Kommentarer till Cheesecake - Sida 3

"Fantastiskt god cheesecake. En frusen glasstårta med digestivekex. Mycket god och även enkel att göra med detta recept."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   nästa sida
penna Skrivet av Sophie 2013-07-08 14:34
Måste den verkligen vara i frysen i 5 timmar eller kan man ha den i frysen i 3-4 timmar?
penna Skrivet av Emelie 2013-05-31 23:30
Meeeeeeega god! Snabbt och lätt att göra dessutom!
person Svar till Cissi penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:36
Tack snälla du! :)
Jag har inte gjort några macroner än men jag kanske borde göra det! :)
person Svar till Pernilla (igen) penna Skrivet av Susanne 2013-04-18 03:00
Låter sjukt gott! Tack för att du delar med dig! :)
person Svar till Pernilla (igen) penna Skrivet av Pernilla (igen) 2013-04-14 13:43
Åååååh, du kan tro att smeten blev god!
Vi smälte chokladen (vanlig marabou mjölkchoklad), och samtidigt som vi vispade ner grädden, hällde sambon i chokladen, fint och jämnt! Och så grovriven choklad ovanpå! :D
(Ett 200g choklad går det åt. Smält alla rader utom två, de två blir till rivning) Tack och hej!
penna Skrivet av Pernilla (igen) 2013-04-14 12:40
Hej!
Detta recept har jag gjort i flera år, och med olika varianter av bär i.
Denna gången ska jag göra till min sambos födelsedag och har bestämt mig för att göra en chokladvariant.
Vill ha digestivekex i botten, men riven choklad ovanpå. Jag tänkte smälta choklad och hälla i det, så att det blir lite "randigt", som en tigerkaka ungefär. Gissar på att det bästa är att vända ner det innan äggvitan?..från början tänkte jag att jag skulle ha i det sist av allt.
person Svar till Therede penna Skrivet av Susanne 2013-04-01 02:58
Jag har inte provat det så jag vet inte. Smör är ju gott men frågan är hur det blir ihop med det andra. Jag har sett andra recept med smör och digestivekex men då gräddar man första detta i ugnen och låter svalna och häller sedan i glass-smeten vill jag minnas. Du kan ju alltid "blanda" olika recept och göra digestivebottnen från ett annat recept och glass-smeten från mitt recept! :)
Skriv gärna hur det blev om du provar! :)
penna Skrivet av Cissi 2013-03-29 17:35
Hej jag är en tjej på 13 vårar jag älskar dina recept som du leger ut jag har nästan läst alla och undrar kan du inte baka macroner jag hittar aldrig några bra recept men dina är perfekta snälla fixa recept på macroner. Du är min före bild!!!!!!!!
penna Skrivet av Therede 2013-03-23 14:39
Hej!
Undrar bara om man kan blanda smör i digestive blandningen när man inte kör kakan i ugnen?
Tycker den här verkar godare än den ugnsbakade som har smör i. Men smör passar ju så bra med digestive....
penna Skrivet av karin 2012-12-15 01:08
Hej kan man göra dubbel recept på cheesecake och så lägger man i en pyrexform istället för en sån löstagbar form =)
person Svar till Nina penna Skrivet av Susanne 2012-12-13 03:40
Tack, roligt att höra! :) Ja man kan ha vilka kakor eller kex man vill, dock kan det ju vara gott med kakor eller kex som smakar något särskilt. Digestive har ju en karaktäristisk smak som också sätter sin prägel på cheesecaken. Annat som är gott är pepparkakor som ju också har en tydlig smak. Jag tror inte det blir lika bra med kex eller kakor som inte har någon distinkt smak som t.ex. mariekex.
person Svar till Lina penna Skrivet av Nina 2012-12-05 14:55
Hej för det första vill jag tacka att du gjort så bra recept!
Men jag undra om man kan ha vanlig kex istället för digestivkex? :)
person Svar till Louise penna Skrivet av Susanne 2012-11-30 19:42
Det tror jag blir jättegott!
penna Skrivet av Louise 2012-11-25 23:41
Funderar på om man skulle kunna ta pepparkakor ist o sätta till saffran i smeten? vad tror du om det?
person Svar till Kinesson penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 12:44

Ja det gör det, receptet heter klassisk cheesecake!

Lycka till!

penna Skrivet av Kinesson 2012-10-14 17:04
Hej Susanne!

Jag är en kinesisk kille som hela tiden trodde att bakering var så svårt som helst och det var bara tjejs grejer, därför att jag har adrig gjort någnoting i nästa fem år i Stockholm. Men, sedan, jag känner att alla mina svenska kompisar eller kollegor kan baka kaka, glass även tårta! Då tänker jag att göra någting. Jag kollade din hemsidan och började med choklad tryff, mousse, sedan gjörde jag en fryserade Cheesecake. Det är mycket bra, precis som visas i bilden! jag är mycket glad!

Tack så mycket!

P.S, finns det recepten för varmt cheesecake, jag menar att cheesecake som ska lämnas i ungen först.
person Svar till Rickard penna Skrivet av Susanne 2012-09-26 15:28
Citronen går bra att utesluta (vilket står i receptet) men vispgrädden blir svårt.
penna Skrivet av Rickard 2012-09-21 18:25
Kan man skippa Vispgrädden och Citronen? Skulle helst vilja få ett snabbt svar om det går :)
person Svar till Sara penna Skrivet av Susanne 2012-09-02 12:09
Ja det kan du göra!
penna Skrivet av Sara 2012-08-23 10:06
Hej! Undrar om man hade kunnat blanda i hjortron?
person Svar till Sophie penna Skrivet av Susanne 2012-08-01 02:48
Ja det går jättebra!
penna Skrivet av Sophie 2012-07-20 10:13
Hejsan! För det första vill jag bara tacka dig för dina underbara recept! :) Och för det andra undrade jag om man kunde byta ut degestivekexen på toppen mot passionfrukt?
person Svar till Anja penna Skrivet av Susanne 2012-04-15 16:33
Det går bra med annan liknande färskost. Det viktiga är precis som du gjort att kontrollera att smaken är god!
penna Skrivet av Anja 2012-04-09 09:19
Denna verkar god. jag har en sambo som är laktosintollerant dock, måste man använda philadelphia ost eller går det bra med en annan mjukost som är laktosfri? grädde vet jag att det finns laktosfri som smakar minst lika gott som de med laktos i.
penna Skrivet av Klara 2012-03-17 23:53
MUMS!
person Svar till neda penna Skrivet av Susanne 2012-01-25 17:50
Tyvärr har jag inget recept på Manhattan Cheesecake. Den som har det får gärna skicka det till mig. Om det ej går att klistra in receptet i formuläret, skriv bara ett meddelande först så svarar jag i ett mejl till dig så kan du bifoga receptet till mig sedan.
penna Skrivet av neda 2012-01-17 21:05
Tack för bra receptet. kan du lägga receptet på manhattan cheesecake?
penna Skrivet av Susanne 2012-01-05 18:17
Ett jättebra recept. Tack
person Svar till Lena penna Skrivet av Susanne 2012-01-02 03:31
Tack och tack detsamma!
penna Skrivet av Dagmar 2011-12-31 14:21
Super god har gjort den många gånger till olika saker..Den är lika populär varje gång=)
penna Skrivet av Lena 2011-12-30 22:35
Hej och tack för receptet, jätte gott och bra skrivet!

Gott Nytt ÅR!
person Svar till Linnea penna Skrivet av Lina 2011-12-19 13:55
Du får låta den ligga i frysen en vecka till nästa lektion istället! :D
person Svar till anonym penna Skrivet av Susanne 2011-12-17 16:33
Jo det kan man väl göra. Det går ju lite fortare då. Men du bör nog ändå ställa in den i frysen en stund efter du kört den i glassmaskin.
penna Skrivet av anonym 2011-12-16 12:53
Kan man inte använda glassmaskin istället för att den ska stå i frysen?
person Svar till Leila penna Skrivet av Susanne 2011-10-01 12:54
Ja man kan göra vilket som. Efter att du blandat ner äggvitorna så är det lämpligt att röra ner med sked och alltså inte använda elvisp.
penna Skrivet av Leila 2011-09-29 18:07
Hej. Jag undrar om man ska blanda ner äggvitorna före citronsaften och om man kan blanda med elvisp om man ska ha i citronsaften efter man har hällt i äggvitorna? Tack på förhand. :)
person Svar till Mads penna Skrivet av Susanne 2011-09-22 12:44
I Sverige är salmonella i ägg mycket ovanligt men det är tyvärr inte så i alla andra länder som t.ex. Danmark. Det är så klart en risk för dig som bor i Danmark som du får ta i beaktning. Det bästa är nog att kolla upp detta med era danska myndigheter, er motsvarighet till svenska livsmedelsverket kanske? De kanske har några rekommendationer? Annars får du åka till Skåne och köpa ägg ;)
penna Skrivet av Mads 2011-09-22 06:01
Hejsan - Her i DK er der meget snak om salmonella når man anvender rå æg i en recept. Er der noget man skal være opmærksom på?
Tycker ikke om at anvende pastourisede æg da de smager ækelt.

Mads
penna Skrivet av Linnea 2011-09-14 18:45
Typiskt att den tar fem timmar att göra för jag tänkte göra den på hemkunskapen (vi får göra vad vi vill) och då tyckte jag den passade bra. Vi har bara två timmar på oss.
penna Skrivet av Grodan 2011-08-26 13:41
Den är verkligen gudomlig! Har gjort den flera gånger och det är bra att ha t.ex. hallon till för det passar till den söta kakan!
person Svar till Klara penna Skrivet av Susanne 2011-08-11 23:02
Tack för bra tips på en enkel dessert! Låter jättegott och jättebra om man har ont om tid!
penna Skrivet av Klara 2011-08-07 23:24
Min moster brukar bjuda på en enkel efterrätt som är inspirerad av det här receptet. Man lägger hallon i botten av serveringsskålen, gärna upptinade frysta bär så att de ger ifrån sig lite saft. Sedan lägger man en lagom mängd kesella med vaniljsmak på och avslutar med att strö över krossade digistivekex precis som på cheescaken. Det blir underbart gott trots att det är så pass enkelt :)
penna Skrivet av Linda 2011-05-25 12:11
Ett tips..Mandelbiskvier istället för degistiv..JÄTTE GOTT.. Tack för ett kanon recept!
penna Skrivet av Lina 2011-05-07 13:24
Från pojkvännens släktingar i Pajala kommer traditionen att ha krossad Daim i - lägg i hälften av smeten, strö över Daimen och lägg sedan på resten av smeten. Hela stora familjen fullkomligt ÄLSKAR "Pajalatårtan" och den är ett givet inslag på varje kalas!

Det här är första gången jag gjorde cheesecake själv och jag tackar för ett riktigt bra grundrecept med tydliga instruktioner. Nu ska vi bara vänta 5 timmar... :D
penna Skrivet av amanda 2011-04-24 17:03
tips:andvänd en stor skål haha :-)
penna Skrivet av Lena 2011-04-13 15:51
Sån glasstårta e ju så god!! Men jag brukar inte använda philadelphiaost... utan jag vänder ner en burk creme fresch, 2 dl. Det blir en god smak. Som smaksättning blandar jag i 3 tsk vaniljsocker.
person Svar till raniah penna Skrivet av Susanne 2011-04-09 16:35
Tack! Jo det kommer fler recept kontinuerligt!
penna Skrivet av raniah 2011-04-05 18:49
tack för receptet susanne ! en mycket god cheesecake räcker det. men kommer du att lägga mer recept på cheesecacke ??? det hoppas jag !!!
tack för receptet och trevlig fortsättning
önskar raniah !!
person Svar till Milli penna Skrivet av Susanne 2011-04-03 15:57
Nja kesella och philadelphiaost är ju inte riktigt samma sak. Det är ju bara att smaka på dem så känner du smakskillnaden. Kanske behövs därför en annan smaksättning på cheesecaken om du använder kesella. Jag har inte provat detta så jag vet inte.
penna Skrivet av Milli 2011-03-24 16:02
Hej!
har använt detta recept många gånger men undrar nu lite över en kanske konstig sak.
Jag har kesella hemma.. kan ja helt enkelt byta ut philadelfiaosten mot kesella?? eller är ja helt ute o cyklar??
Tänkte dessutom slänga på passionsfrukt för att få den friska smaken, men finns det något annat än gelatin man kan blanda med för att få det att stanna kvar på när man skär upp?? :)
förra sidan   1   2   3   4   5   6   7   8   nästa sida