Kommentarer till Mockarutor / Kärleksmums / Snoddas - Sida 2

"Recept på klassiska mockarutor, även kallade kärleksmums och snoddas. En mjuk chokladkaka med chokladglasyr och kokosflingor."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   nästa sida
penna Skrivet av anna 2014-11-04 15:53
det blev jättegott och jag älskar din receptsajt så fortsätt med det du gör älskar dig
person Svar till mina penna Skrivet av Susanne 2014-10-29 15:40

Oj, nej det ska inte vara bryggkaffepulver utan det ska alltså vara färdigbryggt kaffe (rinnande). Jag har nu förtydligat det i receptet, jag lade till färdigbryggt inom parentes, jag hoppas det inte går att missuppfatta nu! Det andra alternativet är som du redan provat att blanda snabbkaffe med vatten.

Kul att höra att du gillar min receptsajt! :)

penna Skrivet av mina 2014-10-29 11:51
min glasyr blev tjock och klumpig,det gick knappt att blanda (tog starkt vanligt bryggkaffe utan vatten), andra satsen blev lite bättre då smöret fortfarande var varmt men det blev återigen tjockt så då hällde jag lite vatten i. Har bakat utifrån det här receptet förut men då med alt 2 (snabbkaffe) och då var det jättesmidigt så ska nog köra på det igen nästa gång. men annars superbra recept och sida! :)
person Svar till Lavin penna Skrivet av Susanne 2014-10-01 22:55
Det låter väldigt konstigt. Jag har ingen aning faktiskt.
person Svar till Frida penna Skrivet av Susanne 2014-10-01 22:54
Glasyren blir tjockare om man antingen minskar på vätskemängden och/eller tar mera florsocker.
Kul att du gillar min sida och receptet! :)
penna Skrivet av Frida 2014-09-29 21:00
Hej! Riktigt bra recept och kakan blev god. Jag hade dock lite krångel med glasyren. Jag tyckte den blev för lös, för rinnig. Den lade sig i kanten av plåten så jag gjorde en sats till. Hur får man den tjockare?
Tack för en bra sida!
penna Skrivet av Lavin 2014-09-28 22:04
Vad gör jag för fel? Min kaka är knaprig som om sockret inte har smält ordentligt.
person Svar till marre penna Skrivet av Susanne 2014-08-26 17:58
Javisst!
penna Skrivet av marre 2014-08-26 11:17
Hej!

Kan man byta ut mjölken mot grädde? Tacksam för snabbt svar! :)

Mvh Marre
person Svar till Isabell penna Skrivet av Susanne 2014-06-24 00:05
Läs gärna receptet en gång till och fundera över om du inte kan ha gjort något fel. Felaktiga ugnsinställningar? För lång tid i ugnen? Receptet har funnits på nätet i många år. Jag har själv gjort det massor av gånger och massor av andra personer har också gjort det och att döma av kommentarerna så är det inget fel på receptet.
person Svar till Linda penna Skrivet av Susanne 2014-06-24 00:05
Tack! Roligt att höra! :)
person Svar till Isabell penna Skrivet av chris 2014-06-23 17:23
Aa fast det e ju inte receptets fel att du fick "kolkaka"...
penna Skrivet av Isabell 2014-06-18 18:21
Skit recept! Fick kolkaka jah!
person Svar till sakda penna Skrivet av Susanne 2014-04-25 20:54
Roligt att höra!
penna Skrivet av sakda 2014-04-22 16:11
den var jätte god
det är min favorit
penna Skrivet av Kristy 2014-02-14 20:03
Min smet vart inte rinnig utan den vart som skum typ. Men nu när den står i ugnen så ser den ut som vanligt! Och min sats stå längre än 15 minuter.
penna Skrivet av Linda 2014-01-23 13:11
Älskar verkligen din sajt! :) använder mig av din app på min iPhone dagligen i princip :) fortsätt så :)
Följ gärna min blogg :)

Leyasmatte.wordpress.com
person Svar till Caroline penna Skrivet av Susanne 2013-11-23 12:58
Tack, roligt att höra! :) Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Caroline 2013-11-20 15:50
Tack för ett jätte bra recept, jag och barnen hade jätte roligt när vi bakade den nu på eftermiddagen jätte god var den också ha de gott mvh Caroline
person Svar till Johanna penna Skrivet av Susanne 2013-11-02 18:19
Tack så mycket, trevligt att höra att du gillar mina receptsajt! Självklart blir jag glad för konstruktiv kritik och förslag. Angående ditt förslag så fungerar det på sätt och vis om du matar in ingredienserna i sökrutan och sätter plustecken framför de ingredienser som måste vara med. Du kan hålla musen över informations-ikonen till vänster om sökrutan för mer info om hur man kan söka mer avancerat. På samma sätt kan man dessutom även söka på Google. Tyvärr vet de flesta inte om det.
person Svar till Angie penna Skrivet av Susanne 2013-11-02 18:16
Tack så mycket! Jag försöker självklart skriva recepten så tydligt som möjligt för att minimera risken att misslyckas men det är omöjligt att täcka upp för precis allt.
Verkligen roligt att höra att du gillar mina recept! :)
person Svar till Angie penna Skrivet av Johanna 2013-10-22 10:46
Håller helt med!

Tycker det är alldeles för mycket klagomål på denna sida (skillnad på klagomål och konstruktiv kritik), vissa personer borde rannsaka sig själva lite grann...

Jag tycker sidan är jättebra, tydlig och lättläst. Har hittat många receptfavoriter via denna sida och går in här först när jag vill hitta ett exakt recept eller bara få inspiration!

Ett önskemål, som jag inte vet om det är genomförbart, skulle vara en sökfunktion med "vad har du hemma" och därifrån visas lämpliga recept. :)
person Svar till Anonym penna Skrivet av Angie 2013-10-21 01:54
Men du, det är ju ganska standard att man sätter på ugnen innan man börjar baka. Du kan inte på allvar tycka att det är Susannes fel att du inte insåg det. Jeez.
Inte för att du kommer läsa detta iallafall.

Jag har precis bakat denna underbara kaka och min sambo älskade den. Första gången jag bakar kärleksmums till honom. Jag gjorde som min mamma alltid gjorde och smälte ner 72% choklad i smöret till både smeten och glasyren. Det blev toppen!

Och så vill jag säga tack också, till dig Susanne. Jag har lagat massor med recept från din sida och det blir alltid toppen. Tycker att du får alldeles för mycket elaka kommentarer när du är snäll nog att dela med dig av dina goda recept.

Skärpning folk! Att ni misslyckas med Susannes recept är inte hennes fel, utan enbart ert eget.
person Svar till Bumbibjörn penna Skrivet av Susanne 2013-10-08 18:02
Tänk på att oboy innehåller kakao, mjölkpulver och socker så om man ska använda oboy så kan man dra ner på sockret och ta större mängd oboy än mängden kakao i receptet. Dock så får man nog ta ganska mycket för att uppnå samma chokladsmak så kakao är att rekommendera. Skriv gärna hur det blev om du provar!
person Svar till Bumbibjörn penna Skrivet av Susanne 2013-10-08 18:02
Det borde väl gå bra.
penna Skrivet av Bumbibjörn 2013-10-07 16:21
Går det att använda laktosfri mjölk?????
penna Skrivet av Bumbibjörn 2013-10-07 15:47
Går det att lägga Oboy istället för Kakao isåfall hur mycket?
penna Skrivet av Receptson 2013-09-07 09:11
Det här kommer alltid vara det godaste bakverket! Man får inte snåla med glasyren bara! ;)
person Svar till Therese penna Skrivet av Susanne 2013-08-06 10:55
Ja det kan man men man får vara försiktig så man inte mosar dem med något annat i frysen, särskilt under infrysningen. Det är därför jag brukar rekommendera att frysa in kakor i burkar eftersom de är mer skyddade där.
penna Skrivet av Therese 2013-07-30 09:57
Hej! Kan man frysa in kärleksmums i fryspåsar? :)
person Svar till Sara penna Skrivet av Susanne 2013-07-24 23:15
För många! ;)
Det är bättre du gör recept i LCHF- och GI-kategorin om du vill äta nyttigare. Recept som innehåller mycket socker och vetemjöl är aldrig nyttiga.
penna Skrivet av Sara 2013-07-24 22:52
Hur mycket kalorier är det i detta recept? :)
person Svar till Susanna penna Skrivet av Susanne 2013-06-20 05:44
Tack så mycket! :)
person Svar till Liinh penna Skrivet av Susanne 2013-06-20 05:42
Det är möjligt, jag har inte provat. Det brukar dock alltid bli godare med smör i bakverk.
person Svar till katherine penna Skrivet av Susanne 2013-06-20 05:29
Antingen tar du 3 msk färdigbryggt kaffe eller också blandar du 3 msk vatten med 0.5-1 tsk snabbkaffepulver.
penna Skrivet av katherine 2013-06-12 18:44
e det flyttande kaffe eller pulver kaffe?
penna Skrivet av Liinh 2013-06-01 16:10
hej, kan jag byta smör till olja istället ? tack
person Svar till susnet penna Skrivet av Susanna 2013-05-25 16:30
Ok tack, har nämligen inte kaffe hemma :/
Jag vill också tilläga att din receptsajt är den bästa som finns! Recepten är väldigt enkla men blir ändå goda.
person Svar till Susanna penna Skrivet av Susanne 2013-05-24 23:09
Klart att man kan men det blir inte lika gott. ;) Vill även tillägga att jag inte dricker kaffe men tycker det är gott i bakverk!
penna Skrivet av Susanna 2013-05-22 11:39
Hej!
Kan man baka kärleksmumset utan kaffe?
person Svar till gäst penna Skrivet av Susanne 2013-04-01 02:51
Nej det blir svårt, bättre att du bakar något annat recept.
penna Skrivet av gäst 2013-03-31 16:11
heej kan man göra dem utan kakao och florsocker _?
penna Skrivet av Marie 2013-03-31 11:48
Jag gjorde dubbel sats av glasyren!
person Svar till Marlene penna Skrivet av Marie 2013-03-31 11:34
Du måste ha gjort något fel? Jag gräddade 10 min och det blev perfekt. Försök igen!
person Svar till Elin penna Skrivet av Susanne 2013-03-29 01:05
Tråkigt att höra att det misslyckats. Detta recept är verkligen väl beprövat av både mig och massor av andra personer så du måste gjort något fel när din kaka verkar blivit mer eller mindre ogräddad. Det låter som att du inte haft rätt ugnsinställningar. Det ska vara över- och undervärme och det ska vara åtminstone ungefär den ugnstemperatur och tid som anges i receptet.
person Svar till Elin penna Skrivet av Marlene 2013-03-28 14:21
Kanske har du gjort nåt fel när du bakade.
penna Skrivet av Elin 2013-03-27 10:41
Det här receptet rekommenderas verkligen INTE tycker jag! vi tog den i 40 minuter ( i ugn ) och den var jätte kladdig. EEEUW! jag kommer aldrig göra om detta!!! Inte nog med att den var kladdig så smakade den jätte mycket margarin och florsocker! EUUW!
person Svar till Denni penna Skrivet av Susanne 2013-03-15 23:04
Varsågod och tack! :)
penna Skrivet av Denni 2013-03-14 21:04
Bästa tipset EVER ! Jag hade hemkunskap idag och jag och tre andra fick baka kärleks mums och vi tog det här receptet !! Klassen tyckte att den var jätte god !! TACK Recepten.se för bästa receptet i hela världen :)
person Svar till Mattias penna Skrivet av Susanne 2013-03-07 03:00
Tack! Ja det kommer många nya recept och förbättringar av gamla recept framöver! :)
förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   nästa sida