Kommentarer till receptet på Julbröd - Sida 1

Skriv gärna en kommentar till receptet på Julbröd.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna träd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
   kommentar  Skrivet av  A-M Fröström  2017-01-05 07:28
Mycket gott bröd! Då jag är mjölk & glutenfri böt jag till glutenfritt mjöl & soygurt, det gick utmärkt.
 svar  Svar till  Adel    kommentar  Skrivet av  Susanne  2011-12-13 02:58
Ta mindre mjöl!
Tänk på när du mäter upp mjölet att göra det genom att hälla upp mjölet i litermått eller väga det. Gräver du med decilitermått så risken stor att du tar alldeles för mycket mjöl och då blir det torrt. Tycker du ändå det blir för torrt, ta ännu mindre mjöl.
 svar  Svar till  Sanna    kommentar  Skrivet av  Susanne  2011-12-13 02:52
Ja det går bra med yoghurt.
   kommentar  Skrivet av  Sanna  2011-12-12 11:07
Supergott! Till nasta gang - gar det att anvanda yoghurt istallet for filmjolk. Jag bor utomlands och filmjolk ar svart att fa tag pa.
   kommentar  Skrivet av  Adel  2011-12-07 08:02
hej.
jag gjorde den här recepten igår. och det jag upplevde att den känns lite för torr...
har du tips på hur kan man göra den lite saftigare ?
om man tar mer olja eller mer sirap ?! eller bara sirap o ingen olja ?
eller om man ska använda brödsirap och inte mörksirap...
tack.
   kommentar  Skrivet av  Susanne  2010-01-03 18:09
Svar till kocksnurran: Det här brödet är en annan typ av bröd än det man gör i bakmaskin. Det här brödet knådar man aldrig degen eller så utan man rör bara ihop allt till en ganska lös deg och häller i bakformar. Ingen jäsning utan bara in i ugnen. Så det finns ingen poäng med att använda bakmaskin som jag ser det. Dessutom eftersom brödet innehåller så mycket tunga ingredienser så fungerar det inte med bakmaskin.
   kommentar  Skrivet av  kocksnurran  2010-01-02 20:26
Ingen omvandling till oss som bakar med bakmaskin? Det vore kanon ju..mvh
  1