Kommentarer till Vaniljpannacotta med rabarber - Sida 1

"Len och fin vaniljpannacotta möter syrlig rabarbertopping. Otroligt god efterrätt som är enkel att göra."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till susnet penna Skrivet av Therese 2012-06-16 17:26
Jag brukar använda syltsocker när jag gör pannacotta eftersom jag är vegetarian. Det är inga E-nummer i det och det är superlätt att använda.

Ska absolut prova detta recept, ser jättegott ut! (fast med pektin istället för gelatin då förstås =P)
penna Skrivet av Pytt 2011-05-20 18:37
Glöm vad jag sa förresten, fanns ett liknande pannacottarecept på gelésocker-paketet, så kan översätta därifrån. :)
person Svar till susnet penna Skrivet av Pytt 2011-05-20 18:30
Hur mycket gelésocker motsvarar ett geléblad då? Jag råkar ha gelésocker hemma, så hade vart gött att använda det istället för att köpa ännu mer gelé-produkter, haha. ^^
person Svar till Vegetarianen penna Skrivet av Susanne 2011-05-12 14:38
Ja det kan man göra. Tyvärr är det ett par e-nummer i gelésocker som jag gärna slipper och därför föredrar jag gelatinblad. Många vegetarianer äter gelatin så det är lite olika.
penna Skrivet av Vegetarianen 2011-05-04 18:29
Det går alldeles utmärkt att göra pannacotta med gelésocker. Då behöver man inte använda gelatinblad. Dessutom mycket enklare!
penna Skrivet av Susanne 2009-10-02 03:32
Svar till sara: Det är något från grisen, så det är alltså inte vegetariskt.
penna Skrivet av sara 2009-09-21 23:17
Vad innehåller gelatinblad?
penna Skrivet av Susanne 2009-05-28 00:20
Tack till Kristin för informationen! Jag har lagt till den på sidan om rabarber.
penna Skrivet av hejsan 2009-05-24 20:17
det är asgött tror jag
penna Skrivet av Kristin 2009-05-22 16:15
Olika sorter har olika färg. Det finns sorter som är djupröda. Det blir supervackert. Om man har en grönare typ så är de rödast när de är små.
penna Skrivet av Susanne 2008-06-14 00:44
Svar till Rosa: Bra fråga! Jag gjorde inget särskilt så jag tror det beror på rabarbern helt enkelt. Tittar man på bilden ser det ju ut att vara majoritet av röda bitar. Jag gjorde det här receptet och tog bilderna i slutet av rabarbersäsongen förra sommaren och kanske är rabarbern rödare då?? Eller också kanske det beror på var den växt? Jag vet inte riktigt. Sist jag gjorde smält rabarber för några veckor sedan när jag gjorde rabarberglass så blev färgen lite ljusgulgrön (syns på bilderna på rabarberglass-receptet) så uppenbarligen blir det olika. Men man kanske kan testa med röd hushållsfärg om man vill ha rosa färg.
penna Skrivet av Rosa 2008-06-14 00:16
Nu har även jag provat detta recept och det blev riktigt gott! Men jag undrar hur ni får sån rosa rabarberkompott, mina rabarber var liksom på bilden blandade - rosa och gröna bitar - men slutresultatet blev ganska uppenbarligen grönt.. =) Vad är knepet att få det rosa?
penna Skrivet av jag 2008-03-26 18:38
åhh jag ska pröva detta det värkar gott :P
hehe jag är först och komentera :P
  1