Kommentarer till Kanelbullar - Sida 3

"Baka klassiska kanelbullar. Mycket goda och saftiga bullar med kanel och kardemumma som är enkla att göra med mitt kanelbullerecept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   nästa sida
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 13:04
Det ska jag göra! Hör gärna av dig om du kommer på något! :)
penna Skrivet av Linnea 2012-10-13 13:17
Dem här ska bakas nu !! :)
person Svar till susnet penna Skrivet av Anna 2012-10-09 03:21
Tack för de värmande orden. Återkom gärna om du får tid att prova receptet. Jag kommer nog att fortsätta exprimentera lite så om jag kommer på något annat bra så kan jag höra jag av mig. :-)
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2012-10-08 23:30

Hej Anna!

Jag tycker ditt recept på café-kanelbullar verkar jättebra och jag kan inte komma på något som skulle kunna förbättra det. Det skulle vara kul att göra ditt recept någon gång, jag hoppas jag får tid till det! Lite mera jobb än att göra vanliga kanelbullar men riktigt snygga och antagligen även godare!

penna Skrivet av Anna 2012-10-03 00:22
Hej Susanne,
Efter att ha besökt din sida en miljon gånger vet jag hur bra du är en hejare på att baka. Skulle du kunna säga mig vad du tycker om kanelbulle receptet som jag har knåpat ihop? Det är baserat på lite online research och råd från olika människor. Kan du komma på hur receptet kan förbättras ytterligare? Här är det:
http://www.thefoodmethod.com/?view=sidebar#!/2012/10/the-perfect-swedish-cinnamon-roll.html
person Svar till melanie penna Skrivet av Susanne 2012-09-02 12:15
Ja det går bra med torrjäst. Dock ska degvätskan värmas till en lite högre temperatur. Läs på torrjästförpackningen.
penna Skrivet av melanie 2012-08-22 10:30
tack they are soo good :) i have a question can i take dry jäst i dont have the fresh at home and want to make ythem today thank u
penna Skrivet av Kattiz 2012-08-19 09:47
Bullarna blev super goda
person Svar till sofia penna Skrivet av Susanne 2012-07-12 23:25
Ta mindre vetemjöl. Tänk på att när du mäter upp vetemjöl att hälla upp det i litermått (eller väga). Om du gräver med decilitermått i en mjölpåse så kommer du ta för mycket eftersom mjölet då blir packat. Detta gäller alla recept, särskilt de där det ingår mycket vetemjöl.
penna Skrivet av sofia 2012-07-11 19:26
om det blir så att degen blir hård vad kan man då göra.
penna Skrivet av Conny 2012-07-06 16:18
Tack för receptet hjälpte mig grymt mycket första gången jag ens bakar själv hjälpte mig massor:)
person Svar till Linn penna Skrivet av Susanne 2012-06-26 15:13
Jo det står faktiskt i beskrivningstexten! :)
penna Skrivet av Linn 2012-06-20 10:26
Är det bara jag som upptäckt att "när man lägger i vetemjöl" saknas? Inte för att det gjorde det så svårt men skriv gärna med det så man inte råkar missa det! :)
person Svar till Mattias penna Skrivet av Susanne 2012-04-17 17:49
Ja det verkar ju som att din deg jäste fantastiskt bra och då blir det ju större volym och då kan man göra fler bullar.
person Svar till Mattias penna Skrivet av Mattias 2012-04-16 01:36
Gjorde alltså inte bullarna mindre än de på bilderna, degen blev bara ovanligt stor, täckte halva köksbordet.
penna Skrivet av Mattias 2012-04-16 01:31
Jag bakade med manitoba cream och följde receptet, men fick 50 bullar. Kan det vara just för att det var manitoba cream istället för vetemjöl?
person Svar till tanya penna Skrivet av Susanne 2012-04-02 23:57
Bakformarna hjälper till att hålla formen på bullarna så de inte jäser åt alla håll. Utan bakformar kommer dina bullar inte bli lika snygga men lika goda! :)
penna Skrivet av tanya 2012-04-02 16:04
Måste man ha bakformar?
person Svar till Albana penna Skrivet av Susanne 2012-02-04 17:56
Ja man kan skippa kardemumman.
penna Skrivet av Albana 2012-02-03 19:20
Hej jag har en fråga. Kan man skippa kardemumman???
penna Skrivet av ilario 2012-01-31 17:00
hej
Tack för receptet. var mycket uppskattat.
Om du använder vatten istället för mjölk, är resultatet detsamma, även med andra sötsaker.

Ledsen för de misstag men jag är italienska, är översättningen google.
person Svar till Emelie penna Skrivet av Susanne 2012-01-17 17:22

Jästen för söta degar är optimerad för söta degar så den kanske jäser lite bättre/snabbare.

Men jag tror inte skillnaden är jättestor. Om du tar den andra jästen kan ev. jästiden bli lite längre.

penna Skrivet av Emelie 2012-01-17 12:54
Ska precis baka dessa och inser att jag bara har jäst för matbröd, gör det någon skillnad för resultatet?
person Svar till Julia penna Skrivet av Susanne 2011-12-14 01:45
Jag vet inte hur det blir med vatten istället för mjölk. Det brukar alltid vara mjölk i alla vetedegsrecept när man bakar söta bullar. Någon som vet?
penna Skrivet av Emil b 2011-12-04 16:38
Det här receptet är kanon och jag använder det alltid men med två modifieringar: 1.tredubbla fyllningen 2. Blanda ihop och värm fyllningen innan så den enkelt och jämnt kan bres ut på degen
person Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne 2011-12-02 16:01
Man får inte ha för varm degvätska. Ibland kan det också ta längre tid att jäsa av olika anledningar t.ex. om degvätskan är lite kallare eller om man har kallt eller dragigt inomhus. Om det jäser dåligt så kan man prova och låta jäsa 30-60 minuter extra, ibland hjälper det.
penna Skrivet av Sandra 2011-12-01 16:31
Mina jäste otroligt dåligt, vet inte om jag gjorde fel =/
penna Skrivet av Julia 2011-11-17 13:02
Hej!
Jag har en fråga. Får man använda vatten instället för mjölk?
penna Skrivet av David 2011-10-05 14:25
Det här är ju i princip standardreceptet på kanelbullar som återfinns lite överallt (inte minst på mjölkpaketen, fast då med dubbla kvantiteter) så om man anser att det här receptet är dåligt gillar man nog, per definition, inte kanelbullar helt enkelt. Eller så har man själv tabbat sig när man bakar.

Testade att mortla den egna kanelen, vilket tog ett bra tag. Jag var även tvungen att köra den genom en sil, för att få bort de större flisorna. Doften och smaken blir dock annorlunda än den färdigmalda, och en kommentar var att "det här doftar NÄSTAN som kanel, fast inte riktigt". Doften upplevs alltså som rikare och mer nyanserad.

Det rekommenderas starkt. Dock: Jag upplevde det som att jag fick dubbla kvantiteten (sett till volym) för att få lika "mycket kanelsmak".
penna Skrivet av Sandra 2011-10-05 10:58
Har inte bakat kanelbullar sen jag va liten.
Bakade dessa igår med dubbel sats fyllning.
Supergoda!
Kommer jag att baka igen! Tror jag blev beroende :)
penna Skrivet av Dellan 2011-09-30 21:04
De häär va de GOOODASTE bullrecept jag provat, och jag har bakat bullar många gånger!
penna Skrivet av Anna 2011-09-27 09:04
Jättegoda bullar. Jag bakar mycket och detta är det bästa kanelbulle-receptet som finns.
Jag dubblar alltid fyllninen och har ändå i extra mycket kanel. Jag tar alltid ut bullarna 1 minut innan de är färdiga för de gräddas en liten stund efter de kommit ur ugnen.
Alla berättar för mej att mina kanelbullar är de godaste som de ätit. Testa detta. Glöm inte att slänga i massor av kärlek i bullarna också.
Lycka till!
person Svar till Linda penna Skrivet av Susanne 2011-09-14 02:02
Sockret smälter ihop med smöret när bullarna gräddas i ugnen.
penna Skrivet av Linda 2011-09-13 17:49
Ska verkligen det vara så mycket socker till fyllningen? Blir det inte lite tuggmotstånd eftersom sockret inte är smält?
penna Skrivet av Diana 2011-08-25 09:54
Hur goda bullar som helst blir det! :)
Använder även samma recept till att göra vaniljfyllning.
Tar dock alltid dubbelsats fyllning ^^
penna Skrivet av PIA 2011-08-09 16:03
Jag gör jämnt dubbel sats o brukar få ut 70-75 bullar.Bara man låter degen jäsa ordenligt så blir det många luftiga bullar.
penna Skrivet av Caroline 2011-06-23 18:49
Jag fick 34st bullar! Och små blev dom inte! Då kavlade jag dock ut degen riktigt ordentligt och körde på dubbel sats fyllning, för den räckte knappt! Man kan göra ännumer fyllning om man vill, bullarna blir mycket goda och saftiga då.
person Svar till Anna penna Skrivet av Astrid 2011-04-06 09:10
Man kan inte blanda torrjäst med vätska först, tyvärr. Hoppas det går bättre nästa gång.
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2011-04-03 15:53
I receptet står inget om torrjäst alls. På torrjästens förpackning bör denna information stå. Gör den inte det?
person Svar till Madde penna Skrivet av Jennie 2011-03-29 20:35
En påse torrjäst motsvarar 50g vanlig jäst :)
penna Skrivet av Anna 2011-03-26 16:22
Det borde stå något om blandningen med torrjäst. Det stod bara att degvätskan ska värmas till 45-50 grader om man har torr jäst.
Jag gjorde sen precis som i receptet... blandade jästen med vätskan först. Klart den dog! Jäste ju inte ett dugg...
person Svar till Madde penna Skrivet av Susanne 2011-03-09 22:49
Läs på torrjästförpackningen. Läs gärna mer om jäst och torrjäst.
penna Skrivet av Madde 2011-03-09 22:33
Jag har ej tillgång till färsk jäst. Hur mycket torrjäst ska jag använda? Tack :)
penna Skrivet av Angel 2011-02-07 14:52
Älskar verkligen detta recept. Jag gör varianten med vaniljfyllning istället för kardemumma och Kanel. Är som en ren dröm att äta! Alla som smakat säger att de aldrig smakat så goda bullar. Helt perfekt recept och jag får alltid ut minst 25 bullar så bra storlek på receptet!

Tack för bra recept!
penna Skrivet av Nethan 2011-01-26 12:37
Jag gjorde ett par i går och min deg räckte till 23st glutenfria bullar, och min ena styvson älskade dom, så i dag ska jag göra vanliga bullar :) får se om dom blir lika goda :)
penna Skrivet av Mary 2011-01-18 13:49
Min deg räckte bara till två bullar. Hur ska jag nu göra, ska jag dela på dem, mosa dom eller tvätta dom i badkaret så att de blir degiga igen och förhoppningsvis går att baka om?Jag har ju hela Kalle Anka - föreningen på besök, och de tjattrar så fasligt när de inte får sina kanelbullar.
penna Skrivet av Solveig_55 2011-01-09 20:04
Jag förstår dig Gullan. Jag fick bara 16 bullar, och jag har hela Svalövs hemvärn på besök och hade räknat med MINST 25 st bullar. Vad ska jag nu ta mig till? De börjar surna till här i köket.
penna Skrivet av Josefine 2011-01-09 17:28
Precis, själv fick jag 40 bullar, små men goda. Jag har dessutm jordnötssmör i dom, smakar mums.
person Svar till gullan 59 penna Skrivet av Susanne 2011-01-08 03:21
Det blir ju så många bullar som man skär upp degen i.
penna Skrivet av gullan 59 2011-01-06 15:40
en liten parentes bara, det räcket bara till 19 st bullar.. vad ska jag nu ta mig till då jag bjudit hela syföreningen på fika. Ute e det snö och kallt och omöjligt för mig att ta mig fram med rullatoren? tacksam på synpunkter och förslag. ska jag behöva dela bullarna?

Mvh Gullbritt anderson från märsta
förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   nästa sida