Kommentarer till Chokladbollar

"Baka supergoda svenska klassiska chokladbollar som även kallas kokosbollar enkelt med detta recept, perfekt för nybörjare och barn. Ingen ugn behövs. Rulla i kokosflingor eller pärlsocker."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1   2   nästa sida
besökare Svar till Brittmarie penna Skrivet av Susanne
Nja möjligtvis att du skulle kunna ta en massa kokosflingor eller något annat liknande men då blir det ju inte samma smak förstås utan ett annat bakverk. Annars kan du ju bara ställa in smeten (sockret och smöret) i kylen och låta den stå där tills du köpt havregryn, chokladbollssmeten håller sig många veckor i kylen. Lycka till!
penna Skrivet av Brittmarie
Hej! Blandade ihop socker och smör! Skulle sedan ta havregryn och det var slut (tydligen nån annan som varit och tagit där)!!!!
Går det bra att göra chokladbollar utan havregryn?

Med vänlig hälsning Brittmarie
besökare Svar till Sören penna Skrivet av Susanne
Det gör det säkert! Chokladbollar är svårt att misslyckas med, det brukar alltid bli gott! 😉
penna Skrivet av Sören
Sitter nu å gör trippel sats :)
Blir säkert väldigt gott
besökare Svar till jasmine penna Skrivet av Susanne
Kul att du tyckte om chokladbollarna! Jag har svårt att säga om jag tycker chokladbollar eller havrebollar är godast! Jag bakade faktiskt båda recepten samtidigt för att uppleva skillnaden och provsmakade varannan tugga 😋, mycket svårt val tyckte jag! 😉
penna Skrivet av jasmine
Goda och krämiga chokladbollar men jag tror nog att jag tycker om havrebollar mer men ett ganska bra recept.
besökare Svar till Nicoletta Nicoletti penna Skrivet av Susanne
Det är tyvärr inget jag provat så jag vet inte. Om någon annan vet skriv gärna!
penna Skrivet av Nicoletta Nicoletti
Hej. Kan man använda kokosolja i stället för smör?
penna Skrivet av Knut Ehbäst
Den var god som in i helvete
besökare Svar till claes friberg penna Skrivet av Susanne
Vilken tur att man får kalla de bakverk man bakar hemma vad man vill. :)
penna Skrivet av claes friberg
För att få kallas choklad krävs "Enligt gällande EU-direktiv får en vara som framställs av kakaovaror och sockerarter benämnas choklad när den består av minst 35 procent kakaotorrsubstans, inklusive minst 18 procent kakaosmör och minst 14 procent fettfri kakaotorrsubstans." choklad är choklad... inget av det som krävs för att få kallas choklad återfinns i receptet.
penna Skrivet av Alicia
Det har var verkligen supergott och perfekt i jultid <3
besökare Svar till puppiguli penna Skrivet av Susanne
Det tycker jag också och då dricker jag inte ens kaffe, jag tycker enbart kaffe är gott i bakverk. :)
penna Skrivet av puppiguli
jag tycker att chockladbollarna blir jätte goda om man har kaffe i.
penna Skrivet av ninaa
strössel är också gott att rulla dem i
penna Skrivet av Omnomnom
Och så hoppar man över att rulla dem och äter allt ur en skål!
penna Skrivet av Josefin
Hej Susanne! Jag ville söka på ett enkelt recept på chokladbollar, och så fann jag ditt recept högst upp på google. Tack så mycket för att du har skapat en sådan användbar och lättillgänglig hemsida! Nu återstår bara att testa ditt recept, som jag tror kommer att bli supergott!! Hälsningar Josefin
besökare Svar till Dalio penna Skrivet av Susanne
Nej det vet jag inte. Men det går säkert att räkna ut om man räknar ihop alla kalorier ingredienserna innehåller och sedan delar med antal bollar man gör.
penna Skrivet av Dalio
Hej! Jag undrar om du vet hur många kalorier en sån boll innehåller ? Tacksam för svar!:)
besökare Svar till alf penna Skrivet av Susanne
Tack! Det är punkter överallt i decimaltalen så det är genomgående. Det är dock svårare än man kan tro att ändra och inget jag kommer göra nu, kanske kommer med senare uppdatering! :)
penna Skrivet av alf
Hej!
Superfint. Ser dock att kommatecknet blivit en punkt i ingrediensförteckningen.

(du får gärna ta bort denna kommentar när du fixat det)
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Ben Nilsson
Ok!
Låter bra. Ben
besökare Svar till Ben Nilsson penna Skrivet av Susanne
Bättre sent än aldrig! ;)
Nej de godaste chokladbollarna gör man själv. Det är dessutom sällan köpta chokladbollar innehåller några kvalitetsråvaror, ofta innehåller de t.ex. billigt fett i form av margarin. De blir mycket godare om man bakar dem med smör (och nyttigare).

Olika sorters kakao kan också smaka lite olika.
besökare Svar till susnet penna Skrivet av Ben Nilsson
Hallå!

Tack för svar om än lite sent ;-)
Jag skrev till Dig i februari och Ni svarade den 13 mars men först nu fick jag svaret på mail...
:-(
Goda chokladbollar iaf. Köpte några jättechokladbollar på ett lekland igår- 24 kr/st men de smakade inte så bra. För mycket kakaosmak enlig mig... Hälsningar från en (recept-)beundrare-Ben Nilsson
besökare Svar till Johanna penna Skrivet av Susanne
Tack! Roligt att höra! :)
penna Skrivet av Johanna
Tack för ett himla gott recept! Jag lade lite mindre socker än i receptet och de blev perfekta. Bästa receptet på chokladbollar! =)
besökare Svar till Ben Nilsson penna Skrivet av Susanne
Låter gott med apelsinjuice! :) Ja annars kan du ju bara ta mindre mängd kakao om du vill ha mildare smak. Oboy innehåller kakao, skummjölkspulver, socker och några tillsatser skulle jag tro.
besökare Svar till Kerstin penna Skrivet av Susanne
Tack för bra tips! Låter gott det där! :)
Det som är bra med chokladbollar är ju att det är lätt att experimentera och det blir gott nästan hur man än gör. ;)
penna Skrivet av Kerstin
Det är alltid intressant att läsa olika recept på klassikern chokladbollar. Själv brukar jag mixa allt i en matberedare vilket gör massan mer homogen (om man nu uppskattar den konsistensen).
Mitt recept är:
100g smör
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
En massa kakaopulver
5 dl havregryn
Någon matsked kaffe beroende på hur "blöta" man vill ha bollarna
Spetsa med whiskey, konjak eller rom (barnförbjudna varianten)
penna Skrivet av Ben Nilsson
Tack för ett gott recept. Blev speciellt gott med apelsinjuice i.(färskpressad) Kanske man kan ta 2/3 kakao och en 1/3 Oboy nästa gång så blir det mildare kakaosmak.
besökare Svar till Agnes penna Skrivet av Susanne
Trevligt att höra och bra variationstips! :)
penna Skrivet av Agnes
Vi gjorde chokladbollar och tog mysli (cornflakes, russin, olika gryner) istället för havregryn. Det blev jättegott.
besökare Svar till Elin penna Skrivet av Susanne
Ja apelsin och choklad är en fin smakkombination! :)
penna Skrivet av Elin
Fantastiskt gott recept!!! Speciellt med apelsinjuice, älskar apelsinchoklad! :)
penna Skrivet av Anonym
En klassiker!
penna Skrivet av Anonym
Smakar Skit bra uppskattades av alla gästerna och släktingarna !!
penna Skrivet av Hassan
Jette fin smakar bra mycket <3 bra bra fortset so
penna Skrivet av Anonym
Det är mkt godare med glutenfritt havre gryn (semper)!!:D Jag använde det och det vart hur gott som helst!<3
penna Skrivet av Nora
Jätte goda! Uppskattade av hela familjen! :)
penna Skrivet av jennie och malin
GODA!vi har gjort de innan! med en annan kompis också! det går fortare att blanda med händerna :)
penna Skrivet av Bosse
Jag vill bara påpeka att det går alldeles utmärkt att ha minst dubbla mängden havregryn.
Min smak uppskattar de något fastare bollarna, o jag har alltid gjort så ...25 år...nästan....
besökare Svar till vilma :) penna Skrivet av Susanne

Det låter som du hittat på ett nytt recept! :)

Annars om du vill göra vanliga chokladbollar och smeten blir kladdig så kan man lägga in den i frysen 20-30 minuter. Sedan går det lätt att rulla chokladbollarna!

penna Skrivet av vilma :)
Jag använde mig av kitchen aid när jag gjorde denna smeten och då blev den alldeles för kladdig så jag la i smeten i muffins formar och lät det vara i ugnen i 30 minuter (125 grader) blev super gott!
penna Skrivet av Sandra
Ett tips är att ta lite mindre socker, just det här receptet blev lite väl sockrigt för min smak, men det beror ju på vad man gillar :)
penna Skrivet av Kakmonstret
Jag gjorde de här chokladbollarna förr ett tag sen, de blev väldigt lyckade och man kunde inte sluta äta! Verkligen ett superbra recept! :)
penna Skrivet av hihihi
jag gillar oxå choklad bollar. fast jag har ej bakat dom här. men jag kan slå vad om att dom är minst lika goda som de jag brukar baka ;)
penna Skrivet av Stella
Det vart väldigt sockrigt och mättande men gott!
besökare Svar till Viktor penna Skrivet av Susanne
Annars kan man ju ta mindre kakao om man vill ha mindre chokladsmak. Oboy innehåller ju kakao, mjölkpulver, socker och diverse e-nummer.
penna Skrivet av Viktor
Jag brukar byta ut kakaon mot O'boypulver, det blir en mycket subtilare chokladsmak som låter kaffesmaken och vaniljsockret komma fram bättre. Lägger gärna också till lite extra havregryn så att de blir lite mer kompakta, men man får passa sig så de inte blir stabbiga.
besökare Svar till Sonia penna Skrivet av Susanne
Tror det är svårt att ersätta kakao med något annat. Ibland fungerar det med smält choklad men kanske inte i detta recept. Du får leta vidare efter kakaopulver och om du inte hittar det får du baka något annat där du kan hitta alla ingredienser till.
penna Skrivet av Apollonia
Man måste inte ha i kokosflingor inuti det blir inte så gott då tycker jag så jag tar inte i det, och man måste inte har rumsvarmt smör det räcker bra med att bara ta det från kylen direkt!!
penna Skrivet av Sandra
Detta är i särklass de bästa chokladbolls-receptet jag har kommit över! Tummen upp!
penna Skrivet av Rose
När man skulle toppa grejerna med pärlsocker eller kokos.I´stället så hade jag rivet mandel på ett rivjärn det blir någ också gott!!!
besökare Svar till Sarah penna Skrivet av Susanne
Ja ingredienserna i receptet är i proportion till varandra så om du tar bort andra ingredienser är det inte så konstigt om det smakar mycket socker.
penna Skrivet av Sarah
du jag gjorde choklad bollar men det smakade nästan bara socker men du jag använde inte alla ingredienser är det därför???
penna Skrivet av Moni
Det blev jätte bra, bara att ställa in en stund i frysen om det blir för löst. Eller lägg till lite x-tra havregryn eller ha i lite mindre kaffe.
besökare Svar till finan penna Skrivet av Susanne
Ta kokosflingor istället.
penna Skrivet av finan
hej vad händer om man inte har havregryn med sig
penna Skrivet av fail
det är ju för fan på tok förmycket vaniljsocker!!!!
besökare Svar till Axel penna Skrivet av Susanne

Ta mindre vätska nästa gång om du tycker den blev för lös. Det står ju 2-3 msk i receptet så ta 2 msk nästa gång ifall du tog 3 denna gång.

Dock blir ju smeten alltid hård av att stå i frysen så det är egentligen inget problem om smeten blir lös för den blir ändå hård i frysen.

penna Skrivet av Axel
Jag lite besviken på detta recept, Min smet vart jätte lös, den står i frysen nu så jag är ju faktiskt inte klar så än finns det hopp, ska snart i väg till jobbarkompisen ville överaska med chokladbollar. Får väll se hur set går:(
penna Skrivet av Henk
Ett tips är att göra lite som originalreceptet (eller myten om hur chokladbollar kom till). Byt ut en deciliter av havregrynen mot krossade kaksmulor (Brago, Mariekex eller liknande) eller sockerkaka som du smular sönder.

Ett annat typs (då det blir lite torrare med smulad kaka) är att byta en del av sockret mot ljus cirap.

Sen skall du använda en matberedare så havregrynen krossas.

Gör allt detta och dina hemmagjorda chokladbollar kommer smaka som köpta!!
besökare Svar till suheib penna Skrivet av Susanne
nej.
penna Skrivet av suheib
kan man byta havre gryn till manna gryn
penna Skrivet av Marcus
Dessa chokladbollar är mycket goda!
penna Skrivet av Jenny
Gjorde dem nyss, blev supergoda!
besökare Svar till raniah penna Skrivet av Susanne
Ja det ska vara kokosflingor både i smeten och att rulla dem i. Det brukar gå åt ca 1-1,5 dl kokosflingor att rulla dem i. Så totalt går det åt 2-2.5 dl. Så köp en påse med 200 g kokosflingor så räcker det.
penna Skrivet av raniah
heregud vad gott !!! mums !!!!! tack så mycket för detta recept men jag har ändås smackat det tidigare.
jag skulle bara fråga en sak att du skrev att man ska ta kokosflingor mitt när man bakade!!
när man rullar dom och gör dom till bollar ska man lägga igen detta . men tack endås.
penna Skrivet av Viktoria
Superduper goda! Jag är bara 11 och lyckades få till de perfekta chokladbollarna! Och för er som frågade om man kunde smälta smöret så är det likadant det a´var vad jag gjorde!

Tack för recepten! super goooooot!
besökare Svar till izabella penna Skrivet av Anonym
Då blir det chokladsås med havregryn och inte chokladbollar.
penna Skrivet av izabella
vad händer om man smälter det då?
penna Skrivet av HanLi
Dom hera gotta bollarna var verkligen goda!
Vi har bakat dom förut, men det skadar inte och baka dom en gong til xD
penna Skrivet av Chokladbollen
De här chokladbollarna är de godaste chokladbollar jag har gjort i hela mina tio år :D !!!
besökare Svar till meis penna Skrivet av Susanne
Det blir nog inte lika gott men matolja kan fungera. Tror någon provat detta tidigare om du orkar läsa kommentarerna ett par månader bakåt i tiden.
penna Skrivet av meis
hej kan man byta ut smöret/margarinet till nånting annat istället ?

tacksam för svar direkt :)
penna Skrivet av eric
Själv gör man chokladbollar på det hederliga sättet, mycket socker och smör. Jag tycker inte man ska ändra på denna svenska delikatess. Jag blir nästan förnedrad av att man ska ändra och lägga till saker, när dom är perfekta som dom är!
penna Skrivet av EH
Bra recept! Men jag finner det mycket lättare att smälta smöret helt först, blanda ingredienserna, och sen ställa in ett tag i kylen innan man rullar bollarna.
penna Skrivet av Ronja
taaaaack taaaack taaack jag älskar dem och jag är bara 13 årr.tack susanne du ägeer feett de blev jättegodaa
besökare Svar till Linnea penna Skrivet av Susanne
Det enklaste är att du tar dubbelt så mycket av alla ingredienser så får du dubbelt så många chokladbollar.
penna Skrivet av Linnea
Hej kan man inte lägga mer smör eller nåt så de blir mera chokladbollar?
penna Skrivet av emma
tack så mycket för receptet. ni förstår jag gör en uppgifti skolan & min lärare gav högst betyg för goda chokladbollar. Tack!
& lycka till.
/ emma
penna Skrivet av sabrina
Det var dom godaste jag någonsin ätit
penna Skrivet av Hanna
Fast det går att smälta också :)
besökare Svar till Izabella penna Skrivet av Susanne
Nej om smöret är rumsvarmt så är det inte så svårt, särskilt inte om du använder elvisp.
besökare Svar till Emil W penna Skrivet av Izabella
Okej, men det blir ju svårt att vispa smöret då..?
besökare Svar till Izabella penna Skrivet av Emil W
Hej Izabella, den ska bara vara rumsvarm.
penna Skrivet av Izabella
Hej, jag undrar om man måste smälta smöret eller ska det bara vara rumsvarmt? :)
besökare Svar till Amanda penna Skrivet av Susanne
Tänk på att det är ganska mycket kokosflingor i smeten också. Vissa recept har inte det och då är det mera havregryn.
besökare Svar till martin penna Skrivet av Susanne
Det är klart att smöret ska bli mjukt, hur ska du annars kunna blanda det till en smet? Om man använder elvisp går det mycket fortare än att göra det för hand. Det bästa är att ta fram smöret en stund innan, skär upp det som går åt och lägg i en bunke och låt ligga ca 15-30 minuter, så hinner det bli mjukt innan du blandar ihop smeten för hand eller med elvisp.
besökare Svar till Anonym penna Skrivet av Susanne
Det är mängden vätska som avgör hur smetig smeten blir. Blir smeten för kletig kan man ställa in den i kylen eller frysen en stund innan man rullar bollarna.
penna Skrivet av Anonym
jag tyckte att dem blev alldeles för smetiga, men i övrigt var dem hyfsat goda :) faast ska nog inte göra efter detta receptet fler gånger,
penna Skrivet av Amanda
Oj! Det här var ett väldigt konstigt recept på chokladbollar. Väldigt mycket smör och socker i förhållande till havregryn osv. Men det kanske är värt att testa ändå?
penna Skrivet av anna
tack
penna Skrivet av Smaskigt.
Detta var utsökt. Tack så jättemycket. :)
penna Skrivet av masud
dom var jättegoda tykte
jag
penna Skrivet av Susanne
Svar till Malte och Marcus: Tillsätt lite vatten, 1-2 msk så blir det smetigt!
penna Skrivet av Malte
Haha våra blev inte så smetiga så det går inte att ta perlsocker på dom för det bara ramlar av hela tiden!!
penna Skrivet av Marcus
vi håller på att göra

men dom blev inte alls smetiga ;D
penna Skrivet av sandra
gjorde dom precis och dom var hur goda som helst! ^_^
penna Skrivet av sandra
ska nog göra chokladbollar idag :p
penna Skrivet av Sabina
Kanon goda chokladbollar! :D
penna Skrivet av Fille
Klockrena bollar det där:)
penna Skrivet av Vera
tack!
penna Skrivet av Ulla
Tycker ni har jättebra kakrecept
penna Skrivet av MYYYYY
HEJ! det är bra att ha recept så här på datorn för det är bara att kolla på datan så vet man hur man gör;D om man inte har nått recept hemma;D
penna Skrivet av william
den var fantastisk!
penna Skrivet av Anonym
De var så goda , så att man vill bara äta mer o mer
penna Skrivet av Michael Jackson
Excellente
penna Skrivet av Hedda
Gott och fort :D
penna Skrivet av julia
dom blev super duper goda jag ska göra samma choklad bollar nästa gång
penna Skrivet av linn.wiklund
supergoda!!!!!!!
penna Skrivet av Alice
Dem blev super goda!
penna Skrivet av Lisa
chokladbollar är jätte mumma
penna Skrivet av moa
andra gången jag gjorde dom nu och de som blev bjudna va så imponerade att de trodde de va köpta delicato
penna Skrivet av Kokosbollen (;
Supergoda kokosbollar! :)
penna Skrivet av Anna
OM man är glutenallergiker kan man använda boveteflingor i ställer för havregryn
penna Skrivet av Malaika
jätte mums och underbart:)
penna Skrivet av Moasol
Jättegoda! Bra att ha i frysen. Har aldrig tänkt på att man kan använda elvispen när man gör chokladbollar, det blev ju lite mindre kladd på det viset!
penna Skrivet av Sofia
Underbart gott!! :)
penna Skrivet av Henok
Jättegod!!!!!!
penna Skrivet av anouu
jag har alltid bakat chokladbollar men dom här blev supergoda och lätta att baka ,,dom blev krämiga och kaffet lyfte upp smaken ... mums
penna Skrivet av martin
anmäld post Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
penna Skrivet av Rutiger
Åååh så gott mumsa upp hela bryggan vad gott
penna Skrivet av TRAN
CHOKLAD-BOLLAR ÄR SKIT GOOOOOT! MEN SVÅRT ATT GÖRA
penna Skrivet av Helen
Kort och gott, mycket goda!!
penna Skrivet av jöphv
jag tycker om Chokladbollar mumssssss haha... :)
penna Skrivet av KalleAnka
Vad bra tack nu kan jag laga mat til Fjate, Knatte och Satte hej då// KalleAnka
penna Skrivet av Chokladbolls glada flickorna
Dom är dom godaste vi smakat =)
penna Skrivet av Jonna Eriksson
Jag har bakat massor av grejer men jag tycker att chokladbollar är enklast att göra!!
penna Skrivet av maja freden
goda mumsmus
penna Skrivet av Caroline
Jag bakade chokladbollar från ett annat recept, dom blev alldeles smuliga, och nu så prövade jag dem här. När jag skulle rulla dom så kunde jag inte låta bli att rulla små minibollar och stoppa i munnen! :) JÄTTEGODA!
penna Skrivet av Minna
När jag letar recept så kollar jag alltid på denna sida. Man kan tycka att chokladbollar är en sak som alltid blir gott, men faktum är att det finns mycket dåliga recept även på chokladbollar. De kan bli torra, inte så söta osv. Men detta receptet var precis som jag trodde kanon!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mandy: Prova gärna Kokosmums/Gräddbollar! Annars är kladdkaka eller kladdmuffins två givna hits!
penna Skrivet av heej
JAJag tycker att du mandy ska göra kladdkakan som finns i denna hem sidan
penna Skrivet av Mandy
Hej! Jag ska ha en fest i skolan på måndag v.50 och jag tycker att jag ska göra dom här chokladbollarna fast jag inte ens smakat på dom utan bara köpt.
Om dom är inte goda vad ska jag göra har ni några förslag så säg gärna till i denna webb. Tack!
penna Skrivet av Vera
Hej!

Gjorde detta för nån dag sen.
Och jag tyckte inte om dom alls. :(
Det smakade bara socker.
Men mina två andra systrar tyckte om den. :P

Men annars så e alla dina andra recept jättebra!
penna Skrivet av Madde
Hej använder mkt recept från din site.
Jag tyckte smeten blev lite torr så jag hade i ett ägg o de blev prefekt! :)
penna Skrivet av katii
Ojj ojj ojj.. förra gången jag provade göra chokladbollar så smakade det hemskt.. det fick slängas innan jag änns fick rulla ihop de :( (dock inte från denna recept) hade gjort med något slags smör (inte margarin).. Men nu har jag nästan ätit upp hela smeten jag gjort nu av detta recept och oj vad himmelskt.. förstår inte vad killen klagar över som säger att det blev för mycket vanilj med 1,5 msk.. :S
penna Skrivet av ahmed jamal
mmmmmm vad god tack!!
penna Skrivet av Titanic
Jävla goda aså backar minst 4 gånger i vekan!!!
Mmm...
penna Skrivet av jenny
typ apagoda.. ! haha
penna Skrivet av Susanne
Svar till sophie stiernblad: Det är ju redan kakao i receptet, men visst kan man ta lite extra kakao om man vill men inte för att ersätta kaffet. Kaffet är ju vätska och gör att bollarna blir lätta att rulla. Ta vatten istället om du inte gillar kaffe.
penna Skrivet av sophie stiernblad
hej jag undrar om man kunde bara ta kakao istället för kaffe eller frystorkatkaffepulver
penna Skrivet av Susanne
Svar till brolle: Det står rätt i receptet. Det ska vara matskedar och inte teskedar. Men tänk på att använda mått i en måttsats så att det blir rätt mängd. Tråkigt att er kväll blev förstörd, men kanske kan ni ha gjort något annat fel med tanke på att det här receptet har väldigt många positiva kommentarer?
penna Skrivet av brolle
tack för att du med receptet förstörde min och min flickväns kväll genom att skriva msk för vaniljsockret ist. för tsk!
penna Skrivet av kyparen
ehm one pice det är inte direkt svårt att "baka" dessa det enda du gör är att mojsa med händerna eller vispar ihop en smet så länge man har motoriken inne så ere inte så jävla svårt
penna Skrivet av one pice
jag älskar chockladbollar men kan inte baka
penna Skrivet av Susanne
Svar till Annika: Det blir ca 20 st har jag skrivit i receptet, men antalet kan du förstås påverka ganska mycket. Det är bara att rulla dem så stora eller små man vill ha dem!
penna Skrivet av Annika
Hur många blir det? :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till tomas: Det står i receptet.
penna Skrivet av tomas
hej!
jag vill baka Chokladbollar och sälja de.
hur kan jag länge spara de ut kylskåp?
den är viktig fråga för mig
tack!
penna Skrivet av olivia
jag tyckte de var goda
penna Skrivet av max
bästa chokladbollarna ever
penna Skrivet av josefin
jag kollade på receptet på chokladbollarna det blev super gott tack och dom håller sig bra i kylen
penna Skrivet av Sofie och Stina
We (L) this choklad bollar :P
penna Skrivet av Susanne
Svar till tomas: Minst 3 veckor håller de sig i kylskåp.
penna Skrivet av tomas
hur länge kan jag spara Chokladbollar i kylskåp?
tack
penna Skrivet av Beatrice
Jag Älskar Chokladbollar!!
Ska Baka Dem Nu!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Maria: Klicka på kokosflingor i ingredienslistan så kommer du till en sida med information om kokosflingor.
penna Skrivet av Maria
Vad är kokosflingor
penna Skrivet av Susanne
Svar till "jag": Vad är det som är konstigt? Jag skulle säga att det här receptet är ett väldigt klassikt och vanligt recept på chokladbollar.
penna Skrivet av jag
ni har ett konstigt recept till ckoklad bollar. var för ????????????????????
penna Skrivet av Susanne
Svar till Alicia och Linnea: Det är inte så noga, men en stund så att de stelnar lite tycker jag är bra annars är de så kladdiga och mjuka om man äter dem direkt, så jag skulle nog låta dem stå minst mellan en halvtimme och en timme. De kan annars sedan förvaras i kylskåp i minst flera veckor, de brukar dock gå åt ganska fort ;)
penna Skrivet av lillan
tackar!!!!!!
penna Skrivet av Alicia och Linnea
Hej! hur länge ska dom vara inne i kylen??? svara non!! /Alicia och Linnea
penna Skrivet av liiisa
skiiiitgott bra till barnen
penna Skrivet av Emmelie
ska prova dessa goda sötsakerna till en myskväll med killen
penna Skrivet av SH
suuuupergott!
penna Skrivet av mumms
det går med smält smör fast det blir kladdigt
penna Skrivet av Emelie
Gör dom nu :D Till faimeiljen
penna Skrivet av Bella O Karre!
Heeej! Vi tycker att dina chokladbollar ä'r JÄTTEGODA! Vi har gjort dom flera gånger, och många personer har fått njuta av ditt recept. Vi håller på att göra Bollarna nu! :) Sen ska vi smaska i oss några, men också försöka vänta tills imorgon...Nu måste vi börja med smeten, annars blir i aldrig klara!!!
penna Skrivet av rebecca
jag och min kompis har gjort om!! hur goda som helst
penna Skrivet av MUMMS!!
jag ska testa receptet nu och ska överaska mamma
penna Skrivet av anonym
jag har gjort dom blev smaskiga! nu äter jag en av dom och en morotskaka!MUMMMMMS!!!!
penna Skrivet av Antonia
Jag verkligen ÄLSKAR chokladbollar och har provat massor med recept, ska prova detta nu, det verkar va bra ;)
penna Skrivet av felicia
jag bara älskar chokladbollar. det här receptet var det bästa någonsin <3
penna Skrivet av Susanne
Svar till emelie: Nej smöret ska inte smältas, gör som det står i receptet bara.
penna Skrivet av Victor Roxbåge, 11 år
tackar så mycket !

mamma fyller år mums
penna Skrivet av emelie
man ska väl inte ha smält smör inte, annars blir det ju vatten allt ihop =)
penna Skrivet av Emelie
asså första gången så smakade de kaffe men andra gången så blev de mumsfillibabbbba
penna Skrivet av Moa
Jag ska inte förvara dom jag ska äta upp allihopa bums!
penna Skrivet av Emma,Ella och Pat
Skit bra blev de<3333333333
penna Skrivet av linda 11 år
guuuuuhh vad bra det blev när jag gjorde !!! <3 :D (så stolt)
penna Skrivet av Hemlis
Vi ska följa resepptet på pricken! Blir säkert mumsigt! Lyssnar också på broken strings! C:
penna Skrivet av Sofia 11 år
Åååå, Jag har JÄTTE ont i magen nuuuu ;( E ensam hemma och ville göra choklad bollar, Men det blev fel så jag åt upp smeten :(( AJJJJJ MIN MAGEEEE
penna Skrivet av anna svenson
ja hejsan det blir inte lika gott som man köper det i en äffar ni borde verkligen lägga utt bilder på aså hur man gör det men jag tackaaaaaaaar fruktansvärt mucket
penna Skrivet av lotta
Man kan byta ut smöret mot philadelfiaost :-)
penna Skrivet av lisa
chokladbollarna blev mycket godare en vad jag trodde ;) <3 super bra recept.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Kakmonstret: Bra tips, det står nu i receptet! Apelsin och choklad är en fin smakkombination!
penna Skrivet av KakMonstret
Man kan även byta ut kaffe mot apelsinjuice, funkar utmärkt :)
penna Skrivet av Josef & Lina
Vi föredrar att man har lite mindre kaffe i smeten
penna Skrivet av maryam
såååååååååååååååå god
penna Skrivet av mikaela
nej, du ska inte ha smällt smör om du ska göra chokladbollar`?
annars blir det ju inte fast som det ska vara
penna Skrivet av En Fliicka
ska man ha smält magarin/smör ?
penna Skrivet av söööt
jag vill ha pärlsocker istället för kokos :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till anonym: Nej du kan byta ut kokosflingorna mot havregryn i smeten och mot pärlsocker att rulla i.
penna Skrivet av anonym
Måste det vara kokosflingor i?
penna Skrivet av astrid
bra
penna Skrivet av Susanne
Svar till Loner101: Jo man äter chokladbollar "råa".
penna Skrivet av Loner101
Anna, vad menar du med bakningen? Choklad bollar ska inte vara i ugnen eller något sånt. Jag bara undrar vad du menar, för att jag trodde att man åt chokladbollar råa. Svara så fort du kan för att jag förstår inte precis vad du menade.
penna Skrivet av Susanne

Svar till Någon som är blyg: De kan stå där en stund, kanske 1 timme eller mer är lagom så att de blir kalla och hårda. De går också att äta direkt men är då ganska mjuka och kladdiga. Så det är inte så noga exakt hur lång tid de behöver stå innan de kan ätas. Förvara sedan chokladbollarna i kylen, de går också bra att frysa.

Svar till Anna: Tips på vad en ingrediens kan bytas ut mot som står på ingrediensinfosidorna är generella och passar inte alltid i alla recept. Utgå ifrån det som står i själva receptet, i detta fall står det smör eller margarin.

penna Skrivet av Anna
Det står att man kan byta smör mot flytande...det funkar inte särskilt bra för mig just vid chokladbollsbakning! ;)
penna Skrivet av Någon som är blyg
hur länge ska bollarna vara i kylen
penna Skrivet av Artjom
de är ju så gott
penna Skrivet av David
Sjukt enkelt! 15 min.
penna Skrivet av sara
En god recept och inte så svårt att göra!!!
penna Skrivet av Sasha
Coolt! jätte gott!
penna Skrivet av my
Det var väldigt gott ni lyckades jätte bra med receptet fortsätt så:)
penna Skrivet av Ella Elvira
skit bra recept//Elvira Det ser väldigt gott ut oxå:)//Ella <333333333
penna Skrivet av mathilda
jätte gott med kokos i smeten!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Helena: Du behöver ingredienserna, en bunke och en sked och helst så behöver du en elvisp med vispar på så går det mycket fortare att göra smeten.
penna Skrivet av helena
tack för receptet det var riktigt lyckat
penna Skrivet av helena
vad behöver man om man ska baka chokladbollar??
penna Skrivet av Susanne
Svar till "En flicka som vill baka": Ja, du kan ta mera havregryn istället för kokosflingorna i smeten och så kan du rulla dem i pärlsocker.
penna Skrivet av En flicka som vill baka :))
om man inte har kokosfling, kan man ta någontong annat då ?
penna Skrivet av småbakarn
muumsigt!:D
penna Skrivet av Josefine
Jätte goda var mina i alla fall :)
penna Skrivet av Alexandra
Jag har det här receptet i min hylla för recept. Coolt va!!
penna Skrivet av Susanne
Svar till johanna: Ja du ska blanda i den mängd kokosflingor som står angiven i ingredienslistan i själva smeten. Sedan får du välja om du vill rulla chokladbollarna i kokosflingor eller pärlsocker och väljer du kokosflingor så går det åt ytterligare kanske 1 dl kokosflingor.
penna Skrivet av johanna
Ska man blanda ner kokosflingerna i smeten också?:/
penna Skrivet av Anonym
Det var gott men min blev
torr så att jag fick ta
mycker mer vatten en man skulle.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Claes: Nej, eftersom smöret INTE ska smältas. Men du bör låta det bli rumsvarmt innan du rör ihop det, så du kan låta det ligga framme ca 15 minuter innan du börjar så blir det enklare att röra ihop smeten.
penna Skrivet av Claes
Borde det inte stå att man ska smälta smöret?
penna Skrivet av Teres
mmmmmmmmmmmmmmmmmm skiiiiiit goooooda tack för recepten ;-)
penna Skrivet av Emmisss
MMMM Suuuuper goda!!!!<3 :D
penna Skrivet av diana<3
dom va fan skit godA.
jaG GJORDE FEL FÖRST HAHAHAHA
JAG ÄR JU SÅ KLANTIG:)).
HA SÅ BRA:)).
penna Skrivet av Sandra
dom var jätte goda:D!<333
penna Skrivet av Majabajja
Dom smakade SKIT gott:)!
penna Skrivet av Lisa Dahl
hej.
kokosbollarna var väldigt goda.
vad är kokosflingor???
fast jag hoppade över kokosflingorna fast jag dog inte som tur va.lite rolig va???
från Lisa Dahl.
penna Skrivet av julia och molly.
dom är väldigt goda tycker jag och en kompis.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Rebba: Du kan göra dem utan vaniljsocker men då blir chokladbollarna förstås utan vaniljsmak vilket kanske inte är lika gott.
penna Skrivet av rebba
hej om man inte har vaniljsocker hemma behöver man andvända det då???
penna Skrivet av Någon
Perfekta för familjen!
penna Skrivet av Elsa
kokos bollar är lätta att göra och är goda också!
Det är rättvist för småbarnen att gör det för det är så lätt! men lite hjälp av vuxna går bra. :D
penna Skrivet av Susanne

Svar till Dt du: Nej du ska inte smälta smöret. Men låt det gärna ligga framme i rumstemperatur en stund så blir det lättare att röra ihop.

(Det här gäller alla recept: Om det inte uttrycklingen står att man ska smälta smöret så ska man inte det.)

penna Skrivet av Dt du
Ska man smälta smöret eller låta det vara ?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Robiun: 3,5 dl, alltså tre och en halv deciliter, som det står i receptet.
penna Skrivet av robiun
hur mycket havre ska man ha i??
penna Skrivet av Susanne
Svar till Melisa: nej du kan ta vatten istället.
penna Skrivet av Melisa
Måste man ha kaffe?
penna Skrivet av sabina
blev inte så bra har någon nåt jätte bra tips?
penna Skrivet av afro man från malmö
super god
penna Skrivet av coolingen
jag är cool! :)
penna Skrivet av Alexandra & Lollo
Vi älskar chokladbollar ska baka just nu Ha det bra hejsvej leverpastej/alex & Lollo
penna Skrivet av Susanne
Svar till Hannah: Det står rätt i receptet, det ska vara matskedar.
penna Skrivet av Hannah
Ska det inte stå 1½ tsk vaniljsocker och inte msk?
penna Skrivet av Anna
Väldigt gott!
penna Skrivet av lava
de var jätte goda :P
mm ska göra i gen
penna Skrivet av sara
de var goda:D:D:D:D:D:D:D
penna Skrivet av Linda
För mycket socker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
penna Skrivet av lasse
Hjättegoda!Kan aldrig bli godare! :) :P :D
penna Skrivet av Mican
Receptet var jätte bra dom var såååå goda!!
penna Skrivet av Felle
Supergoda! Ett originellt recept som aldrig blir äckligt, och det går så snabbt...mums!
penna Skrivet av Susanne
Svar till bobo: Det ska vara kallt kaffe eller lite ljummet gör inget men det bästa är kallt. Ta kranvatten och bara blanda med frystorkat kaffepulver t.ex. néscafé. (Vanligt bryggkaffepulver går inte så bra att blanda med vatten, det löser sig inte. Då måste man brygga kaffet först och ta det bryggda kaffet.)
penna Skrivet av bobo
ska kaffet vara varmt eller räcker det att man tar lite kallt vatten och blandar det med?
penna Skrivet av Susanne
Svar till Karl: Jag tror man kan ta vilket kaffe som helst. Själv brukar jag ta néscafe. Om man brygger kaffe som man dricker så behöver man inte blanda det med vatten, utan du tar bara det kaffet du annars skulle druckit och heller i smeten. Men om man använder frystorkat kaffepulver (som t.ex. néscafe) så får man blanda det med vatten så att det blir kaffe av det.
penna Skrivet av Karl
Jag undrar om det går bra med vilket kaffe som helst ? Och måste man blanda kaffet med vatten
Svara snart.
Med vänliga hälsnigar Karl :D<3
penna Skrivet av klara
dom blir liiite bättre om man tar lite mindre socker och mer havregryn :)
penna Skrivet av jesper
gooooooooooooooooot
penna Skrivet av Ida
Mumsfillibabba säger jag bara! Gott som fanta! :)
penna Skrivet av Angelica
ÅH VA GOTT ! SKULLE VILJA SMAKA PÅ DEN BITEN :)
penna Skrivet av kanar
jääääääääääääääääääättegott!!!!!!!!!! borde komma visas på första sidan en jätte stor bild på den!!!!!!!
penna Skrivet av linn
mums!!!
penna Skrivet av Anton
DE e så goda
penna Skrivet av Artjom,ellinor
Jag och min syster tyckte de var goda så vi gör såna typ 3gånger i veckan
penna Skrivet av Molly & Anna
Hej. Vi tycker att den här sidan rockar :D !
penna Skrivet av Rob
Tack tack tack... Ska baka lite 'svensk baklava' har i Turkiet nu, och sist nar jag foljde det har receptet blev det kanon. Kanske lite mindre havregryn bara, eller om jag forsoker hitta en mixer till dem den har gangen... sma forandringar.

En kommentar langt ner sager att 'det har blev inte alls som konditorichokladbollar, inte heller som de i affaren...'

Smaken ar som baken. Min asikt: Jag ar valdigt glad om det inte alls blir som i affaren, och annu gladare om det inte blir som pa konditoriet. Har smakat goda chokladbollar fran konditori en enda gang... darfor bakar man egna.
penna Skrivet av J'D
Dessa kokosbollar är sjukt goda!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Anonym: Av döma från alla kommentarer som alla besökare skriver så tror jag faktiskt att många läser receptbeskrivningen. När man söker recept så förväntar sig nog de flesta att det finns en receptbeskrivning och inte bara en lista med ingredienser. Sen så tror jag också att de flesta förstår att de inte behöver följa beskrivningen om de inte vill. Jag tycker det är ganska självklart. Min ambition är att skriva så tydliga beskrivningar som möjligt för att även den som är nybörjare i köket ska lyckas. Så självklart kan du som gör chokladbollar på ditt sätt fortsätta göra det och strunta i min beskrivning. Du får också gärna komma med synpunkter på hur beskrivningen kan förbättras så att den blir så enkel som möjligt att följa och göra goda chokladbollar!
penna Skrivet av Anonym
Du som har skrivít detta receptet jag tycker det är bra men asså hur många tror du det är som läser "Gör så här"?
Asså jag bara säger det eftersom att jag gör på ett helt annat sett och alla är väl olika så man behöver ju inte gör som du gör...
penna Skrivet av Nathalie96
Bakade dessa Chokladbollar alldeles nyss , och dem vad jättegoda!!! ;D (L)
penna Skrivet av Susanne
Svar till lollo: Ja du kan ta mjölk men det blir inte samma smakbrytning som med kaffe. Vatten kan man också ta.
penna Skrivet av musse
de är inte goda men lite
penna Skrivet av lollo
Asså kan man ta mjölk isstället fr kaffe
penna Skrivet av tina
det är så enkelt... gör dem gluten o laktosfria. =) använd carlshamns mjölkfria margarin, använd havre o kockos, eller bara det ena av det, eller boveteflingor. blanda gärna i 70%ig cokladbitar. mumma.... istället för hela mängden socker använd sirap. trevlig bakning!
penna Skrivet av O.S
dom var hel goa bara måste göra mer
penna Skrivet av Jemo
Härliga bollar. Måste baka mera mitt i för att gästerna åt upp alla. Många +++
penna Skrivet av Mikaela
Tack för ett jättegott recept. De som säger att det inte allt blir gott måste göra något väldigt konstigt med smeten.. fattar inte vad för det är ju inte speciellt svårt recept! haha
penna Skrivet av Susanne
Svar till mira: Ja du kan ta mjölk eller vatten istället för kaffe.
penna Skrivet av mira
kan man lägga i mjölk istället för kaffe?
penna Skrivet av gabbegubben
MMM! TACK för denna recepten :D älskar Chokladbollar kan äta 5000st haha:P
penna Skrivet av Mikael
Hejhej ni som har smakat denna goda sak och inte blivit nöjda , ni kanske bgjorde lite fel ? , ni ska inte bara skylla på hon/han som har lagt ut det här Recept . Tack för mig :) PS dom var jäkligt goda faktigst =)mvh Mikael
penna Skrivet av gab
hej tack att ni skriver om choklandbollar
penna Skrivet av Sussanne
Smälte ni smöret? I så fall förstår jag om det blev rinnigt!
penna Skrivet av Sanna & Ellen.
Vi hade bestämt oss för att baka lite och hittade ett resept på datorn ärligt talat så blev det bara rinnig skit även om alla indgredienser var i gjorde prisis som reseptet löd...............................bara skit
penna Skrivet av Jonas
Mmmmm bakade nyss enlgit det här receptet, var helt sjukt gott! man kan ta lite mindere havregryn bara, Hejdå, ska äta fler bollar nu!
penna Skrivet av Ingegerd Olsson
Hejsan, jag heter Ingegerd Olsson och är 65år. TYcker om att baka väldigt mycket, men när jag letade efter chokladboll-recept såg jag detta. Då nappade jag. Jag gjorde efter recept och tycker inte alls att dem blev goda.De blev hårda och klumpiga och äckliga. Ps, jag brukar baka till min sons konditori så jag vet hur det ska smaka och mina andra choklabollar jag brukar göra brukar bli som affärarnas. Ursäkta om detta stör någon, men jag skriver bara min ursäkt.
penna Skrivet av Fångö
Dom här Chokladbollarna blev jättegoda.
Dom är godast med pärlsocker på istället för kokos, men dom är goda med kokos också;).
Hoppas du som bakar dom också tycker att dom är jättegoda.

Tack för receptet:) Hej Då!
penna Skrivet av ali cetin
hej jag baka idag med mina fruar det blev jättegott
penna Skrivet av en som gillar att baka
en 12 årig tjej:jag har haft det här receptet varje gång och dom bli otroligt goda då ta det här receptet och baka chokladbollar
penna Skrivet av en 11 årig unge som älskar johan palm
hej jag är 11 år och har provat detta recept det är jättebra och funkar bra dem blir goda varenda gång
penna Skrivet av Anonym ;D
Hej , jag är en 12 år gammal unge som har prövat detta recept och den funka jätte bra , att ha med blandat kaffe smaka inte något vidare så jag tog vatten , tack för receptet och ha en otrolig Jul.
penna Skrivet av Susanne
Svar till michelle: Nej man måste inte ha kaffe i, du kan ta vatten istället.
penna Skrivet av michelle
hej hej jeg undrar om det är nödvändidgt att ha kaffe i. Ibland så blir det för mycket smak av kaffe men annars e receptet jätte bra o änkält ! tack hej då
penna Skrivet av iman
hey san! tack så mycket för den goda recepten.. problemet med den att det smakade för mycket kakao jag vet inte varför =) men annars så var den jätte god. ha ett skönt jullov och gott nytt år=)
penna Skrivet av Susanne
Svar till najat: Varför vill du sockerkaka utan smör eller margarin? Det finns mjölkfritt margarin om det är det du söker. Annars är det bara du googlar på "sockerkaka utan fett". Dock blir det inte lika gott tycker jag och om man gör detta för att det skulle vara nyttigare så lurar man sig själv eftersom det är snarare sockret man blir fet av.
penna Skrivet av najat
jag älska de hur mycket som helst men fins det någon recept på socker kaka utan margarin/smör??
penna Skrivet av najat
jag har prova baka chokladbollarna och de blev jätte goda tack för det goa receptet:D
penna Skrivet av deavan
PÄRLSOCKER! KLART OCH BETALT
penna Skrivet av Jimpa
Jag brukar mixa havregrynen först för att få smeten lite mer "delicato"-aktig.

Pröva gärna att tillsätta en skvätt Cognac. Det ger en suverän smak.
penna Skrivet av anonym
den var jätte god prova men ta inte kaffe ta vatten
penna Skrivet av brolle
hej ni som inte smakat denna goda himmels smak måste göra det den var gudomlig så smaka den ni blir inte besvikna kramar brolle
penna Skrivet av holle holle
omg vad gott det var har aldrig ätit nogot godare så alla som läser detta innan ni har gjort dom gör dom för man ångrar det inte och dom är letta att baka
penna Skrivet av Mx
Muums vad goda de blev.
Följde inte receptet helt men nästan...
och läste inte "hur man gör"
men de blev fantastiska! mums.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mannen i det blå!: Bra att de blev goda men jag förstår att de inte blev så mörka eftersom färgen kommer mycket från kakaon och oboy är ju mycket ljusare.
penna Skrivet av Mannen i blå!
De blev jätte goda men inte så mörka! För att jag minskade på kaffet och sockret som du sa!
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mannen i blå!: oboy är kakao blandat med socker och mjölkpulver så du kan nog minska lite på sockret om du tar det. Lite kaffepulver kan du nog ta utan att det blir för stark kaffesmak. Du kan ju alltid smaka dig fram. Skriv gärna och berätta hur det blev!
penna Skrivet av Mannen i blå!
Kan man använda oboy eller kaffe ist. för Kakao?
penna Skrivet av emil
Underbart, jobbar natt inom vården, och vad kan vara bättre att fördriva dötiden än att äta lite chokladbollar:)
penna Skrivet av Rebecka
mmm vad det gott eller vad!!!!
penna Skrivet av nadine
jag hade i start istället för havregryn det blev grymt!
penna Skrivet av albina
chokladbollar är jätte goda tycker jag älskar dom som faan <3 puspuss ni får ha de så bra allihop ska gå o baka chokladbollar <3
penna Skrivet av gott och lätt at baka
brrrrrrrrrrrrrrrrrra
penna Skrivet av bagerskan
Reseptet är grymt bra krämig och en god chockladsmak men håller med att det blir för mycket kaffe, men då är det bara ta midre så blir dom perfecta! kramis
penna Skrivet av Namn
Jo, jag gjorde cirka 20'000 chocklad bollar och så åt jag upp alla meddetsamma ! Det var ett jättebra recept. Man bugar och bockar. Tack för receptet!
penna Skrivet av Helena
Jag tycker att chokladbollar är jättegott :) Fast dom här var mycket godare än vanliga !

M.v.h. Helena 12 år :)
penna Skrivet av Hilda Sjöstedth
De var jättegoda men vi använde vatten istället för kaffe det går lika bra. Det blev 34 stycken :D
penna Skrivet av Mojje
jätte goda gjrde ca 500 st och t på 30 dagar som mat
penna Skrivet av Gangster
det var den äkligaste chokaldbollar jag har smakat det smakar bara kaffe
penna Skrivet av sanna
jätte lätta att göra på en halvtimme och JÄTTE goda:)
penna Skrivet av c ronaldo
dom sög dom smaka bara kaffe va fan ska aldrig baka från deta receptet
penna Skrivet av isabil
dom här vart verkligen sjuukt goda!
penna Skrivet av isabella spjut
haha fan va gott men chokladbollar när man är hemma från skolan sjukanmäld! bästa som finns typ.
önskar jag kunde göra bullar eller typ något svårare än chokladbollar. men jag kan göra mikro-kladdkaka =)
penna Skrivet av Natalie,12
Oj jag vet som är fel.. Det var för att jag smälte smöret! Får inte göra nästa gång..Men det vart som en enda stor chokladboll..Men lika gott för det =)
penna Skrivet av Natalie,12
Jag gjorde chokladbollar nyss och jag läste av detta recept. Det var lätt men det var lite löst :( Annars var det jätte bra! :)
penna Skrivet av sara
dom är jätte goda
penna Skrivet av Susanne
Svar till Tina: Nej man kan skippa kaffet, det blir gott utan också. Om det ena är godare än det andra är en smaksak.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Andrea: Chokladbollar och havrebollar är i princip samma sak. Det är kakao i havrebollar också, men kanske lite mindre än i detta recept. Ta 1 msk istället.
penna Skrivet av Tina
Jag bakade chokladbollarna igår och dom var sjuk goda dom blev perfekt klibbiga så att pärlsockret/kokosen fastnade.Det jag försöker säga är att dom här chokladbollarna var jätte jätte goda. Mina chokladbollar blev uppätna med en gång fick typ bara 3st och vi var 5pers som åt och jag fick typ 20 bollar.
// Tina
penna Skrivet av Andrea
Finns det något recept på havrebollar eller är det samma sak bara att man tar bort kakaoen??
penna Skrivet av Tina
Måste man ha kaffe i eller blir det lika gott utan??
penna Skrivet av Susanne
Svar till My: Man kan utesluta vaniljsocker.
penna Skrivet av chokladbollsälskare
Mycket goooda :D
penna Skrivet av my
kan man använda något annat än vaniljsocker?
penna Skrivet av Susanne
Svar till rayan: Om det blev fler än 20 bollar så gjorde du dem antagligen mindre än mina. Men det är inte fel. Man får göra hur stora eller små chokladbollar man vill. Ju mindre man gör dem desto fler får man.
penna Skrivet av rayan
det här var det godaste chokladbollar jag har ätit.Men det blev mer än 20 bollar.jag undrar varför. gjorde jag dem för små eller. och om jag gjorde det så snälla svara =D
penna Skrivet av Mattias
Om smeten blir för torr så kan man hälla i lite mer vatten/Kaffe. Det gör alltid jag.
penna Skrivet av linda
nej man måste inte ha kokos i.
ha i extra havregryn ist
det har inte jag efterson gubben inte gillat det

det är godare med kaffe än vatten
penna Skrivet av en fråga
måste man ha i kokosflingor?
penna Skrivet av håller me
ja hålle me kocken...lär dej att baka fredrik!ja kunde göra chokladbollar sjävl när jag var bara 4 och ett halvt år=P
penna Skrivet av sara
man behöver inte kaffe man kan använda istället vatten
penna Skrivet av de du=P
man behöver egentligen inte kokosflingor i chokladbollarna...man kan om man vill bara strunta i att ta med de. dom är lika goda för de
penna Skrivet av kocken
Lär dig baka Fredrik Ekström receptet är kanon :) TACK
penna Skrivet av Susanne
Svar till Bea: Nej, smöret ska inte smältas. Det står alltid uttryckligen i recepten om smöret ska smältas.
penna Skrivet av Bea
Låter som ett bra recept. Men jag undrar, ska man smälta smöret innan alltihopa? (:
penna Skrivet av Emma
De godaste chokladbollarna jag smakat, men smeten blir dock lite lös, men man kan ta i mer havregryn eller mindre kaffe!
penna Skrivet av Jenny
Jag tycker detta är ett jätte bra recept men jag fick ta i 5 msk kaffe istället för 3 för att allt vara ramla ihopa men nu ska bara gästerna komma och så ska vi se vad dom tycker..Själv älskar jag dom!
penna Skrivet av Nelly och Michaela
Det gick inte nå bra alls , fast de vart gott men det var svårt att rulla dom :/ . Nu ska vi äta lite :)
penna Skrivet av Fredrik Ekström
Sämsta receptet på Chokladbollar någonsin!!! Blev ju bara en kladdig smörja, gick inte att rulla bollar ens. VARNING till er andra!
penna Skrivet av E&A
vi ska baka! blir säkert jätte goda.men jag vill baka choklad bollskaka istället.man tar samma recept. men tar det gånger fyra.och lägger det i en paj form. sedan smälter man choklad över det hela. mumms!!♥♥
penna Skrivet av :D
jag ska baka till min lillebror till hans kalas och jah tror att det kommer att gå bra:)
penna Skrivet av CHOKLADBOLLAR
Gjorde chokladbollar igår också men lyckades inte, ville pröva igen men denna gången blev det goda ;)
penna Skrivet av Nathalie
Det tog 30 minuter för mig, säkert bara för jag var så himla petig med att bollarna skulle vara perfekt runda och kokosflingorna skulle sitta bra ;) Ska snart smaka... :)
penna Skrivet av Susanne
Svar till anonym: Smöret ska INTE smältas. Följande gäller alla recept: Om det inte står att smöret ska smältas så ska det inte smältas.
penna Skrivet av Chokladbollar
Blev jätte gott ;)
penna Skrivet av anonym
ska man smalta smöret eller inte?
penna Skrivet av Issah xD
Jag tkr Dom Blev, JätteJätteJätte Goodah :)
Dom var väldigt lätta att baka också,
Tack så mkt för det oda receptet! /Issa
penna Skrivet av Sara
Det blir ännu godare och kladdigare bollar om man använder fiberhavregryn. Den sorten är mycket mer finfördelad och inte så stora flingor i.
penna Skrivet av Gun - brit xD
åhh dom var väldans goda! tack för receptet!
penna Skrivet av Zozo :)
Hmm . de blev jätte goda :) , men jag la till lite extra med kakao och kaffe!
penna Skrivet av Emma
Såå chokladiga! Jättegott!
Tack för receptet!
penna Skrivet av anonymt barn somälskar att baka mee kompisar;)
dom blev jätte goda jag och mina kompisar brukar baka såå mycke och dom här är dom godaste chokladbollarna vi smakat.
muuummms:)
penna Skrivet av Karina
de här chokladbollarna var supergoda, testa och sätt in grädde i smeten också.
penna Skrivet av hello
Mina chokladbollar blev jättegoda. Men ett litet tips ar att man kan ha strössel på istället.
penna Skrivet av Lina
Jag tyckte att det var väldigt sött, så la i en extra msk kakao & 1 dl havregryn, så blev dt jätte bra.
penna Skrivet av Susanne
Svar till Beatrice: Rörde du verkligen ihop smeten ordentligt?
penna Skrivet av anna
ska baka nu från anna
penna Skrivet av Beatrice
tack för receptet som enligt mig inte var så bra. Chokladbollarna blev jätte sockriga och fullstädningt äckliga.
penna Skrivet av Pierre
tackar, blev mycket goda :)
penna Skrivet av Chokladbollen
Super bra recept blev kanon!!
penna Skrivet av Mr.P
Gjorde dessa nyligen! Mycket mycket goda och fina blev dom! Rekommenderas skarpt. Och i mitt tycke Kokos > Pärlsocker :)

Tack för ett bra recept!
penna Skrivet av anonym
dom blev jättefina!
penna Skrivet av ed belfour
gottgottigottgott
penna Skrivet av anonym
chokladbollarna blev perfekta så fler borde testa det här receptet
penna Skrivet av Caroline
Jag älskade chokladbollarna det blev jätte gott!
Istället för kaffe så tog jag 2msk oboy,det blev jätte bra.
Ni som är skeptiska mot det hära receptet ska sluta vara det! Prova det istället!!! Det blir jätte gott!
penna Skrivet av anonym
Hejhej ! jag har ochså lagat chockladbollar & det blev jätte gott & nu lagar jag det alltid , jag bryckar alltid laga nåt gott på lördagar denna lördagen blev det födelsedagstårta =)
hahaha tack & hej !
penna Skrivet av Sara
Det här receptet vart verkligen jätte gott.
Jag struntade i kokosflingorna och tog lite
mera havregryn istället. Hade även i ganska mycket kaffe så det kladdade lagom mycket och gjorde det lättare att få fast strösockret.

Det är tredje gången på en och en halv vecka som jag gör det här receptet nu faktiskt. Nu har vi helgen räddad igen :)

Tack för ett bra recept!
penna Skrivet av Jasse <33
De här var skiiiit goda, muuums!!
Rekomenderar ! Puss heej!
penna Skrivet av bakaren :P
jag praoade på ÖB å sista dagen skulle jag bjuda på negerbollar (DET HETER NEGERBOLLAR, INTE CHOKLADBOLLAR).. å när jag då skulle bjud aså tappad ejag hella fatet med dom på så alla kom på golvet xD det var 1 som hann ta innan jag tappade dom .. men dom gick att äta endå :)) ... Å "Hasse" som har kommenterat längre ner är säkert en sån gammal soffpotatis på 150 kg som inte orkar göra nånting ..asså seriöst ..hur jobbigt kan det vara att baka lite negerbollar ..desutom e hemmgjorda mkt godare -.-.. han orkar väll precis köra te affären :S ..
penna Skrivet av bakaren :P
nu ska jag baka dessa snart .... hoppas dom blir goda xD .. men dom verkar ju ganska goda... fast det e godare att ha pärlsocker än kokkos :P harre gött :)
penna Skrivet av nattah
hej! jo det var väldigt gott, men eftersom jag är så lat som jag är så orkade jag inte springa ner och köpa vaniljsocker och några andra. utan jag tog bara smör, socker och kakao, men jag tycker att det var väldigt gott ändå! puss heeejj
penna Skrivet av vani
Det blir mycket gott att blanda lite rom i smeten!
penna Skrivet av lina
e det gott ska baka snart

(( fett gott XD ))
penna Skrivet av chokolad
extremt goda CHOKLADBOLLAR :)
penna Skrivet av Jessie
Helt underbara vanliga chokladbollar. Föredrar dock pärlsocker istället för coccos. Strössel är även ett hett tips:)
penna Skrivet av Lillin
Jättegoda!
penna Skrivet av Robban
Bästa negerbollar jag har ätit på länge. Rekommenderas varmt...
penna Skrivet av Hasse
köpa färdiga? varför läser du ens recept för...?
Åh, chokladbollar det är alltid gott. Jag ska snart göra några väntar bara på att smöret bli lite mjukare, jag lovar er det är alldelse stenhårt just nu.
penna Skrivet av lisa
mumms säger jag bara ingen kan slå de hära när jag skulle ha en fest visste jag inte vad mina gäster gillade men till slut kom jag på det varför inte göra chokladbollar och gästerna älskade dom:) nu vet jag vad jag ska göra nästa gång jag ska ha fest:)
penna Skrivet av Kalle
aschh köp färdiga bollar istället mycket godare, tips! lägg in dom i kylen 1timma ungefär så blir det mums!!
penna Skrivet av Anonym
Detta receptet är supergott! Och om man inte vill änvända kaffe så kan man ju alltid ta vatten istället. Det gjorde jag!
penna Skrivet av Sandra
Hej! Jag tycker om chokladbollar det är jätte gott!!!!!!!!!!!!!!
penna Skrivet av hej
jag älskar chokladbollar
penna Skrivet av Yasmin
MM.. jag älskar chocklad bollar! det här receptet är skiit gott! använd de och smaka sen! MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM mummms!
penna Skrivet av någon
värLdens heter det
penna Skrivet av Angy
ChockladBollar är goda men inte så ASSÅ jag menar inte att jag inte tycker om dom men det är inte VÄRDENS GODASTE !!!!
penna Skrivet av Rebecka
Det är riktigt gott.. :)
penna Skrivet av håkan
det är mycket gott
penna Skrivet av Albin Wärling
Hej vänner :)
Jag ska testa att baka den här grejen.. första gången för mig. Är lite nervös :) Någon som har lite baktips till mig? eller kanske något annat roligt tips hehe :) Jag brukar inte tycka om att baka men nu gör jag det i alla fall. Aja vi får se hur det går. Återkommer med kommentarer !!!
penna Skrivet av Anna
Chokladbollar är det godaste som finns och jag har gillat den riktigt mycket
penna Skrivet av Sandra
Den var jättegod mums . :D Jag gjorde 40 stycken för att jag ska bjuda min klass . :D Haraldrig ätit godare.
penna Skrivet av Hanna <3
Det var skit gott :D ska lätt göra om det ;)
penna Skrivet av chris__
det var AS äckligt, försök inte göra den :O
hahahahahahahahah!
MUHAHAHAHHA
driver :P min pappa slicka tillochmed sk¨ålen ;)
Jag provade detta,men alldeles för mycket kaffe blev det i min,och jag använder inte vatten..
Men det blev bra!! :D
penna Skrivet av Bob
Njae.. Jag följde inte riktigt receptet och dom smakar bara kaffe och socker.
penna Skrivet av Sven
Ska göra dem nu.. jag är nervös hoppas jag lyckas
penna Skrivet av malin
jag hade fiberhavregryn och flytande margarin (men dock kaffe och inte vatten) och de blev hur bra som helst! tro det eller ej, men jag misslyckas alltid med chokladbollar annars. galet
penna Skrivet av alex
kanon goda ju
penna Skrivet av linda nilsson
dom blev helt underbara kan ju inte få godare
penna Skrivet av Johanna
Receptet är säkert jättebra, men gör inte som jag! Jag tog vatten istället för kaffe, fiberhavregryn istället för vanliga samt flytande margarin istället för fast. Resultatet blev en torr (trots att jag försökte med mer vatten), smulig gegga som var svår att rulla.
penna Skrivet av Viktoria
Jätte Gott!! :D <3
penna Skrivet av martin
myket gott
penna Skrivet av jicke
De var goda, men spara lite på socker och kakao, så blir det ännu bättre!
penna Skrivet av Donika
Dom va jätte goda =)..
penna Skrivet av ibbe
jätte bra recept hoppas de går bra nu!
penna Skrivet av adam
jag tycker det skulle vara mer socker i... det blir för mkt kakao smak...
Jag kommer ha mer socker i fortsättningen men annars va dom grymt od :D:D
penna Skrivet av Malin
jag ääääälskar dom här.
nu ska jag göra dom, haha bara för
att jag är ensam hemma, är sjuk, och inte har något annat för mig :D
penna Skrivet av Choklad
Dom var jättegoda men jag råder att ni har mindre kakao i annars smakar det jättestarkt
penna Skrivet av ankan
så jävla gott!
penna Skrivet av valle_
jaa ska baka sen svarar ja om de var goda ;D
penna Skrivet av Unknown
Bra till skol arbetet:)
penna Skrivet av orre
Gick fort och de blev goda
penna Skrivet av en beundrare av chokladbollar!
bra!
penna Skrivet av Einar
ska testa detta med min fru nu återkommer när vi är klara
penna Skrivet av hodman
skit bra chokladbollar asso måste göra dewt al tid jag tycker om det asso skit bar shit hej då från hodman
penna Skrivet av Susanne
Svar till Sandra: Kul att de föll dig i smaken! Men någon kock är jag inte, jag är ingenjör! ;)
penna Skrivet av Sandra
Dem var jättegoda! Har aldrig smakat sådana goda som dem .. alltså du är en riktig kock helt enkelt.
penna Skrivet av mathias
skit bra resept!
penna Skrivet av ebb4
vi tog färgglatt strössel blandat med pärlsocker. skitgott (h)
penna Skrivet av johan dalström
dina recept suger med andra ord inte bra
penna Skrivet av Jessica
Procvade just det här receptet, med baileys istället för kaffe. Och utan kokos, för det har jag inte hemma. Blev supersmaskigt!
penna Skrivet av Gunila Petterson
JA DET VAR SUPER GOTT !! NI ÄR SUPER DUKTIGA
penna Skrivet av nina
jag tycker det är jätte bra recept här.
Det är bra beskrivning på hu ma gör och det är enkelt!
penna Skrivet av Eija
Det var as gott ju :]
penna Skrivet av Robin
Jättegoda, men jag rekomenderar att inte ta så mkt kakao.
:)
penna Skrivet av Juju
De var jättegoda men jag fick sätta i lite mer havreryn. Men väldigt goda :)
penna Skrivet av cathrine
Ett tips är att lägga havregrynen i en matberedare och "hacka" sönder grynen ordentligt så de blir som "mjöl". Därefter har man i resterande ingredienser, havrebollarna supergoda!
penna Skrivet av Sussie
Detta var faktist goott! :) men ska gå o äta! <3
penna Skrivet av Sanna
Om man som jag gillar kaffesmak så är mitt tips att ha i lite (ett kryddmått ungefär) med kaffepulver. Mycket gott! :D
penna Skrivet av Sanela och Alisa
vi är två tjejer som är 11 år och vi bakade dom idag vi ska bjuda på vår klass dom var jätte goda DET BÄSTA JAG HAR ÄTIT:D
penna Skrivet av Jotto
Provade att göra dessa idag. Det var bland de godaste chokladbollarna jag ätit i mitt liv!
UNDERBARA.
åt dem till middag 0:)
penna Skrivet av receptjägaren
Chokladbollar är inte direkt något för en som vill gå ner i vikt. MEN den kan göra "smalare" om man byter ut sockret mot sötningsmedel och vaniljsockret mot vaniljessens. Ytterligare sänkning av GI får man om man använder fiberhavregryn. Att ersätta pärlsockret med kokos är nästan ett måste...om man vill gå ner i vikt d.v.s.
penna Skrivet av Lisa
Fantastiskt goda chokladbollar! Jag har gjort en variation: ersätt kaffe med grand marnier likör eller apelsin extrakt, det blir jättegoda apelsin-chokladbollar!
penna Skrivet av Piff
Åh en till Ölänning! =)

Ska nog prova receptet ikväll.
penna Skrivet av Lovisa
Ja, vad ska man säga. När det regnar här på Öland är de goast att bara kolla på film och käka nånting, slänga en filt över sig, tända lite ljus. Jag brukar ha chips att äta ller nån liknande, då är det gott! Men nu när jag har testat ditt recept blev de så jävl gott. allt blev bara helt perfekt, smeten, bollarna, mängden, ja allt! Tycker att dom som ska göra chokladbollar håller sig till detta receptet. Men håll dig till1 dl socker, blir gott så med, socker är inte bra! men som sagt: SUPERGOA!
penna Skrivet av johan
Man behöver inte ha 2 dl socker, det går bra med bara 1 dl, jag har provat !
Socker är inte bra, försök minska på det !
penna Skrivet av EmeliePemelieAndersson&CarolineBarolineSörensson
vi har bakat, dom står i kylen nu hehe (: fast vi hade inget pärlsocker elr kokos så vi har inget på :( men men det blir nog bra ändå :P HATA REGNET :/ nu regnar det i göteborg :/
penna Skrivet av Sandra
Jag hade gjort om receptet så det blev som jag ville :)
penna Skrivet av Sofia =)
Chockladbollar är så himla gott ! (=
penna Skrivet av Susanne
Man måste inte följa receptet till punkt och pricka om man inte vill. Du kan ta lite vatten istället för kaffe om du inte gillar kaffesmaken.
penna Skrivet av Anna
Varför måste man ha kaffe jag provade och det var inte så gott.Så jag tycker inte att man ska ha kaffe i dem.
penna Skrivet av johan
Man behöver inte 2 dl socker som det står i receptet, det räcker med 1 dl.
Jag har provat !
penna Skrivet av Susanne
Svar till privat: Nej man känner inte kaffesmaken så att den sticker ut på något sätt. Om man inte vet att det är kaffe i så måste man anstränga sig och verkligen känna efter för att känna kaffesmaken. Sedan när det är så lite kaffe tillsammans med mycket socker, fett och kakao så blir det gott, inte samma kaffesmak som om man dricker kaffe, dvs beskt och äckligt om du frågar mig :-)
penna Skrivet av azra o amela
hoppas att dom är goda hållr på att baka dom !!!
penna Skrivet av privat
kommer de smaka kaffe då?
penna Skrivet av Isabell
Dom blir verkligen jättegoda:)
penna Skrivet av Emma
hejsan om ni gör så att ni tar 1 dl hallonsylt så gör de susen.. det e bagarnas hemliga recept:P
Lycka till
penna Skrivet av Susanne
Svar till anna: Jag har inte provat corn flakes istället för havregryn, men det borde bli gott. Däremot blir det ju inte samma sak eftersom corn flakes är hårda och frasiga medan havregryn är mjuka och segare.
penna Skrivet av anna
heej om man inte har haveregryn kan man använda corn flakes (Flingor)har hört att man kan det vill bara vara säker
penna Skrivet av moa
jag tycker att choklad bollar er jette gått och att jag elskar era choklad bollar
penna Skrivet av Susanne
Svar till Mallan: Nej, smöret ska inte smältas, men låt det gärna ligga framme ca 15 min i rumstemperatur så att det blir lite mjukt så är det enklare och går snabbare att röra ihop smeten. Jag brukar skära upp det smör jag ska ha och lägga på hushållspapper på kökbänken.
penna Skrivet av Mallan
ska man smälta smöret eller???
penna Skrivet av Jenny , stina.
Dom här va fakiskt riktigt goda, pröva på dom ;)
penna Skrivet av 10-åring tjej
Tjena, Tjena! :P Älskar de är chokladbollarna. :P
Är typ ''Kocken'' på de :P
Mwahahahaha! >:)
penna Skrivet av Mums
Håller på att göra dom nu..bäst för den som gjort detta recept att dom blir goda ;) ;D
penna Skrivet av Det lilla kakmonstret xD
Goda är bara förnamnet..dom e mega dunder goda fan :D smaskigt värre :P
penna Skrivet av emmelie 12år
Det blev supert.....!!!! kakmonstret...jag anvämde bara 2msk och du har rätt det blir mycke bättre för mitt blev inte ett dugg kladdigt!!
penna Skrivet av Kakmonstret xP
Dom blev skit goda, men väldigt kladdiga!
Det räcker med 2msk kaffe, fick lov att ställa in dom i kylen 20minuter för att dom ska kunna rullas!! ^^,
penna Skrivet av Kardo
Fan va gött det är...Mm...
penna Skrivet av majjis & adde
asså dom blir as gooooooooooooooooooooodddaaaa

ÄLSKARDETA RECEPTET ÄTÄTÄTÄTÄTÄ
penna Skrivet av HEMLIG
otroligt goda men vrf så mycket kaffe i? Det räcker med 2 msk kaffe TESTA DET , DET BLIR MKT GODARE :D
penna Skrivet av Emma
TIPS : Om du ska göra chokladbollar till ett barnkalas eller bara till en fest kan det vara tufft att ha i 3-4 droppar karamellfärg i pärlsockret och sedan blanda ! Då blir bollarna rejält fräcka ! ;) Testa så får du se ! Mina favoritfärg på mina chokladbollar är röda eller gröna :)
penna Skrivet av Chokladbolls tjejen
Choklad bollar är ju det godaste som finns =), Ska baka nåra senare ^^)
penna Skrivet av Chokladbolls älskaren
Dem var jättegooooooooda :D
penna Skrivet av Tjejorna <3 ^^
Nu ska vi baka chokladbollar ! xD
Vi äger på att baka ! Nyss gjorde vi en Marsipan Tårta till klassen imorrn! :D
ÖNSKA OSS LYCKA TILL! ;D
penna Skrivet av Daniel F
Asså fy farao va goda! Tack för receptet!
penna Skrivet av Emilia ^^, 'emilia love chokladbollar '<3
ska testa baka dem nu :) skriver sen hur resultatet blev :D ^^
penna Skrivet av Karina
Mums! Tyckte mina små änglar
Men jag använder o-boy istället, jag har ingen kakao, men barnen blev lika glada för det!
penna Skrivet av coco
de var jättegoda men problemet är att dom blev lite för mjuk, man kanske skulle bara ta 2 matskedar kaffe istället för 3, men annars var dom superb ^^,
penna Skrivet av Elliot
Det ser mumsiigt ut !! (: =)
penna Skrivet av Lolo
de här var inte alls goda...
penna Skrivet av =O ftr ett ta blir man kanske tjock xD
haha man kan äta hur många som helst!!
penna Skrivet av QuiXote @ pea :D
dom va aaaaaaaas goda :) mums mums
penna Skrivet av jakk
mmuums ._.
penna Skrivet av Hemligt
ohhhh, va gooda de är jag älskar de:D
penna Skrivet av topphemligt
jag har forskat i något som rör chokladbollar...kan inte avslöja vad. Men jag har forskat sedan 1967. Detta recept är banne mig det finaste under himlen vill jag påstå!!!
penna Skrivet av mhmhmhmhm
ohhhhhhhh, va gooda de är, de är så goda att äta till kaffet
penna Skrivet av hemligt§
jag har studerat chokladbollar i flera år nu.. receptet är ganska bra.. det där med kaffet är en gammal gammal myt från 1956 sjäklv har jag orginal receptet som är OTROLIGT gott ... en ingediens som fatta i stället för kaffe tyvärr kan jag inte avslöja det såhär på en sådan öppen plats. // en aktiv 18 åring...
penna Skrivet av chokladbollskock
själv hatar jag kaffe,så jag tar vatten istället för kaffe och inga kokosflingor, som gardering tar jag bara pärlsocker! (: supergott , 10/10 stjärnigt (; jag och mina kompisar äter oss tjocka på chokladbollar sen hoppar vi trampolin. ont i magen xd
penna Skrivet av betty
gätte goda och mumsiga!!
penna Skrivet av Mia
Mmmm underskattade och alldeles oemotståndliga! Borde man göra oftare :-)
penna Skrivet av ericanna
mumsi ! väldans gott ;)
penna Skrivet av diana
jag ska göra de nu me ja har inte cocos flingor men de går vell endå att göra ?
penna Skrivet av mattias
d godaste jag någonsin ätit, hela min klass håller med ;-)
penna Skrivet av linnea
jag rullade mina i oboy istället för jaghade varken cocos elr pärlsocker över!!
penna Skrivet av linnea
väldigt goda.. men jag föredrar att knåda med händerna annars fastnar allt smör inne i visparna!! :D
penna Skrivet av Nicole
De var ju grymt goda!
mhhmm...
penna Skrivet av Susanne
Du kan ta 2 dl kokosflingor istället för havregrynen, alltså blir det totalt 3 dl kokosflingor.
penna Skrivet av Amanda
Vet någon vad man kan ha istället för havregryn? Jag har nämligen slut på det! :/ Skynda svara!
  1   2   nästa sida