise
provade att göra detta tyckte det var bra recept men jag tycker det blir ännu lite bättre med något mer choklad än vad det stod.. men tack för många bra recept :)
besökare Svar till Amanda penna Skrivet av Susanne
Tack, bra att veta!
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Amanda
det blev jätte gott, gissar att det blev lite syrligare än det skulle bli med jordgubbar men det blev ända super gott. provade även att göra med mörk choklad och hallon det var inte lika lyckat.
besökare Svar till Amanda penna Skrivet av Susanne
Det borde bli gott med hallon! Skriv gärna hur det blev om du provar!
penna Skrivet av Amanda
oj vad det lät gott ska prova i morrn ^^ men ska inte ha jordgubbar ska jag prova med hallon istället vi får se hur det blir :)
penna Skrivet av malin
Det var helt... underbart! har aldrig ätit nå godare. och det skulle va 150 gram choklad ;P
penna Skrivet av Linus
Använde 150g choklad så det smakade nåt :), jordgubbarna är ju helt gudomliga med lime, testade även med citron, blev dock inte lika bra men inte allt för tokigt :)
besökare Svar till Rossi penna Skrivet av Susanne
Ja hela ägget. (Om det inte står något annat så är det det som gäller i alla recept.)
penna Skrivet av Rossi
Visst ska man väl ta hela ägget, gula och vita? Inte bara vita.
penna Skrivet av Cissi
Har nyss prov smakat. Kanon gott! Använde 100g vit choklad. Den har inte stelnat riktigt än men det är ingen panik för den ska serveras imorrn kväll. Ville bara pröva innan.
penna Skrivet av Cissi
Jag har letat recept och nu har jag bestämt mig. Återkommer med resultatet:)
penna Skrivet av johannes
det var jätte gott, men mitt blev extremt hårt. ska det vara så? jag följde anvisningarna noggrant. jag har dock för mig att om man vispar äggvitan till det sitter fast när man vänder på skålen, häller det i smeten och sedan blandar försiktigt så blir själva moussen inte så hård? jag testar nog det nästa gång.
penna Skrivet av Annika
Jätte god! Har gjort den några gånger, och enligt mig blir det bäst med ca 150g choklad. Är ju choklad smaken och inte grädden man vill ha!
penna Skrivet av sara
jag dubblade mängden choklad. och varvade med en vanlig chokladmousse gjord på grädde, 85 procentig choklad och ägg. ljuvligt och VÄLDIGT chokladigt.
besökare Svar till jasmine penna Skrivet av Susanne
I det här receptet så ingår inte gelatin.
penna Skrivet av jasmine
jag brukar köpa det här receptet direkt, i mitt land. men vart kan man köpa gelatin och sånna där blad eller va dem hette
penna Skrivet av Sandra
alldeles för mycket grädde och för lite choklad. Mina blev en total katastrof! Dubbla chokladen och halvera grädden så blir det nog kanon.
penna Skrivet av Dana
För lite chokladsmak, använd 75 g istället :) perfekt!
penna Skrivet av Sofia
Har letet efter ett bra recept till vit chokladmousse, å nu har jag äntligen hittat det!
Mina vänner kommer älska de i morgon. tack tack
penna Skrivet av nea
detta var nog ett av dem godaste recepten jag gjort. en riktig höjdare! och marinaden var ju inte att leka med.. riktigt exklusiv. detta recept är perfekt till bjudning! tips: ta dubbelt av chokladen.
penna Skrivet av Socker älskaren
jag gillade verkligen den här moussen och med lite extra socker i grädden blev de perfekt ;)
penna Skrivet av Crille/linus
Vi testade att ersätta jordgubbarna med mango. Blev väldigt gott!
penna Skrivet av Camilla
Jättegott, kommer definitivt bli desserten på vårat stundande bröllop.
penna Skrivet av Lena
Så gott, lätt att göra och blev mycket uppskattat av gästerna.
penna Skrivet av Jörgen
vi hade också tänkt att prova med mörk choklad, tror ni det kan funka?
penna Skrivet av Louise
jag ska använda det här på min nyårsmiddag, fast med brun choklad ;)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Emelie: Ja, det bör gå bra!
penna Skrivet av Emelie
Kan man använda fast honung som man smälter till marinaden?
penna Skrivet av Emma
Detta ska lagas direkt. Härligt sommarrecept här kommer jag :D
penna Skrivet av Mia
Mycket gott och snabbt tillagat! Jag tog en skvätt likör i, istället för lime och jordgubbar som jag inte hade hemma.
penna Skrivet av Marika
Mycket gott och enkelt recept! Rekommenderar detta!
penna Skrivet av Rebecca
Lätt som en plätt!!!!!
penna Skrivet av Elisabeth
Otroligt gott!
och väldigt enkelt att göra. toppbetyg!!!!
penna Skrivet av therese
låter helt sjukt gått det ska jag pröva så fort jag får tillfälle
penna Skrivet av Sandra
Jag har inte testat receptet. Men tack för att du lagt upp bilder. Känns som om man fattar mer =)
Ska definitivt prova receptet!
  1