Kommentarer till Pannkakor - Sida 2

"Recept på pannkakor. Pannkakssmet som är enkel att göra. Hemlagade, nystekta - fantastiskt goda. Servera med tillbehör."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   nästa sida
penna Skrivet av rebecka 2014-10-03 12:58
hej det är Rebecka ann söderberg jag vill
ha tips på pannkakorsmet
person Svar till BigMami penna Skrivet av Susanne 2014-07-22 16:25
Tack för tipset! :)
penna Skrivet av BigMami 2014-07-19 22:14
Nu har jag inte läst igenom ALLA kommentarer men jag vill bara tipsa om att man kan tillsätta lite sockerdricka, fruktsoda, hallonsoda eller något annat bubbel för att få ÄNNU godare/frasigare pannkakor ;-)
person Svar till Peter penna Skrivet av Susanne 2014-04-28 14:20
Tack för ditt pannkaksrecept!
penna Skrivet av Peter 2014-04-26 21:48
Mitt pannkaksrecept:

8 dl röd mjölk
4 dl vetemjöl
1 tsk salt
2 tsk socker
3 ägg

vispa äggen + socker o salt
tillsätt 4 dl mjölk + mjölet vispa rejält
tillsätt resten av mjölken o vispa
låt smeten vila c:a 15 min.
stek o njut.......
person Svar till agneta penna Skrivet av Susanne 2013-11-09 22:51
Tack för tipset, tror jag inte att jag hört tidigare! :)
penna Skrivet av agneta 2013-11-08 18:18
Hej
Har inte hunnit läst alla inlägg, vill bara tipsa om brännässlor i pannkakorna, jag köper nässlor på hälsokost, min mor hade alltid de i och vi barn tyckte de va så kul med gröna pannkakor :-) och nyttiga blev dom. Agneta
person Svar till Ylva penna Skrivet av Susanne 2013-11-05 23:55
Håller med och jag har lagt in det i receptbeskrivningen! Tack! :)
person Svar till Grötmannen penna Skrivet av Susanne 2013-10-28 11:21
Tack för dina tips! Det finns uppenbarligen flera metoder! :) Jag brukar smälta smöret i mitten och så häller jag även smeten i mitten så den tar med sig smöret ut i kanterna. Sedan snålar jag inte heller med smöret ska tilläggas. Smör är både gott och nyttigt (till skillnad från margarin) och ger en bra mättnadskänsla. Det har aldrig fastnat för mig och jag använder nuförtiden oftast gjutjärnspanna.
penna Skrivet av Grötmannen 2013-10-27 16:57
För att få pannkakan att inte fastna i stekpanna så se till att matfettet fördelas ut över HELA stekpannan och inte bara i en klump någonstans utme kanterna eller i mitten. En minut efter det att du hällt i smeten, lyft försiktigt på kanterna, och skaka stekpanna fram och tillbaka, och ser du att pannkakan inte har fastnat, då kan du lungt grädda på i ytterligare en minut innan du vänder på den. Med den här metoden blir den perfekt rund och håller för en säker vändning!
penna Skrivet av Ylva 2013-10-11 13:49
Bra recept!
penna Skrivet av Ylva 2013-10-11 13:46
Om det finns tid extra (vem har det egentligen?) så blir smeten ännu godare om den får stå och gotta sig, minst 20 minuter. Gärna lite längre
person Svar till Wiola penna Skrivet av Susanne 2013-10-05 18:37
Tack för tipset, jag har inte provat det! :) Men jag tror det viktigaste för att pannkakorna inte ska gå sönder är att man alltid vispar i botten av smeten innan man häller smeten i stekpannan varje gång eftersom vetemjölet snabbt sjunker till botten. Gör man inte det så blir pannkakorna väldigt tunna och då går de lätt sönder.
Jag får prova ditt tips nästa gång! :)
penna Skrivet av Wiola 2013-10-05 15:15
Jag byter ut 1 dl av mjölken till vatten och undviker därmed att pannkakorna lätt går sönder.
Är mjölken slut, använd bara vatten som vätska och pannkakorna blir jättegoda ändå.
person Svar till Kocken penna Skrivet av Linn 2013-04-04 21:30
Varför? För att vissa gillar det. Lite
udda att ifrågasätta varför man vill
ha krispiga pannkakor... Det är ju
fortfarande pannkisar oavsett krispighet
eller inte. Smaken är som baken och
jag själv vill ha mina tunna med frasiga
kanter! :)
person Svar till Jessica penna Skrivet av Susanne 2012-12-01 18:32
Hoppas de blev goda och din syster blev nöjd! :)
penna Skrivet av Jessica 2012-10-30 11:04
Jag måste verkligen prova detta!Det verkar så enkelt och efter alla de här positiva kommentarerna så är recept bra! Undrar vad min syster kommer säga när hon ser resultatet ;D
person Svar till Louise penna Skrivet av Susanne 2012-09-21 17:42
Tack, vad roligt att höra! Tack också för tipset med olivolja! :)
penna Skrivet av Louise 2012-09-21 08:27
Man kan även använda olivolja vilket jag gör för då blir pannkakorna krispigare och saftigare dessutom är det nyttigt! ;) Men annars för övrigt så älskar jag verkligen din hemsida! Använder den varje gång jag ska baka något gott eller enkelt :D (min mamma mina vänner och min pojkvän älskar mina kärleksmums jag gör från ditt recept)
person Svar till Sara penna Skrivet av Susanne 2012-09-13 11:07
Hej, här har jag skrivit om varför jag inte använder margarin. Kortfattat så beror det på att jag vill äta naturliga produkter med god smak. Därför köper jag alltid smör, som jag dessutom anser vara betydligt hälsosammare än margarin som innehåller härdat fett och ibland transfetter. Du kan även googla på margarin om du vill läsa mera om hur det tillverkas och andras åsikter.
penna Skrivet av Sara 2012-09-13 07:36
Hej,du har skrivit att du alldrig använder margarin , varför ?
person Svar till Sofie penna Skrivet av Kocken 2012-08-03 23:02
Men varför göra pannkakor när våfflor är menat att va frasiga. Pannkakor skall ju va mjuka, annars är det inte pannkakor längre.

Var sugen Pannkakor själv här och satte mej o söka lite på google och hittade detta receptet för att stilla mitt pannkake begär. dock så känner jag att jag inte lyckas så bra med det så jag tror jag ställer mej och gör lite pannkakor.
/
Kocken
person Svar till Sofie penna Skrivet av Susanne 2011-08-11 23:08
Ja så gör jag också. Mycket smör ger goda och frasiga tunna pannkakor. Jag använder altlid smör, aldrig margarin. Jag tycker man blir mättare fortare när man använder mycket smör så därför äter jag färre antal pannkakor och då blir det inte ens onyttigare, bara godare!
penna Skrivet av Sofie 2011-08-07 21:23
Jag brukar utgå ifrån dethär receptet, men jag vill ha mina pannkakor krispiga, så jag smälter margarin eller smör i stekpannan, och slår enbart på lite smet i mitten av pannan (storleken kan man välja själv, jag brukar göra lite större än plättar och lite mindre än pannkakor) och låter smöret göra ytterkanten runt hela den lilla pannkakan riktigt krispigt! Det går åt en hel del smör, men det blir otroligt gott! Jag har även högre värme då pannkakan inte är så stor, utan kan stekas snabbt.
penna Skrivet av fedik 2011-07-17 16:55
Vad goa pankakor skulle kunna räcka till hela warcraft armén :)
penna Skrivet av Jenni 2011-05-31 16:42
Tack så mycket för receptet, var jätte gott :)
person Svar till susnet penna Skrivet av Angelina 2011-04-19 11:13
Jag brukar ha socker! =D
penna Skrivet av Juggernaut 2011-04-05 15:40
Vi gjorde pannkakor för två. Men det skulle kunna räcka till hela warhammer armén;-)
penna Skrivet av Juggernaut 2011-04-05 15:21
Vi tittade på top model och det gjorde det ännu mysigare att laga pannkakor. Ps vi kände oss inte som modeller efter vi ätit upp.
person Svar till Sophie penna Skrivet av Susanne 2011-04-03 15:41
Nej man brukar inte ha socker i pannkakor, men man kan ha det om man vill.
penna Skrivet av Sophie 2011-03-27 10:34
har man inget socker i ?!
person Svar till hanna penna Skrivet av Anne 2011-02-17 10:34
Pannkakor är en fantastisk rätt som går att variera i det oändliga nästan.
Fyllde härom dagen några med köttfärssås (tjock) o la dem i en form o strödde lite riven ost på så fick den smälta i ugnen ett par minuter, detta rekomenderar jag också. :)
person Svar till Annelie penna Skrivet av hanna 2011-01-23 14:49
det var jättegott
penna Skrivet av hanna 2011-01-23 14:49
Jättegoda pnnkakor!!
penna Skrivet av Annelie 2011-01-06 10:56
Jätte goda pannkakor!
Kan ge tipset om att det går jätte bra att även använda sur mjölk o grädde om man nu råka ha det ståendes, de bir någor frasigare då men smaken är det inget fel på.
Ett annat tips är att blanda i lite socker, jag brukar ta ca 1tsk strösocker eller vaniljsocker.
penna Skrivet av Linda 2010-11-17 17:25
Detta recept på pannkakor är enkelt och bra, använder alltid detta recept, det blir goda och tunna pannkakor, tack så mycket! MVH Linda.
person Svar till För small penna Skrivet av Susanne 2010-11-16 23:59
Om man vill gå upp i vikt så är tipset att äta mycket kolhydrater hela tiden och gärna sent på kvällen.
penna Skrivet av För small 2010-11-13 22:12
Jag ska göra mina pannkakor nu!! wiihu.. men jag är skiit small så vad kan jag lägga till i pannkakorna så att jag blir tjockare? Snälla ge mig tips. jag vill ha på mig jeans som är tajta.. :( hoppas ni svarar MVH smalla lilla jag..
person Svar till anonym penna Skrivet av Susanne 2010-08-24 16:05
Ja det kan du göra.
penna Skrivet av anonym 2010-08-21 20:43
Hej. Jag undra om man kan ta frysta jordgubbar pa pannkakan
tack
person Svar till Anders igen penna Skrivet av Susanne 2010-08-09 02:36

Nej just det! :-)

Jag tror faktiskt alla kan lära sig steka pannkakor. Får man bara rätt tips så. En del har kanske förmånen att ha föräldrar eller andra släktingar och vänner som lär ut hur man gör men alla har inte det och då kan man få tipsen här på recepten.se istället.

penna Skrivet av Anders igen 2010-08-08 20:31
O kan man inte stava bör jag inte skriva kommentarer xD
penna Skrivet av Anders 2010-08-08 20:30
hehe..om man inte kan göra pannkakor bör man nog hålla sig ifrån köker Susanne ;)
person Svar till emma penna Skrivet av Susanne 2010-07-21 23:52
Tänk på att du måste vispa ordentligt i botten av pannkakssmeten innan du gräddar varje pannkaka eftersom mjölet sjunker snabbt till botten. Gör man inte det så blir pannkakorna jättetunna och då blir det som du beskriver. Tråkigt att det misslyckades, men gör gärna ett nytt försök så kommer det förmodligen gå mycket bättre. Jag har gjort pannkakor efter detta recept massor av gånger och det blir bra varje gång.
penna Skrivet av emma 2010-07-20 21:38
sämsta någonsin. skulle göra till syrran efter jobbet och alla är fan mosade och brända och dåliga. för lite mjöl kanske? följt receptet iaf
penna Skrivet av Jóna 2010-06-15 12:51
Ska strax äta dom!!
penna Skrivet av Bella 2010-05-13 19:35
Hänger fast, tillochmed första pannkakan...,
penna Skrivet av Fatima 2010-05-12 12:04
De blev jätte goda!
Hade ½ dl matolja i röran istället för smör och det gick lika bra.
penna Skrivet av ;p 2010-04-23 14:42
blev riktigt bra faktiskt , så tack ;P
penna Skrivet av Alex 2010-04-02 20:20
Vaya receta! Un gran éxito en Barcelona, ahora mis amigos me llaman Panqueque!

Google Translator översättning från spanska till svenska:
Gå recept! En stor framgång i Barcelona, nu mina vänner kallar mig pannkaka!
förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   nästa sida