Kommentarer till receptet på Korv stroganoff - Sida 3

Skriv gärna en kommentar till receptet på Korv stroganoff.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna träd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   nästa sida
   kommentar  Skrivet av  Henning  2010-08-31 10:12
hej. man kan även slänga i lite paprika krydda. senast så använda jag inga krossade tomater. utan bara puré. Mäkta gott :D
   kommentar  Skrivet av  Alex  2010-04-11 13:10
Det blir mycket gott med kyckling falukorv ochså,men jag tar ochså lite cayenpeppar i och lite socker pyttelite.. rekomenderas...
   kommentar  Skrivet av  Mark  2010-01-29 19:03
Använder sojakorv istället för falunkorv, Heinz istället för tomatpure och tillsätter lite chilipepper och ganska lite thai sweet chili sås. Hackat persilja strös över vid serveringen.
   kommentar  Skrivet av  Tirra  2010-01-19 17:21
Jag håller på med korv stroganoffen just nu, hoppas att det blir gott. Väldigt enkelt recept! Tack.
   kommentar  Skrivet av  Jimmy  2010-01-19 08:29
Fråga till Max, kanske nån annan kan svara också.

Vad för vin passar bäst, rött eller vitt om man häller i en skvätt vin?
   kommentar  Skrivet av  Susanne  2010-01-07 16:54
Receptet är nu uppdaterat med nya bilder och ketchupen i receptet har ersatts med krossade tomater. Det blir både nyttigare och godare!
   kommentar  Skrivet av  Caroline  2010-01-06 17:25
Har precis ätit en underbart god korv stroganoff. Tack för ett bra recept!!
   kommentar  Skrivet av  Max  2009-12-05 18:19
De som jag kör vilket är helt ok är när man steker korven och löken, innan man kör på med grädden(eller mjöl och mjölk) kör i en matsked dijonsenap och en skvätt vin. Det blir fin, fina grejjer!
   kommentar  Skrivet av  Johan  2009-11-15 20:31
Jag pröver redan det nu, och kan varmt rekommendera brittas tillägg.
   kommentar  Skrivet av  Susanne  2009-10-29 02:18
Svar till britta: Det låter jättegott! Jag ska prova det!
   kommentar  Skrivet av  britta  2009-10-28 13:47
Om ni vill göra en riktigt god korv stroganoff så följ det här receptet. strimla korven i smala bitar stek tillsammans med skivad gul lök. Ta på en burk lätt creme fraiche koka i 1 1/2 tärning mörk oxfond ta i en klick tomatpuré och lite soya. krydda med paprikapulver, salt och vitpeppar. servera med ris eller makaroner. sjukt gott!
   kommentar  Skrivet av  Janne  2009-10-27 16:43
Som grädde på mosen,så brukar vi hälla på ett par matskedar thai chilisås oxxå,så där blir lite sting i den.....testa...jättegott.
   kommentar  Skrivet av  Christine  2009-10-27 13:46
Det blir godare med tomatpuré än med ketchup. Jag gjorde den med sojakorv istället, och det går jättebra för den som inte tycker det är trevligt med vanlig falukorv. Det finns ju också kyckling-falukorv som man kan använda ifall man inte vill/kan äta fläskkött.
   kommentar  Skrivet av  Edith  2009-09-22 17:27
Lagade såsen först och adderade strimlad quarn filé som jag stekt separat. Bytte ut lite av mjölken mot vatten och grädde och adderade tomatpure så det inte skulle bli så¨sött av ketchupen. Riktigt gott
Det är ett faktum att falukorv är onyttigt, prova korv som innehåller mer kött eller byt ut köttet mot soja produkter om man vill göra det lite nyttigare.
   kommentar  Skrivet av  Bertil  2009-09-19 12:40
Det är inget fel på falukorv, sluta sprida dynga.
   kommentar  Skrivet av  Shakawan  2009-09-02 01:42
hej halå. jag gjorde respet som det stod. men det smakar skit altså. jag tog i stället för ketchup en sås från iran som min moster brukar ta med då den blev jättegod. kan rekomendera lammköt istället för falukorv för det är ingen bra kött i den
   kommentar  Skrivet av  Harriet  2009-08-21 17:49
tredje gången jag använder det här receptet gillar det men använd inte fööör mycket ketchup!!!
   kommentar  Skrivet av  Ressa  2009-08-01 23:31
Hej... Jag har en fråga angående ,,stroganoff,, . För att man laga salami stroganoff vad kan man göra,jag har smakat den såsen men jag har inte recepten. Det ska vara jätte snäll att skriva recepten för mig om nån vet hur man kan laga den såsen.
   kommentar  Skrivet av  :)  2009-07-21 16:02
använd inte för mycket ketchup
   kommentar  Skrivet av  stefan  2009-06-30 06:45
Går ju alldeles utmärkt med Biff, bryn köttet först o koka ca en timme
förra sidan   1   2   3   4   5   6   nästa sida