Kommentarer till Kanelsnittar - Sida 1

"Kanelsnittar är goda småkakor smaksatta med kanel och ev. muskotnöt. Enkelt recept på knapriga kakor som smakar lite åt pepparkakshållet."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Anette 2017-05-29 23:03
Jättegoda, jag bakade på färskmalet fullkornsvete som jag siktade o hade i nyriven muskot. De ska bjudas på förskolan i morgon när minstingen ska fira födelsedag.
person Svar till Marie penna Skrivet av Susanne 2014-10-31 12:07
Nej inget bakpulver. De ska vara kompakta och knapriga.
penna Skrivet av Marie 2014-10-28 13:28
Hej,
Inget bakpulver i dessa kakor??
Mvh /Marie
person Svar till Linn penna Skrivet av Susanne 2014-05-03 00:05
Tack för bra tips och roligt att höra att kakorna uppskattades! :)
penna Skrivet av Linn 2014-04-30 21:49
Jättegoda o härligt kryddiga!

Jag tog muskot i och använde rågsikt istället för vetemjöl. Var mkt populära, ingen av de kräsna gästerna anade att det var rågsikt eller muskot i. Muskoten gav endast lite extra sting av kryddighet (ser att många som tidigare kommenterat inte vågat använda muskot).

Mums, dessa kommer jag baka fler gånger. Mkt enkla att göra.

Jag smälte en liten del av smöret så gick det jättelätt att få i hop degen med en gaffel... (dvs avände inte elvisp).
person Svar till Ida penna Skrivet av Susanne 2013-03-19 15:54
Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av Ida 2013-03-18 11:08
går lika bra utan elvisp.. till å med bättre enligt mig.

jag sätter alltid i lite extra kanel å ingen muskot.
alltid en liiiiiten klick extra smör bara för att göra degen/kakorna mindre smuligt. SUPERGODA!

ett tips är också att sätta i lite vaniljsocker.... muuuums :)
penna Skrivet av Hanna 2011-05-03 15:02
Riktigt goda kakor, men jag använde ingen muskot då jag ej gillar det! Dom kommer jag garanterat att göra igen.
penna Skrivet av Maria 2010-05-22 20:58
Jätte goda blev dom. Jag kommer ha ont i magen ikväll. ;-)
penna Skrivet av Jessie 2009-12-21 04:41
Goda men lite smuliga kakor.
penna Skrivet av KakMonstret 2009-12-15 19:34
Goda blev dom men jag tog lite för mycket mjöl så degen blev lite smulig men det gick bra ändå :)
penna Skrivet av Jennie 2009-12-14 16:42
Bakar utan muskot, supergoda!
penna Skrivet av Andrea 2009-11-25 09:47
Älskar dessa kakor! Skitenkla, goda utan muskotnöt och ack så enkla att göra. Tror t.o.m att jag klantade till degen lite, ändå blev de kalas! Detta recept ska med i mina barns egna receptbok! Tack tack!
penna Skrivet av Sara 2009-11-17 06:58
Supergoda :)
penna Skrivet av Emma 2009-11-08 15:30
Gjorde nyss dom här kakorna. Dom är i ugnen nu. Körde med händerna istället för elvisp. Måste bara säga att ha tålamod med smulorna som aldrig verkar försvinna. Men knåda och arbeta tills det blir en fin slät deg. Enkelt var det att rulla ut och forma. Körde över lite pärlsocker på mina. Återkommer med smakreslutat..
  1