Kommentarer till Bärmuffins med lägre GI - Sida 1

"Goda muffins med bär med lägre GI som innehåller fullkornsvetemjöl. Lätta att göra!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Karin penna Skrivet av Susanne 2012-08-04 01:49
Jag tror det blir bra och ja det får ett lägre GI då. Skriv gärna om du provar! :)
penna Skrivet av Karin 2012-08-03 08:42
Hur blir det om man använder dinkelmjöl i muffinsen istället? (Borde väl få ett lägre GI då?)
person Svar till Ida penna Skrivet av Susanne 2011-05-13 03:07
Det är möjligt men det är nog bättre att göra ett recept som är anpassat för det. Det blir även andra tider, temperatur och placering i ugnen.
penna Skrivet av Ida 2011-05-12 23:00
Jag undrar om man kan baka muffinsen som en kaka istället i en rund form?
person Svar till Michaela penna Skrivet av Susanne 2010-08-14 14:24
Ja det går alldeles utmärkt!
penna Skrivet av Michaela 2010-08-10 19:54
Kan jag byta ut vetemjöl med fullkorn mot vetemjöl special fullkorn?Har det hemma.
person Svar till AA penna Skrivet av Susanne 2010-06-09 13:19
Dessa muffins innehåller ju trots att de är nyttigare ändå en del vetemjöl och socker och det är det som är onyttigt. Men de är betydligt nyttigare än vanliga muffins som brukar innehålla en massa socker och inte ett spår av fibrer. Fullkornsvetemjöl innehåller ändå en del fibrer. Mycket bär i gör också dessa muffins nyttigare! Vill man följa GI-metoden och ändå äta muffins någon ibland så är dessa bra men följer man LCHF (Low Carb High Fat) där man knappt äter några kolhydrater alls bör dessa undvikas. Följer man LCHF är det bättre att äta bären som de är med vispad grädde eller yoghurt till.
penna Skrivet av AA 2010-06-07 23:00
Bakade dem nu i alla fall, och de var väldigt goda med hallon i. Smakade inte alls olja, använde Icas egna matolja.
penna Skrivet av AA 2010-06-06 04:56
Är de här nyttiga? Jag menar, det är ju alltid nyttigast att låta bli att äta sött över huvud taget. Men om man har tröttnat på att inte få äta någonting som faktiskt är gott..

Eller är de bara "nyttigare" än vanliga muffins och egentligen inte nyttiga alls om man bryter ner det i kalorier och sådant?
penna Skrivet av Erika 2010-03-21 18:55
Jag tog flytande margarin istället för olja och använde jordgubbar och hallon som "fyllning". Resultatet blev hur gott som helst. Ta bara mycket bär i så blir det inte tråkigt :)
penna Skrivet av Jojjo 2010-03-09 14:21
Jag använde också Zeta olivolja och ärligt talat, detta var INTE gott! Bären var goda men resten smakade gummi. Tråkigt, då jag hoppades på att nyttigt kunde vändas till något gott men icke.
penna Skrivet av Linnea 2009-11-01 00:18
Jätte gott lite nyttigare recept! :) Toppen goda!
penna Skrivet av matematikern 2009-08-31 12:35
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av sara 2009-05-27 19:56
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av Susanne 2009-05-23 00:18
Svar till Sylvia Johansson: Det kan jag tyvärr inte svara på.
penna Skrivet av Sylvia Johansson 2009-05-22 15:48
Jag vill gärna veta hur mycket kolhydrater det är i varje muffins
penna Skrivet av Ellie 2009-04-12 19:38
Mina står just nu i ugnen och är helt GRÅA! x) haha, jag tror jag var lite för vårdslös när jag blandade i bären, men förhoppningsvis smakar de väl bra ändå =)
penna Skrivet av Sara 2008-12-23 19:55
Jätte torra och inte heller så goda.:( känns som fastnar i halsen. Det var kanske för det lite mängd olja och sockret.
penna Skrivet av Susanne 2008-05-01 17:45
Svar till Annette: Jag brukar alltid göra så för att det går fortare och blir mindre disk, men självklart kan man blanda bakpulvret i mjölet också. Det viktiga är att bakpulvret blir jämnt fördelat i smeten. Om man skulle blanda i bakpulvret efter att man blandat i mjölet när smeten är tung och trög så skulle det vara svårare och det är risk att bakpulvret klumpar sig. Men om man blandar i bakpulvret direkt efter att man vispat ägg och socker när smeten är lös och man använder elvisp så brukar det gå alldeles utmärkt så jag gör alltid så. Skulle man inte använda elvisp så rekommenderar jag att blanda i bakpulvret med mjölet för säkerhets skull.
penna Skrivet av Annette 2008-05-01 14:27
Rustiga muffins, känns jättenyttigt. Goda blev de också, jag använde rapsolja för att få en mer neutral smak. Jag har en fråga till webbmaster: Varför vispar man ned bakpulvret i ägg- och sockersmeten i stället för att blanda ned det i mjölet?
penna Skrivet av Anna 2008-04-27 11:16
Goda men lite torra..
penna Skrivet av Lovisa 2008-01-21 18:08
Väldigt goda Muffins! jag bytte ut bären mot två stycken äpple och 1,5 - 2,5 msk kanel! det blir supergott! precis som vanliga muffins fast mycket nyttigare! ta gärna del av tipset :)
penna Skrivet av Viktoria 2007-11-14 21:45
Jag använde solrosolja, den är neutral i smaken. Det blev jättebra! Saftigt och nyttigt.
penna Skrivet av Moa 2007-08-26 19:58
Jättegoda! Jag använde mig av blåbär i muffinsen, och uootäckte att det blev lite väl mycket med 4 dl. Men det kanske beror på vad man använder för bär :) Sen vill jag bara säga att den bästa oljan att använda är rapsolja, som är smaklös. Olivolja smakar lite mer. Jag använde ICA's egna rapsolja, fungerade jättebra!
penna Skrivet av Susanne 2007-06-06 16:47
Svar till Cecilia: Vad synd. Det kanske beror på vilken olja man använder. Jag använde Zeta olivolja, den vanliga billiga sorten i deras sortimient.
penna Skrivet av Cecilia 2007-06-04 18:38
Nej, inte alls goda. Man kände oljsmaken jättetydligt, även när dom var gräddade..
penna Skrivet av Iris 2007-05-12 20:46
Jätte goda muffins. Känner inte alls av oljan.
Rekommenderas
penna Skrivet av Ingrid 2007-05-12 01:52
Måste säga att dessa muffins inte smakade gott - använde rappsolja som nästan inte har någon smak men trots detta smakade muffinsen oljigt. Dessutom var smaken fadd på något sätt. Kan inte rekommendera dem.
penna Skrivet av Gud 2007-03-29 19:06
Goda Goda
  1