Kommentarer till Rabarberkladdkaka

"Ljuvligt god rabarberkladdkaka med kardemumma och kanel. Supergod, superenkel och går snabbt att göra!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Viktoria
Mmm, så god! Jag håller inte med om att kakan smakar ägg, men det kanske beror på att jag använde mediumstora ägg? Efter att ha gjort detta recept 3 gånger, så har jag utvecklat ett knep: Jag häller i lite av smeten, precis så det täcker botten. Sedan i med rabarbern och på med socker och kanel. Därefter häller jag på resten av smeten, så allt täcks. Då tycker jag att kakan blir godast och det är dessutom lättare att se ”vågen” som säger att den är lagom kladdig. Mumsigt! Tack för ytterligare ett härligt recept!
penna Skrivet av Kaiza
Har precis provat denna med hälften äpple och hälften rabarber vilket blev jättegott med kardemumman! Är dock inte helt övertygad om att det ska va 3 ägg då det blev lite omelette smak över det hela. Ska prova med mindre ägg nästa gång.
  1