Kommentarer till Chokladpaj med tryffel - Sida 1

"Recept på en utsökt god chokladpaj med tryffelfyllning. Enkel att göra. En fantastiskt god chokladdessert."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Diana 2017-01-27 14:41
Hej! Du skriver i nästan alla recept att man inte ska gräva med dl-måttet utan helst väga. Så min undran är om du inte kan ange vikten också i receptet så man slipper gå in i det förvisso väldigt användbara måttomvandlingsverktyget? Det blir lite enklare så.
Tack annars för en underbar blogg, den enda mat/bakhjälpen jag använder numera!
penna Skrivet av Stina Fister 2017-01-14 00:03
Bakade pajen idag. Utsökt ! Tack för ett genuint tecept. Jag följde det strikt. Serverade med några hallon och vispad grädde.
person Svar till Martin von Hansen penna Skrivet av Susanne 2017-01-08 15:54
Hej Martin! Tack för en intressant fråga och God fortsättning! Detta är chokladtryffel och innehåller ingen svamp. Från Wikipedia: "Namnet härrör sig till bollarnas form, som påminner om tryffelsvampen."
penna Skrivet av Martin von Hansen 2017-01-08 12:19
Hej Susanne
Jeg læste din recept på Chokladpaj med tryffel.
Lækkert kaffebrød.
Men der var noget jeg ikke forstod.
der står:"med tryffel", og det ville jo også være tokigt at skrive:"utan tryffel". Så kunne man jo også skrive uden potatis/ bacon/tomater/...Så jeg tror at du virkelig mener "med tryffel"
Men alligevel bliver jeg lidt forvirret når jeg læser recepten, fordi jeg troede at tryffel er en svamp (https://sv.wikipedia.org/wiki/Tryffel)
Så nu det store spørgsmål: Hvor er tryfflarna?
Ønsker dig en fin fortsättning.
Her i Norra Skåne är det inte vinter, -1C och 1cm sne.
Hälsning
Martin
person Svar till Anonym penna Skrivet av Susanne 2016-03-02 11:34
Ja du kan ta vilken choklad du vill.
penna Skrivet av Anonym 2016-02-28 17:57
Kan man använda en annan sorts chocklad för mörk chocklad?
penna Skrivet av Gunnar 2015-09-19 18:55
Aina m fl, obs att det inte går att koka gräddfil för då skär den sig. Om du vill ha syrlig grädde så använd fullfet crème fraiche eller ännu hellre smetana.
person Svar till Khalid penna Skrivet av Susanne 2015-05-02 11:33
Kul att du tycker om mina recept med bilder! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Khalid 2015-04-04 22:07
Hej. Jag är en runt 20 årig kille som älskar att laga mat och varierande ska det vara då. Era recept med BILDER är lätt å följa samtidigt som det smakar himmelskt. Tack för det.
person Svar till Aina penna Skrivet av Susanne 2015-02-12 20:57
Jag tror inte det. Jag har inte provat dock.
penna Skrivet av Aina 2015-02-10 18:16
Kan man använda gräddfil istället för vispgrädde?
person Svar till Tina penna Skrivet av Susanne 2014-10-19 14:46
Ja man kan ta annan grädde, troligtvis även mjölk men det blir godast med vispgrädde. Den godaste och bästa vispgrädden är den med kort hållbarhet eftersom den inte innehåller några tillsatser och har godast smak (den med längre hållbarhet har en bismak av kokt grädde eftersom den hettas upp till en högre temperatur). Grädde med lägre fetthalt är skräp om du frågar mig - man betalar för grädde blandat med vatten + tillsatser. Då kan man lika gärna köpa vispgrädde och blanda med vatten själv, det blir mycket billigare och man slipper tillsatser. Nu fick du visst svar på mer än du frågade om! ;)
penna Skrivet av Tina 2014-10-19 14:37
Hej, kan man tillsätta något annat än vispgrädde?
penna Skrivet av Susanne 2014-10-19 13:45
Det här är ett nytt recept på chokladpaj med tryffel. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag! :)
penna Skrivet av Sandra 2008-04-24 22:46
Jag serverade pajen med uppvispad kesella smaksatt med flytande honung, limeskal samt limejuice. Det var riktigt smakens...
  1