Kommentarer till Köttfärssås - Sida 2

"Klassisk köttfärssås med lök och krossade tomater. Gott, snabbt och enkelt med detta recept. Servera gärna med spaghetti."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

penna Skrivet av Folkmelodi 2008-01-02 19:53
De krossade tomaterna på tetra känns inte lika blaskiga som de på konserv. Möjligtvis inbilling.
Den här funkar fint med trattkantareller också.
penna Skrivet av Kommentatorn 2007-11-12 14:50
Man kan också ha i rivna morötter. Det blir god, billig och nyttig utfyllnad. Man kan ha i ganska mycket utan att det påverkar smaken nämvärt. Håller också med Robert. Lite egen fantasi är ju bra och ha. Övrigt jag själv brukar använda i såsen, beroende på vad som finns i kylskåpet: Kalvfond, fetaost, fefferoni, (burk)kantareller, paprika, med mera.
penna Skrivet av Robert 2007-09-14 20:19
Hanna: Du vet att recept är inte ristade i sten, du får gärna anpassa och ändra lite som du själv tycker, och använda mer lök eller mer krydda eller andra kryddor eller vad du nu tycker skulle göra såsen bättre. Ett tips är att du slänger i en klick smör, det ger lite mer smak, en skvätt matlagningsgrädde kanske? sen låter du det stå och puttra en stund så att vätskan kokar av. Prova igen får du se, det blir säkert bättre denhär gången, lycka till. :)
penna Skrivet av Lelle 2007-09-03 19:20
Själv använder jag alltid hela, skalade konserverade tomater och klipper sönder dem. Mycket godare än vanliga krossade.
penna Skrivet av Susanne 2007-08-15 22:40
Svar till Hanna: Kanske tog du för lite salt?
penna Skrivet av Hanna 2007-08-15 13:22
Den här har jag gjort en gång och aldrig mer, så himla smaklös.. riktigt besviken blev jag då den lät så god på receptet men inte alls lika god när man skulle äta den!
penna Skrivet av tomater... 2007-08-06 16:54
jag brukar numer alltid föredra passerade tomater framför krossade. På något sätt känns såsen mer såsig och inte så blaskig som den lätt blir med krossade tomater. Ok, om man nu har krossade kan man faktiskt reda med lite vetemjöl.
penna Skrivet av Besar 2007-06-27 13:17
Nä de blev in som tänkt :S
skojade den blev jätte bra :D taack såå mycket
penna Skrivet av sarah 2007-05-20 11:23
det blev inte så gott , :s riktigt dåligt av er .
hahahahahahahah skoja det blev SKIT GOTT UNBELIVEABLE ..;]
penna Skrivet av herr femtiolapp 2007-02-22 08:12
klockers.