Kommentarer till Indisk kyckling - Sida 1

"Recept på otroligt god kyckling kryddad på indiskt vis! Enkelt att göra, endast 15 min jobb!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Christina 2017-11-07 16:14
Om man vill ha en sås till kycklingen så kan man fräsa ett par vitlöksklyftor och en gul lök i lite olja i en wok panna eller liknande i några minuter. Tillsätt kanel och kardemumma och rör om tills allt är blandat. Stek ytterligare i några minuter.

Tillsätt en burk krossade tomater, tomatpuré och lite vatten, och låt det hela sjuda tills oljan syns i kanten runt såsen.

Mixa såsen med stavmixer och häll sedan tillbaka såsen i stekpannan på medium värme.
Tillsätt vad som finns kvar av marinaden, den grillade kycklingen, grädde, socker, paprika pulver, gurkmeja, Garam Masala och koriander.
Låt alltsammans småkoka minst 5 minuter eller tills kycklingen är helt färdig.

Smaka eventuellt av såsen med mer salt, citron juice och socker.

Jag bor i England sen många år tillbaks och gör Chicken Tikka Masala minst en gång i månaden. Så jag har ett bra recept om någon vill ha :)
person Svar till Linda penna Skrivet av Susanne 2016-05-03 16:09
Ja kanske det, berätta gärna hur det blev om du provar! :)
penna Skrivet av Linda 2016-04-27 19:27
Hej. Tänkte höra om man kan använda samma kryddblandning och ha grädde och creme fraiche och ha kycklingen i ugnen istället. Så kanske det blir en god sås till också. ☺
person Svar till GM penna Skrivet av Susanne 2014-02-23 20:42
Om du vill byta ut crème fraiche i marinaden så måste det vara mot något annat som är kokbart med andra ord inte kvarg och jag tror inte att turkisk youghurt heller blir bra när den värms upp. Dock vet jag inte varför du vill byta ut crème fraiche. Det är både gott och nyttigt om du väljer den äkta varan med 34% fett, undvik däremot lätt-varianter fulla av tillsatser och skräp. Naturligt fett är nyttigt och mättande.
penna Skrivet av GM 2014-02-23 17:05
Vad kan jag ta istället för creme freiche? Går det bra med turkisk yoghurt eller kvarg? :)
penna Skrivet av Nettan 2011-07-28 15:01
Det här blir en favorit kan jag säga! Så jättesmarrigt och så enkelt att göra! Härligt!!
penna Skrivet av Dans-Adde 2011-05-30 19:55
Kanongott! Serverade men grönsallad, feta ost (3%) och en burk Keso. 82g Protein, 10g Kolhydrater och 14g Fett. Totalt 500 kcal...
  1