Kommentarer till Enkla Wienerbröd - Sida 1

"Recept på enkla wienerbröd. Lättbakade bullar som smälter i munnen. Otroligt goda! Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Fredrik 2017-11-29 15:53
Hej,
tänkte baka de här bullarna eftersom de verkar vara snarlika de som mitt ex gammelfaster bakade, som var otroligt goda.
Men jag undrar över jästen: ska det vara vanlig brödjäst eller jäst för söta degar? Spelar det nån roll? Och vad är egentligen skillnaden på jästsorterna?
person Svar till Emma penna Skrivet av Susanne 2017-07-02 22:40
Det ska inte vara torrjäst utan färsk jäst i receptet. Använder man torrjäst måste man följa instruktionerna som gäller torrjäst som står på den förpackningen, dock rekommenderar jag ej torrjäst i just detta recept. Tänk på att det i alla recept när det står jäst är färsk jäst som avses (gäller inte bara mina recept utan alla). Ibland kan man även använda torrjäst men läs då instruktionerna på torrjäst-förpackningen och följ dem så slipper du fler torrjäst-missöden som så klart är väldigt tråkiga. Hoppas du vill prova receptet igen med färsk jäst, för jag lovar dig att det blir jättegoda bullar! 😊
penna Skrivet av Emma 2017-07-02 22:30
Detta recept var helt värdelöst. Jag försökte lösa upp torrjästen klumpade sig i den kalla mjölken, bullarna jäste inte och blev som tegelstenar. Värdelöst recept.
person Svar till inger penna Skrivet av Susanne 2017-07-01 22:46
Det är tyvärr inget jag provat så jag vet inte. Det jag däremot vet är att de är otroligt goda! 😊 Om du provar någon glutenfri variant som du gillar, skriv gärna och dela med dig!
penna Skrivet av inger 2017-06-30 16:29
Hej!
Undrar om dom går göra glutenfria?
Ser så otroligt goda ut.
person Svar till Ann penna Skrivet av Susanne 2017-02-14 22:48
Hej Ann, så väldigt roligt att höra att du tycker om mina recept och att du är så nöjd! Tack för att du skrev! 
penna Skrivet av Ann 2017-02-11 10:14
Hej! Ja du, vilka recept du delar med dig av. I julas bakade jag skurna pepparkakor säkert fyra gånger, nu bakar jag wienerbullarna för tredje gången på fem veckor. Dom är så vansinnigt goda säger maken, barnen och barnbarnen, grannen har fått receptet och är supernöjd. Jag har gjort en del mat också och alltid blivit supernöjd. Med vänlig hälsning Ann
person Svar till Eiwor Malmborg penna Skrivet av Susanne 2017-01-06 15:04
Kul att receptet uppskattas! :) Tack för att du skriver!
penna Skrivet av Eiwor Malmborg 2017-01-05 18:55
Underbart goda och lättbakade bullar. Dessa kan vem som göra med perfekt resultat. Alla som smakar dem säger mums !
person Svar till Eva Shortt penna Skrivet av Susanne 2016-11-18 15:02
Hej Eva, vad roligt att du tycker det och att bullarna blev så bra! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Eva Shortt 2016-11-17 12:33
Hej Susanne, tack for alla enkla och goda recept, jag är så glad att jag har hittat hit. Jag har aldrig bakat wienerbröd tidigare for det har verkat så krångligt så jag provade de här bullarna och de var lätta att göra och blev supergoda. Jag gjorde dubbel sats till en sammankomst igår och de försvann på nolltid, fick jättebra feedback.
person Svar till Therese penna Skrivet av Susanne 2015-06-26 16:52
Kul att du gillade bullarna! :)
person Svar till Tina penna Skrivet av Susanne 2015-06-26 16:50
Jo det tänkte jag också men det här fungerar också av någon anledning. :) Kul att du gillar min receptsida! :)
penna Skrivet av Therese 2015-06-25 10:09
Jättegoda bullar!
penna Skrivet av Tina 2015-06-25 05:37
Hej! Tack för en toppensida :)
Ska inte degen jäsa mkt längre om vätskan är kall som man har i?
Mvh Tina
  1