Kommentarer till Kanelbullar

"Baka klassiska kanelbullar. Mycket goda och saftiga bullar med kanel och kardemumma som är enkla att göra med mitt kanelbullerecept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1   2   nästa sida
penna Skrivet av Jessica
Hej. Super bra och enkla recp! Bakar alltid efter dina recept. Tack!
penna Skrivet av nansi esso
hejsan när man ska baka kanelbullar vad använder man för smör då
penna Skrivet av Jocelyne
Hej!! Love your blog!! Ska prova IDAG!!!
besökare Svar till Patricia penna Skrivet av Susanne
Vad roligt! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Patricia
Tusen tack för receptet på kanelbullar! Har aldrig lyckats att baka bullar och bröd men nu gick det finemang. Tack!!
besökare Svar till Elin penna Skrivet av Susanne
Men tack snälla du för de vänliga orden!! Vad glad jag blir!
penna Skrivet av Elin
Jag vill bara passa på att skriva hur mycket jag uppskattar din blogg. Vilken enormt fin insats du gör för alla oss som gladeligen bakar men inte har tålamod att misslyckas gång på gång innan det blir bra. Jag har av någon outgrundlig anledning alltid lyckats förstöra allt genom att köra bakpulver med elvisp etc. ALLT jag har bakat (för första gången) efter dina recept har blivit perfekt, utan undantag. Alltså bilderna. Du är en klippa! /Elin
besökare Svar till Karolina penna Skrivet av Susanne
Vad bra! Tack för att du delar med dig!
penna Skrivet av Karolina
Använde mjölkfritt margarin och havremjölk då min yngsta son är allergisk mot mjölkprotein. Bullarna blev jättegoda och man märker inte ens av att dom är mjölkfria..
penna Skrivet av Adam
Tjena! Hur många kalorier innehåller varje bulle ungefär?
besökare Svar till Sarah penna Skrivet av Susanne
Trevligt att du tycker om receptet på kanelbullar! :)
penna Skrivet av Sarah
Riktigt gott Recept! Gjorde kanel snäckor istället blev riktigt saftiga och goda! Tummen upp för dina recept!
besökare Svar till Charlotta penna Skrivet av Susanne
Härligt att höra! :)
penna Skrivet av Charlotta
Första gången jag gör kanelbullar och de blev otroligt goda! Sålänge jag följer dina recept blir allt gott :)
penna Skrivet av Mona löfgren
Suveräna !!
besökare Svar till Enelie penna Skrivet av Susanne
Så bra att kanelbullarna blev så goda! Tack för att du skrev! :)
penna Skrivet av Enelie
Inte gjort kanelbullar sedan hemkunskapen i skolan. De blev helt perfekt! Ljuvligt gott!! Tack :-)
besökare Svar till Mire penna Skrivet av Susanne
Jag brukar ju arbeta ihop degen antingen med elvisp med degkrokar eller i assistent och det blir ju automatiskt då att man arbetar degen minst 5 minuter när man tillsätter lite mjöl i taget och tills degen är klar. Gör man det för hand så borde det ju ta längre tid så jag tror det blir minst de tiderna du skrev hur man än gör.
penna Skrivet av Mire
I detta recept står det inget om att man ska arbeta degen länge för hand eller i maskin. I många andra recept brukar det stå att man ska arbeta degen i 10 min för hand och 5 min i bakmaskin, innan jäsningen i första steget. Vilket är bäst?
besökare Svar till Mire penna Skrivet av Susanne
Hej Leyla! Tack snälla du!! <3
penna Skrivet av Leyla
Hej!
Du är helt underbar,
Använder dina recept ofta.
Har aldrig lyckas så bra med kanelbullar tidigare.
Tack ska du ha.
besökare Svar till PB penna Skrivet av Susanne
Ja det kan man göra. Största fördelen med det är att man kan ta lite mindre mjöl eftersom degen blir lite mindre kladdig. Mindre mjöl leder till saftigare och luftigare bullar (de jäser bättre). Tack för bra tips!
penna Skrivet av PB
Goda bullar, ett tips ja fick en gång var att ha i smöret i slutet av processen. Rumstemp. smör allra sist istället för smält i början. Man kör i beredaren tills det har blandats ned. Bullarna blir mjuka och goda på det sättet.
besökare Svar till Katti och Emma penna Skrivet av Susanne
Så trevligt att du gillade receptet! :) 
penna Skrivet av Katti och Emma
Hej alla hemma fruar!
Hej! vi tyckte att det blev jätte bra, hela familjen gilla dom :) Ett bra familje recept. Om du är tvåbarnsmamma är det här super. Alla äter mina goda kanelbullar.
besökare Svar till Mevvan penna Skrivet av Susanne
Trevligt att du och din familj gillade kanelbullarna! :)
penna Skrivet av Mevvan
Sååååååå goda blev de! Otroligt uppskattad av familjen
besökare Svar till Naba penna Skrivet av Susanne
Tråkigt att höra. I så fall har du nog gjort något fel, kanske tolkat eller mätt upp något mått fel. För mycket degvätska? För lite mjöl?
penna Skrivet av Naba
Väldigt besviken på detta recept.. Vanligtvis brukar dessa recept bli väldigt bra men det här receptet var katastrof. Degen var jättekladdig,.
besökare Svar till wincc penna Skrivet av Susanne
1. Tack så mycket! 2. Jo man kan ta mera fyllning!
penna Skrivet av wincc
1: Tack för en MYCKET bra site.

2: Jag bakade Kanelbullar för första gången och som tekniker så tog jag fram min febertermometer och mätte upp temperaturen till 37.0°C ( kanske onödigt men...) provade också att använda min muffinsform (belagd med plats för 12st) och de vart riktigt bra, dock skall jag öka mängden fyllning till 1.5 sats till nästa gång.
besökare Svar till <3 penna Skrivet av Susanne
Ja det är ju en smaksak men jag tycker kardemummasmaken är väldigt god och karaktäristisk för bullar och skulle inte göra bullar utan kardemumma, så mitt svar är nej.
penna Skrivet av <3
Hej jag har en fråga, blir bullarna lika goda ifall man inte ha kardemumma?
besökare Svar till Martina penna Skrivet av Susanne
Ja de håller sig skapligt, men blir färskare och mjukare om du fryser dem direkt och sedan tinar upp dem. Om du haft dem i rumstemperatur så kan du även då fräscha upp dem genom att köra dem en kort stund på upptining i mikron.
penna Skrivet av Martina
Om jag lägger bullarna i en tätt försluten burk, håller dem sig då färska och mjuka till nästa dag ? Vill inte slösa plats i frysen då den redan är överfull :)
besökare Svar till Rondk penna Skrivet av Susanne
Ja men du måste följa instruktionerna för torrjäst då. Läs på förpackningen.
penna Skrivet av Rondk
Går det lika bra att ha i torrjäst??
besökare Svar till Anna penna Skrivet av Susanne
Ser jättegod ut!
penna Skrivet av mats
Bästa bullarna!
penna Skrivet av Anna
Hej Susanne,

Jag ville bara dela en kanelbullesdesignidé med dig för att inspirera inför Kanelbullens dag den 4e oktober.

Jag gjorde en kanelbullespizza med fyllning.

Hälsningar,
Anna
besökare Svar till Sofie penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! Ja du kan klicka på vetemjöl i ingredienslistan och på den sidan finns en ruta där du kan omvandla till gram. Men jag håller med om att det vore enklare om det stod angivet i själva receptet också. Jag jobbar på en lösning för det! :)
penna Skrivet av Sofie
Detta är mina absoluta favoriter, med 1,5 sats fyllning. En fråga, om det är lämpligare att väga mjölet, hur mycket väger 1 dl mjöl? Kanske kan du lägga till vikten i angivelsen så finns både dl och g.
besökare Svar till Eli penna Skrivet av Susanne
Kul att höra! :)
penna Skrivet av Eli
Recepten blev succé även i Bryssel! :-)
penna Skrivet av Linnea
Jag har testat det här receptet ett par gånger och testade den här gången att göra 1,5 sats fyllning istället. Blev mycket saftigare och godare!
besökare Svar till Malin penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra! :)
penna Skrivet av Malin
Bakade dessa kanelbullar i helgens, och kan bara säga en sak! Åh fyf*n vad goda dom är! Kommer garanterat använda samma recept nästa gång jag bakar kanelbullar! :)
besökare Svar till Johanna penna Skrivet av Susanne
Det låter väldigt lite med 10 minuter jäsning. Generellt blir ju bullar och annat bröd godare och bättre om det får jäsa ordentligt. Hoppas bullarna efter det här receptet blev goda! :)
penna Skrivet av Johanna
har ett bullrecept i en bok och där står det att degen ska jäsa i ca 10 min. bakade igår! vart helt misslyckat! håller just på att jäsa degen efter det här receptet! ser ut att bli ganska bra resultat. :)
besökare Svar till Dea penna Skrivet av Susanne
penna Skrivet av Dea
Hej Susanne
Tack så mycket för detta recept. Bullarna blev perfekta :)
besökare Svar till agnetablomberg penna Skrivet av Susanne
penna Skrivet av agnetablomberg
HEJ!
Bullarna blev väldigt goda och det jäste bra . :-D
penna Skrivet av Marja
Gjorde igår Kanelbullar , verkligen gött ..Sonen älskar och jag med ..
besökare Svar till agnetablomberg penna Skrivet av Susanne
Hoppas bullarna blev goda! Det enda som jag kanske inte rekommenderar är att ta bort allt socker. Dels behövs lite socker för jäsningen och dels för smaken. Hoppas ändå dina bullar blev goda och att de jäste bra ändå?
penna Skrivet av agnetablomberg
Har inte bakat kanelbullar på 27 år men just nu så håller jag på med ditt recept. Har tagit bort socker,pärlsocker,kardemumma och ägg. Jag har smält smör och fazers mörka choklad med kanel som fyllning. Ska bli spännande att smaka på dom lite senare. Det är roligt att baka bara man kommer igång. Ska ta med bullarna på Luciafest och till julafton. Äter inte så mycket kakor och bullar men det är roligt att bjuda på.
Tack så hemskt mycket för ditt recept så att jag vet hur jag ska baka bullar. Brukar ofta ändra lite i receptet och det brukar bli bra resultat.
Tack snälla du och många julkramar från mig som tänker baka mer .
besökare Svar till Martin Nilsson penna Skrivet av Susanne
Jag vet inte vad den väger, du kan säkert räkna ut det genom att använda min måttomvandlingsfunktion. Dock har jag svårt att tro att du passerar några gränsvärden och det jag läst om detta så handlar hälsofaran snarare om ifall du öser i dig teskedsvis med kanel varje dag. Då får du äta ganska många kanelbullar och då är det nog snarare mängden vetemjöl och socker och dess effekter på kroppen som är desto farligare. Så här säger Livsmedelsverket.
penna Skrivet av Martin Nilsson
Med anledning av EUs nya gränsvärden för kanel (egentligen kumarin) i bakverk ( http://www.svd.se/nyheter/inrikes/matvarorna-som-hotats-av-forbud_8724742.svd?sidan=5 ), hur mycket väger en sån här sats bullar när den är färdiggräddad?
besökare Svar till H.U. penna Skrivet av Susanne
Thanks! :) All the best to you too!
penna Skrivet av H.U.
Juhuuh,Susanne:-) Thank you sooo much for your nice recept...i have try them out and it´s easy to make kanelbullar! They taste so breath-taking good:-) Lot´s of greetings to you and team from Södermanland!Wishing you all a very nice, relaxed x-mas time!
penna Skrivet av Khattin
För att få vaniljsmaken brukar jag istället lägga i marsanpulver! jättegott :)
besökare Svar till Daniel penna Skrivet av Susanne
Tack för bra tips! :)
penna Skrivet av Daniel
Bra recept! Jag brukar lägga till vaniljsocker, kardemumma och russin i fyllningen för att göra dem extra goda.
besökare Svar till Alpi penna Skrivet av Susanne
Tack, roligt att höra! :)
penna Skrivet av Alpi
Jättebra recept, blev stora och god bullar. Tack för ett tydligt recept med bra bilder.
besökare Svar till Wiola penna Skrivet av Elisabeth
Jag fick 35st bullar, de var kanonstora (och goda)
:-) Tror absolut att om jag hade skurit dem lite mindre hade jag fátt ut 50st.
besökare Svar till Wiola penna Skrivet av Sofia
Wiola.. Jag har precis gjort bullar på detta receptet. Fick ut 42st bullar och då kan jag meddela att dom är super stora. Hade jag gjort dom normalare storlek kan jag garantera att jag hade fått ut mer än 50bullar
besökare Svar till Lina penna Skrivet av Susanne
Värm inte mjölken och smöret för mycket, rör om i botten och känn efter. Det ska vara 37°C. Är det för varmt dödar du jästen och då jäser inte kanelbullarna som de ska och då blir de små och kompakta. (Har du tagit för kall degvätska då tar det längre tid att jäsa och du får utöka jästiderna tills du ser att det jäst till ungefär dubbel storlek.)
Sedan ska du även tänka på att inte ta för mycket mjöl. Tar man för mycket mjöl blir de torra. Häll upp mjölet i litermått och häll inte i mera än att degen börjar släppa bunkens kanter. Alla dessa tips står i receptet. Hoppas det hjälper!
besökare Svar till Wiola penna Skrivet av Susanne
Receptet är korrekt, jag har gjort det många gånger och du ser alla kommentarer från folk som gjort receptet. (Tidigare var det dock hälften av alla ingredienser men då blev det 25 bullar så det är ingen skillnad.) Det finns även liknande recept i många receptsamlingar och kokböcker så det är inget konstigt. Du måste göra något fel om det blir så få bullar för dig. Läs alla tips jag skrivit noggrant. Tänk dessutom på att det smälta smöret ger ytterligare vätska.
penna Skrivet av Wiola
I receptet står att man ska använda 5 dl mjölk och om jag ska ska få ut 50 st av den degen får jag använda knäckformar.
penna Skrivet av Lina
Min kanelbullar blir inte så stora och dom
Blir hårda efter ett tag plus så är dom helt torra inuti där jag ströar med kanel kan du hjälpa mig med något bra tips???
besökare Svar till Wiola penna Skrivet av Susanne
Jo det blir ca 50 st numera. Jag uppdaterade receptet nu i veckan då jag dubblade alla ingredienser, tidigare var det hälften av alla ingredienser och då blev det ca 25 st. Gör en refresh på sidan om kanske din webbläsare har cachat den gamla versionen.
besökare Svar till Birgit penna Skrivet av Susanne
Det är numera 50 st kanelbullar det ska bli. Jag har dubblat receptet men hade glömt att uppdatera just antalet bullformar men det är fixat nu så bra att du skrev det!
penna Skrivet av Wiola
Inte blir det några 50 bullar av den degen, 25 st ligger närmare sanningen.
penna Skrivet av Birgit
Har dem i ugnen nu. Men jag undrar om angivna mängder är till 25 eller 50 st? Det
står 50 st men det står sen 25 bullformar.
Fyllningen verkar vara snålt tilltagen till 50 st men vi får se nu när jag tar ut dem.
penna Skrivet av Susanne
Nu är receptet uppdaterat med nya bilder och tydligare beskrivning steg för steg, hoppas ni gillar! :)
besökare Svar till Máté penna Skrivet av Susanne
Vad roligt att höra! :) Du kan läsa mer om torrjäst här. Där står nog svaret på din fråga.
penna Skrivet av Máté
Jättebra recept! Jag har bakat med detta recept i flera år nu och bullarna blir alltid en stor succé bland alla japanska utbytesstudenter som jag ofta umgås med.
Fråga: det finns tydligen bara torr jäst (pulver) i Japan, ingen färsk, som vi har. Är det någon som vet hur mycket torr jäst 25g färsk gäst motsvarar?
besökare Svar till Melissa penna Skrivet av Susanne
Jag håller med om att man kan ta mera krydda efter smak. Kan även tipsa dig som gillar kardemumma att köpa en kardemummakvarn om du inte har det så kan du mala färsk kardemumma över degen vilket är ännu godare och smakar ännu mera. :) Jag fick en sådan liten kvarn i present en gång och den har jag använt mycket!
penna Skrivet av Melissa
Hej! Tycker det här receptet är ett perfekt grund-recept! Själv brukar jag dubbla satsen och ha på vaniljsocker och socker (och smör) så att det blir vaniljbullar :) Gillar också att ha i mer än vad du skrivit för kardemumman, gillar när det smakar kardemumma ;) Men det är ju en smaksak :)

Tack för ett riktigt bra recept! Och har aldrig haft problem med det!

Mvh Melissa
besökare Svar till Emmi penna Skrivet av Melissa
Kan ju vara så att din mjölk/margarin blandning var för varm eller kall... det ska vara fingervarmt (37 grader) för att jästen ska trivas....
besökare Svar till Ludde penna Skrivet av Susanne
Roligt att höra att du gillar receptet! :)
Nej det är inget fel på receptet, jag har själv gjort det massor av gånger, men självklart går det alltid att förbättra och förtydliga så att det blir svårare att misslyckas även om man är ovan vid att baka med jäst. :)
penna Skrivet av Ludde
Tack så mycket för receptet. Det var ett mycket bra recept som jag ska dela till mina nära och kära. Jättefina och goda bullar. Det folk skriver om jäst tjosanet stämmer inte, inget var fel med receptet. Bara folk som måste öva lite mer
// Ludde
besökare Svar till Annica penna Skrivet av Susanne
Långsidan. Jag ska förtydliga det i receptet!
penna Skrivet av Annica
Hej!
Kanske en dum fråga, men rullar man från kortsidan (tjock, kort rulle) eller från långsidan (smal, lång rulle)?
besökare Svar till jakob penna Skrivet av Susanne
Tråkigt att höra! Jag ska se över receptet och vara tydligare med detta.
besökare Svar till Helen penna Skrivet av Susanne
Trevligt att höra! :)
besökare Svar till Wisam penna Skrivet av Susanne
Ja det gäller att degspadet inte blir för varmt för då dör jästen. Tänk på att röra om i botten när du värmer. Jag tror det vanligaste felet är att man bara känner på ytan utan att röra om och då kan degspadet vara alldeles för varmt i botten. Det kan också vara så att om man ställer undan degspadet så kan eftervärmen i botten värma på för mycket under tiden man rör ut jästen. Det sista gäller framförallt om man brassat på för mycket effekt på plattan. Alla dessa tips gäller alla recept med jäst. Jag ska försöka förtydliga detta på något sätt så att det blir omöjligt att misslyckas hoppas jag! Tack för feedback och hoppas dessa tips hjälper dig till nästa bak! :)
besökare Svar till evelina den fina penna Skrivet av Susanne
Varsågod! :)
besökare Svar till Jenna penna Skrivet av Susanne
Vad bra, roligt att höra! :)
besökare Svar till Rebecca penna Skrivet av Susanne
Tack för dina synpunkter. Jag kommer förmodligen ändra det i receptet efter att jag bakat dem nästa gång. :)
penna Skrivet av Rebecca
Saftiga bullar, men behövs mera fyllning och mera kardemumma i degen
penna Skrivet av Jenna
Hej och tack
det var nog enklaste gången jag bakade bullar och fort gick det, enkelt och lätt att följa receptet.
Tack än en gång....blev perfekta!
penna Skrivet av evelina den fina
tack för ett enkelt och lättläst recept, mina bullar blev otroligt lyckade, mumsar för fullt! :)
penna Skrivet av Wisam
Tyvärr misslyckades jag idag. :( jag tror dat var lite oklart vad gäller jäst!

Hälsningar
penna Skrivet av Helen
Ett enkelt recept att följa och bullarna blev jättegoda!
De ska jag bjuda på när vi firar vår sons 1 års dag.

MVH Helen
besökare Svar till susnet penna Skrivet av jakob
Jag gjorde två portioner för att göra 50 st. Nu måste jag slänga båda degarna för att jästsvamparna dog.

Jag tycker det är väldigt oklart gällande det. Och jag kan tycka att du bör varna för det. Hellre för kallt än för varmt.

Ha det gött!
besökare Svar till pea penna Skrivet av Susanne
Nice to hear! Thanks for writing! :)
penna Skrivet av pea
In the english country side wanted to do some swedish "kanelbullar" and finding this sajt..made me and my kiddis very happy!!
Now enjoying them with a glass of milk..yummy!!
Super thanks
pea
penna Skrivet av Katarina
jätte-goda och enkla att göra
Tack så mycket! :)
besökare Svar till Emmi penna Skrivet av Susanne
Om bullarna inte jäser så beror det förmodligen på att du värmt degvätskan (alltså smöret och mjölken) för varmt så att jästen dött. Tänk på att det är bättre att degvätskan är för kall än för varm. Tänk på att röra runt i degvätskan så att det inte är varmt i botten och ljummet på ytan. Vad tycker du är oklart i receptet? Jag ändrar gärna om det är otydligt.
penna Skrivet av Emmi
Jäste inte efter 30 min, inte heller efter en timma.
Jäste inte heller i bullformarna varken 30 min eller 1 timma. I ugnen hände det lite men dom ser hemska ut.
Jag följde receptet till punkt och pricka, så frågan är vart
Det gick fel..mycket som dock är oklart i receptet.. Rekommenderas INTE!!
penna Skrivet av Anna
Hej Susanne,
Nu har jag funnit ett ännu godare recpet på kanelbullar, lite mer kryddiga med pumpapure i smeten och cream cheese frosting. :-) Enjoy!
http://www.thefoodmethod.com/2012/10/spicy-cinnamon-buns-with-pumpkin.html
Om du har förslag på andra smakkombinationer du tycker jag ska prova så skriv gärna en kommentar. Skulle vara kul med nya ideer.
penna Skrivet av Jocke
De bästaste bullarna någonsin i hela vida världen. Supergoda och enkla att göra.

Me Gusta
besökare Svar till Maja Davidsson penna Skrivet av Susanne
Tack, jag skriver nya recept hela tiden :)
penna Skrivet av Maja Davidsson
as goa!!!!!:D
snälla skriv mer goa recept!
Det ska jag göra! Hör gärna av dig om du kommer på något! :)
penna Skrivet av Linnea
Dem här ska bakas nu !! :)
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Anna
Tack för de värmande orden. Återkom gärna om du får tid att prova receptet. Jag kommer nog att fortsätta exprimentera lite så om jag kommer på något annat bra så kan jag höra jag av mig. :-)

Hej Anna!

Jag tycker ditt recept på café-kanelbullar verkar jättebra och jag kan inte komma på något som skulle kunna förbättra det. Det skulle vara kul att göra ditt recept någon gång, jag hoppas jag får tid till det! Lite mera jobb än att göra vanliga kanelbullar men riktigt snygga och antagligen även godare!

penna Skrivet av Anna
Hej Susanne,
Efter att ha besökt din sida en miljon gånger vet jag hur bra du är en hejare på att baka. Skulle du kunna säga mig vad du tycker om kanelbulle receptet som jag har knåpat ihop? Det är baserat på lite online research och råd från olika människor. Kan du komma på hur receptet kan förbättras ytterligare? Här är det:
http://www.thefoodmethod.com/?view=sidebar#!/2012/10/the-perfect-swedish-cinnamon-roll.html
besökare Svar till melanie penna Skrivet av Susanne
Ja det går bra med torrjäst. Dock ska degvätskan värmas till en lite högre temperatur. Läs på torrjästförpackningen.
penna Skrivet av melanie
tack they are soo good :) i have a question can i take dry jäst i dont have the fresh at home and want to make ythem today thank u
penna Skrivet av Kattiz
Bullarna blev super goda
besökare Svar till sofia penna Skrivet av Susanne
Ta mindre vetemjöl. Tänk på att när du mäter upp vetemjöl att hälla upp det i litermått (eller väga). Om du gräver med decilitermått i en mjölpåse så kommer du ta för mycket eftersom mjölet då blir packat. Detta gäller alla recept, särskilt de där det ingår mycket vetemjöl.
penna Skrivet av sofia
om det blir så att degen blir hård vad kan man då göra.
penna Skrivet av Conny
Tack för receptet hjälpte mig grymt mycket första gången jag ens bakar själv hjälpte mig massor:)
besökare Svar till Linn penna Skrivet av Susanne
Jo det står faktiskt i beskrivningstexten! :)
penna Skrivet av Linn
Är det bara jag som upptäckt att "när man lägger i vetemjöl" saknas? Inte för att det gjorde det så svårt men skriv gärna med det så man inte råkar missa det! :)
besökare Svar till Mattias penna Skrivet av Susanne
Ja det verkar ju som att din deg jäste fantastiskt bra och då blir det ju större volym och då kan man göra fler bullar.
besökare Svar till Mattias penna Skrivet av Mattias
Gjorde alltså inte bullarna mindre än de på bilderna, degen blev bara ovanligt stor, täckte halva köksbordet.
penna Skrivet av Mattias
Jag bakade med manitoba cream och följde receptet, men fick 50 bullar. Kan det vara just för att det var manitoba cream istället för vetemjöl?
besökare Svar till tanya penna Skrivet av Susanne
Bakformarna hjälper till att hålla formen på bullarna så de inte jäser åt alla håll. Utan bakformar kommer dina bullar inte bli lika snygga men lika goda! :)
penna Skrivet av tanya
Måste man ha bakformar?
besökare Svar till Albana penna Skrivet av Susanne
Ja man kan skippa kardemumman.
penna Skrivet av Albana
Hej jag har en fråga. Kan man skippa kardemumman???
penna Skrivet av ilario
hej
Tack för receptet. var mycket uppskattat.
Om du använder vatten istället för mjölk, är resultatet detsamma, även med andra sötsaker.

Ledsen för de misstag men jag är italienska, är översättningen google.
besökare Svar till Emelie penna Skrivet av Susanne

Jästen för söta degar är optimerad för söta degar så den kanske jäser lite bättre/snabbare.

Men jag tror inte skillnaden är jättestor. Om du tar den andra jästen kan ev. jästiden bli lite längre.

penna Skrivet av Emelie
Ska precis baka dessa och inser att jag bara har jäst för matbröd, gör det någon skillnad för resultatet?
besökare Svar till Julia penna Skrivet av Susanne
Jag vet inte hur det blir med vatten istället för mjölk. Det brukar alltid vara mjölk i alla vetedegsrecept när man bakar söta bullar. Någon som vet?
penna Skrivet av Emil b
Det här receptet är kanon och jag använder det alltid men med två modifieringar: 1.tredubbla fyllningen 2. Blanda ihop och värm fyllningen innan så den enkelt och jämnt kan bres ut på degen
besökare Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne
Man får inte ha för varm degvätska. Ibland kan det också ta längre tid att jäsa av olika anledningar t.ex. om degvätskan är lite kallare eller om man har kallt eller dragigt inomhus. Om det jäser dåligt så kan man prova och låta jäsa 30-60 minuter extra, ibland hjälper det.
penna Skrivet av Sandra
Mina jäste otroligt dåligt, vet inte om jag gjorde fel =/
penna Skrivet av Julia
Hej!
Jag har en fråga. Får man använda vatten instället för mjölk?
penna Skrivet av David
Det här är ju i princip standardreceptet på kanelbullar som återfinns lite överallt (inte minst på mjölkpaketen, fast då med dubbla kvantiteter) så om man anser att det här receptet är dåligt gillar man nog, per definition, inte kanelbullar helt enkelt. Eller så har man själv tabbat sig när man bakar.

Testade att mortla den egna kanelen, vilket tog ett bra tag. Jag var även tvungen att köra den genom en sil, för att få bort de större flisorna. Doften och smaken blir dock annorlunda än den färdigmalda, och en kommentar var att "det här doftar NÄSTAN som kanel, fast inte riktigt". Doften upplevs alltså som rikare och mer nyanserad.

Det rekommenderas starkt. Dock: Jag upplevde det som att jag fick dubbla kvantiteten (sett till volym) för att få lika "mycket kanelsmak".
penna Skrivet av Sandra
Har inte bakat kanelbullar sen jag va liten.
Bakade dessa igår med dubbel sats fyllning.
Supergoda!
Kommer jag att baka igen! Tror jag blev beroende :)
penna Skrivet av Dellan
De häär va de GOOODASTE bullrecept jag provat, och jag har bakat bullar många gånger!
penna Skrivet av Anna
Jättegoda bullar. Jag bakar mycket och detta är det bästa kanelbulle-receptet som finns.
Jag dubblar alltid fyllninen och har ändå i extra mycket kanel. Jag tar alltid ut bullarna 1 minut innan de är färdiga för de gräddas en liten stund efter de kommit ur ugnen.
Alla berättar för mej att mina kanelbullar är de godaste som de ätit. Testa detta. Glöm inte att slänga i massor av kärlek i bullarna också.
Lycka till!
besökare Svar till Linda penna Skrivet av Susanne
Sockret smälter ihop med smöret när bullarna gräddas i ugnen.
penna Skrivet av Linda
Ska verkligen det vara så mycket socker till fyllningen? Blir det inte lite tuggmotstånd eftersom sockret inte är smält?
penna Skrivet av Diana
Hur goda bullar som helst blir det! :)
Använder även samma recept till att göra vaniljfyllning.
Tar dock alltid dubbelsats fyllning ^^
penna Skrivet av PIA
Jag gör jämnt dubbel sats o brukar få ut 70-75 bullar.Bara man låter degen jäsa ordenligt så blir det många luftiga bullar.
penna Skrivet av Caroline
Jag fick 34st bullar! Och små blev dom inte! Då kavlade jag dock ut degen riktigt ordentligt och körde på dubbel sats fyllning, för den räckte knappt! Man kan göra ännumer fyllning om man vill, bullarna blir mycket goda och saftiga då.
besökare Svar till Anna penna Skrivet av Astrid
Man kan inte blanda torrjäst med vätska först, tyvärr. Hoppas det går bättre nästa gång.
I receptet står inget om torrjäst alls. På torrjästens förpackning bör denna information stå. Gör den inte det?
besökare Svar till Madde penna Skrivet av Jennie
En påse torrjäst motsvarar 50g vanlig jäst :)
penna Skrivet av Anna
Det borde stå något om blandningen med torrjäst. Det stod bara att degvätskan ska värmas till 45-50 grader om man har torr jäst.
Jag gjorde sen precis som i receptet... blandade jästen med vätskan först. Klart den dog! Jäste ju inte ett dugg...
besökare Svar till Madde penna Skrivet av Susanne
Läs på torrjästförpackningen. Läs gärna mer om jäst och torrjäst.
penna Skrivet av Madde
Jag har ej tillgång till färsk jäst. Hur mycket torrjäst ska jag använda? Tack :)
penna Skrivet av Angel
Älskar verkligen detta recept. Jag gör varianten med vaniljfyllning istället för kardemumma och Kanel. Är som en ren dröm att äta! Alla som smakat säger att de aldrig smakat så goda bullar. Helt perfekt recept och jag får alltid ut minst 25 bullar så bra storlek på receptet!

Tack för bra recept!
penna Skrivet av Nethan
Jag gjorde ett par i går och min deg räckte till 23st glutenfria bullar, och min ena styvson älskade dom, så i dag ska jag göra vanliga bullar :) får se om dom blir lika goda :)
penna Skrivet av Mary
Min deg räckte bara till två bullar. Hur ska jag nu göra, ska jag dela på dem, mosa dom eller tvätta dom i badkaret så att de blir degiga igen och förhoppningsvis går att baka om?Jag har ju hela Kalle Anka - föreningen på besök, och de tjattrar så fasligt när de inte får sina kanelbullar.
penna Skrivet av Solveig_55
Jag förstår dig Gullan. Jag fick bara 16 bullar, och jag har hela Svalövs hemvärn på besök och hade räknat med MINST 25 st bullar. Vad ska jag nu ta mig till? De börjar surna till här i köket.
penna Skrivet av Josefine
Precis, själv fick jag 40 bullar, små men goda. Jag har dessutm jordnötssmör i dom, smakar mums.
besökare Svar till gullan 59 penna Skrivet av Susanne
Det blir ju så många bullar som man skär upp degen i.
penna Skrivet av gullan 59
en liten parentes bara, det räcket bara till 19 st bullar.. vad ska jag nu ta mig till då jag bjudit hela syföreningen på fika. Ute e det snö och kallt och omöjligt för mig att ta mig fram med rullatoren? tacksam på synpunkter och förslag. ska jag behöva dela bullarna?

Mvh Gullbritt anderson från märsta
penna Skrivet av Nimo
Asså man måste ha extra fyllning.
Iaf när jag gjorde så var jag tvungen!;D
penna Skrivet av Nimo
Kan man inte göra utan formar om man bara har några o det fattas typ 10 st ?;S
Undrar.. o e Tacksam för anbbt svar!xD
penna Skrivet av johan
Om det blir hit-or-miss med jaesning av degen, kan man se till at jaesningen kommer igaang ordentligt med en "sponge" metod. Mixa 3/4 av vaetskan (temperatur av vaedska aer kritiskt - ikke mer aen ljummet, du bor kunna saetta fingret i vaedskan i laengre tid utan obehag !), jaesten och 1/3 av mjoelet till en smet och laat detta jaesa till i 20-30min. Om jaesten kommit igaang so bordet det blivit en "sponge" konsistence av den loesa degen. Mixa sedan resten av ingredienserna as per receptet. Om det aer ett kallt koek anvaender jag alltid denna metod. Apologies foer terrible Swinglish spelling.
Johan
penna Skrivet av Johan
Gjort dessa flera gånger nu. Använder dock mycket mer smör än det som står i receptet. Och har sirap i kanelsmeten. Pröva det!
besökare Svar till nadia penna Skrivet av Susanne

Om degen inte jäser, prova att jäs den längre tid, en timme är helt ok. Jästiden beror på rumstemperatur, drag samt degvätskans temperatur. Lägre temperatur - längre jästid.

Men det absolut viktigaste är att degvätskan inte är varmare än 37 grader när du häller den på jästen för då dör den och då kommer det aldrig att jäsa. Visst 38-39 grader är nog ingen fara men inte mer.

Samma svar till "anonym".

penna Skrivet av nadia
Jag har gjort bullar efter det här receptet två gånger och gör nu min tredje gång. Första gången gick det bra, men använde mycket mindre mjöl än vad som stod. Andra gången jäste inte degen(?). Denna gången behövdes mer mjöl för att få degen att hålla ihop. Konstigt att det kan bli så olika olika gånger fast man använder samma recept.
penna Skrivet av Michaela
Jätte goda! Dock tyckte inte jag att 7 dl mjöl behövdes, lite mindre räckte gott och väl! Dessutom behövs det mycket mycket mer smör än vad som står, för att de ska bli så där jätte saftiga och härliga!
besökare Svar till Maja penna Skrivet av Susanne
Det är ingen fara med 3 dagar gammal jäst. Jag har bakat med åtminstone 2 veckor gammal jäst och det har gått alldeles utmärkt!
penna Skrivet av anonym
hmm. jag tyckte att degen inte jäste....
penna Skrivet av Maja
Spyr man om jästen är 3 dagar gammal?
Hoppas inte det för då kommer mamma spy :/
besökare Svar till Ania penna Skrivet av Susanne
Ja var noga med att inte ta för mycket mjöl! Sedan efter gräddning och att de svalnat, frys in de du inte äter upp samma dag. Ta sedan fram de du ska ha vid varje tillfälle ur frysen och tina försiktigt i mikron eller tina i rumstemperatur och kör en kort stund i mikron strax före servering så att de är ljumna när man äter dem.
penna Skrivet av Ania
Hej jag ska göra kanelbullarna nu men jag vill inte att det ska bli så torra och äckliga kan man göra något? :) / tacksam för svar
besökare Svar till Robbas penna Skrivet av Rebecca
Bra att jag såg att du skrivit de, jag dubblade den och dom blev super! Tack :)
penna Skrivet av Rebecca
Dom blev verkligen super duper goda! Jag tänkte nämligen överraska min sambo med nybakta kanelbullar! Jag tror han kommer att tycka dom är super goda! För det tyckte minsann jag!
penna Skrivet av Robbas
Goda men jag tycker att fyllning åtminstone borde dubblas.
penna Skrivet av Ninnsan
Kalasbra recept. Använde dock en ½ burk kessela till dubbel sats. Blev ännu fluffigare och saftigare.
besökare Svar till cissi penna Skrivet av Susanne
Se svaret från Hanna som är allldeles utmärkt! Här i Sverige är det 12 gram torrjäst som motsvarar 50 gram färsk jäst. Men läs gärna på de torrjästpåsar som finns i NZ vad som gäller. Likaså bör det stå på dessa påsar hur många grader degvätskan ska vara. Det borde dock vara ungefär samma. Torrjäst blandar man alltid i mjölet så du värmer alltså bara degvätskan och häller i den i bunken sedan tillsätter du kryddor m.m. och så mjölet som du blandat ner torrjästen i. 
besökare Svar till cissi penna Skrivet av Hanna
Jag bakar bara med torrjast for søta deg vilket ær det bæsta( 1 påse torrjæst med 12 gram motsvarar 50 gram færsk jæst. Då blandar du den torra jæsten i mjølet så blandar du i alla torra ingredienser i mjøl och jæst blandningen ( socker, kardemumma och salt). Så blandar du i det smælta smøret og till sist mjølken som ska vara 40 grader celsius. Då blir degen perfekt!!

Lycka till!
penna Skrivet av cissi
Bor pa NZ o har jatte svart att fa tag pa farsk jast, hur mkt torr jast ska man anvanda istallet och nar ska man tillsatta det?
penna Skrivet av Sophie
Tips! Om man vill ha både kanelbullar och t.ex. vaniljbullar, så kan man dela upp degen sen i två delar och göra två olika fyllningar! Men ta bara hälften av fyllningsreceptet då! :)
besökare Svar till fat penna Skrivet av Susanne
Nej, du måste ha jäst om du ska baka de här bullarna. 
penna Skrivet av fat
går det att baka utan jäst jag undrar det.
penna Skrivet av Sofia stenstad
Hihi jag håller på att baka dessa godingar jusst nu. men attans! jag såg bilder på kaveln och "PLING" sa det i huvudet och jag kom på att jag har ingen sådan. :( Någon fredlig själ där ute som vill låna ut en kavel till en stackars förvirrad amatör bagare :) tack på förhand <3
penna Skrivet av Max
Håller på att baka dem nu hoppas dem blir goda
penna Skrivet av maya
jätte bra recept!den blev jätte god saftig och mjuk bara bäst bäst....jag tar alltid denna recept när det gäller kanelbullar
penna Skrivet av Raja Khurram
Excellent recipe, I really enjoyed baking and eating them
Have you thought of developing another version of your website in English also ? It will benefit many people like me coz when we translate sometime we get confusing text and recipe may be destroyed.
penna Skrivet av Rickard
Otroligt bra recept!
besökare Svar till malli penna Skrivet av Susanne
Nej man måste inte ha kardemumma. Det går bra med kanel istället, det blir jättegott det med!
besökare Svar till LL penna Skrivet av Susanne
Låter jättegott! Tack för alla bra tips!
penna Skrivet av LL
Jag har bakat dessa ett flertal gånger i flera varianter; vanliga med kanel, med vaniljsocker och krossad mörk choklad, nu jäser senaste varianten: nötkräm med smör och riven mandelmassa. Jag gör "vridna bullar" istället för de traditionella, och resultatet har blivit toppen varje gång, så receptet rekommenderas varmt!
penna Skrivet av malli
Jag är allergisk mot kardemumma går de att byta ut den mot nått annat?
penna Skrivet av Felix
Ska baka dom nu. Hoppas dom blir goda xD
penna Skrivet av Sandra
Använde lite vaniljsocker istället för kardimumma, o massa kanel o socker o smör i fyllning, o massa pärlsocker, blev super duper gott :)
penna Skrivet av Martina
Kanelbullarna ser riktigt goda ut. Jag ska strax prova att baka dem
penna Skrivet av Gudrun
Skeeetfina bulls, smakar mummilimumma
penna Skrivet av Fredrik ( Kaffe )
Fett nice bullar =) fast som sagt ha lite högre värme än 37 grader annars blir de bara skit av de :P och ha gärna mer kryddor i så smakar dom mera :)
penna Skrivet av Nagimaldin
Det här blev bra men med litte special är det mycket bättre
penna Skrivet av alice
jätte goda bullar.sommaren på 2010 kommer bli det bästa bull åter någonsin med dethära receptet :D
penna Skrivet av nanna
jag har provat blev jätte goda!!!
penna Skrivet av loppys
Jätte goda bullar blev det, men tycker att det är lättare att smöra på smöret och sen strö över kanelen/vaniljen efter =) slipper mera kladd! :=).
Men jätte lätt och det gick så fort denna gång jämfört med anndra ggr.
Kram.
penna Skrivet av Susanne

Svar till Jennifer: Det viktiga är att temperaturen blir ca 37°C annars så jäser det inte så bra. Om du hade tur blev det ca 37°C ändå och då borde dina bullar blivit bra.

Svar till mums: Tack! ;)

penna Skrivet av mums
Jättesmaskiga kanelbullar, du gör Sverige till en godare plats Susanne:)
penna Skrivet av camilla
GRYMT BRA recept, bullarna blev gudomliga :D
penna Skrivet av Jennifer
Jag håller på och bakar bullar nu och väntar på att det ska jäsa. Men jag gjorde ett fel kom jag på nu,jag la inte mjölken på smöret som man skulle göra. Jag tog det varma smöret och la det över jästen sen tog jag mjölken över. Är det ok att göra så eller kommer det bli fel. (är väldigt orolig då det är första gången jag bakar dessa ,eller jag kommer ifrån Canada och har gjort det där men det är annan recept.
penna Skrivet av jessica
bullarna blev så goda att jag dör. detta recept rekomenderas verkligen :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till lollo: Ja det kan bli det om temperaturskillnaden mellan det smälta smöret och den kalla mjölken blir stor. Det spelar dock ingen roll om det är klumpigt, det fördelar sig fint i degen ändå! Annars om man vill få bort klumparna får man värma degvätskan tills smöret smälter igen, men då brukar degvätskan vara varmare än 37°C så då måste man vänta en stund tills det svalnat igen.
penna Skrivet av lollo
när jag värmt smöret och häller i mjölken så blir smöret klumpigt? ska det bli det?
penna Skrivet av lisa
MMH, myckt goda bullar! hoppas svärmor blir glad nu
penna Skrivet av Amber
Var länge sedan jag provade detta resept men då var det hur gott som helst! Ska nog gå och baka kanelbullar nu och prova det recept...
penna Skrivet av Helena
Kanongoda bullar! Rekommenderas varmt!
penna Skrivet av Elizabeth
Nu har jag lagat mina första bullar och det blir att följa allt som står på receptet för att det ska funka :D. dem blev goda!!
penna Skrivet av Gustav
Skall tänka på knådningen definitivt! Jag kör inga bullformar dock, har dem på bakplåtspapper, är det ngn skillnad eg? Asbra bullar annars! Man kan göra lite mer fyllning om man vill ha dock :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till samyah: Om du jäser degen för länge blir den platt, så följ den tid som står i receptet. Om du ser att degen börjar sjunka så har den definitivt jäst färdigt. Helst ska man ta den innan den börjar sjunka.
penna Skrivet av Susanne
Svar till samayah och Gustav: Jag har bakat dessa bullar fler gånger än jag kommer ihåg och jag brukar t.o.m. få fler än 25 bullar, oftast 28-30 st. Gör jag bara 25 så jäser vissa över i bullformarna och då använder jag vanliga "Stora bullformar". Tänk på att knåda degen ordentligt efter första jäsningen så man verkligen får ut alla gasbubblor. Sedan när man bakar ut lite av degen i taget så brukar den degen som får ligga och vänta börja jäsa, när du sedan tar den så knåda den en liten stund igen så att du trycker ut gasbubblorna igen. Hoppas dessa tips hjälper annars hade du också väldigt bra tips Gustav!
penna Skrivet av Gustav
Samyah: Du kan ha råkat ha för varm degvätska, är den för varm kan du döda jästen. Det är en levande organism, den trivs vid ungefär samma temperaturer som vi. Det gäller även jäsningen, det skall stå och jäsa i en behaglig rumstemperatur, är det för kallt jäser det långsammare. Du kan också ha tagit fel jäst, det skall vara "jäst för söta degar", vanlig jäst tycker inte om socker i den mängd det är i bullar. Men att det skulle bli 25st är skitsnack, det blir färre för mig med, men det är väl dagens lightportioner man får skylla på där. Som när de höjde antalet portioner på nyponsoppan utan att höja mängden pulver i förpackningen, med motiveringen att "portionerna är mindre nuförtiden". :) Jag får ut 17-20 bullar c:a, när det jäst rätt.
penna Skrivet av samyah
oj oj dem blev aldrig 25 st ja bara 12
penna Skrivet av samyah
oj snälla degen har inte jäst bra degen är platt och det gick mer än en timma
penna Skrivet av samyah
jag har bakat dem nu jag hoppas att dem blir goda
penna Skrivet av Susanne
Svar till Myzan: Det hoppas jag också! ;) Skriv gärna igen och berätta hur det gick!
penna Skrivet av Myzan
Ska baka dessa bullarna med glutenfritt mjöl i stället hoppas de blir lika bra :)
penna Skrivet av Monica
Jag har bakat dem.Dem är goda!!!!!
penna Skrivet av martina
klickar man i någon matsked kesella blir inte degen så torr;)
penna Skrivet av Susanne
Torrjäst går bra, men läs på förpackningen. Oftast krävs lite högre temperatur på degspadet. Jag bakade också mycket när jag var 14 :)
penna Skrivet av nora
torrjäst? kan man använda det istället? eller blir det helt fel? (;
& jag är besatt av dina recept! hahah, 14 åring lagar mat (:
tacksam för svar!
penna Skrivet av nina
jag kan säga att nästan allt jag bakar gör jag det med mjölk även om det står vatten byter jag ut det med mjölk för min del tycker jag det ger finare färg och smakar bättre. Och till alla som bakar mycket jag råder att använda fiberhusk till precis allting prova så får du se. Degen blir lättare att arbeta med smidig och speciellt till bröd blir den mjukare.
penna Skrivet av Susanne
Svar till anonym: Jag har inte provat att byta ut mjölk mot vatten. Det brukar alltid vara mjölk i vetebullar, eller? Någon annan som vet?
penna Skrivet av anonym
kan man använda vatten istället för mjölk ?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Frida: Jo det spelar roll. Varje plåt måste gräddas enligt receptet. Läs min förra kommentar: "Du kan inte grädda alla bullar samtidigt i ugnen om du inte har varmluftsugn. Har du varmluftsugn kan du köra 1-3 plåtar samtidigt i ugnen. Utan varmluftsugn får du grädda en plåt i taget och det är samma tid och värme för varje plåt."
penna Skrivet av Frida
Okeej.. så det spelar ingen roll om hur jag lägger dem på ugnen?? tex. mitt på ugnen elr nåt liknande?
penna Skrivet av Susanne
Svar till paulina och Frida: Jag kanske missuppfattade Fridas fråga där så tack paulina! Jag har också gjort dubbel sats och det är bara att dubbla alla ingredienser. Tider för jäsning, temperatur på degspadet, temperatur i ugn och tid i ugn är de samma! Låter gott att strö över kanel!
penna Skrivet av paulina
jag har gjort dubbelsats och det är bara köra samma tid och det tar inte ngn längre tid!
brukar även strö kanel över bullarna innan jag stoppar in dom i ugnen!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Frida: Du kan inte grädda alla bullar samtidigt i ugnen om du inte har varmluftsugn. Har du varmluftsugn kan du köra 1-3 plåtar samtidigt i ugnen. Utan varmluftsugn får du grädda en plåt i taget och det är samma tid och värme för varje plåt.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Annie: Det går bra med bara kanel. Det blir minst lika gott det med, tycker jag iaf!
penna Skrivet av Frida
Om man ska göra dubbelt så många , ska man du fortfarande ha samma tid och samma värme?
penna Skrivet av Annie
Degen står och jäser och jag står och längtar. Hade ingen kardemumma, så jag tog kanel rakt igenom. Hoppas det blir lika gott ändå!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mahin: Jag vet inte, men kanelbullar är liksom nästan alla andra bullar och kakor onyttiga så man bör inte äta för många för ofta.
penna Skrivet av Mahin
Hur mycket kalori har en kanelbullar?
penna Skrivet av Susanne
Svar till zahra: Istället för pärlsocker kan du efter att du gräddat bullarna och de svalnat kan du antingen sikta över florsocker eller också kan du göra glasyr genom att blanda florsocker med lite vatten och breda på en klick på varje bulle.
penna Skrivet av zahra
om jag inte har pärlsocker hemma, vad kan jag använda istället? går det bra med lite florsocker?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mikaela: Nej man måste inte ha några maskiner, det är bara lite mindre jobbigt och tar lite kortare tid om man har en maskin.
penna Skrivet av Mikaela
jag har ingen elvisp eller bakmaskin, hoppas pa att det funkar anda?
penna Skrivet av ava
jag håller på att baka just nu undrar hur smaskigt det blir
penna Skrivet av Emelie
Super goda bullar!!
penna Skrivet av fräddan
jedrans goa bullar på detta recept :D,
penna Skrivet av Mikaela
Håller på bakar nu denna recept.
Med min dotter wilja & bonusbarn Tyra är med och bakar.
Detta ska bli spännade och få provsmaka ikväll.
penna Skrivet av Sandra
mkt gott recept!!!
penna Skrivet av nesrin & luciano
hoppas på att det blir bra bullar
penna Skrivet av marijam
dem är jätte goda
penna Skrivet av Lovisa
Håller på med bullarna nu! Jag hoppas på ett bra resultat :)
penna Skrivet av från maja nilson
de va mycket gott mmm va gott de va
penna Skrivet av Josefin
Jättegoda bullar! Det här är andra gången jag bakar dom på en vecka :)
penna Skrivet av jessie
Detta är verkligen recepet på världens godaste kanel bullar :) alla som har smakat dessa har älskat dom verkligen så roligt tusen tack från småland
penna Skrivet av Susanne

Svar till Alexandra: Vad bra! Jag misstänkte att du bodde utomlands p.g.a. avsaknaden av å,ä,ö ;) Lycka till med bakandet!

Svar till Monalisa: Varsågod! ;) Roligt att höra att receptet uppskattas och kommer till användning!

penna Skrivet av Monalisa
Tusen tack! Världens godaste bullar! De blev riktigt riktigt bra!
penna Skrivet av Alexandra
Tack snalla du for hjalpen, jag bor utomlands & har innehaller en pase 7g.... tack an en gang, nu kan jag baka & njuta av alla goda bakverk..
penna Skrivet av Susanne

Svar till Alexandra: Ett paket torrjäst innehåller 12 g torrjäst vilket alltså motsvaras av 50 g färsk jäst.

Svar till Natalie och Torbjörn: Ja, kanel kan ersättas med kardemumma.

penna Skrivet av Natalie och Torbjörn
Bullarna var supergoda! Men går det att använda kanel istället för Kardemumma?
penna Skrivet av Rudolf och Signe
Bullarna vart underbara! Lika goda som när jag var barn! Nu är man 94 år, men kan äntligen njuta av samma goda smak! Utsök! :) / R och S
Jellie.
tack men hur mamga gram innehaller en paket torrjast, det ar det som ar mitt dilema.
penna Skrivet av marika
Ett paket torrgäst motsvarar ett paket (50g) jäst.
penna Skrivet av jellie
ta ett halvt paket torr jäst så e de lika mkt
i manga recept sa star det ett paket jast eller si & sa manga paket torrjast, men det star inte hur manga gram torrjast paketen innehaller... finns det som kan hjalpa mig?
penna Skrivet av Julia
Stoppa gärna in lite choklad i bullarna så blir de smaskens ;) Jättegoda bullar!
penna Skrivet av Micke
Bullarna blir underbara =)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Za Nah: Ägget man penslar med ger bullarna fin färg och det håller pärlsockret på plats.
penna Skrivet av Za Nah
Hur viktigt är ägget egentligen för penslingen? är det bara för att "limma" på pärlsockret, eller har det ngn annan viktig funktion?
penna Skrivet av Susanne
Svar till "klantarslet": Ja det blir lite problem med jäsningen, men kanske kan du göra kalljästa bullar istället. Jäsningen tar då längre tid.
penna Skrivet av Klantarslet!
Okej om man klantade sig och glömnde smälta ner smöret och värma mjölken..hur blir det då? funkar det i alla fall kankse..hm..ja jag låter familjen ta reda på det.
penna Skrivet av Angelica
Tack för receptet, bullarna blev perfekta!! Pojkvännen kommer säkert bli glad när han kommer hem från jobbet! :)
penna Skrivet av ...
kör i lite baksirap i fyllningen så blir det ännu godare!!!
penna Skrivet av jessica
skitgoda bullar!=) Men jag tar dubbelsats fyllning i stället, ta det dubbla på fyllningen så blir dom ännu godare!=)
penna Skrivet av SaTo
jättegoda bullar! om man vill ha dom lite godare kan man hälla i en aning vaniljsocker i fyllningen ;)
penna Skrivet av hahaha
tack för recepten!! det var gott
penna Skrivet av lillbagarin
härliga bullar :) tredje satsen på lika många dagar står nu och jäser under handduken.
Om man vill ha lite mer kul när man gör dom kan man istället för att rulla ihop degen efter att man satt på fyllning skära degen i långa skivor. Sen kan man forma skivorna till hurdana bullar som helst, tar lite mer tid men är MYCKET ROLIGARE! dessutom kan man sätta bullarna direkt på bakplåtspapper på plåten.
mmmm ... :)
penna Skrivet av Clara
Goda bullar!
penna Skrivet av tuss
goda! men nästa gång ska jag ha i mer kanel!
penna Skrivet av oskar
nu står dom i ugnen, tyckte de såg lite klent ut med fyllningen, så gjorde dubbel fyllning, kanske inte va så smart? haha.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Jonna: Tack för alla dina tips! Jag tycker smöret blir bra bara man låter det ligga framme i rumstemperatur minst en halvtimme, använd sen elvisp så går det snabbt och lätt.
penna Skrivet av Jonna
Jag tog mer kardemumma och krossade myntablad i degen. Till fyllningen hade jag i pepparmyntsolja och mynta i smöret. Annars gjorde jag som vanligt.
Bra tips för alla mintälskare om man har myntablad och mintolja hemma!;)
Ett litet tips för fyllningen är att ta MINST dubbla satsen, annars blir det jättetunt med fyllning!
Och är man(som jag)lite osäker på hur man ska få bra konsistens på smöret i fyllningen är mitt tips att först värma det lite, sedan dela lite med gaffel, elvispa tills det är bra delat och till sist handknåda:)
Lycka till!:D
penna Skrivet av Karin
mums!
de e jättegooooda!!!!!!!!!!!!
jag tyckte att det var en lätt recept....hehe:)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Andy: Jag har gjort både dubbel och tredubbel sats och det var inga problem, men man måste hålla koll på "logistiken", särskilt på andra jäsningen, så att alla plåtar får jäsa ungefär lika länge. Var också noga med att andra jäsningen också sker i rumstemperatur, så att man inte ställer bullar som ska jäsa nära en varm ugn eller nygräddade bullar. De ska stå i ca 20 grader. Det är också viktigt när man har en stor deg på bakbordet att man knådar varje del ordentligt, för när man bakar ut en del så hinner övriga delar jäsa under tiden. Därför måste varje del som bakas ut knådas ordentligt (även om man knådat hela degen från början efter jäsningen). Hoppas dessa tips hjälper! Skriv gärna igen och berätta hur det blev, vad som inte funkade.
penna Skrivet av Andy
Vad ni än gör, gör inte en dubbel sats det funkar inte
penna Skrivet av camilla hall 19år
guuuud va gott! mums!
penna Skrivet av hahaha
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
penna Skrivet av louise
mums!
penna Skrivet av Malin
Jag gjorde dessa bullar när vi skulle ha företagare för en dag i skolan och de blev super goda! Jag gjorde dubbelsats så det blev 25 vaniljbullar och 25 kanelbullar. MVH.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Sara: Du byter ut kanelen mot vaniljsocker i fyllningen så blir det vaniljbullar.
penna Skrivet av emelie
Detta var verkligen ett kanon recept!!!!! Så fluffiga! Använde ganska mycket mandelmassa och det blev desto bättre!!! Perfekt!
penna Skrivet av Sara
hur bakar man vaniljbullar??? puss puss
penna Skrivet av Susanne
Svar till simsim: Ja det går bra med kanel istället för kardemumma i degen.
penna Skrivet av simsim
jag håller på bakA DOM HOPPAS dom blir goda för jag har inte kardemumma jag har gjört istället kanel
penna Skrivet av Susanne
Svar till "Nån tjej": Om du tar vanliga bakformar så är de lite mindre än bullformar och då får du försöka skära bullarna lite smalare så att det blir mindre deg per bullform och så blir det lite kortare tid i ugnen. Det bästa är förstås om man har bullformar.
penna Skrivet av Nån tjej
De verkar goda, ska nog baka de idag :D
*längtar* ^^
Kan man använda vanliga formar istället för bullformar? Nån som vet? ;D
penna Skrivet av Conny Pärsson
Gud va goa! Testade att ha leverpastej som fyllning i hälften av satsen-riktig god kontrast och en härlig utmaning för smaklökarna!
penna Skrivet av Johanna
det är väldigt enkelt att göra dessa bullar det är jätte gott
penna Skrivet av lepa
Tack på recepten, jag hoppas att mina barn kommer att tycka om kanelbullar så mycke som jag.
penna Skrivet av anna
de är fantastiska :)
penna Skrivet av Angel
Har gjort det här receptet flera gånger med vaniljfyllning . Är så otroligt gott. Slår alla andra recept på bullar med hästlängder och till och med min sambo som inte tycker om bullar älskar dessa =D
penna Skrivet av Björn, Kalle, Marcus och David L
Hej vi är fyra grabbar på 25 år som håller på att baka bullarna nu. Vi har lagt i ett halvt kilo mandelmassa som fyllning mums. De luktat ljuvligt i våran lya. På tomma magar har vi vandrat runt för att köpa alla saker, förväntningarna är skyhöga
penna Skrivet av jonas
Nu va det dags för barnen att gå på klassresa och dem vill käna pengar på bästa möjliga sätt, är bullar ett bra sett att käna pengar på till klasskassan? / MVH jonas
penna Skrivet av Madde
jag bakar bullar för 3e gången på 3 veckor tror jag, så de här receptet slits, jag gör dessutom dubbel sats varje gång, de går åt bullar här;)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Amanda Jansson: Kardemumma är en krydda, precis som kanel. Du kan köpa malen kardemumma på burk och använda i det här receptet.
penna Skrivet av Amanda Jansson
mmmh, mums filli baba... men vad i helsike är kardemumma?? puss&kram kexchoklad :D
penna Skrivet av caroline
Första gången jag bakar kanelbullar haha. Gick snabbare och var lättare än jag trodde, nu står dem i ugnen ;)
penna Skrivet av Elina
Hej, jag var precis på väg att skriva en liten rad då jag kom på att jag hade glömmt att kolla om vi hade bullformar. Men det var lungt de står här brevid mig nu :) Nu ska jag vänta till degen !
penna Skrivet av Anne
Fantastiskt att bo i Paris och hitta receptet pa internet.Man blir sugen pa svenska kanelbullar!!!!
penna Skrivet av vicky & micki
nu har vi morotskaka i ugnen snart ska kanelbullarna in:D gott
penna Skrivet av Emelie
Snart ska dom in i ugnen, än så länge ser dom fina ut. Nu är det upp till mig!:)
penna Skrivet av Calle
Håller på att göra dem nu. Hittills ser det perfekt ut (A).
penna Skrivet av Andreas
Jag har bakat dessa bullar nu, och det slutade jätte bra! Funkar utmärkt och lätt att göra.
Positivt omdöme till dessa! Rekommederar dom mycket.
penna Skrivet av tahira
dt var jättegott följde receptet och blev såm köpta bullar
penna Skrivet av Tahira
Mina bullar är i ugnen nu! :D Bytte ut sockret mot sötnigsmedel, då vi har en diabetiker i familjen. Snart ska här ätas bullar!! Jippie! :D
penna Skrivet av Stina Svedberg
Följde receptet från punkt till pricka,allt utom kardemumma tog jag i,och det smakade faktiskt gott ändå,på några av bullarna bytte jag kanelfyllningen till äppelmos,gott=)
penna Skrivet av bella
asså när jag bakar mina populära kanelbullar så kavlar jag ut degen RIKTIGT tunn och sen brer på fyllningen som består av margarin, mandelmassa, kardemumma, socekr och kanel.
varför jag kavlar ut den tunn och inte så tjock som på bild, är för dom blir mjukare och saftigare och inte så torra :S
penna Skrivet av anonym
hahhahaha va kul att din familj tycker om bullar
penna Skrivet av annette hargreaves
hade tappat bort mitt recept pa kanelbullar ar bosatt i usa sedan 26 ar tillbaka tack for de jattebra recepten hela min familj alskar bullar
penna Skrivet av Nina
Håller på att göra 40 satser av de här receptet nu! Underbart..men slitsamt
penna Skrivet av Marie
Mums....goda blev dom...jabadabadooo!!
penna Skrivet av Hästtjej!!!!!!!!!!!!
Håller just på att göra degen.
Sen ska den i ugnen!!!!!!!!!!!!!!(MUMS :P)
penna Skrivet av hanna
min kanelbullar ligger just nu i ungnen hopas de blir goda (mums) ;)
penna Skrivet av pontus
jag har dödat jästen :P jag gjorde ett misstag :D dom är i ungnen och nu ska jag se om dom blir bra .
penna Skrivet av Glad tjej
Bullarna blev jätte bra och goda!! :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till arg mamma: Beskriv gärna mer vad som hände så blir det lättare att reda ut varför så att du lyckas bättre nästa gång. Jäste degen som den skulle?
penna Skrivet av en arg mamma
bullarna blev inte som på bilden :O
penna Skrivet av Lars-Erik
Funkade ok, ska bli spännande att se hur det blev med Kesella i degen.
penna Skrivet av Anonym
dom blev jättebra ju<3
penna Skrivet av Jenna
har bakat detta recept fast med mandelmassa i fyllningen och en burk kesella i degen. SJUKT saftiga och mjuka blev dom! och var ite rädd för mandelmassa, det smakar ändå inte det gör bullarna bara ännu mera saftigare.
och vissa brukar ha problem att blanda smör,socker och kanel och bre ut det. jag brukar annars smälta smör och pensla på degen och sen strö socker och kanel över ;)
penna Skrivet av emma
de blev jätte bra
och jätte goda
och enkla recept första gången jag lyckades
tack tack !
penna Skrivet av Susanne
Svar till Ulrika: Ett par grader hit eller dit gör inte att man misslyckas med receptet. Men är man osäker kan man förstås använda en termometer. Tänk också på att röra om så att man inte mäter högst upp för då kan det vara mycket varmare längst ner mot botten i kastrullen.
penna Skrivet av ulrika
dessa ska jag baka! hoppas bara man inte har feber och mäter jästspadet till 39 grader, ujujuj
penna Skrivet av anonym
de var jätte goda att jag inte ens smakade på dom!!!
penna Skrivet av lejla
Ohh nu ska jag baka igen kanelbullar. har gjort det tidigare med den samma recepten och dom va sååå himla goda! tack för att recepten.se finns med så goda och enkla recept!!!//masssor av kramaar
penna Skrivet av Annakarin
tack för receptet nu behöver jag inte höra gnäll av barnen ;)
penna Skrivet av Teres
Ha Ha! Första gången jag lyckades. TACK!
penna Skrivet av Susanne
Svar till bejar: Gör dubbel sats!
penna Skrivet av bejar
om man gör 50 hur gör man då?

ligger man bara mera saker i eller???????
penna Skrivet av Jenny
gott fast det fattas socker i degen
penna Skrivet av Susanne
Svar till Lucia: Om man använder pulverjäst så måste man följa instruktionerna för pulverjästen (som står på den förpackningen), det brukar vara så att degvätskan ska värmas till 45-50 grader och så brukar man blanda torrjästen med mjölet.
penna Skrivet av Lucia
Jätte bra och lyckat recept,men andra gången jag skulle baka bullar använde jag pulver jäst och det gick helt åt helvete,degen jäste inte och bullarna sjönk ihopp och vart hårda som stenar, så jag tror att jästens sort har en stor betydelse....eller?
penna Skrivet av Emma
Väldigt bra och enkla recept
penna Skrivet av PETER
Har bakat enligt det här receptet massor med gånger och det blir ALLTID bra. Ungarna älskar dessa bullar.
Men använd SMÖR ist för margarin så blir det mycket godare.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Merlin: Ja du måste skära upp degen, precis som det står i receptet.
penna Skrivet av Merlin
Behöver man skära upp degen eller går det bra att stoppa in allt direkt? (Så att man kan skära bullarna själv efteråt)
penna Skrivet av Marremaräng
Löjligt att tjafsa om jäst och värme etc.

Min mjölk och margarin var 50+ och degen jäste hur bra som helst.

Bra recept. Använder det alltid. Man kan göra roliga grejjer med det med.

Brukar fylla med kakaopulver, vaniljsocker, kokos, oboy. Haha. :) Gott.
penna Skrivet av sara
toppen recept. ett tips är att byta ut kanelen mot vaniljsocker. hur gott som helst.
penna Skrivet av Sara
Riktigt bra recept! Tips: blanda smör och mandelmassa och ha det som fyllning och byt ut pärlsocker mot mandelflagor. Mums!
penna Skrivet av Johan Kronquist
Bytade ut smeten i mitten mot bacon ost pizzakrydda. Helt 100
penna Skrivet av lotta
supergoda bullar blev det! verkligen lyckat recept!
penna Skrivet av jossie
hejsan! de flesta verkar ha lyckats med bakningen!
och jag hoppas att jag lyckas:)
ska baka dom snart ikväll inför skolan imorgon!
penna Skrivet av rickard
jag lyckades med mina bullar. toppen recept förstår mig inte på elin hon måste ha gjort nått fel.
penna Skrivet av Anna
Mina bullar blev toppen, om Elins bullar inte jäste var det ju förmodligen fel temp på degspadet, för varmt dödar ju jästen direkt, för kallt så blir det inte mycket jäst heller...
penna Skrivet av Susanne
Svar till elin: Tråkigt att dina bullar inte blev bra men jag tror faktiskt inte att det är något större fel på receptet eftersom det är så många andra som lyckats bra med det förutom jag själv. Däremot kan säkert receptbeskrivningen förtydligas ytterligare om du har några idéer om vad som gick fel. Läs gärna igenom receptet igen och fundera över vad som kan ha gått fel och återkom gärna med frågor och funderingar. Min ambition är självklart att recepten ska vara enkla att följa och minimera risken för misslyckande. Det här är ett klassiskt recept på vetebullar så det är egentliga inga konstigheter med just det här receptet.
penna Skrivet av elin
fy f*n vilket dåligt bullrecept!!!! "bullarna" blev som små mjölklumpar.... jäsa lite mer kanske???? lite mindre mjöl??? äckligaste j*vla bullarna jag smakat. tack recepten.se !!!! tack
penna Skrivet av Sabina
Jag hade nutella i mina bullar :) blir jättegott!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Julia: Ja, självklart ska degvätskan vara 37 grader, jag har aldrig skrivit något annat. Jag håller med om allt du skrivit förutom att du inte tycker att bunken med degen ska stå i rumstemperatur när den jäser. I vilken temperatur tycker du då att den ska stå och hur ser du till att få den temperaturen? Jag brukar alltid ställa den i rumstemperatur med en bakduk över och det tror jag de flesta brukar göra och det fungerar alldeles utmärkt.
penna Skrivet av Julia
Svar till Webmaster:
Hej! Jag har inte gjort bullarna själv men är mycket skicklig på bakning.
För det första ska degen som sagt jäsa utan drag.
Sen när man smular i jästen i degspadet ska det vara 37 grader (fingervarmt) och inte ca 20 grader! då fryser jästsvamparna och vill inte jäsa så bra.
Om du smular i jästen när degspadet är över 37 grader så dör jästsvamparna. dvs att jästen inte jäser alls.
Om jästen har fått sitt 37 gradiga degspad vill det hemst järna jäsa under bakduk så att dens värme behålls.
Därför ska det inte stå i ca 20 grader (rumsvarmt)
Hoppas det hjälpte till alla som läser!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Kim: Nej det är tillräckligt med jäst i receptet. Däremot finns det andra saker som gör att det kan gå fel. Det är viktigt att degen inte står för varmt eller kallt eller i drag när den jäser. Den ska jäsa i rumstemperatur, ca 20 grader. Sedan är det viktigt att man är försiktig när man penslar bullarna med ägg så man inte trycker ihop bullarna. Det är också viktigt att degvätskan (smöret och mjölken) är 37 grader och inte för varm eller för kall när du löser upp jästen i den. Hoppas du lyckas bättre nästa gång! Skriv gärna igen om du kommer på vad du tror att du gjorde för fel så kanske det kan hjälpa någon annan!
penna Skrivet av anna
mums!
så gott det ser ut!
dessa ska jag göra med de samma! ;)
penna Skrivet av Kim
Mina bullar blev väldigt små och hårda. Vet inte om dom skriver för lite jäst. Men något gick snett. Fast jag följde allting.
penna Skrivet av Hejhopp
Det är för lite med en tesked kanel i. Bara så ni vet. Annars var bullarna jätte goda! :)
penna Skrivet av MumsMums
Jätte gott! håller på att baka nu och kan inte vänta tills dom är klara! det är ju självklart att man ska baka som här bullarna på bullens dag! :)
penna Skrivet av Petra
Bakade både kanel och hallonbullar idag. Supergoda! Barnen kan inte sluta äta...
penna Skrivet av William Persson
Väldigt bra recept, gjorde den på min Hemkunskap :)
penna Skrivet av Sanna
Lagan svenska kanelbullar for australienska banner had I Melbourne! Blev jatte goda och omtyckta!!
penna Skrivet av bagar-ulla
Vilket fint recept. Perfekt avvägt. Inte för mycket eller för lite av NÅGONTING. Vi njuter här hemma, jag och Ulf.
penna Skrivet av boråsare
ska göra snart hoppas dom blir goda för dom ser ut som att dom är det !:D
penna Skrivet av The Bullbaker
Yo, man wazzup? These bulls are the best, eyy!
Yo, man making them now! See ya later alligaterr!
penna Skrivet av agnes
De blev jättegoda! Jag granerade bullarna med manbdelflarn innan jag skjutsade in dem i ugnen.
penna Skrivet av Jocke
Googla "kanlebullar" så nu blir de bakning :D
penna Skrivet av Albin
Kanongoda bullar! Jag kör på dubbelt så mycket fyllning, det blir bara ännu mer kanongott!
penna Skrivet av Vanessa
Gud vilka goda bullar det blev :), kan inte sluta att göra dom.
penna Skrivet av natta
jättegoda bullar
penna Skrivet av Sanna
Supergoda! Använder i skrivande stund detta recept för andra gången på en vecka, så goda är de! :)
penna Skrivet av Louise och sanne
Jättegoda, verkligen jättegoda !
penna Skrivet av Susanne
Svar till sanne: Tack för ditt tips på fyllning! Det låter jättegott med hallon och mandelmassa! Jag har lagt till det i receptet under Tips.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Diddi: Ugnen värmer jag upp under tiden så det spelar ingen roll. Däremot så kan man spara tid om man använder en varmluftsugn och gräddar alla plåtarna i ugnen samtidigt.
penna Skrivet av Diddi
Webmaster okej...då undrar jag hur länge du håller på med degen om det tar dig en timme med fixandet av degen, utbakningen och gräddning. Men jag respekterar självklart den tid det tar för var och en att göra dessa bullar, tyckte bara att tiden var lite väl lång, varav min förra kommentar.
Sen hänger ju lite på ugn från ugn också..alla ugnar tar ju olika lång tid på sig för uppvärming och hur mycket man hinner med degen under tiden osv.. Menade inget illa med min förra kommentar, utan tyckte tiden var lite lång bara.
penna Skrivet av Tessan
Jäääätte goda, men jag tyckte dom smakar lite mycket socker, men iallafall så blev dom supergoda
penna Skrivet av Susanne
Svar till Maria: Smör blir godare, men flytande margarin går också bra som Carlos skrev. Flytande margarin är också nyttigare eftersom det innehåller mest omättat fett till skillnad från smör som innehåller nästan bara mättat fett. Själv använder jag nästan alltid smör när jag bakar eftersom det blir godare och smör är ju en naturlig produkt även om det innehåller mycket mättat fett.
penna Skrivet av Carlos
jag använder alltid flytande margarin till fyllningen som jag blandar upp med strösocker och kanel. Lätt att smöra ut innan jag rullar ihop degen och skär i bitar.
penna Skrivet av Maria
Går det att använda flytande margarin till fyllningen eller är det bäst med vanligt "hårt" smör?
penna Skrivet av Susanne
Svar till anita: Nej, smöret till fyllningen ska inte smältas. Jag skriver alltid i receptbeskrivningen om smöret ska smältas. Om det inte står att det ska smältas så ska det inte det.
penna Skrivet av anita
vad menar du ska man smälta matfettet till fyllningen eller inte
penna Skrivet av sanne
Tycker Diddi är otrevlig! Det tar mej också två timmar :) Testa mina barns favorit med denna fyllning: blanda ihop 50 gram margarin, två dl hallon och 200 gram mandelmassa och ha det som fyllning (riv mandelmassan med rivgärn, det är mjukt men det går)Super gott!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Diddi: 2 timmar är den totala tiden inklusive jäsning och bakning i ugn. Bara jästiden är en timme och sedan går det åt tid till att göra degen och baka ut den och grädda så 2 timmar tar det för mig i alla fall.
penna Skrivet av Diddi
Ehm hur F A N gör du om det tar dig 2 timmar och baka dessa bullar????!!! Har många gånger bakat kanelbullar och kardemummabullar men inte har det tagit mig två timmar att göra dem. Jo en gång, men då körde jag på dubbelsats och det blev en jävla massa bullar att grädda. Då tog det mig lite över 2 timmar att göra bullarna. Men aldrig då jag gjort en sats och det ska göras 25 bullar. Det får ju plats på en plåt dessutom i dagens ugnar då de är relativt stora.
Aja alla gör vi på vårt sätt...
penna Skrivet av alexandra
supergoda!!
penna Skrivet av marcus o Emma
Vi blev helt paffa av resultatet...Kan inte smaka bättre!!!!
penna Skrivet av sally
mums vad goda de blev !!!
penna Skrivet av Selowan
Sinnesgoa bullz. Hade dessa på min student och fyfabian vad gästerna blev crazy. Själv är jag en liten ingerfära-gris så jag körde i ett par matskedar i smeten. Kanske därför alla brudar blev som galna i mig. Det var en liten söt brunett (riktigt snygg) på 15 sommrar, som älskade mitt recept, som jag hookade den kvällen. Den kvällen kom att bli en av de bästa i hela mitt liv, så full jag var. Men ni får ha det finemang alla bakare där ute, nu ska här bakas tills låren börjar skaka!!1 Pözz! <3
penna Skrivet av Magnus
Hallå alla bagare, pröva att göra fyllningen gärdig med smör, kanel och mandelmassa och lite vatten. Jag kan lova att detta blir göör gott ..
penna Skrivet av Fisken
Jättefina och goda bullar.
Kör alltid detta receptet och alla tycker det är kanongott!
Ska testa med extra kanel jag med.
penna Skrivet av bamse
tycker dessa bullar är verkligen kanon goda!
Men ännu godare blir dom om man ökar på både kardemuman och kanelen...
Jag pesonligen har dels kanel i själva degen och då har jag så mycke som 3 tsk och lika mycka kardemuma.
sen till själva fyllningen har jag också dels kardemuma och kanel 3 tsk och 100 gram smör och 50 gram madelsmassa. prova gärna det.
Kan lova att det kommer inte att bli några besvikna miner runt kaffebordet...
penna Skrivet av En som kan baka bullar
Haha keff du e andreas, hur svårt är det att göra rakt fram kanelbullar när det står steg för steg hur man ska göra. om du inte ens kan baka bullar hur troru du kan göra scones xD
penna Skrivet av Susanne
Svar till Andreas: Tråkigt att dina bullar inte blev fina men de blev säkert goda hoppas jag. Ett tips för att få snygga bullar är att se till att man kavlar ut degen ordentligt, så rektangulärt som möjligt. Skär sedan tunna skivor av rullen och se lägg dem i bullformar, titta på bilden på hur mina ser ut när de ligger i bullformarna innan de gräddats. Använd gärna linjal om man aldrig gjort bullar förr och följ måtten i receptet.
penna Skrivet av Andreas
Mina bullar ser ju inte alls ut som på bilden. Alla kan baka bullar? Bullshit! Nästa gång blir det scones...
penna Skrivet av Pamela
Tack för receptet! Så enkelt det gick att göra en mindre sats! Prövade min kompis tips att riva ett äpple över fyllningen. Det blev jättesaftiga äppel-kanelbullar. Testa!
penna Skrivet av BULLFARMOR
Jäätte goda juuh :]♥
penna Skrivet av Anonym
Ett gott och enkelt recept på kanelbullar. Jättegoda! :)
penna Skrivet av Maria
Jag gjorde bullarna nyss, mycket goda!!
penna Skrivet av lolo
jätte goda bullar
penna Skrivet av Susanne
Svar till ermina hajdaerevic: Nej det måste man inte.
penna Skrivet av ermina hajdarevic
måste man ha kardemumma?
penna Skrivet av Gottare
När jag gör dessa kanelbullar gör jag alltid dubbel fyllning. Blir lite smaskigare då! Inte gott med torra kanelbullar!
penna Skrivet av Susanne
Svar till undrande: Du kan låta dem svalna i rumstemperatur under en bakhandduk, men ju fortare de svalnar desto bättre så kan du ställa ut dem på en balkong t.ex. så är det bra. Så fort de svalnat så packa dem i plastpåsar med påsklämma och frys in de du inte ska äta upp inom det närmsta dygnet. Ju kortare tid bullarna ligger framme i kontakt med luft innan de förpackas desto saftigare blir de. Det är dock viktigt att inte förpacka bullarna innan de svalnat och nåt rumstemperatur. Så svaret är alltså att du bör låta dem svalna och sen förpacka dem i plastpåsar över natten.
penna Skrivet av undrande
jag ska bjuda lite folk på bullarna i morgon, hur ska jag göra när dom är klara i ugnen? ska dom svalna i rumstemperatur? vad ska jag göra med dom över natten?
penna Skrivet av adam
godaste bullarna någonsin
penna Skrivet av Thomas J
Ett jättebra recept.
Notera dock att man bör göra dubbel sats av fyllningen! Ett bra tips är att lägga till en slätstruken tesked med vaniljsocker samt två matskedar ljus sirap. Då blir de riktigt saftiga och goda!
penna Skrivet av Ally
Det här var dom bästa bullarna jag nånsin gjort tack för receptet söttisar:)
penna Skrivet av Cassandra
Dom blev ganska goda
jaaa...gjorde lite feeel me vetemjöl meen annars skulle de ha gått bra bra
penna Skrivet av Linda19
hallå hallå :) Ska snart börja baka med min sambo, ska göra en dubbelsats & tillsätta halva mjölk halva grädde fick tips om det så bullarna blir saftigare! Hoppas detta recept är bra & att bullarna blir goda, låter som det med era kommentarer.. *längtar* Återkommer med svar sen :D
penna Skrivet av michelle
jette jette goooodaaaaa.....
penna Skrivet av ANGELICA
MYCKET GOA BULLAR
penna Skrivet av malin
shiit bre vad gott. älskar dom.<3<3<3
penna Skrivet av lolo
aa verkligen jättegott :):)):)):):)
penna Skrivet av tessan
:) :) :) :)
penna Skrivet av jenny
jättegoa´ bullar.Alla i släkten tyckte det var gött!!^^!! Thanks
penna Skrivet av adam
Bullarna var jjjäätttee goda
penna Skrivet av Hedda
Goda bullar! Jag gjorde dubbel sats! :D
penna Skrivet av TheKing
Jag vet inte om jag gjorde rätt :-P jag dubblade allt!
penna Skrivet av Nathalie
Jag tycker att det hära receptet var jätte bra, bullarna blev super goda. Jag bjöd hela släkten och dom tyckte att det var dom bästa bullarna dom ätit (: Det är också bra för att det inte är så mycket socker i , för i ett annat recept jag har så är det 4 dl socker (: Tack
penna Skrivet av Nörden
världens godaste bullar smakade idag
penna Skrivet av mikaela a
jag tycker det recep på kanellbullar var gåda jag gjorde mjölkfrit mararin mjölk det skulle jag rekomdera dom som har mjölk alligi hade jag gluttenmjöl det var gått
penna Skrivet av bullkungen
Bullar For President..
penna Skrivet av Elin
Riktigt bra bullar var det här, :D
:)<3333
penna Skrivet av Susanne
Svar till ingela: Det står i receptet.
penna Skrivet av ingela
Vart tog mjölet ivägen?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Anna: Ja.
penna Skrivet av Anna
altså degvätskan e det mjölken och matfettet? eller...
penna Skrivet av Susanne
Svar till Emmy: Ja det blir mycket bättre om du fryser dem så fort som möjligt efter att de svalnat till rumstemperatur. (Fryser du in dem innan de svalnat så bildas is vilket inte är bra.) Ta sedan ut dem och tina i mikron så får du färska goda bullar jämt!
penna Skrivet av cornelius
jag tycker om bullar. det er jetegott tycker jag. :)
penna Skrivet av emmy
Hej!!
Jag är en tjej på 11 år och jämt när mamma bakar så blir hennes bullar torra och kompakta typ efter en dag?! Blir det bättre om hon fryser dom??
Jag ska prova att baka dom för det lät lätt! =0)..
hoppas få svar snabbt!!
penna Skrivet av Dj Etin & Dj Mimmzs
kanelbullar äger din mamma!
penna Skrivet av Louise
Bullarna i ugnen nu ;)...bara vänta på att dom ska bli klara så jag kan smaka dom, Tack på förhand (hoppas jag :P)
penna Skrivet av rikard muhamedali :P
Hej jag heter rikard. idag 5/10 har jag bakat kanelbollar :P
penna Skrivet av Snufselin
Mums vad gott. Nu ska jag snart trösta mig med en nygräddad superbulle.
penna Skrivet av linda
shiiit vilka goda kanelbullar, satt en skål med vatten längst ner i ungnen också, mycket saftiga! detta recept kommer jag använda mera gånger. tackar! :)
penna Skrivet av anonym
Aha.... kanelbullar vad mumsigt! Börja baka!
penna Skrivet av EmmaMaria
Mmmmm.....Kanelbullbak blir det idag:D

Smaklig måltid!!!
penna Skrivet av zigge stardust
Glad kanelbullens dag (:
Ha det bra!!
penna Skrivet av bulltjejen
det var andra bullar det!!
penna Skrivet av Jamt
Om man kavlar degen ganska bred/tunn så man kan rulla den flera varv så blir den mer smakfull, eftersom det blir flera lager med socker och kanel
penna Skrivet av Olsson
Goda men dom står sig inte mot receptet som finns på kanelbullar.se dom är snäppet vassare.
penna Skrivet av Bullbakaren
Bullarna blir hur goda som helst.Pröva på så får ni se :D
penna Skrivet av Tove
Jag har inte bakat bullarna än ,men jag har köpt allt man ska ha i. Nu väntar jag på att mina lillebror Marin ska fixa sig från badet innan jag börjar :) Han skulle hjälpa mig. Kardemmmuma i bullar är nått nytt för mig. Hoppas det bli gott! :)

// Tove 14 år
penna Skrivet av rasse
Hoppas bullarna smakar jätte gott!Har inte bakat än.Tack för tipset!Tja då.
penna Skrivet av Susanne
Tack Anniken, nu är det fixat!
penna Skrivet av Anniken
Ni har glömt att skriva när man ska tillsätta saltet :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Saga: Det låter som något gått snett. Det kan bero på för varm eller för kall degvätska eller något fel på jästen eller om du glömt socker.
penna Skrivet av Saga
Jag har jäst degen nu i snart 20 minuter, och jag se ringen förändring på degen...?
penna Skrivet av Anette Magnusson
Min dotter bakade dom som är 13 år dom blev super goda..
penna Skrivet av Susanne
Tänk på att lägga en bakhandduk över dem när de svalnar. Förpacka dem sedan i påsar. Det är luften som gör att bullarna torkar. Så är det även om man låter vanligt bröd ligga framme.
penna Skrivet av Chanty
Varför bullarna blev hårda när dem kallna?
penna Skrivet av Lolo
Jaag tycke meer om vanliga kanel bullar men när jag gör det så lägger jag dubbelt aå mkt på ingrediensen till fyllningen så bli de extra goda !!!:D
penna Skrivet av Bla bla.. =)
Vaniljbullarna var skiiiit gooooda!!(=
Ska fortsätta göra dom =D

haha! =)
penna Skrivet av Martina
Vaniljbullar!! Jätte gott :)
Precis samma sak, fast med vaniljsocker istället, lite mer än vad det står. Då smakar det riktig bra :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till Catherine: jag förstår det ;) Vetemjöl innehåller ju gluten som gör att brödet höjer sig och blir lätt och luftigt. Bröd med rågmjöl brukar ju därför innehålla vetemjöl eller vetemjöl special för att brödet inte bara ska bli hårt och tungt.
penna Skrivet av catherine
jag prövade med rågmjöl istället (vilkat var jädrans klantigt) men det blev riktigt gott :)
fast då blev det inte bullar direkt..
penna Skrivet av Emma
Riktigt goda blev dom! Men degen blev väldigt kladdig på 7dl mjöl.
penna Skrivet av Hejsan
Mycket smarrigt recept!
penna Skrivet av fröken frans
ett litet tips: det blir jätte gott att byta ut pärlsockret mot solrosfrön. Testa!
penna Skrivet av Emma
E receptet gott!!
penna Skrivet av HEJ
Bra recept!
penna Skrivet av caroline
Jätte goda bullar. Populära bullar här hemma.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Julia: Det vet jag inte, men det här är ett klassiskt recept på kanelbullar så viktväktarna har säkert någon tabell där en kanelbulle finns med.
penna Skrivet av julia
hur vet man hurmycket points det är i som här recepten?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Lisa: Ja, precis som det står i receptet.
penna Skrivet av lisa
ska man ha smält smör till degen ??
penna Skrivet av Susanne
Svar till Linnéa: Nej.
penna Skrivet av linnea
ska man andvända smält smör till fyllningen ? O_O
penna Skrivet av Yvonne
Uhm - disse er rigtigt gode
penna Skrivet av the M!!!
det var jätte roligt att göra.. (fast inte att diska sen)!! =P
Jag och min brorsa bakade det första dagen av sommarlovet!!!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Jeta: Nu är det fixat! (Se variationstips)
penna Skrivet av Sofia
De blir jättegott om man tar vaniljsocker i fyllningen :)
penna Skrivet av Anonym
Jätte goda blev dem. Tack för receptet!!!
penna Skrivet av Jeta
Kan man ha annan fyllning?? skriv gärna vad i så fall.
penna Skrivet av Susanne Ek
Första plåten är nu i ugnen. Ska bli med nöje att provsmaka dem sedan =).
Tack för receptet.
penna Skrivet av Robert och Caroline
Har precis satt in dom i ugnen, snart färdiga att ätas. dom ser fantastiska ut! Tror receptet fungerade perfekt. Lycka till alla!
penna Skrivet av Camilla
Det gick bra och nu ska jag bevisa min fästmö att jag verkligen kan klara av att baka kanelbullar för en enda gång.
penna Skrivet av niclas
helt gk nu ska frugan få se på andra bullar
penna Skrivet av richmaela
jag tycker det vara en bra recept. jättegod!
penna Skrivet av COOLINGEN-numera ägig bullbakare!
FETT NICIGA BULLAR! RECEPTEN I BÖCKERNA SUGER! ERA RECEPT ÄGER! FÖRRUT BAKADE JAG TYP NEVER! NU GÖR JAG DET TYP VARJE SUNDAY! NI HAR LÄRT MIG BAKA SOM VÄRSTA ÄGIGA PROFFSET! FETT NICE!!!
penna Skrivet av "Flickan"
Det var en gång en flicka... Hon skulle baka bullar... Att läsa efter recepten i kokboken gick inget bra... Så en dag när hon var inne på internet upptäckte hon Recepten.se, det förändrade hennes liv... Och hennes bullar...efter den dagen var hennes bullar världsberömda... Allt tack vare Recepten.se! SLUT
penna Skrivet av Två Bullbakande flickor!
Vi håller på att baka, det ser ut att smaka!
Vi gör bullar till kompisläxan som vi ska sälja och sedan använda pengarna till en klassresa!
Bra recept!
penna Skrivet av Annica östergötland
Tackar för god receptet!!!
penna Skrivet av Gustav
Jag gjorde dubbel sats! Dubbelt så gott, särskilt när man har mycket hög feber!
penna Skrivet av Linda
Ett jätte gott och enkelt recept!
penna Skrivet av Nina
Skall baka kanelbullar nu:D gott när man har feber
penna Skrivet av jonas
kanelbullar e goda :)
penna Skrivet av eva hansson
tack för bra enkla recept, blir alltid bra när jag använder era recept.
Härligt goda kanelbullar, kan man önska sig mer en lördag eftermiddag/Eva
penna Skrivet av koffe, jossi och freddan ( tre glada grabbar )
vi prövade det här receptet och det blev så bra. Jätte goda bullar. de passar till allt ;) ps. med BOB saft ;D
penna Skrivet av Nicoule
Jätte goda bullar men hoppas att det säljer bra bara imorrn på loppisen
penna Skrivet av Lollo
Kanon goda bullar mer blir det av dem dubbel sats till och med
penna Skrivet av blixten
nu jälla blir det jag som bakar bullar .. dubbel sats japp japp
penna Skrivet av Eileen & Hainey
hoppas dom säljer bra imorrn!
penna Skrivet av änna-banäna
hoppas nu fan att de blir goda : )
penna Skrivet av Bullbubba
Nee fyfan va goda domma blev, fettnice!
penna Skrivet av Anita
Jag ska prova recept idag och ska komma tillbage för kommentar senare.
penna Skrivet av Linda
Jättebra recept, mkt goda bullar blev det!
Tre`s bien
penna Skrivet av Amanda
Jag älskar kanelbullar :) DEt var jättegott :D
penna Skrivet av Jeremy från Frankrike
Mycket bra/Très bon. Jag älskar Sverige ! :-))
penna Skrivet av chirin
otroligt goda och fina..... kommer med ett bra tips oxå,bytt ut vetemjöl mot specil vetemjöl(köpte willy's spe mjöl)..jag lyckades bättre med det...
  1   2   nästa sida