Kommentarer till Marshmallows - Sida 1

"Recept på marshmallows. Göra dina egna marshmallows enkelt med detta recept med bilder steg för steg!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Ska pröva 2017-10-09 12:05
Det finns grisfritt gelatin som man kan använda!
person Svar till Becka penna Skrivet av Susanne 2012-12-13 03:20
Det är ju väldigt mycket gelatin i marshmallows och jag har inte provat något annat. Annars kan du få generella tips på vad du kan byta gelatin mot om du klickar på länken i ingredienslistan.
penna Skrivet av Becka 2012-12-07 16:54
Kan man använda något istället för gelatin eller gelatinblad?? tacksam för svar snälla svara snabbt
penna Skrivet av Cecilia 2011-06-12 15:32
Någon som har testat att grilla dem än??? Det är ju då iaf köpta marshmallows är som godast =)
person Svar till Robert penna Skrivet av Susanne 2011-04-03 15:38

Jag kommer inte ihåg exakt hur länge jag hade dem ute på balkongen, men det som skiljer är ju också att frysen är betydligt kallare än vad det var ute då. Kanske kan det varit så att dina var frysta och stela på utsidan men inte hade stelnat helt i mitten? Så prova att låta dem stelna under längre tid antingen i kylskåp eller frysen. Eller också är kylen bättre än frysen.

Skriv gärna om du provar att grilla eller smälta i varm choklad!

penna Skrivet av Robert 2011-04-02 17:22
Ja det löste ju sig (i dubbel bemärkelse) när jag värmde upp smeten igen. Min smet stod drygt en timme i frysen och jag tyckte den hade en fint gummiaktig konsistens men om din stod såpass länge och klarade sig bättre så var jag nog lite för snabb ändå.

Jag glömde förresten testa hur de klarar sig över elden eller i varm choklad, vore intressant att veta om de beter sig som köpta marshmallows där.
person Svar till Robert penna Skrivet av Susanne 2011-04-02 15:49

Ja det gäller att vattnet verkligen är kokhett när man blandar med gelantinet. Men blir det ändå klumpigt så kan man som sagt värma det i mikron så smälter det.

Jag ställde ut min smet att stelna på balkongen ett par timmar och det var väl några minusgrader. Sedan så hade jag dem inomhus i rumstemperatur i 5-6 timmar utan att de blev fuktiga. Att man rullar dem i florsocker och potatismjöl gör ju också att en del fukt sugs upp så man inte märker av det.

Jag funderar på om dina kanske inte hade stelnat klart ordentligt innan du rullade dem i florsocker och potatismjöl?

Men annars går det jättebra att förvara dem i frysen så håller de sig fint.

penna Skrivet av Robert 2011-03-31 23:35
Intressant recept! Jag stötte dock på två problem: Sockersmeten klumpade sig och fastnade när gelatinen åkte i så jag var tvungen att värma upp den igen för att få den klumpfri. Sen när allt var klart och jag la bitarna åt sidan nån timme började de "blöda" så att jag nu sitter med blöta, glaserade marshmallows. Om jag provar igen ska jag nog se till att förvara dem i frysen så att jag slipper äta dem med grilltång (vilket jag gärna gör för tillfället för de är väldigt goda!)

Tack för en riktigt bra sida, med sådana pedagogiska bilder och förklaringar är det svårt att misslyckas hur mycket man än försöker.

/Robert
penna Skrivet av Selma 2011-03-13 17:01
liknar inte riktiga marshmallows ju....
  1