Kommentarer till Kladdkakecookies

"Recept på kladdkakecookies. Goda segmjuka kladdkakekakor som är superenkla och går snabbt att göra. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Jennifer
Tips till er som tycker smeten är för lös!
Sätt smeten i frysen en stund, klicka på en plåt. Sätt resten i frysen igen och fortsätt så. Fungerar superbra 😀
penna Skrivet av Hanna
Hej, jag är jätte tacksam för recepten! Kakor är supergoda, smälter i munen!!Yammy=)
penna Skrivet av Barbro
Mitt barnbarn och jag brukar baka efter dina recept och det brukar fungera jättebra. Men idag blev chokladsmeten alldeles för lös så jag fick tillsätta mer mjöl för att kunna klicka ut dem på plåten. Nu ser dom ut som på bilden.
Tack för alla bra recept!/Barbro
besökare Svar till Isabell penna Skrivet av Susanne
Jag vet faktiskt inte, har inte provat det. Det är ju ganska mycket choklad i så det är nog inte bara att ersätta rakt av. Choklad tillför ju inte bara smak utan även konsistens. Däremot finns det säkert andra recept på kladdkakecookies utan choklad med enbart kakao om du googlar.
penna Skrivet av Isabell
Hej undrar ifall det går bra om man gör de utan smält choklad och bara med kakao?
besökare Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne
Kul att du tycker om min receptsida! Hoppas kakorna blev goda! :)
penna Skrivet av Sandra
Går alltid in på denna sida för recept, riktigt bra sida!

Gav mig på dessa idag, men hade bara ljus choklad hemma.
Var snabb och blanda i chokladen/smöret för tidigt när det var varmt.
Dom blev platta men sjukt goda, la andra satsen i muffinsformar, får se om det blir bra :D
besökare Svar till Malin penna Skrivet av Susanne
Om du tagit ett par gram smör mer så spelar inte det någon roll. Man vispar ägg och socker till en ljusgul pösig smet, bör ta ca 30 sekunder med elvisp. Du har säkert gjort det rätt. Jag kan ju inte säga att du gjort något fel, men jag tycker det är lite konstigt att din smet blev så rinnig av lite större ägg att den flöt ut. Smeten ska ju bli lite fast (se bilder). Det enklaste för att rädda upp kaksmeten är ju annars att bara tillsätta mer mjöl till lagom konsistens - så att smeten går att klicka ut (se bilder), det borde inte behövas några stora mängder extra mjöl, stora ägg (L) är ju inte så mycket större än M.
penna Skrivet av Malin
Jag vägde smöret, chokladen och mjölet men inte de andra ingredienserna. Det är möjligt att jag hade 1-2 gram mer smör än vad som stod men samtidigt så får man ju inte ut allt från kastrullen. Vad jag vet så vispade jag allt ordentligt om det nu inte är så att man skulle ha stått och vispat ägg och socker till dess att det ser ut att vara dubbelt så mycket som man började med.
besökare Svar till Malin penna Skrivet av Susanne
Hej, ja det är ju en bra fråga som jag tyvärr inte vet svaret på. Jag kan ju tycka att det inte borde inverka så mycket, du är säker på att du mätt upp alla ingredienser rätt och vispat smeten ordentligt?
penna Skrivet av Malin
Hej,
Om man har storlek L på äggen hur mycket måste man då öka på mängden kakao, bakpulver, vaniljsocker och mjöl? Min smet började nämligen sprida sig redan då jag klickade ut den på bakplåten.
besökare Svar till Alva penna Skrivet av Jossan
Hur mycket nutella och kakao skulle man ha då?
penna Skrivet av Alva
Har bakat dom och dom blev super goda!!! hade ingen choklad hemma så jag tog kakao och Nutella som ersättning, och det funkade perfekt. Absolut 5 av 5 betyg! :)
besökare Svar till potterhead01 penna Skrivet av Susanne
Det är inget jag har provat så jag vet inte riktigt hur det skulle bli i det här receptet. Skriv gärna hur det blev om du provar!
penna Skrivet av potterhead01
Kan man byta ut chokladen till kako?

Skulle vilja baka dessa idag och har ingen möjlighet att åka till affären :))
besökare Svar till Denise penna Skrivet av Susanne
Ja mjölets vikt är nu tillagt, tack för att du påpekade det! Tack för att du rekommenderar min sida!
penna Skrivet av Denise
Du skriver att man hellre skall väga mjölet hade ju varit jättebra ifall det stått vikt inom parentes. Jag rekommenderar varmt din sida till många unga i och med att du alltid har bilder så kan alla laga mat och baka, jättebra sida.
besökare Svar till Mehdi penna Skrivet av Susanne
Ja det förklarar ju saken! Du ska alltid ha över- och undervärme på om inget annat anges, det är standardinställning. Du ska alltid vänta tills ugnen uppnått inställd temperatur innan du stoppar in det du ska grädda/tillaga. Det brukar man se på ugnen när en lampa slocknar. Detta gäller alla recept. (Sedan finns vissa recept där man även kan stoppa in maten direkt i ugnen men du kan lika gärna vänta tills ugnen är varm i de fallen också.)
penna Skrivet av Mehdi
Hej igen och tack för svar,
Nu när du säger de så hade jag nog enbart övervärme. Sen har jag alltid satt in bakelser i samband med att jag satte på värmen. Ska man alltså ha ugnen varm innan man gräddar kakorna?
besökare Svar till Mehdi penna Skrivet av Susanne
Hade du rätt ugnsinställningar? Över- och undervärme? Var ugnen varm när du satte in kakorna? Sedan kan man även öka tiden i ugnen men det borde inte behövas. Så svaret är alltså nej, jag tror inte det beror på chokladen utan på ugnen. Hoppas du kommer på vad det kan ha varit. Kul att du tycker om min receptsida!
penna Skrivet av Mehdi
Hej,

Fantastisk sida och fina illustrationer! Jag har tidigare bakat banankaka (+ noblesse apelsin, chokladfudge och jordgubbar på toppen, fantastiskt god!) och även kladdkaka med karamelliserad mjölk (+ vaniljfrosting på toppen toppad med jordgubbar). Det har blivit väldigt gott. Nu gick jag på kladdkakecookies. Jag hade ingen mörk choklad hemma utan använde mig av vanlig mjölkchoklad. Men mina cookies blev aldrig fasta, de va väldigt lösa när jag tog ut dem från ugnen. Kan det bero på chokladen eller är det att jag missat något annat?
besökare Svar till Ludmila penna Skrivet av Susanne
Kul att du tyckte om dem! :)
penna Skrivet av Ludmila
Hej,
Jag har bakat nu kladdkakecookies! Väldig gott! Enkelt och snabb!
  1