Kommentarer till Hamburgerbröd - Sida 1

"Hembakade, goda och saftiga hamburgerbröd som är superenkla att baka själv med detta recept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Markus- mittgrekiskakök.se 2015-05-05 15:17
Vilket bra recept! Måste provas!
person Svar till judith penna Skrivet av Susanne 2012-03-18 18:12
Ja det beror på vilket mjöl man tar, jag har dock inga siffror på det.
penna Skrivet av judith 2012-03-13 14:21
hej

Hur mycket Kolhydrater är på bröd ???

tack för recept ..
person Svar till Sandra penna Skrivet av Susanne 2011-07-28 12:53
Ja det bör fungera.
penna Skrivet av Sandra 2011-07-28 10:52
Kan man byta ut mjölk mot vatten, då jag inte har nån mjölk hemma?
penna Skrivet av Karolina 2011-01-28 16:23
Hej,

jag bakar dessa just nu och väntar med iver på att få smaka. Ett tips hur du kan få bröden mer lika "riktiga" hamburgerbröd är att lägga ett bakplåtspapper på dem och sen trycka till med en plåt innan de gräddas, så får de det där platta utseendet.

Med vänlig hälsning
Karolina
penna Skrivet av Sandra 2009-06-23 11:10
Jag äter Gi mat och är det vetemjöl i så byter jag alltid ut det mot dinkelmjöl, funkar hur bra som helst.
penna Skrivet av Elin 2009-03-16 12:06
jag bytte ut vetemjölspecial mot vanligt dinkelmjöl. Blev jätte bra!
person Svar till undrande penna Skrivet av Susanne 2008-09-21 22:36
Ja ju mindre vetemjöl desto lägre GI, men man kan inte utesluta vetemjöl helt för då blir brödet helt kompakt och hamburgerbröd vill man ju ha lite höjd på och lite luft i brödet annars blir det inte gott. Sedan innehåller ju bröden fullkorn från grahamsmjölet och klin vilket ger lägre GI, men generellt så är inte bröd särskilt bra och man bör äta ganska begränsad mängd bröd när man följer GI-metoden och det bröd man äter ska innehålla så mycket fullkorn som möjligt.
penna Skrivet av undrande 2008-09-20 15:02
Men, dessa innehåller ju en massa vetemjöl, det är knappast ett bra GI-recept?
penna Skrivet av Susanne 2007-10-13 18:40
Svar till Bagarn: Det går alldeles utmärkt att frysa in dem. Du kan tina upp dem i mikron, det brukar jag göra. Du kan också låta dem tina i rumstemperatur, se bara till att de ligger i en plastpåse annars blir de torra. Du tinar alltså dessa hamburgerbröd på samma sätt som andra sorters bröd, inga konstigheter! ;)
penna Skrivet av Bagarn'n 2007-10-10 22:14
Hej
Kan man frysa in dessa bullar? De är goda även med ost och tomat, som brödbullar. Om man fryst in dem, ska de tinas upp i mikron eller ugnen, eller låta dem ligga framme bara (så att de inte blir torra) Tacksam för svar
Från en som håller på att lära sig baka bröd.
penna Skrivet av åsa 2007-05-13 10:04
Toppenrecept, har prövat det och min son älskar det, har även gett dem till barnen på förskolan där jag arbetar med samma lyckade resultat.
penna Skrivet av lisa 2006-10-31 09:58
riktigt bra recept på nyttiga hamburgerbröd! vi ska göra ett projekt i skolan om att göra en nyttig måltid för barn i åldern 5-10 år. därför är det här ett väldigt bra recept till vår fördel..
  1