Kommentarer till Fullkornspannkakor - Sida 1

"Recept på mycket goda fullkornspannkakor. Lite matigare och fylligare smak. Gott och enkelt, lite nyttigare, lägre GI."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Viktoria 2017-10-11 16:30
Precis lika goda som "vanliga" pannkakor! Jag äter dem med rivet äpple och kanel, gott och mer mättande än sylt. Tack för receptet!
person Svar till pk penna Skrivet av Susanne 2011-02-12 19:44

Du behöver ingen pannkakslagg. Jag steker alltid med vanlig stekpanna och det går jättebra!

Tänk på att vispa på botten i bunken med smet innan du häller upp smet i stekpannan VARJE gång! Det är absolut viktigast och vanligaste felet.

penna Skrivet av pk 2011-02-11 22:28
Någon som har tips på hur man ska få pannkakorna att bli "bra" även om man inte har en pannkakslagg?!
penna Skrivet av någon 2010-09-26 12:28
Ska göra nu. Hoppas att de kommer att smaka bra =)
penna Skrivet av Panncaces master 2009-08-17 15:41
gott gott gott ..
penna Skrivet av Staffan 2009-05-10 11:22
Det har inget med GI-värdet att göra men blir himla gott: häll i ett par teskedar kanel och rejält med citronsaft i smeten. Megagott! :D
penna Skrivet av Fredrik 2009-03-03 03:43
Prova även att använda sojamjölk istället för vanlig mjölk, sojamjölken är naturligt söt och smaken blir originel och pankakorna får en superfin stekyta!
penna Skrivet av Susanne 2009-02-24 00:03
Svar till Ernstina: Nej, om man äter bär till utan socker och bara vispad grädde så blir GI-värdet lågt. Men tar man glass och sylt då håller jag med dig att det blir högt GI eftersom det innehåller socker. Så det hänger på tillbehören, med vispgrädde och osockrade bär blir det nyttigt och gott!
penna Skrivet av Ernstina 2009-02-23 07:50
Fullkornspannkakor skapar inte någon total makeover för någon. Varje måltid med pannkakor innehåller minst 100 gr glass/grädde/sylt/socker.

Fundera på GI-värdet på det...
penna Skrivet av sofia göteborg 2009-02-19 12:39
jag kanske ska pröva det här receptet.
egentligen skriver jag främst för att jag tycker att bellas kommentar känns ganska dum, min kille är också duktig på att baka och laga mat och det är lika viktigt. om man är kvinna eller ej baseras förresten inte på att laga mat. suck.
penna Skrivet av bella 2009-02-02 15:32
man är juh handikapp och INGEN kvinna om man inte kan göra pnannkakor... HALLÅÅÅÅ!!!!
fyfan.
jag gjorde pannkakor, bakade, lagade mat redan jag var 8år. inte konstigt alla killar vill ha en som fru ;))
penna Skrivet av Ella 2009-01-12 21:27
Helt underbart goda och nyttiga pannkakor, märker ingen skillnad från vanliga pannkakor med idealmjöl.Är så glad att jag hittat din hemsida
penna Skrivet av mimi 2008-09-30 15:12
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av Susanne 2008-09-30 00:08
Svar till Helena. Tänk på att det är skillnad på flytande margarin och vanligt margarin, liksom flytande smör och vanligt smör. De flytande varianterna innehåller vegetabiliska blandningar som innehåller mest omättat fett vilket är hälsosammare än det mättade fett som vanligt (fast) margarin och smör innehåller. Men annars håller jag med om att det är bättre att använda smör. Jag har inte köpt ett margarinpaket på flera år eftersom det innehåller massa konstiga ämnen, medan smör däremot är en helt naturlig produkt som ger mycket god smak.
penna Skrivet av Helena 2008-09-29 09:36
Haha "flytande smör". Håller för övrigt med en av de andra kommentarerna om att det inte ska vara margarin utan smör, i all matlagning :)
penna Skrivet av Susanne 2008-08-12 05:08
Svar till cecilia: Ja.
penna Skrivet av cecilia 2008-08-07 18:48
I mina "nyttiga pannkakor" så har jag hälften grahamsmjöl och hälften havregryn som jag mixar. Är det bra ur GI-synpunkt?
penna Skrivet av Undin 2008-02-05 18:23
Skippa margarinet, smält smör i stekpannan som värms upp och bli mätt längre. Jag använder grov dinkelmjöl som funkar bra.
penna Skrivet av Susanne 2008-02-02 17:06
Svar till Monteverde: Dinkelmjöl är bättre än vanligt vetemjöl. Jag vet inte exakt vad GI-värdet är men jag tror det är medel. Det viktigaste är att inte äta massa sylt med socker i till pannkakorna för att måltiden som helhet ska vara bra ur GI-synpunkt.
penna Skrivet av Monteverde 2008-01-28 15:43
Jag gör pannkakor på siktat dinkelmjöl. De blir jättegoda, men hur är det med GI? Lågt eller högt?
penna Skrivet av Susanne 2008-01-06 04:59
Svar till Smug: Jag vet faktiskt inte. Om du provar skriv gärna och berätta om resultatet.
penna Skrivet av Smug 2007-12-05 16:42
Kan man använda tex olivolja istället för flytande margarin??
penna Skrivet av Ida 2007-05-23 20:08
Jag brukar blanda vanligt mjöl och fullkornsmjöl, det blir godast. Ett tips bara..:)
penna Skrivet av jojo 2007-05-17 13:39
göööt
  1