Kommentarer till Plommonpaj - Sida 1

"Recept på en underbar plommonpaj som räcker till 10-12 bitar. Tid: 1 timme. Pajdeg och fyllning med mandelmassa och plommon."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till nagham penna Skrivet av Susanne 2011-09-17 20:41
Prova att byta ut mandelmassan mot kokosmassa.
penna Skrivet av nagham 2011-09-15 11:14
Hej jag tycker inte mandelmassa,kan använda inte i recepten plommon paj???
Tack
penna Skrivet av Susanne 2009-11-19 20:37
Svar till "prova på nytt": Tål hon inte sötmandel heller? För det brukar vara sötmandel i beskvibottnar och inte nötter.
penna Skrivet av prova på nytt :-) 2009-11-19 08:20
hej. någon som har ett bra recept på annan ingrediens till beskvibottnar? har en väninna som inte tål nötter, man kan ju ersätta med solrosfrön. men det behövs mer för att få ihop till en kaka. Hjälp!
penna Skrivet av Hanna 2009-11-01 00:08
Rekommenderas verkligen. Lite cheesecakekänsla. Jätteenkel och jättegod!
penna Skrivet av Ida Viklund 2009-08-29 13:53
Jag vill baka nu!
Den ser fantastisk ut=D
penna Skrivet av titti 2008-01-11 21:25
Jag tog lätt cremefraice, hade nog blivit bättre smak med en fetare variant. Men en god kaka blev det iallafall och inte för söt.
penna Skrivet av sötaF. 2008-01-03 12:01
Oj, den där måste jag baka, den ser jättegod ut.
Nu ska jag rusa in till köket och be mamma hjälpa mig att bara den :)
penna Skrivet av Lina 2007-10-19 18:03
Denna var så himla god ! och superenkel! MUMS! älskar den!
penna Skrivet av Susanne 2007-09-24 22:01
Svar till Ledsen allergiker: Jag vet inte om jag håller med om att det är mandelmassa i så många tårtbottnar. Det flesta är utan mandel tycker jag ;) För att ändra just detta recept så det blir utan mandelmassa så kan du ta ett extra ägg och 1 ½ dl socker.
penna Skrivet av Ledsen allergiker 2007-09-14 11:35
Det är mandelmassa i väldigt många tårtbottenrecept. Finns det något man kan ersätta mandelmassan med, så att det går att bruka alla dessa mumsiga recept?
penna Skrivet av Susanne 2007-07-05 02:47
Det är stor skillnad på att äta rå mandelmassa (som i en semla t.ex) och att ha det i ett bakverk tillsammans med andra ingredienser som dessutom gräddas i ugnen som den här pajen. Om du inte hatar mandelsmak generellt så tycker jag du ska prova att ha i mandelmassa. Det är inte heller så att mandelsmaken "tar över" i pajen utan den finns där tillsammans med de andra smakerna som tillsammans blir en ljuvligt god paj.
penna Skrivet av Paj :D 2007-07-02 16:17
Måste man köra med mandelmass? Älskar plommon men hatar mandelmassa. Kan man ersätta den eller strunta i den helt?
  1