Kommentarer till Pannbiff med löksås - Sida 1

"Mycket god pannbiff med löksås. Servera med kokt potatis och lingonsylt. Klassisk svensk husmanskost."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Lola penna Skrivet av Susanne 2017-03-12 17:05
Ja du kan multiplicera allt med 10. (men du lägger inte en nolla framför varje, utan efter och så är det ju lämpligt att du måttomvandlar till större måttenheter, jag menar att t.ex. 20 msk är ju bättre att omvandla till deciliter så blir det ju inte så jobbigt att mäta upp).
penna Skrivet av Lola 2017-03-11 21:04
Hej,
Undrar om man vill göra biffar för 40 personer ska jag multiplicera alla mått och lägga ett nolla framför varje ? ska jag lägga en liter vatten istället för 1dl osv ?.
person Svar till Erik penna Skrivet av Susanne 2017-02-14 17:09
Trevligt att du tyckte om pannbiffarna!
penna Skrivet av Erik 2017-02-11 08:37
Makalöst goda biffar! Sältan är helt perfekt.
person Svar till Magnus penna Skrivet av Susanne 2016-07-01 10:48
Man kan göra det om man vill men det är inte nödvändigt. Löken blir ju kokt i såsen. Men smaken kan nog bli ännu godare om man steker löken först.
penna Skrivet av Magnus 2016-06-30 15:20
Ska man inte steka löken lite mjuk först innan man gör själva såsen?
person Svar till susnet penna Skrivet av Jessica 2014-01-22 18:07
Tack så mycket! Tipsen hjälper så mycket!
Du har så mycket bra recept och teknik här! Glad att lära känna dig!
person Svar till Jessica penna Skrivet av Susanne 2014-01-22 02:49
Jag brukar steka ett par minuter först på medel-hög värme (för att få lite färg) och sedan sänka till låg-medel (och steka tills det blir genomstekt). Nu har jag induktionshäll som reagerar direkt när man sänker värmen så om man har en vanlig spis så släpar temperaturändringen efter så man får ändra till svagare nästan direkt. Sedan så är ju alla spisar lite olika och man får prova sig fram. Om det blev bränt för dig så får du prova nästa gång ett par snäpp lägre effekt.
Dessa tips gäller alla sorts köttfärsbiffar och även köttbitar som inte är lövtunna och ska bli genomstekta t.ex. fläskkotletter och kycklingfilé. Lycka till i köket!
penna Skrivet av Jessica 2014-01-21 22:06
Det är ett fantastiskt recept. Tack så mycket!
Jag provade och lyckades, alla tycker om löksås jättemycket. Bara pannbiffarna blev lite brända. Kan du berätta med vilken värme steker man pannbiffar, låg eller medium värme eller hög?
person Svar till Malin penna Skrivet av Susanne 2012-10-08 23:32
Trevligt att höra! :)
penna Skrivet av Malin 2012-10-02 22:23
Det här receptet är verkligen supergott!! Jag har använt ekologisk nötfärs, så kanske det gjort något till också.
person Svar till Hadeel penna Skrivet av Susanne 2012-08-15 19:33
Ja det kan du ha men det blir inte lika gott. Ett tips är att sluta köpa matlagningsgrädde. Om du vill ha mindre fett så kan du blanda vispgrädde med mjölk eller vatten istället. Det blir både billigare och du slipper alla konstgjorda ämnen som finns i matlagningsgrädde. Så i detta recept så kan du alltså om du vill ha lägre fetthalt byta en del av grädden mot mjölk eller vatten.
penna Skrivet av Hadeel 2012-08-15 18:56
Hej går det att ha matlagnings grädde istället för vispgrädde?? :)
penna Skrivet av Eva 2011-03-29 22:24
Jättegod klassiker. Behövs lite mer vätska precis som det står i receptet.
  1