Kommentarer till Toscapaj med hallon och blåbär - Sida 1

"Recept på god toscapaj. Ett pajskal fyllt med hallon och blåbär täckt av tosca. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Anita Säll 2017-03-29 12:58
Fint med bilder
person Svar till Maria penna Skrivet av Susanne 2016-05-21 13:26
Ja det går alldeles utmärkt med frysta bär!
penna Skrivet av Maria 2016-05-20 19:23
Hej!
Går den att göra med frysta bär?
person Svar till Lotta penna Skrivet av Susanne 2014-10-05 16:19
Du menar pajdegen är lite kladdig? Ja det är den. Tar man mera mjöl så den inte alls är kladdig så blir den torr. Hoppas den smakade bra! :)
penna Skrivet av Lotta 2014-10-05 15:36
Hej, mycket spännande recept på din sida. Jag har precis ställt pajen i ugnen, men den var lite kladdig när jag ställde in den i kylen, ska den vara det? Håller tummen att det blir bra iaf. Tack, för många inspirerande recept.
penna Skrivet av Madame Edith 2014-09-09 15:20
Ser jättegod ut!! Den ska jag testa :D
person Svar till Jenny penna Skrivet av Susanne 2011-07-22 12:05
Ta maizena eller arrowrot. Potatismjöl är till för att binda vätskan precis som Gunlög skrev så vetemjöl blir inte så bra, det kan bli klumpigt. Man kan utesluta potatismjölet men då kan det bli lite blött på botten.
penna Skrivet av Gunlög 2011-07-19 15:40
Skulle nog ta maizenamjöl.Potatismjölet är till för att binda vätskan i bären!
penna Skrivet av Jenny 2011-07-19 15:18
Hej, jag bor utomlands och här finns det inte potatismjöl, kan man använda vanlig vetemjöl? Tack för alla bra recept!
penna Skrivet av lala 2011-02-05 12:47
åh en av de godaste pajerna jag ätit,hade gäster o gjorde denna, det blev ingenting över, LYCKAD!;)
tack för en enkel, härlig recept.
person Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne 2010-12-14 04:06
Ljummen är godast tycker jag.
penna Skrivet av Sandra 2010-12-01 19:38
Hej,

Äter man den kall eller varm?
penna Skrivet av Aisha 2010-09-24 01:02
Kan man anvanda vetemjöl eller maizena istället for potatismjöl?
penna Skrivet av mamma Vesna 2009-07-31 00:55
Den här är en superfavorit bland killarna i bakgruppen på jobbet (tonåringar)! Vi gör den på enbart hallon & serverar den med vaniljglass :-)!
penna Skrivet av Susanne 2009-06-10 23:51
Svar till Sandra: Det är viktigt att toscasmeten tjocknat innan du brer på den, men sen får det inte koka vidare för då kan det separera. Följ receptbeskrivningen i det här receptet. Sedan så blir toscasmeten fin efter den varit inne i ugnen så lång tid som står i receptet. Tills den är klar så ser den kanske lite lös ut i ugnen och det ser ut som den smält, det är inget fel. När den är gyllenbrun är den klar och då är den fast och lite kolaaktig.
penna Skrivet av Sandra 2009-06-10 19:59
Heej! Jag bakar en hel del men allt som har med tosca pajer/kakor går åt helvete, för smeten är ju egentligen smör, de smälter ju bara när man sätter in den i ugnen igen, Vad gör jag för fel? :S
penna Skrivet av Anna 2009-04-20 15:54
Vekligen svingod! Gjorde när jag var barnvakt och barnen älskade den också =) Gör den.
penna Skrivet av Lillin 2008-11-13 10:01
Tack för svaret :)
penna Skrivet av Susanne 2008-11-12 23:29
Svar till Lillin: Du kan ha den i kylen i minst 4 dagar och den går säkert bra att frysa också.
penna Skrivet av Lillin 2008-11-12 20:46
Skulle vara tacksam för svar om man kan frysa den här pajen? Eller håller den sig i kylskåp i två dagar?
penna Skrivet av Malin 2008-06-12 23:58
till carmen: Hej! Jag är en 17årig tjej med ett relativt nyupptäckt "matintresse" som skulle vara mycket tacksam för din hjälp. Det är nämligen så att jag ska åka på ett High school år till USA och håller därför på att sätta ihop en kokbok med svensk mat som jag tänkte ge till min värdfamilj. Har du något tips på nått recept som du tycker särskilt mycket om och känns som "typiskt svenskt" för dig? Eller bara om du kan berätta vilka maträtter som du förknippar mest med Sverige. Jag vore verkligen jättetacksam för ett svar. Min hotmailadress är backlund_malin@hot... Om någon annan som läst detta har lust att bidra med något recept eller tips så skulle jag uppskatta om ni skickade ett mail :) Om någon här har erfarenheter om vilka råvaror som det är svårt att få tag på i USA så skulle det vara mycket värt för mig om ni kunde skicka ett litet mail :)
penna Skrivet av carmen 2007-08-25 15:33
jag ar en spansk tjej som har bott i sverige 10 ar . Jag alskar allt som har med svensk mat att gora. varje lordag gor jag svensk mat och bjuder familien. dem flesta recepten som jag gor har jag tagit ner fran denna sida.
penna Skrivet av Qramiz 2007-05-11 11:11
vad god, bjöd på den precis här på jobbet, den blev riktigt godkänd, flera som ville ha recept!!!
Mumma..
penna Skrivet av Susanne 2006-09-09 15:48
MMM så smarrig.. Rekomendera denna goda efter rätt kommer göra den fler gånger.. lätt å göra..Testa ni oxå..Kommer inte att bli besviken lovar er...
penna Skrivet av Karolin 2006-07-31 11:27
Jättegod! Även mkt kritisk sambo positiv. Jag använde hackad mandel istället för mandelsp, fungerade lika bra!
penna Skrivet av Gunilla 2005-10-16 17:26
En riktig kanonefterrätt. Alla gästerna på kalas tog en bit till. Det är ett gott betyg till efterrätten då det var fyrarättersmiddag med ostbit före efterrätten.
  1