Kommentarer till Gratinerad kassler med svampstuvning

"Gott och enkelt recept på kassler med grönsaker, gratinerad med en stuvning med champinjoner."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord:  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info
Vill du ha svar?
Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Jan
mycket god gratäng,jag förkokade dock paprika och broccoli några minuter samt stekte silverlök 5 min.(vände efter 2,5 min)gräddade i 225gr.15 min.måste dock tillägga att all typ av gratänger med ost blir helt suveränt.
penna Skrivet av Christine
Jag lagade receptet efter alla konstens regler med exakta måttangivelser då jag vägde alla ingredienser. Min man är köksmästare och var inte hemma. När han kom hem hade det varit inne i en kvart i ugnen, osten var nästan vidbränd men hade kunnat klara sig, om inte alla grönsaker varit totalt råa under champinjonstuvningen. Han undrade vem sjutton som hade gett mig det där receptet och sa att grönsakerna måste tillredas innan och att man inte gjorde en stuvning på det sättet. Han lade in allt igen utom osten på 200 grader istället med folie om, och vi väntar fortfarande på att det ska bli klart.
Han har arbetat som kock under 30 år. Sa att receptet var helt fel både ingrediensernas mängd, tillredning och tillagning. Mcdonalds har öppet fortfarande.
http://www.wordsbychristine.com
penna Skrivet av Linda
Jätte, jättegott 😀
besökare Svar till Lindis penna Skrivet av Susanne
Trevligt! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Lindis
Detta var gott!!!!
besökare Svar till Tina penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! :)
penna Skrivet av Tina
Godaste kasslergratängen jag provat! Helt underbart god!
besökare Svar till Isabelle penna Skrivet av Susanne
Kul att du tyckte om receptet! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Isabelle
Mycket gott!! Min stuvning blev väldigt tjock trots alla champinjonerna så spädde med mer mjölk. Men borde ha låtit bli för sedan blev det väldigt blött efter ugnen. Ändå mkt god smak. Broccolin fick perfekt halvhård konsistens som jag älskar. Paprikan fick inte plats i min ungsform som blev överfull men jättegott ändå!
besökare Svar till Tina penna Skrivet av Susanne
Ja, det gäller många LCHF-recept och även GI-recept att man måste läsa det som står under LCHF-tips och GI-tips. Jag har gjort så för att hålla nere antalet recept och istället ha flera varianter på samma recept som passar olika preferenser.
besökare Svar till Tina penna Skrivet av Tina
Sorry, jag läste för fort. Ser du att du tipsar och att man kan ta bort det som är kolhydrater! Ska skälla på mig själv nu en stund ;-)
penna Skrivet av Tina
Det står LCHF men du har med mjöl i ditt recept? Det är ju inte LCHF.
  1