Kommentarer till receptet på Dumlekakor - Sida 1

Skriv gärna en kommentar till receptet på Dumlekakor.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
   kommentar  Skrivet av  Pernilla  2016-09-16 13:22
Supergoda och enkla att göra. Viktigt dock att margarinet/smöret är riktigt rumsvarmt för att få dumlen att sjunka in i smeten. Supergoda även efter förvaring i frys 😊
 svar  Svar till  Sofia    kommentar  Skrivet av  Susanne  2016-08-03 00:02
Kul att ni tyckte om dem! :)
   kommentar  Skrivet av  Sofia  2016-07-31 03:24
Jag bakade dessa till min pappas årsdag och gästerna tyckte verkligen om dem! Väldigt gott!
 svar  Svar till  Sara    kommentar  Skrivet av  Susanne  2016-05-24 13:58
Chokladen kan bli lite missfärgad i frysen så det finns en risk för att de inte blir lika fina att titta på men de kommer hålla sig smakmässigt i minst 3 månader. Låt dem tina i rumstemperatur.
   kommentar  Skrivet av  Sara  2016-05-16 09:58
Hejsan, undrar om man kan förvara dessa kakor i frysen och om de fortf håller sig goda när man tinar dem och isf hur länge kan man förvara de i frysen? Tack för svar! MVH Sara
 svar  Svar till  Erika    kommentar  Skrivet av  Susanne  2016-03-31 22:11
Ok, vad bra! Jag får prova det nästa gång! Tack för att du skrev det! :)
   kommentar  Skrivet av  Erika  2016-03-29 10:44
Jag gör alltid i pappersformar och det fungerar superbra.
 svar  Svar till  Kerstin    kommentar  Skrivet av  Susanne  2015-11-19 23:36
Jag tror det blir svårt att få upp kakorna ur muffinsplåten utan att de går sönder. Jag skulle nog hellre prova muffinsformar i papper men det är risk att det kan fastna i pappret och/eller att de inte håller formen när de gräddas. Kanske fungerar det att sätta pappersformar i en muffinsplåt. Men jag har inte provat så jag vet inte. Aluminiumformar är ju dessutom ganska dyra så det hade varit bättre om det gick att använda pappersformar. Om du eller någon annan provar pappersformar, skriv gärna hur det blev!
   kommentar  Skrivet av  Kerstin  2015-11-19 17:22
Känns inte så miljömedvetet med aluminiumformar. Borde väl gå att använda " muffinsplåt"
  1