Kommentarer till Sachertårta - Sida 1

"Baka själv Sachertårta som är en mycket god och lyxig chokladtårta med mycket choklad. Klassiskt tårtrecept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Johan penna Skrivet av Susanne 2014-11-28 19:13
Tack så mycket! Jag håller helt med dig om att det är viktigt med formens storlek och därför brukar jag alltid skriva det så om det saknas någonstans säg till så ska jag lägga till det! Det är en miss från min sida! I detta recept blir ca 22-24 cm i diameter bra. Tack!
penna Skrivet av Johan 2014-11-28 17:00
Hej Susanne! Tack för alla fina recept! En sak som jag dock ofta saknar i dina recept är storleken på formen du använder till receptet. T ex i detta recept på Sachertårta, ska man förutsätta att du använder en form med 24 cm diameter (vilket ju är vanligt)?
Har man dimensioner på formen som receptet inte är anpassat för ändras ju inte bara formen på resultatet utan även gräddningsegenskaperna.
penna Skrivet av PL 2014-03-07 13:32
Kan man göra tårtan glutenfri?
person Svar till Liselott penna Skrivet av Susanne 2014-01-12 05:31
Nej det är inget bakpulver i det här receptet. Det här är inte en sådan typ av chokladbotten man brukar ha bakpulver i. Äggen ger viss fluffighet.
penna Skrivet av Liselott 2014-01-08 08:52
undrade om man inte skall använda bakpulver ?
person Svar till Pia penna Skrivet av Gunvor 2013-08-16 17:33
Om du delar tårtan i två delar och lägger sylten emellan delarna så blir den högre. Man kan nog ha äppelsylt också om man vill.
Jag har gjort en som var med sockerlag och i rörd choklad ( smält)som ska vara rätt så varm när man brer på för att få glansig yta. Låt kallna så blir den jättefin.
penna Skrivet av Pia 2010-12-14 13:56
Hej,
Ska inte sachertårtan egentligen vara högre och i minst två delar med marmeladen mellan lagrena.

Finns det några tips om hur man får den att bli 'högre'?
person Svar till lina penna Skrivet av Susanne 2010-09-10 03:16
Det går säkert bra!
penna Skrivet av lina 2010-08-26 20:45
hej!
jag undrar om man kan ha äppelmarmelad istället?
har en hemmagjort äppelmarmelad...
penna Skrivet av Johanna 2010-07-23 14:28
Så smaskigt!!
penna Skrivet av Ester 2010-03-31 20:36
Den här kakan har mamma gjort idag, fast jag fick bre på chokladen för hon var tvungen å fara å jobba. Vi ska äta den på fredag, jag tror den kommer bli ruskigt god! :) Tack för en bra hemsida!
penna Skrivet av oz 2010-03-25 16:11
jag ska pröva den idag
penna Skrivet av hannah 12 år 2010-01-18 14:46
jag tyckte den var jätte god !!!!!!!!!!!!!!!!!
föresten jag behöver en brev kompis i min ålder
hej då
penna Skrivet av Susanne 2009-12-11 22:07
Svar till Lena Rosengren: Ja den går garanterat att göra snyggare än vad jag har gjort den!
penna Skrivet av Lena Rosengren 2009-12-10 23:33
är säkert jättegod men kan se bättre ut med glasyr liknande slät yta!
  1