Kommentarer till Cheesecake

"Fantastiskt god cheesecake. En frusen glasstårta med digestivekex. Mycket god och även enkel att göra med detta recept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   9   nästa sida
penna Skrivet av anonym 2011-12-16 12:53
Kan man inte använda glassmaskin istället för att den ska stå i frysen?
besökare Svar till Leila penna Skrivet av Susanne 2011-10-01 12:54
Ja man kan göra vilket som. Efter att du blandat ner äggvitorna så är det lämpligt att röra ner med sked och alltså inte använda elvisp.
penna Skrivet av Leila 2011-09-29 18:07
Hej. Jag undrar om man ska blanda ner äggvitorna före citronsaften och om man kan blanda med elvisp om man ska ha i citronsaften efter man har hällt i äggvitorna? Tack på förhand. :)
besökare Svar till Mads penna Skrivet av Susanne 2011-09-22 12:44
I Sverige är salmonella i ägg mycket ovanligt men det är tyvärr inte så i alla andra länder som t.ex. Danmark. Det är så klart en risk för dig som bor i Danmark som du får ta i beaktning. Det bästa är nog att kolla upp detta med era danska myndigheter, er motsvarighet till svenska livsmedelsverket kanske? De kanske har några rekommendationer? Annars får du åka till Skåne och köpa ägg ;)
penna Skrivet av Mads 2011-09-22 06:01
Hejsan - Her i DK er der meget snak om salmonella når man anvender rå æg i en recept. Er der noget man skal være opmærksom på?
Tycker ikke om at anvende pastourisede æg da de smager ækelt.

Mads
penna Skrivet av Linnea 2011-09-14 18:45
Typiskt att den tar fem timmar att göra för jag tänkte göra den på hemkunskapen (vi får göra vad vi vill) och då tyckte jag den passade bra. Vi har bara två timmar på oss.
penna Skrivet av Grodan 2011-08-26 13:41
Den är verkligen gudomlig! Har gjort den flera gånger och det är bra att ha t.ex. hallon till för det passar till den söta kakan!
besökare Svar till Klara penna Skrivet av Susanne 2011-08-11 23:02
Tack för bra tips på en enkel dessert! Låter jättegott och jättebra om man har ont om tid!
penna Skrivet av Klara 2011-08-07 23:24
Min moster brukar bjuda på en enkel efterrätt som är inspirerad av det här receptet. Man lägger hallon i botten av serveringsskålen, gärna upptinade frysta bär så att de ger ifrån sig lite saft. Sedan lägger man en lagom mängd kesella med vaniljsmak på och avslutar med att strö över krossade digistivekex precis som på cheescaken. Det blir underbart gott trots att det är så pass enkelt :)
penna Skrivet av Linda 2011-05-25 12:11
Ett tips..Mandelbiskvier istället för degistiv..JÄTTE GOTT.. Tack för ett kanon recept!
penna Skrivet av Lina 2011-05-07 13:24
Från pojkvännens släktingar i Pajala kommer traditionen att ha krossad Daim i - lägg i hälften av smeten, strö över Daimen och lägg sedan på resten av smeten. Hela stora familjen fullkomligt ÄLSKAR "Pajalatårtan" och den är ett givet inslag på varje kalas!

Det här är första gången jag gjorde cheesecake själv och jag tackar för ett riktigt bra grundrecept med tydliga instruktioner. Nu ska vi bara vänta 5 timmar... :D
penna Skrivet av amanda 2011-04-24 17:03
tips:andvänd en stor skål haha :-)
penna Skrivet av Lena 2011-04-13 15:51
Sån glasstårta e ju så god!! Men jag brukar inte använda philadelphiaost... utan jag vänder ner en burk creme fresch, 2 dl. Det blir en god smak. Som smaksättning blandar jag i 3 tsk vaniljsocker.
besökare Svar till raniah penna Skrivet av Susanne 2011-04-09 16:35
Tack! Jo det kommer fler recept kontinuerligt!
penna Skrivet av raniah 2011-04-05 18:49
tack för receptet susanne ! en mycket god cheesecake räcker det. men kommer du att lägga mer recept på cheesecacke ??? det hoppas jag !!!
tack för receptet och trevlig fortsättning
önskar raniah !!
besökare Svar till Milli penna Skrivet av Susanne 2011-04-03 15:57
Nja kesella och philadelphiaost är ju inte riktigt samma sak. Det är ju bara att smaka på dem så känner du smakskillnaden. Kanske behövs därför en annan smaksättning på cheesecaken om du använder kesella. Jag har inte provat detta så jag vet inte.
penna Skrivet av Milli 2011-03-24 16:02
Hej!
har använt detta recept många gånger men undrar nu lite över en kanske konstig sak.
Jag har kesella hemma.. kan ja helt enkelt byta ut philadelfiaosten mot kesella?? eller är ja helt ute o cyklar??
Tänkte dessutom slänga på passionsfrukt för att få den friska smaken, men finns det något annat än gelatin man kan blanda med för att få det att stanna kvar på när man skär upp?? :)
besökare Svar till Sofie penna Skrivet av Susanne 2011-03-18 21:30

Ok, tack för att du delade med dig!

Jag har ingen aning om sukrin, men skriv gärna om du provar det också!

Trevlig helg! :)

penna Skrivet av Sofie 2011-03-17 18:00
Tyvärr hittade jag inte "sukrin" utan köpte "canderel" och det var ingen hit. Det blev inte så glassigt, utan mer som fryst grädde. Borde dock testa med sukrin, det kanske blir annorlunda!
besökare Svar till Sofie penna Skrivet av Susanne 2011-03-17 01:53

Berätta gärna hur den blev med sukrin! Jag är också inne på LCHF så det är intressant att veta!

Jag håller med dig om att denna glass blir riktigt bra, den blir inte isig utan fluffig och fin trots att man inte rör om i den under infrysning. Gissar att philadelphiaosten är bidragande.

penna Skrivet av Sofie 2011-03-14 11:40
Denna har varit en storfavorit sedan jag gjorde den för första gången. Gör nog en glasstårta i månaden nästan. Ska idag testa att göra den i LCHF-verision, och ist för socker och vaniljsocker använda 5 matskedar sukrin. Hoppas att detta kommer vara lika gott! Är så glad över att denna verkligen blir glass, och inte isig eller för luftig. Den är perfekt!
penna Skrivet av Jenny 2011-03-11 08:22
Har gjort den flera gånger, underbar:)
penna Skrivet av Kristin 2011-03-09 11:42
SUPERGOD!!!
besökare Svar till susnet penna Skrivet av sara 2011-02-20 11:03
min cheesecake blev suverän!!
penna Skrivet av Emma 2011-02-18 11:42
Så fruktansvärt god kaka! Oändlig variation på den dessutom. Hallon, blåbär, jordgubbar, daim, kaffe, choklad. MUMS! Kommer göra denna i sommar med färska jordgubbar!! :D
penna Skrivet av Hanna 2011-02-12 13:30
Extremt god och lätt att göra. Super god med mycket citronsaft.
penna Skrivet av Camilla 2011-02-08 19:32
Rivet skal och saft från en lime gör den extra frisk och god!
penna Skrivet av LoveOfNature 2011-02-08 13:51
Supergod och det enda cheescakereceptet för mig! <3
besökare Svar till anna penna Skrivet av LoveOfNature 2011-02-08 13:48
Du har råkat göra något fel! För om det varit i fryser så lång tid är det OMÖJLIGT att den rinner ut som du beskrev. jag har gjort denna ca 5-7 gånger och aldrig misslyckats. Lycka till nästa gång! =)
penna Skrivet av Marina 2011-01-23 11:23
Den är sååå god! underbart bra recept på denna sidan :)
penna Skrivet av therese 2011-01-08 20:20
den bästa cheesecaken ever.. hade den på nyår & alla verkligen uppskattade den mycket.. =O)
penna Skrivet av selma 2010-12-28 14:10
jättegod med daimkulor i också, eller lite punch...
penna Skrivet av Hanna 2010-12-26 15:17
Bästa Receptet på cheescake ever!!!!!!!
besökare Svar till CHEESCAKELOVER penna Skrivet av Elin Okneberg 2010-10-06 17:27
går bäst till sommarn tkr jag
penna Skrivet av §25 2010-09-04 14:29
tillsatte dooleys och kokos. Blev riktigt gott
penna Skrivet av jennifer 2010-08-30 19:27
jätte gott!! jag tillsatte krossat vitchoklad och det blev bara mummmmmms! :)
besökare Svar till roddy penna Skrivet av Gela 2010-08-29 17:32
Vitan kan inte vispas om det kommer i någon form av fett och äggula är en form av fett. Det gör att äggvitan inte reser sig och blir "maräng". Gör det enklare att separera äggula och vita genom att göra det en och en i separat skål. Minskar risken för att göra om allt.
besökare Svar till Jonas penna Skrivet av eva gerdin 2010-08-28 12:34
Det är jättegott att ta lite saffran i smeten
penna Skrivet av roddy 2010-08-26 22:03
gör det något ifall det kommer lite gula i vitan? vispar som en idiot....
penna Skrivet av Jonas 2010-08-17 12:23
Man kan byta ut digestivekexen mot pepparkakor till jul om man vill. Det blir verkligen super gott liten jul cheesecake
besökare Svar till Pär L penna Skrivet av Susanne 2010-08-04 00:22

Vad bra att den blev bra! Originalreceptet ger också en glasstårta och glass man gör själv smälter lätt och det beror på att den glass man gör själv innehåller äkta råvaror till skillnad från majoriteten av den glass man köper som tyvärr innehåller alla möjliga konstiga tillsatser och ingredienser.

Att glassen smälter lätt är att alltså ett tecken på att den är äkta!

besökare Svar till susnet penna Skrivet av Pär L 2010-08-03 21:54
Jag blev mycket nöjd! Minskade mängden vaniljsocker till ca. en halv tesked, eftersom den ändå får så mycket vaniljsmak från vaniljyoghurten. Sedan kan man låta den stå ett tag i kylskåpet efter man tagit ut den ur frysen så knäckebrödet sugit åt sig lite av massan. Den blev dock lite lösare än en vanlig cheesecake så man får inte vänta så länge innan man äter den! Vet inte vad originalreceptet ger för resultat men min kaka blev väldigt glassliknande och lika lättsmält. Och god!
besökare Svar till Pär L penna Skrivet av Susanne 2010-08-03 13:11
Låter spännande! Blev du nöjd med resultatet?
penna Skrivet av Pär L 2010-08-02 16:47
Hej! Jag väntar nu på att kakan ska bli färdig. Dock gjorde jag lite ändringar:

Jag älskar att äta vaniljyoghurt med knäckebrödsbitar i till frukost. Därför gjorde jag en egen variant, och bytte ut lite av osten mot vaniljyoghurt och digestivekexen mot falu råg-rut(blandat med lite smält smör, digestive är ju lite fetare än råg-rut). Tror det kommer bli en hit!
besökare Svar till Camii penna Skrivet av Susanne 2010-06-20 23:59
Hej! Du kan ställa in den i frysen. Har den stått i kylen är det inget fel på den!
penna Skrivet av Camii 2010-06-20 21:18
Hej jag läste fel och råkade ställa in min cheesecake i kylskåpet istället för frys och den är fortfarande mjuk så jag läste nyss och såg att det skulle vara frys inte kyl:P det har gått 5 timmar sen jag ställde in den i kylskåpet. Blir kakan förstörd om jag ställer in den i frysen nu?
besökare Svar till Bakabaka penna Skrivet av eeeeeeeee 2010-06-12 01:36
jag tycker att det blir godare me lime har försökt med båda asså utan och med lime . hoho

annars har man alltid en egen smak hihi
besökare Svar till Rob penna Skrivet av CHEESCAKELOVER 2010-06-12 01:33
JA går jätte bra till julen as gott tycker jag
besökare Svar till :D penna Skrivet av Susanne 2010-05-30 02:47
Man brukar ha ägg i glass och det förekommer även råa ägg i en del andra recept, både maträtter och bakverk så det är inget kontigt med det. Det man kan oroa sig för är salmonella men det är mycket ovanligt i Sverige. Men om man tycker det är obehagligt att äta så finns det ju många andra maträtter och bakverk som inte innehåller det och då kan man ju äta det istället.
penna Skrivet av :D 2010-05-29 19:34
jag tycker inte att det är speciellt gott när man tänker på att äggen är råa.man tappar lusten att äta kakan..
förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   9   nästa sida