Kommentarer till Ugnsstekta grönsaker - Sida 1

"Recept på ugnsstekta grönsaker. Lätt, nyttigt och gott!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Christine 2009-08-02 21:42
Jag har testat det här nu.
Var helt okej :) Görs nog fler gånger.
penna Skrivet av Ulrika 2008-09-30 23:06
Idag slängde jag in Hela mycket små mandelpotatisar i ugnen, i med lite kålrot(för mammas skull) och lite morötter på slutet. Serverade de gudomliga potatisarna till stekt lax och kall sås (endast turkisk yoghurt, dill, citronpeppar, lime och citronsaft)

Jag brukar slänga i Haricots Verts och vitlöksklyftor, fetaost, potatis som sagt, fänkål(se bara upp för den starka doft som fyller hushållet), små rödbetor osv.
penna Skrivet av jane 2008-09-09 18:50
Blir extra gott med en skvätt balsam vinäger på grönsakerna innan man stoppar dem i ugnen. Använd gärna färsk timjan, ger mycket mer smak. Supergott!
penna Skrivet av Christian 2008-08-28 18:11
Var helt okej faktist. Kommer göras om fler gånger.
penna Skrivet av Susanne 2008-08-13 15:11
Svar till Annsofie: Ja det stämmer. Generellt kan man säga att ju mindre tuggmotstånd desto högre GI på grönsaken/rotfrukten och tuggmotståndet minskar ju längre man kokar eller steker grönsaken i ugnen.
penna Skrivet av Annsofie 2008-08-13 10:48
Jag har läst någonstans att tillagde grönsaker i ugn har högre GI än de som inte är det. Stämmer det?
penna Skrivet av Sanna 2008-06-24 15:54
Det här är fruktansvärt gott.
penna Skrivet av Karin 2007-06-01 00:40
Färsk fänkål och kokta rödbetor är också en goda grönsaker att steka i ugnen, testa vetja...
penna Skrivet av Lena 2007-05-30 19:36
Brukar använda:potatis,morot,rotselleri,palsternacka och scharlottenlök,jättegott.
penna Skrivet av Anneli 2007-05-12 19:18
så mumsigt gott...gör denna rätt ofta.
  1