Kommentarer till Hallongrottor - Sida 2

"Recept på hallongrottor. Mycket goda små spröda kakor fyllda med hallonsylt som smälter i munnen. Fantastiskt goda och enkla att göra."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

penna Skrivet av Frida 2012-03-30 21:42
Tack! Blev kanonbra!
person Svar till Lollo penna Skrivet av Anonym 2012-01-05 11:28
Jag hade inte det men då flöt dom ut och blev platta och stora :s men om man har små muffins formar kan dom inte flyta ut :) (jag vet det för min kompis gjorde lika dant fast med muffins formar)
penna Skrivet av Lollo 2012-01-04 11:27
Måste man ha dom i smä muffins formar? :)
person Svar till Lou penna Skrivet av Susanne 2011-12-14 00:42
Jag brukar alltid frysa in mina kakor direkt och sedan bara ta fram och tina samma dag som jag äter upp dem. Du får kanske prova att förvara dem på lite olika sätt och se vad som blir bäst. Att inte förvara dem helt lufttätt kanske är bra om man vill ha dem lite mer knapriga. Kan tänka mig att förvaring i plastpåse kan göra dem mjuka. Men tror även att deg utan ägg ger mindre mjuka och mer frasiga kakor så testa gärna detta recept! Skriv gärna igen och berätta hur det blev!
penna Skrivet av Lou 2011-12-09 21:50
Har provat en likadan recept (men har en ägg i smeten). Kakor blev mjuka dagen efter. Tänkte att prova din recept men vill veta om man behover fövarar i speciala burk? blir dem mjuka eller knapriga dagen efter? tack!
penna Skrivet av Pernilla 2011-10-24 14:25
Blev riktigt lyckat. Fick så mycket beröm för hallongrottorna jag gjorde förra veckan så jag kan varmt rekommendera detta recept!
penna Skrivet av Alice 2011-10-07 15:28
Jag misslyckades helt klart. Hade inte läst ordentligt så jag la in "kakorna" utan sylten och jaa, det blev gott, fult och inte som man hade tänkt säg så jag tipsar er: LÄS ORDENTLIGT!!!
penna Skrivet av jasmine 2011-08-19 17:47
hej jag tyckte receptet du skrev var jätte bra och väldigt bra att lägga upp bilder så där :) jag har nyss gjort kakorna ligger i ugnen nu hoppas dem blir bra och framför allt Goda. jag tyckte det var ganska enkelt att göra dem. tack för det fina receptet. :)
person Svar till Zahra penna Skrivet av Susanne 2011-08-19 02:13
Läs gärna receptet och följ det noggrant. Grädde ingår inte ens i receptet.
penna Skrivet av Zahra 2011-08-17 18:03
Jag gjorde kakan men misslyckades , själva degen blev bra men sen när jag hällde hallonsylt rann de ner över kakan.
Jag hällde hallonsylt på och grädde i ugnen
penna Skrivet av Lindus 2011-04-18 18:16
Bakar dessa nu :) två olika satser, en med drottningsylt och den andra med jordgubbsylt! Funkar lika bra som med hallonsylt, kul att variera då & då
person Svar till sofie penna Skrivet av sofie 2011-04-07 15:40
oj, såg att det fanns svar längre ner!
penna Skrivet av sofie 2011-04-07 15:39
hm, blandsylt är det enda jag har. någon som vet om det går lika bra?
penna Skrivet av lena 2011-02-19 13:50
Mycket goda!
person Svar till Ullis penna Skrivet av Susanne 2010-10-10 01:58
Japp, degen ska bli så! Du har gjort helt rätt! :)
penna Skrivet av Ullis 2010-10-06 16:26
Hejsan :) ! Jag har en liten fråga, när jag gjorde dom hära hallongrottorna vart dom supergoda! men, degen vart lite konstig men ändå god. Asså den vart så att när man börjar tugga så smälter den liksom sand eller nåt i munnen. Asså de vart inte som vanlig muffins deg ellr kak deg... är de så de ska vara eller är de bara jag som slarvat med något ? ( för de vart super gott å '' sand '' degen vart jätte passande )
penna Skrivet av Anna 2010-09-20 23:39
Mycket bra recept! Jag gjorde receptet med jordgubbsylt och blåbärssylt istället för hallonsylt och det funkade utmärkt :)
person Svar till Jennifer penna Skrivet av Susanne 2010-07-30 18:49
Ja man kan nog ta vilken sylt man vill, bara sylten är fast och man inte tar för mycket så det "kokar över" när man gräddar kakorna.
penna Skrivet av Jennifer 2010-07-30 18:17
Kan man ha jordgubbssylt istället för hallonsylt ??
penna Skrivet av Susanne 2010-02-28 00:36
Svar till Åsa: Samma svar till dig som jag skrev precis innan. Antagligen packar du mjölet för hårt när du mäter upp det. Det är det vanligaste felet och det gäller vid all kakbakning och brödbakning. Det blir stora mätfel om man använder decilitermått om man ska mäta upp mycket mjöl, särskilt om man packar mjölet vilket man lätt gör när man gräver ur mjölpaketet.
penna Skrivet av Åsa 2010-02-27 19:17
Snälla någon hjälp mig, jag har säkert nu provat att baka dom hära kakorna minst 5 gånger, och degen blir alltid torr, jag har slösar jätte mycket matrial, och den blir fortfarande torr, vad ska jag gjöra ???
penna Skrivet av Susanne 2010-02-27 18:59
Svar till mimmi och Emma: Tänk på att inte packa mjölet i decilitermåttet när ni mäter upp det. Det ska vara "fluffigt" och utan råge. För att undvika att ta för mycket mjöl kan man mäta upp i litermått eller väga mjölet. Blir det för torrt kan man tillsätta vatten. Emma: Om sylten rann ut kanske du lade i för mycket sylt? Om det var svårt att göra hål om degen var för kladdig så kanske du tog för mycket vatten? Prova annars doppa fingret i mjöl innan du trycker. Du kan också haft en för vattnig sylt, det ska vara en fast sylt. Jag hade Bobs lättsockrade hallonsylt.
penna Skrivet av Emma 2010-02-27 13:57
Degen blev för torr, provade att häll i lite vatten. Gjorde för stora bollar, gjorde om, men det var svårt att göra hål så all sylt rann ut. Jag fick kasta alltihop... :-(
penna Skrivet av mimmi 2010-02-22 02:31
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av Kicki 2010-02-13 18:09
I varmluftsugn tog jag 180 grader och de fick stå i ca 15 min. Otroligt goda!
penna Skrivet av Susanne 2009-12-27 02:28
Svar till Anonym: Var verkligen din ugn 200°C varm när du ställde in kakorna?
penna Skrivet av Annonym 2009-12-26 15:48
Jag bakade hallongrottor men det blev deg inuti och de stod 20 minuter all sylt blev huller om buller vad kan det bero på?
penna Skrivet av simsim 2009-12-13 17:27
jag har också bakat dom dom bliv riktig goda
penna Skrivet av karin 2009-12-11 17:46
jag har bakat hallongrottor och de blev goda
penna Skrivet av Anna 2009-11-06 03:57
De blev verkligen jättegoda! Gott med kanel!
penna Skrivet av Susanne 2009-10-29 01:50
Svar till Erika: Jag tror inte tiden i ugnen har med torrheten att göra utan snarare för mycket mjöl. Tänk på att inte packa mjölet i decilitermåttet och ta jämnt strukna mått utan råge eller använd litermått .
penna Skrivet av Erika 2009-10-28 20:21
JAg har precis gjort hallongrottorna. Tyvärr blev de väldigt torra... HAde inne de i 12 minuter som det stod i receptet...